انحلال Countdown Capital نوید بدی برای صندوق های خرد نیست

هفته پیش همکارم آریا علمالهدایی در مورد طرح هایی برای تعطیلی شرکت سرمایه گذاری مخاطره آمیز فناوری های فضایی و دفاعی Countdown Capital نوشت. جی مالیک، بنیانگذار Countdown، در نامه ای به LP خود گفت که به دلیل رقابت پذیری بخش فناوری صنعتی، او دیگر به توانایی شرکت های کوچک سرمایه گذاری خطرپذیر برای به دست آوردن سهام قابل توجه در استارتاپ های مورد نیاز خود اطمینان ندارد. . بازدهی جذابی تولید کند.

همانطور که آریا نوشت، نامه مانند یک لیوان آب سرد روی صورت است. در حالی که انحلال صندوق یک تصمیم بالغانه است – به هر حال، پزشکان عمومی نسبت به LP های خود وظیفه امانتداری دارند – این اخبار به شایعات رو به رشد در دنیای سرمایه گذاری خطرپذیر کمک نمی کند که اکثر صندوق های خرد نمی توانند خارج از بازار صعودی مانند آن دوام بیاورند. سال 2021. .

اما توقف شمارش معکوس احتمالاً بیشتر یک رویداد منفرد است تا نشانه‌ای از آنچه در سال جاری برای صندوق‌های خرد وجود دارد.

وقتی در سال 2022 با مالک در مورد راه اندازی همین صندوق صحبت کردم، او گفت که شمارش معکوس برای پر ، خلاء در بخش دفاعی ایجاد شده است. منطق او این بود که اگرچه شرکت‌های بزرگی مانند Andreessen Horowitz و Lux علاقه‌مند به حمایت از استارت‌آپ‌ها در مرحله سری A و بعد از آن بودند، هیچ‌، نمی‌خواست اولین چک‌های کوچکی را بنویسد که استارت‌آپ‌ها برای شروع به کار نیاز داشتند.

این امروز تغییر کرده است و با توجه به سرمایه هنگفتی که برای راه اندازی استارتاپ های دفاعی لازم است جای تعجب نیست. هزینه ها با مقوله ای مانند SaaS قابل مقایسه نیست.

  به زودی می توانید تعیین کنید که مرورگر مایکروسافت اج چقدر رم مصرف می کند

همچنین به همین دلیل است که سرنوشت Countdown آسمان ابری را برای صندوق های خرد در سایر دسته ها به تصویر نمی کشد. به عنوان مثال، یک مدیر صندوق خرد در حوزه هوش مصنوعی به من گفت که علیرغم فعالیت هوش مصنوعی در سال گذشته، افزایش بهره در واقع تفاوت قابل توجهی در قیمت ها در مرحله قبل از شروع سرمایه گذاری که صندوق آنها سرمایه گذاری می کند، نداشته است. بنابراین، آنها گفتند که علیرغم گرم شدن دسته، یک چک به مبلغ 500000 دلار همچنان می تواند دارایی قابل توجهی را در مرحله پیش کاشت خالص کند.

در VC، اندازه مهم است

منبع: https://techcrunch.com/2024/01/14/countdown-capital-micro-funds-analysis/