آموزش گام به گام تنظیمات گوگل ادز (انتخاب مخاطبان، زمان و)

در حقیقت در گوگل ادز شما در ابتدا یک اکانت ساخته و تنظیمات آن خدمات گوگل ادز را انجام میدهند. همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، پلتفرم تبلیغاتی گوگل، گوگل ادوردز نام دارد. با استفاده از پلتفرم «پینترست ادز» (Pinterest Ads) میتوان مخاطبان را بر اساس کلمات کلیدی و ویژگیهای شخصی هدفگذاری کرد. و اما ویژگیهایی که گوگل ادز برای هدفمند کردن مخاطبان ارائه میدهد را به شما معرفی خواهیم کرد. شارژ اکانت گوگل ادوردز توسط تیم وب جامه ارائه میگردد که به شما این امکان را میدهد تا اکانت گوگل ادز خود را با کمترین میزان کارمزد شارژ نمائید. این باعث میشود مواقعی که کاربر کلمه یا عبارتی را اشتباه تایپ میکند یا بین کلمات فاصله زیاد میگذارد و برعکس، باز هم امکان نشان دادن تبلیغ به کاربر وجود داشته باشد. به طور کلی اگر خودتان به عنوان یک کاربر، تبلیغاتی با عناصر بی کیفیت و ضعیف مشاهده کنید به احتمال بسیار زیاد به آن کسب و کار ارزش بالایی قائل نمیشوید. با افزایش زمان حضور کاربر در وب سایت شما، گوگل متوجه این موضوع شده که وب سایت شما برای کاربران جذاب بوده و در نتیجه وب سایت و تبلیغ شما ارزش بالاتری پیدا خواهد کرد. تبلیغ گوگل (گوگل ادوردز) گونه ای از تبلیغات اینترنتی و یکی از امکانات فوق العاده گوگل است که میتوانید با استفاده از آن در سریع ترین زمان جز سایتهای بالا در موتور جستجو گوگل باشید.

این دو مورد تبلیغ در موتور جستجو، تبلیغ ویدئو و افزایش نصب اپلیکیشن میباشد. البته به این موضوع نیز توجه کنید که تبلیغات بنری گوگل و تبلیغات افزایش نصب اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور نیز از طریق پنل گوگل ادز میتواند انجام شود. این نوع از تبلیغات که یکی از جدیدترین شیوه های تبلیغات می باشد به این صورت می باشد که شما زمانی که وارد گوگل پلی یا پلی استور می شوید، برای مثال وقتی جستجو می کنید WhatsApp، یک تبلیغ کوچک از یک نرم افزار دیگر به شما نمایش داده می شود که وقتی آن را نصب کنید، از بودجه کسی که تبلیغ داده است، به میزان نصب مبلغی کم می شود. برای مثال پس از شروع، ممکن است از روش بازاریابی خاصی نتایج مورد انتظار را دریافت نکنید، اما با روش دیگری ممکن است نتایج فراتر از حد انتظار باشد. البته علاوه بر تبلیغات خدمات دیگری نیز هستند که پیش نیاز استفاده از آنها ایجاد یک حساب کاربری (اکانت) در گوگل ادز یا ادوردز است.

نکته بسیار مهم در تبلیغات گوگل ادز این است که مشتریان شما تنها در حالتی شما را انتخاب میکنند که کلمه کلیدی مورد نظر شما را جست و جو کرده باشند. پس توجه کنید که هزینه ای که به ازای هر کلیک به گوگل پرداخت میکنید و تعرفه تبلیغ گوگل ادز هم مهم هستند. با تنظیم افزونه تماس مشتری با کلیک برروی افزونه به طور مستقیم با شما تماس خواهد گرفت بدون نیاز به ورود به سایت. 4. پس اگه شما جز اون سایتهای بالا نباشید مشتری از دستتون رفته و کماکان باید منتظر مشتری باشید که شاید فردی کنار شما دچار خرابی خودرو شد که بدون شک خییییلی کم پیش میاد. 5. حالا ممکنه بپرسید خب چجوری میشه جز اون سایتهای بالا باشید که سهراب دیده؟ از طرف دیگر اگر محصول جدیدی را عرضه کردید، دوره آموزشی دارید یا قرار است خبر از جشنوارهی بزرگ تخفیفی بدهید و اطلاع رسانی کنید، کمپینهای ویدئویی از گزینههای روی میز هستند که با هزینه کم اما قابلیت اطلاعرسانی بالا این کار را انجام میدهند.

تجربه شما از انتخاب کلمات کلیدی مشابه در کمپینهای گوگل به چه صورت بوده است؟ برای اینکه با ساختار کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز آشنا شوید، مطلب آناتومی گوگل ادز به زبان ساده را حتما بخوانید. به طور کلی در هر بازه زمانی دلخواه میتوان تبلیغ را انجام داد. شاید از خود سوال کنید که چگونه ممکن است که تنها کاربران مرتبط سایت را مشاهده کرده و برروی آن کلیک نمایند؟ بررسی کاربران جدیدی که از گوگل ادز به شما اضافه میشوند، به شما میآموزد که چگونه برروی تلاشهای بازاریابیتان متمرکز شوید. بعد از کلیک برروی آیکون آبی رنگ صفحه ی جدیدی برای شما باز خواهد شد که باید دسترسی خود را تایید کنید.

