"جانور مجاور" واقعاً علمی تخیلی ترسناک است
انتشار: آبان 20، 1402
بروزرسانی: 07 اردیبهشت 1404

"جانور مجاور" واقعاً علمی تخیلی ترسناک است


گلچین جدید بهترین علمی تخیلی و فانتزی آمریکایی 2021 20 مورد از بهترین داستان های کوتاه سال را گرد هم می آورد. سردبیر سریال، جان جوزف آدامز، به ویژه تحت تأثیر داستان تد کوسماتکا، «جانور کنار هم قرار می گیرد»، که برداشت جدیدی از ایده قیام هوش مصنوعی ارائه می دهد.

آدامز در قسمت 492 می گوید: "خیلی عالی است." راهنمای گیک برای کهکشان پادکست تمام حس شگفت انگیز دکمه ها را فشار می دهد. همه این چیزهای جالب شخصیت در آنجا وجود دارد. بسیار زیاد است. خیلی چیزها در داستان اتفاق می افتد. من دوست دارم."

این داستان از تفسیر فون نیومن-ویگنر از مکانیک کوانتومی الهام گرفته و آینده ای را ارائه می کند که در آن هوش مصنوعی پیشرفته بدون حضور انسان قادر به کار ، نیست. ورونیکا راث، ویرایشگر مهمان، نویسنده واگرا، داستان را بسیار ترسناک یافت. من به جایی رسیدم که ماشین ها از افرادی که به جلوی خود متصل شده بودند برای جلو بردن زمان استفاده می کردند، و فکر کردم، "این شورش است." من آن را دوست دارم.

نویسنده فانتزی یوهانکا دلگادو موافق است که "جانور در کنار هم" داستانی نگران کننده است. او می گوید: «این یک پیش فرض به زیبایی درک شده و ترسناک است، این معکوس ، آنچه ما تصور می کنیم هوش مصنوعی می تواند برای ما انجام دهد. بخشی وجود دارد که (هوش مصنوعی) چراغ های عقب انسان را ایجاد می کند - انسان ها در کوزه هایی که فقط یک چشم و یک لکه گوشت هستند. این نوشته فوق العاده وحشتناک است. من یک طرفدار بزرگ هستم."

در حال حاضر، «جانور مجاور» تنها به عنوان یک داستان کوتاه مستقل وجود دارد، اما راهنمای گیک برای کهکشان دیوید بار کرتلی مجری برنامه به این فکر می کند که آیا می توان داستان را گسترش داد. او می گوید: «فقط احساس می کنم این یک فرض جالب است: این هوش مصنوعی ها که تنها زمانی می توانند کار کنند که انسان آنها را مشاهده کند. "من احساس می کنم احتمالاً داستان های زیادی وجود دارد که می توانید از این ماجرا بیرون بیایید."

به مصاحبه کامل با جان جوزف آدامز، ورونیکا راث و یوهانکا دلگادو در قسمت 492 گوش دهید. راهنمای گیک برای کهکشان (در بالا). و برخی نکات برجسته از بحث زیر را بررسی کنید.

یوهانکا دلگادو در کارگاه Clarion:

"در کلاریون، یک هفته را از دست دادم و در اتاقم عصبانی بودم، زیرا می گفتم، "باید چیزی بنویسم." من این ایده را دارم و به نظر می رسد نمی توانم چیز دیگری بنویسم، اما همچنین احساس می کنم ... شما این احساس را می دانید وقتی می خواهید چیزی بنویسید، اما کاملا آماده نیستید؟ مثلاً، هنوز احساس نمی کنید که نویسنده مناسبی هستید که به آن رسیدگی کنید... و برنامه در Clarion بی رحمانه است. من قبلا یک هفته را از دست داده بودم، نمی توانستم هفته دیگر را از دست بدهم. من با اندی دانکن که انسان فوق العاده ای است صحبت کردم و او اساساً گفت: "من نمی فهمم چرا این کار را نمی کنی." گاهی اوقات این چیزی است که شما باید بشنوید. به کسی نیاز دارید که شانه های شما را تکان دهد و بگوید: «برو این کار را بکن. »

