خودروسازان این روزها از ادعاهای جسورانه خود عقب نشینی می کنند. بسیاری از خودروسازان قول داده اند در آینده نزدیک خطوط تولید خود را به طور کامل برقی کنند. با این حال، رویه های بازار و خواسته های مشتری مسیر دیگری را پیش روی آنها قرار می دهد. به گفته مدیران برند لوکس هیوندای جنسیس، مشتریان امروزی خودروهای هیبریدی را به خودروهای برقی ترجیح می دهند.
در سال های اخیر بسیاری از کارشناسان نسبت به صرف هزینه های زیاد برای خودروهای برقی و عدم بازگرداندن آنها هشدار داده اند. اکنون این توصیه ها و هشدارها به واقعیت تبدیل شده است. خودروهای برقی همیشه گرانتر از خودروهای احتراق داخلی و هیبریدی هستند زیرا با فناوری های مدرن و فلزات مختلف ساخته می شوند. همچنین مشتریان حاضر به پرداخت هزینه بیشتر و خرید خودروی برقی نیستند.
تغییر ترجیحات مشتریان و آغاز موج فروش خودروهای هیبریدی در جهان
عدم تمایل مشتریان به خرید خودروهای برقی با قیمت های اعلام شده از سوی خودروسازان باعث شده تا شرکت های خودروسازی در برنامه های خود تجدید نظر کنند. یکی از این شرکت ها جنسیس است. برند لوکس هیوندای، مانند بسیاری دیگر از خودروسازان برجسته، تمایل داشت تا کل طیف محصولات خود را برقی کند. با این حال، تحقیقات آنها نشان داد که مشتریان بیشتر به خرید یک ماشین هیبریدی علاقه مند هستند تا یک ماشین الکتریکی. بنابراین جنسیس تصمیم گرفت مدل های هیبریدی بیشتری را روانه بازار کند.
مایک سانگ، رئیس جنسیس، در گفتوگو با مجله تخت گاز (تاپ گیر) گفت: «مشتریان اکنون بیشتر از خودروهای الکتریکی خواهان خودروهای هیبریدی هستند، بنابراین، جنسیس میخواهد هر چه سریعتر مدلهای هیبریدی بیشتری را به بازار معرفی کند ” جنسیس در سال 2021 اعلام کرده بود که از سال 2025 به طور کامل برقی می شود، اما اکنون مجبور شده است ادعای خود را پس بگیرد.
انتظار می رود که مدل های هیبریدی جنسیس بر اساس موتورهای مشترک با خودروهای هیوندای توسعه یابد. این کار با هدف کاهش هزینه تحقیق و توسعه در حوزه خودرو انجام می شود. هیوندای اکنون چندین مدل هیبریدی و پلاگین هیبریدی را در خط تولید خود عرضه می کند.
جنسیس تنها شرکتی نیست که شاهد کاهش فروش خودروهای الکتریکی و افزایش تمایل مشتریان به خرید خودروهای هیبریدی است. در اوایل سال جاری، ولوو اعلام کرد که فروش خودروهای هیبریدی این برند 45 درصد افزایش یافته است، در حالی که فروش خودروهای الکتریکی 65 درصد کاهش یافته است. تویوتا که نسبت به ورود به بازار خودروهای الکتریکی محتاطانه عمل می کند، در سه ماهه اول سال 2024 با جهش 138 درصدی در فروش مدل هیبریدی محبوب خود، تویوتا پریوس، مواجه شد. جنسیس نیز می خواهد سوار موج فروش انبوه خودروهای هیبریدی شود.
منبع: https://digiato.com/car-news/genesis-says-customers-prefer-hybrids-to-electrics