این سرویس مناسب افراد یا شرکتهایی می باشد که دانش کافی برای ایجاد و مدیریت کمپین های تبلیغاتی را داشته باشند. برای دریافت بهینه سازی گوگل ادز می توانید رو این لینک کلیک کنید و مباحث مرتبط با نحوه فعالیت در گوگل ادرودز و کمپین های گوگل ادز را مطالعه نمایید. هر زمانی که شما تبلیغات خود را شروع کنید، به علت بازدهی بالای گوگل، یک قدم از سایر رقبانی که هنوز کار خود را شروع نکردند، جلوتر و یک قدم از رقیبانی که زودتر از شما فعالیت خود را آغاز کردند، عقبتر هستید. به تعیین اهداف خود بپردازید. پس از انتخاب نوع کمپین باید هدفی برای کمپینتان تعیین کنید. ما معتقد هستیم، شما باید بتوانید کامل از جزییات حساب و کمپین های خود مطلع باشید.

یعنی شما کلمات کلیدی و یا عبارات مورد نظرتان را در قالب های مختلف، به نوعی تعریف و انتخاب می کنید که حتما برای کسانی به نمایش درآید که به دنبال خدمات و محصولاتتان هستند. یعنی هرچه رتبه آگهی بیشتر باشد جایگاه تبلیغ در گوگل بهتر است و در جایگاههای بالاتر نشان داده خواهند شد. از طرفی در پست های خبری, مدیر محصولات گوگل ادز دلیل این تصمیم را توضیح داد: ” این معیار های جدید نسبت به average position, نمای واضح تری از رتبه و روند تبلیغ شما نشان میدهد. مرحله سوم: گوگل تبلیغهایی که مربوط به کلمه کلیدی سرچ شده است را در کنار هم قرار میدهد و براساس رتبه آگهی، آنها را به ترتیب نشان میدهد. مرحله دوم: تعیین رتبه آگهی توسط گوگل، با توجه به آگهی و نرخ کلیک آن، انجام میشود. با استفاده از این موضوع به صورت دقیق میتوانید تعیین کنید که تبلیغات شما در چه ساعاتی نمایش داشته باشد و در چه ساعاتی نمایش نداشته باشد.

به ازای هر ورود کاربر به سایتتان باید هزینه پرداخت کنید. شما باید بدانید که در ازای پرداخت x تومان چه خروجی (کلیک، نصب، مشاهده و..) دریافت میکنید بنابراین در اولین گام پیش از خرید تبلیغات در گوگل، کارشناس ادوردز باید به شما برآورد دقیقی از وضعیت رقبا، کلمات کلیدی و هزینه تقریبی هر کلیک ارائه کند. به عنوان مثال برای تبلیغ امداد خودرو بهینه ترین حالت نمایش بیشتر روی موبایل و تبلت میباشد که درصد آن در پنل قابل معرفی و تغییر میباشد. برای مثال ایران تنها کشوری است که شما خدمات ارائه می دهید و با توجه به هزینه های استفاده از گوگل ادز و افزایش هزینه ها، نیاز به این دارید که صرفا کسانی بتوانند لینک گوگل ادز شما را مشاهده کنند می توانید این محدودیت را ایجاد کنید.

برای این کار شما باید یک کد از Google Ads دریافت کنید و آن را در سایت خود قرار دهید. از میان دسترسی ها یکی از موارد بیان شده را انتخاب کنید و در انتها دکمه “Send Invitation” را بزنید. این شاید بتواند دلیلی بر این نکته نیز باشد که چرا سؤتفاهم ها میان اشخاص و گروه های انسانی بسیار شایع است، و چرا نوع بشر به تجربۀ چنین تعارضی با چنین عواقب تراژیکی ادامه می دهد. به مردم میگوید که چرا باید تجارت و یا خدمات شما را انتخاب کنند، همچنین کمک میکند تا میزان کلیک وب سایت شما در Google افزایش یابد. تبلیغات در گوگل به دو شکل انجام پذیر است.

