دستکش ها را کنار بگذارید، زمستان استارتاپی به پایان رسیده است

به هفته نامه استارتاپ ها خوش آمدید. ثبت نام اینجا تا هر جمعه آن را در صندوق پستی خود دریافت کنید.

وقتی نشستم تا هفته‌نامه استارت‌آپ‌های این هفته را بنویسم، کاری را انجام دادم که هر هفته انجام می‌دهم: خواندن هر داستان در TechCrunch. این هفته، این به معنای خواندن 212 داستان در سایت بود، و می دانید چه چیزی برای من باقی مانده است؟ خوش بینی قاطع برای اکوسیستم استارتاپی.

همانطور که تیم در مقاله خود با عنوان “چگونه یک سری A را در بازار امروز افزایش دهیم” گزارش می دهد، اعداد بسیار وحشیانه به نظر می رسند: کل مبلغ استفاده شده در دورهای رشد اولیه 60٪ کاهش یافته است، و میانگین دور سری A از 10 دلار 25٪ کاهش یافته است. میلیون تا 7.5 میلیون دلار

حقیقت این است که 18 ماه قبل از در دوره 18 ماهه کنونی، VCها به هر چیزی که دارای شتاب و سرعت بود پول می انداختند. من برخی از ایده‌های واقعا احمقانه را دیده‌ام که مبالغ وحشتناکی را جمع‌آوری می‌کنند و برای کل اکوسیستم استارت‌آپ مضر هستند (ما کمی به آن خواهیم رسید – *سرفه* FTX *سرفه*). حباب ها بد هستند. امیدواریم که اصلاحات فعلی کمتر یک حباب ترکیده باشد و بیشتر یک کاهش قیمت ملایم باشد که به قلمرو عقل باز می گردد.

پس چه چیزی مرا خوشبین می کند؟ این واقعیت که شرکت هایی که هستند جمع آوری سرمایه در مجموعه معقولی از اصول اصلی کسب و کار قرار می گیرد: اینها کسب و کارهای واقعی (نفس، شوک، وحشت) با کشش واقعی و یک برنامه و مسیر واقعی برای رشد هستند.

اجازه دهید برخی از نکات برجسته که به من امید می دهد را برجسته کنم!

استارت‌آپ‌های معقول اسکرچ را ایمن می‌کنند

تصویری دیجیتالی از یک قفل امنیتی مدار الکترونیکی ساخته شده از اعداد روی پس‌زمینه سیاه.

اعتبار تصویر: آندری اونوفرینکو/گتی ایماژ

یکی از موضوعات بزرگی که من از دیدن سرمایه گذاری در آن خوشحالم (وقتی ترسم از هیجان زده شدن VC ها در مورد آب و هوا را برطرف کردم) فناوری آب و هوا است، و در چند هفته گذشته فعالیت های زیادی در این زمینه صورت گرفته است. Vibrant Planet یک سری 15 میلیون دلاری برای کمک به PG&E و سایرین برای کاهش خطر آتش سوزی جمع آوری کرد، Electric Hydrogen اولین تک شاخ صنعت هیدروژن سبز شد و برای پاسخ به این سوال که محصول شما چقدر آلودگی کربنی دارد، Muir AI یک دانه 3.25 میلیون دلاری جمع آوری کرد. برگرد تا بفهمی

  The best retro gaming gifts for the 2023 holidays

حتی هیپ فعلی هوش مصنوعی نیز با برخی از چرخه های تبلیغات قبلی متفاوت است. حداقل هوش مصنوعی برخلاف سایر بخش‌هایی که در سال‌های اخیر توجه سرمایه‌گذاری خطرپذیر را به خود جلب کرده‌اند، کاربرد بسیار واضح، مستقیم و آشکاری دارد. اگر علاقه مند هستید، در TC+ ما 10 سرمایه گذار داریم که در مورد آینده هوش مصنوعی و آنچه فراتر از تبلیغات ChatGPT است صحبت می کنند.

کمی کمتر در جنبه معقول – اما همچنان سودآور – اخبار زیادی در مورد فناوری نظامی و دفاعی وجود داشت:

سرمایه گذاری خطرپذیر درها را به روی فناوری دفاعی باز می کند

اولین قرارداد کسب و کار اینترنتی ماهواره ای استارشیلد مبتنی بر دفاع SpaceX را امضا کرد

استارت‌آپ دفاعی Mach Industries سری A 79 میلیون دلاری را با ارزش 335 میلیون دلاری می‌بندد.

