جی گرابر، مدیرعامل Bluesky می گوید که شبکه را با تبلیغات پر نمی کند

هدف ما ترکیب هر دو رویکرد است: اجرای یک سرویس تعدیل که سعی در ارائه یک خط پایه دارد و همچنین داشتن یک اکوسیستم باز که هر کسی که می‌خواهد نوآوری کند می‌تواند وارد شود و شروع به ساختن کند. من فکر می کنم این به ویژه در مواردی مفید است که اطلاعات به سرعت در حال تغییر است و دانش تخصصی وجود دارد. در حال حاضر سازمان‌هایی وجود دارند که حقیقت را بررسی می‌کنند یا تعیین می‌کنند که آیا یک حساب تأیید شده واقعاً یک سیاستمدار است یا خیر. آنها می توانند شروع به حاشیه نویسی و قرار دادن آن اطلاعات در شبکه کنند، و ما می توانیم بر روی آن هوش جمعی ایجاد کنیم.

اخیراً، یک اتفاق پرحاشیه در X رخ داد که در آن پورنوهای مستهجن تیلور سویفت شروع به انتشار کردند و پلتفرم خیلی سریع سرکوب نشد. رویکرد شما برای تعدیل دیپ فیک چیست؟

از ابتدا، ما از برخی از خدمات تشخیص هوش مصنوعی (خدمات برچسب گذاری تصویر) استفاده کرده ایم، اما این حوزه ای است که در آن نوآوری های زیادی وجود دارد و ما در حال بررسی جایگزین های دیگر هستیم.

اینجا همچنین جایی است که واقعاً می‌توان از یک سیستم برچسب‌گذاری شخص ثالث استفاده کرد. ما می‌توانیم به‌عنوان مجموعه‌ای باز از مردم سریع‌تر به جلو برویم: او طرفداران زیادی دارد که می‌توانند به ما کمک کنند تا محتوایی مانند این را خیلی فعال شناسایی کنیم.

مزایای فدراسیون – که در آن یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است و به جای یک مرکز مرکزی از مجموعه ای از سرورهای مستقل تشکیل شده است – برای کاربران معمولی اینترنت چیست؟

  «قدرت وتو» در روابط غیر تک همسری چیست و چرا اینقدر مشکل ساز است؟

هدف در اینجا دادن آزادی ساخت به توسعه دهندگان و حق خروج به کاربران است. توانایی افراد برای میزبانی از داده‌های خود به این معنی است که کاربران همیشه گزینه‌های دیگری دارند و تجربه آن‌ها نباید از ما باشد. به عنوان مثال، اگر کاربر بخواهد یک برنامه کاملاً متفاوت یا یک تجربه کاملاً متفاوت را امتحان کند یا اگر بخواهد به یک شبکه اجتماعی موازی منتقل شود.

اگر کسی بخواهد از پروتکل شما استفاده کند و مثلاً یک انجمن ، عمیق تیلور سویفت ایجاد کند، آیا می‌توانید کاری برای جلوگیری از آن انجام دهید؟

با مدل وب باز، افراد همچنان می توانند وب سایت خود را در اینترنت قرار دهند، اما لازم نیست ایندکس شود. ما همچنین در برجسته سازی و نمایه سازی محتوا نقش داریم. برای محتوای واقعا بد، سعی می‌کنیم با حذف تبلیغ و عدم پیوند به آن، مطمئن شویم که هرگز منتشر نمی‌شود.

می توانید مدل کسب و کار خود را توضیح دهید؟

ما واقعاً معتقدیم که پول ارزش را دنبال می کند. در مورد اینکه آیا کل این مدل اجتماعی می تواند کار کند یا خیر، تردید وجود داشته است. مردم حتی تعجب می کنند که چیست. بنابراین ما ابتدا سعی می کنیم ثابت کنیم که این اکوسیستم برای کاربران و توسعه دهندگان ارزش دارد و می تواند عصر نوآوری باز را راه اندازی کند.

از آنجا، در حالی که ارزش‌های خود را دنبال می‌کنیم، کسب درآمد خواهیم کرد. توییتر در ابتدا بسیار باز بود و همه از آن استفاده می کردند. اما بعد آنها درهای خود را در یک نقطه بستند، درست است؟ آنها خیلی بیشتر به یک پلتفرم تبدیل شدند و کمتر چیزی شبیه یک پروتکل شدند.

  این فناوری می تواند راه را برای دستگاه های بی سیم کوچکتر و قدرتمندتر هموار کند

کل رویکرد ما این است که به پروتکل‌ها برگردیم، نه پلتفرم‌ها، و برخی از پادمان‌ها را در پروتکل تعبیه کرده‌ایم. آن قفل شده است. وقتی این رویکرد را ثابت کنیم، فکر می‌کنم پول به طرق مختلف در سراسر اکوسیستم جریان پیدا می‌کند. ما امسال بررسی برخی از این مدل ها را آغاز خواهیم کرد.

منبع: https://www.wired.com/story/bluesky-ceo-jay-graber-wont-enshittify-ads/