یوهانکا دلگادو در مورد داستان خود "زبان ما":

خانواده من اهل جمهوری دومینیکن و کوبا هستند. من هیچ هیولایی را از آمریکای لاتین یا کارائیب نمی شناختم، بنابراین برای یافتن آنها دست به این پروژه تحقیقاتی زدم... سیگوآپا این زن است - داستان هایی وجود دارد که او را به عنوان یک مرد نیز تعریف می کنند، اما من به طور خاص به آن علاقه داشتم. این تصور که این یک زن است - که بسیار کوچک و جذاب است، به شکلی وحشی، و پاهایش به عقب رشد می کند. به نظرم هیولای واقعا جالبی است که باید درباره آن فکر کنم. قدرت او چه خواهد بود؟ همه اینها به چه معناست؟ همانطور که در مورد این موضوع تحقیق کردم، متوجه شدم که واقعاً ریشه در داستان های مردم بومی و برده دار دارد. زیرا ابرقدرت واقعی او توانایی فرار بود. و متوجه شدم که با برخی از مکالمات در مورد جنسیت و ستم ، بسیار مناسب است.

جان جوزف آدامز در مورد همه گیری:

«بیشتر افرادی که مجله علمی تخیلی/فانتزی منتشر می کنند، این کار را به عنوان یک شغل انجام نمی دهند، بلکه یک کار فرعی است. آنها یک کار معمولی دیگر دارند که به آنها امکان می دهد قبض ها را پرداخت کنند. بنابراین شاید چون آنها یک ساعت در رفت و آمد روزانه به محل کار و بازگشت به محل کار صرفه جویی می کردند، زمان بیشتری برای کار روی (مجلات) خود داشتند. صادقانه بگویم، من انتظار داشتم که تعطیلی های بیشتری وجود داشته باشد و انتشارات متوقف شود، فقط به این دلیل که بسیاری از مردم پس از شیوع بیماری همه گیر شغل خود را از دست دادند، و فقط کمربند را که تقریبا برای همه ضروری بود، سفت کردند. بنابراین من واقعاً متعجب شدم وقتی دیدم همه اینقدر مقاوم هستند. شاید بخشی از آن به این دلیل بود که همه فکر می کردند، "مردم در حال حاضر به این نیاز دارند." بنابراین مهم تر بود که به جای تعطیل ،، بمانیم، زیرا زمانی که با این همه غم و اندوه ترسناک در دنیای واقعی روبرو هستیم، به آن نیاز داریم.

دیوید بار کرتلی در «قرص» نوشته مگ الیسون:

یکی از دلایل علمی تخیلی بودن این داستان، به معنای خوب کلمه، این است که نه تنها ایده ای را ارائه می دهد و سپس به این وضعیت ثابت می چسبد، بلکه هرگز از پیچیده ، آن و ایجاد پیچش های جدید متوقف نمی شود. یکی از چیزهایی که اغلب در مورد داستان های علمی تخیلی گفته می شود که کار یک نویسنده علمی تخیلی پیش بینی اتومبیل نیست: مهم نیست که چه کسی می تواند اتومبیل را پیش بینی کند. وظیفه شما پیش بینی سیستم بزرگراه های بین ایالتی و حومه ها و بررسی اثرات درجه دوم این تغییرات تکنولوژیکی است. و من فکر می کردم که داستان به عنوان یک داستان علمی تخیلی از این نظر بسیار خوب کار می کند، جایی که فقط درباره «این فناوری جدید چگونه بر قهرمان داستان تأثیر می گذارد» نبود؟ شرکت؟\'"


داستان های WIRED عالی تر

به بالا برگردید. پرش به: شروع مقاله.


منبع: https://www.wired.com/2021/11/geeks-guide-beast-adjoins/