Castelion که توسط a16z پشتیبانی می‌شود، می‌خواهد تجهیزات دفاعی را با تولید انبوه تولید کند، که از مافوق صوت شروع می‌شود

تورهای تفریحی Moar:

ببرش به بانکTage گزارش می‌دهد که استارت‌آپ بانکداری باز استیچ در حال جمع‌آوری 25 میلیون دلاری سری A به رهبری Ribbit Capital است و مجموع راند را به 46 میلیون دلار می‌رساند.

سلام، ابزار امنیتی! امروز چطوری؟: Kyle گزارش می دهد که Nexusflow در حال جمع آوری 10.5 میلیون دلار برای ایجاد یک رابط مکالمه برای ابزارهای امنیتی است.

در حالی که از نزدیک نگاه می کنم: برایان گزارش می دهد که Bonsai Robotics 10.5 میلیون دلار با هدف ارائه خودمختاری مبتنی بر دید برای تجهیزات کشاورزی جمع آوری کرده است.

به جاهایی بروید

اعتبار تصویر: هاجه کمپس (در یک پنجره جدید باز می شود) /TechCrunch (در یک پنجره جدید باز می شود)

در سطح شخصی، من سرانجام پس از مدت ها در لیست انتظار، ریوین R1S خود را تحویل گرفتم! من خیلی به آن افتخار می کردم، تصاویری از آن را در Reddit گذاشتم، اما بیش از 350 غریبه در اینترنت به من گفتند که از آن متنفرند. آه، ردیت. خوبیش اینه که مجبور نیستی دوستش داشته باشی، به شرطی که من دوستش داشته باشم.

حمل‌ونقل نیز شاهد فعالیت‌های جالبی بود، با استارت‌آپ قایق‌های برقی Arc که 70 میلیون دلار بودجه جدید جمع‌آوری کرد. گفته می شود، دو هفته گذشته برای کارخانه های باتری بد بوده است. فورد کار بر روی کارخانه باتری خودروهای الکتریکی 3.5 میلیارد دلاری خود را به دلیل نگرانی در مورد “توانایی ما در راه اندازی کارخانه به صورت رقابتی” متوقف می کند و فولکس واگن نیز برنامه ساخت کارخانه باتری خودروهای الکتریکی 2.1 میلیارد دلاری در آلمان را لغو می کند.

  BeReal چیست؟ هر آنچه که باید در مورد این برنامه رسانه اجتماعی بدون فیلتر بدانید

در فلکسپورت درام اتفاق افتاد، در حالی که دیو کلارک، مدیر عامل برکنار شده آن، با توئیت (اوه، ایکس‌ینگ؟ این روزها اسمش چیست؟) که «مشکلات در فلکس‌پورت بسیار گسترده‌تر از آن چیزی بود که فکر می‌کردم زمانی که با پیوستنم موافقت کردم.

اخبار مور در این راستا:

این یک تلاش تیمی انسان و ربات است: کرستن گزارش می‌دهد که در آخرین حادثه کروز، ویدیویی نشان می‌دهد که یک عابر پیاده توسط ماشینی که توسط یک انسان هدایت می‌شود، برخورد می‌کند، سپس توسط یک تاکسی ربات زیر گرفته می‌شود. فوو این پس از آن صورت می گیرد که تنظیم کننده ها از کروز خواستند تعداد خودروهای موجود در جاده ها را به نصف کاهش دهد.

یکی یکی: ربکا گزارش می دهد که پیروزی داوری تسلا اتوپایلوت می تواند یک معیار قانونی در صنعت خودرو ایجاد کند، و این یک پیروزی برای شیطنت های Autopilot آن نیست، بلکه برای قراردادها و توافقنامه داوری آن است. عدم تحمل دعوای دسته جمعی به دلیل باقی ماندن توافقنامه داوری بسیار مفید خواهد بود. . . حداقل در تسلا

ماشین ها؟ چه کسی به ماشین نیاز دارد؟: مت گزارش می دهد که هوندا بزرگترین شبکه شرکای EV در ایالات متحده است، اگرچه هنوز خودروهای برقی را در این کشور نمی فروشد. به نظر می رسد خودروساز فرصتی را پیدا کرده است.

دنیای احمقانه کریپتو

سام بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق FTX، دادگاه فدرال در منهتن، نیویورک را در 3 ژانویه 2023 ، کرد.

اعتبار تصویر: اد جونز / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

با پیشرفت آزمایش FTX، بسیاری از جزئیات احمقانه به منصه ظهور می رسند.