تبلیغات گوگل چگونه انجام میشود و برای چه کسب و کارهایی اثرگذار است؟ ما اطمینان حاصل میکنیم تا کسب و کار شما به حداکثر پتانسیل خود برسد و انتخاب اول و اصلی مشتریان در بازار فعالیتتان باشد. ❖ اگر هدف شما بالا بردن ترافیک وب سایت است، میتوانید از استراتژی CPC و یا پرداخت به ازای هر کلیک استفاده کنید. نگران نباشید، ما بهتون میگیم و کمکتون میکنیم که جز اون سایتهای بالا باشید. 2. STANDARD: قادر به مشاهده و تغییر تمامی اطلاعات به جز اطلاعات حساب های بانکی است. اما متاسفانه ایران جز کشورهای لیست نیست. البته این بدین معنی نیست که شما به مطالب، کلیدواژه ها و سئو وبسایت خود کمتر توجه کنید؛ بهبود کلمات کلیدی و تبلیغات کلیکی کاملاٌ مکمل یکدیگرند و تبلیغات کلیکی را میتوان شبیه روغنکاری و افزایش سرعت بازدید سایت عنوان کرد که در نهایت باعث گسترش کسب و کار و فروش شرکتها میشود. این افراد و شرکتها تنها با اتکا به این روش تبلیغاتی به راحتی میتوانند جایگاهی مناسب در صفحه ی اول گوگل برای خود بدست آورند و سهمی از بازار هدف بدست آورند. چراکه عبارت تبلیغات در گوگل رایگان تداعی کننده این مطلب است که صاحبین مشاغل بدون صرف هزینه میتوانند به جذب مشتری بپردازند در حالی پیرو مطالب فوق الذکر این بحث بدون شک، مردود است.

بعد از دریافت اکانت رایگان از تاپ ادورت و شارژ آن، تاپ ادورت به ایمیل شما دسترسی خواهد داد تا بتوانید بدون واسطه وارد اکانت اصلی گوگل ادز (تبلیغات گوگل) شوید. به منظور بهرهمندی از خدمات گوگل ادوردز باید اقدام به شارژ اکانت گوگل ادز یا همان حساب کاربری خود نمایید. تاپ ادورت برای جلب رضایت بیشتر مشتری، همان اکانت را به صورت مستقیم در اختیار مشتری قرار داده تا ریز اطلاعات مورد نیاز خود را در پنل گوگل ادز مشاهده کند. پس از آموزش نحوه غیرفعال سازی پاپ آپ در کامپیوتر اکنون نوبت به گوشی موبایل میرسد. میزان نمایش در کامپیوترها (اصطلاحا Desktop)، موبایل و تبلت را میتوان تعیین نمود. امتیاز کیفیت با 3 عامل نرخ CTR، مرتبط بودن متن تبلیغات و تجربه کاربر از حضور در وب سایت شما تعیین میگردد. پیشنهاد میکنیم حتما مقاله افزایش امتیاز کیفیت تبلیغات در گوگل ادز را مطالعه کنید. در این مقاله به یکی از مباحث مربوط به این ابزار پرداخته و به شما می گوییم ad extensions گوگل ادز چیست و چه کاربردی دارد و شما را با انواع افزونه های گوگل ادز آشنا می کنیم. چه ارزی را برای شارژ ادوردز انتخاب کنیم؟

اما با کمک گزارش های تبلیغات گوگل ادوردز می توانید لیست کلمات کلیکی که کاربران تان با آنها وارد سایت تان شده اند را نیز ببینید. مقاله بهینه سازی صفحه فرود می تواند در این زمینه به شما کمک کند. همچنین برای بهینه سازی صفحه فرود وب سایت یک مقاله بی نظیر به اسم 10 روش طلایی بهینه سازی صفحه فرود برای تبلیغات گوگل ادز برای شما نگارش شده است. 1. عنوان تبلیغ: به منظور ارائه یک تبلیغ با کیفیت، باید تمام آگهی ها، افزونه های تبلیغات گوگل و مقصد، با استانداردهای حرفه ای و عنوان تبلیغ مطابقت داشته باشد. در نهایت ، قبل از ارسال آگهی خود ، برای آخرین بار به دنبال آن باشید تا غلط های املایی یا گرامری را بررسی کنید. هزینه بازاریابی موتورهای جستجو معمولا به صورت CPC (هزینه به ازای کلیک) محاسبه میشود.

دلیل اینکه تبلیغات در گوگل را تبلیغات رایگان خطاب میکنند این است که به ازای نمایش تبلیغات در صفحه اول گوگل از شارژ اکانت گوگل ادوردز هیچ هزینه ای کسر نمی شود. توجه داشته باشید که پرداخت در تبلیغات گوگل ادز به صورت پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) میباشد یعنی به ازای هر کلیکی که از سوی کاربران اینترنتی دریافت میکنید هزینه ای تقریبا مشخص پرداخت میکنید. یعنی کلماتی که کاربران با آن وارد سایت شما میشوند را خود شما تعریف خواهید کرد. یعنی معیار مهم برای گوگل، رتبه آگهی است، صرفا بالا بردن نرخ کلیک موجب افزایش رتبه در گوگل نمی شود لذا مدیریت حساب ادوردز نیاز به مهارت بالا دارد تا با بهینه ترین قیمت و بهینه ترین جایگاه در گوگل کسب شود. 3. حالا تعدادی سایت برای سهراب نمایش داده میشه و اما چون عجله داره سریع از سایتهای بالا یکی رو انتخاب میکنه و زنگ میزنه. بله این افزونه، تبلیغات شما رو به شکل خودکار و دلخواه انجام میده.