برای سلامت قلب شما حتی خوابیدن بهتر از نشستن است

یک تیم بین المللی از محققان حرکاتی را که ما معمولا هر روز انجام می دهیم رتبه بندی کرده اند تا بفهمند کدام یک برای قلب مفید است. نکته مهم این است تقریباً هر فعالیتی بهتر از نشستن طولانی مدت است. بر اساس این مطالعه، حتی تغییرات کوچک در فعالیت های روزانه می تواند سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد.

بر اساس مقاله منتشر شده در مجله قلب اروپا، تغییرات کوچک در نحوه حرکت افراد می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت قلب او بگذارد، اگرچه شدت این حرکت نیز مهم است. سودمندترین تغییری که می توانید ایجاد کنید این است که نشستن را با هر فعالیت یا حرکت متوسط ​​یا شدید دیگری جایگزین کنید. این فعالیت می تواند دویدن، پیاده روی سریع یا بالا رفتن از پله ها باشد. اساساً هر فعالیتی که باعث افزایش ضربان قلب و تسریع تنفس شود، حتی برای یک یا دو دقیقه، عملکرد قلب را بهبود می بخشد.

سلامت قلب شما به فعالیت های کوچک روزانه بستگی دارد

بیماری های قلبی عروقی در حال حاضر قاتل شماره یک انسان ها هستند سالانه حدود 18 میلیون نفر آنها در اثر حملات قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی عروقی می میرند. اگرچه برخی از افراد مستعد ابتلا به بیماری های مضر هستند، سبک زندگی مدرن در سراسر جهان قطعا کار قلب را دشوارتر کرده است. عدم تحرک بدنی، رژیم غذایی نامناسب، سیگار کشیدن و الکل اینها عوامل جدی هستند.

به منظور درک بهتر رابطه بین انواع مختلف ورزش و سلامت قلب، محققان آزمایشاتی را بر روی بیش از 150000 شرکت کننده انجام دادند. در این تحقیق تأثیر بی تحرکی، ایستادن، فعالیت سبک و نسبتاً شدید و خواب بر سلامت قلب مورد بررسی قرار گرفت. همانطور که انتظار میرفت، تمام روز نشستن عملا بدترین کاری است که می توانید انجام دهید که تاثیر منفی بر سلامت قلب و عروق دارد. شاخص هایی مانند شاخص توده بدنی (BMI)، کلسترول و هموگلوبین گلیکوزیله که نشان دهنده دیابت نوع 2 هستند، سطح ناسالم نشستن را نشان می دهند.

  تقریبا نیمی از رهبران فناوری می گویند که سازمان آنها برای هوش مصنوعی یا سایر ابتکارات پیشرفته آماده نیست.

با این حال، برای بهبود این وضعیت نیازی به فعالیت های دشوار نیست. به عنوان مثال، اگر شما یک زن 54 ساله با BMI حدود 27 هستید، تغییر از صندلی اداری به میز ایستاده و ایستادن فقط به مدت نیم ساعت در روز، BMI شما را 2.4 درصد کاهش می دهد. تنظیم زمان خواب نیز می تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد.

منبع: https://digiato.com/health/sitting-down-is-so-bad-for-you-even-sleeping-is-better