در غرفه، گری وانگ مدیر ارشد فناوری FTX به ارتکاب کلاهبرداری با سیم، کلاهبرداری اوراق بهادار و کلاهبرداری کالاها اعتراف کرد. بخش مورد علاقه من این است که نام Alameda Research به این دلیل اختراع شد که معتبر به نظر می رسید و ربطی به رمزنگاری نداشت. می دانید، نوع ملاحظات نامگذاری شما در هنگام داشتن نیت خالص وجود دارد. اگر به من نیاز دارید، من در دفتر مرکزی Totally Not A Scam International خواهم بود.

احتمالاً احمقانه‌ترین داستانی که از این ماجرا بیرون آمد این بود که SBF با سوار شدن بر موج موفقیت خود در FTX، بنا به گزارش‌ها در نظر داشت به ترامپ 5 میلیارد دلار بپردازد تا نامزد ریاست جمهوری نشود.

در مورد این موضوع، تیم ارزهای دیجیتال ما یک مقاله عالی در TC+ منتشر کرد که در آن بحث می‌کند که آیا این شرکت از روز اول بر اساس دروغ ساخته شده است یا اینکه به هر طریقی درگیر موفقیت خود شده است. همچنین این مقاله وجود دارد که خلاصه ای از داستان چگونگی ورود ما به این آشفتگی است. همچنین شایان ذکر است: ظاهراً وزارت دادگستری تأیید کرده است که هیچ معامله ای را به سام بنکمن-فرید ارائه نکرده است.

  ربات چت آمازون Q برای کاربران عمومی + ویدئو در دسترس است

اخبار کریپتو Moar در این هفته:

مرغ چاق: ژاکلین گزارش می دهد که رویکرد Pudgy Penguins می تواند پاسخی برای حل مشکلات درآمد NFT ها باشد. کلکسیون های دیجیتالی Pudgy Penguins از زمان انتشار بیش از 400 میلیون دلار حجم معاملات داشته اند. این شرکت در اوایل سال جاری مبلغ 9 میلیون دلاری را جمع آوری کرد تا اسباب بازی های الهام گرفته از NFT را به بازار عرضه کند.

ورلدکوین در حال کاهش است: Annie گزارش می دهد که کمیته قانونگذاری کنیا خواستار بسته شدن Worldcoin در این کشور است. شرکت با مشکل مواجه شد. در اوایل آگوست، به او دستور داده شد که معاینه عنبیه را متوقف کند، اما به سرعت این دستور را نادیده گرفت.

بدون فلش: در حال حاضر سخت است که یک صندوق سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال باشید، زیرا ژاکلین گزارش می دهد که سو ژو، یکی از بنیانگذاران Three Arrows Capital در فرودگاه سنگاپور دستگیر و به چهار ماه زندان محکوم شده است. صندوق تامینی در سال 2022 اعلام ورشکستگی کرد.

بهترین مطالب این هفته در TechCrunch

ردیابی IP: گزارش زک مبنی بر اینکه محقق امنیتی گوشی او را در فرودگاه جستجو کرده است بسیار باورنکردنی است. تنها دلیل “دستگیری” او این بود که چیزی برای پنهان ، نداشت: او در حال انجام تحقیقات امنیتی قانونی بود. این نشان می دهد که گاهی اوقات قانون (و کاربرد آن) به طور قابل توجهی عقب می افتد.

در روسیه کمونیستی، تلفن شما را هک می کندلورنزو گزارش می‌دهد که شرکتی که بهره‌برداری‌های روز صفر (نقص در نرم‌افزار ناشناخته برای توسعه‌دهنده آسیب‌دیده) را به دست می‌آورد و می‌فروشد، اکنون به محققان پیشنهاد می‌دهد تا 20 میلیون دلار برای ابزارهای هک که به مشتریانش اجازه می‌دهد به آیفون‌ها و دستگاه‌های اندرویدی هک کنند، بپردازد. به نظر می رسد هکرهای روسی ناامید هستند تا به گوشی ها نفوذ کنند، حتی با وجود ادامه تحریم ها و مردم این کشور پس از تهاجم این کشور به اوکراین در توالت هستند.

جالوت از داوود حمایت می کند: Manish گزارش می دهد که Sam Altman از OpenAI در حال سرمایه گذاری روی یک استارتاپ هوش مصنوعی نوجوان است که گردش کار بومی مرورگر را خودکار می کند. این شرکت 2.3 میلیون دلار جذب کرد.

گوشی پیکسل جدید!: همه شما در مورد Google Pixel 8 بسیار هیجان زده هستید. داستان های ما در مورد آنها همه بسیار خوب خوانده شد. در اینجا خلاصه مقاله کریستین است تا شما را سریعتر آشنا کند.

منبع: https://techcrunch.com/2023/10/06/pack-away-your-mittens-startup-winter-is-over/