احتکار ایران خودرو با تحویل خودرو به مشتریان نتیجه معکوس داشته است

این هفته شاهد احتکار خودروهای ایران در مشهد بودیم. به گزارش رسانه ها، شرکت ایران خودرو چندین هزار خودرو در خراسان رضوی ذخیره کرده است. مشهد یکی از مراکز ایران خودرو را شامل می شود و خودروهای پژو پارس و خانواده هما در سایت خراسان ایران خودرو تولید می شوند.

بر اساس بازرسی سازمان العقب، 10 هزار خودروی فاقد تجهیزات در یک پارکینگ واقع در خراسان رضوی کشف شد. در بین این دستگاه ها شش هزار دستگاه دارای نقص فنی بوده و قابل عرضه به بازار نبوده است. اما از سوی دیگر چهار هزار خودرو بدون نقص فنی کشف و بدون دلیل در این موقعیت نگهداری شدند. بر اساس گزارش ها، پس از ورود تعزیرات به پارکینگ ایران خودرو، روند خروج خودروها از پارکینگ سرعت گرفت. همین موضوع باعث شد تا بازرسان جنایی مشکل احتکار خودروهای ایران را جدی بگیرند.

نتیجه عکس احتکار خودرو ایران

سید مرتضی مدنی مدیرکل زندان استان خراسان رضوی گفت: چهار هزار خودروی کشف شده در پارکینگ ایران خودرو بینالود در پیگیری های شعبه سیار زندان استان مشهد ثبت نام شد. این خودروها قبلا برای تحویل به مشتریان به استان های مربوطه ارسال شده است.

هفته گذشته در بازرسی از گشت مشترک تعزیرات حکومتی مشهد مشخص شد 4000 خودرو آماده شماره گذاری هستند که برای تحویل آنها به مشتریان اقدامی صورت نگرفت. از این رو رئیس سازمان دولتی العقاب با توجه به وضعیت بازار خودرو مهلتی یک هفته ای برای تعیین تخصیص این خودروها صادر کرد. امروز تمامی خودروها به استان های مورد نظر ارسال شد.

  اولین جت جنگنده بومی ترکیه چه قابلیت هایی دارد؟

تاخیر ایران خودرو در تحویل برخی از محصولات خود مانند هایما S7، پژو پارس و رانا اعتراض خریداران را به همراه داشت. این در حالی است که ایران خودرو نیز از حضور در فاز دوم سامانه یکپارچه عرضه خودرو خودداری کرده و هنوز آمادگی خود را برای حضور در فاز سوم اعلام نکرده است.

منبع: https://digiato.com/car-news/iran-khodros-hoarding-gave-the-opposite-result-the-cars-are-delivered-to-the-customers