رفتار ایلان ماسک مشتریان تسلا را از خود دور می کند

شکی نیست که شهرت ایلان ماسک به عنوان یک تاجر موفق، فروش تسلا را در طول سال ها افزایش داده است. با این حال، رفتار اخیر او ممکن است مسیر موفقیت تسلا را قطع کند. تصویر عمومی تسلا ارتباط نزدیکی با مدیر عامل پر انرژی و محبوب آن، ایلان ماسک دارد.

بر اساس تحقیقات انجام شده در بازار آمریکا، مشتریان تسلا روز به روز در حال کاهش هستند. تعداد افرادی که محصولات تسلا را به عنوان خودروی بعدی خود انتخاب می کنند در نظرسنجی ها رو به کاهش است. این مشکل به ویژه در میان مصرف کنندگان با گرایش های سیاسی چپ مشاهده می شود. به گفته شرکت کنندگان در نظرسنجی، اقدامات مشتریان تسلا باعث شده است که علاقه مندان به خودروهای الکتریکی برندهای دیگری را برای خرید انتخاب کنند.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تسلا در سه ماهه اول سال 2024 فروش ناامید کننده ای را به ثبت خواهد رساند. اظهارات ایلان ماسک که به سمت راست سیاسی گرایش دارد، مصرف کنندگان چپگرا را به دوری از محصولات تسلا سوق خواهد داد. لازم به ذکر است که طرفداران محیط زیست و همچنین علاقه مندان به خودروهای برقی معمولاً از گرایش های سیاسی چپ حمایت می کنند.

ارتباط مستقیم بین اظهارات ایلان ماسک و کاهش شهرت تسلا

شاهار سیلبرشاتز، مدیر عامل شرکت اطلاعات بازار کالیبر به رویترز گفت: «احتمالاً ماسک خود در فروپاشی شهرت (تسلا) نقش داشته است. او گفت که 83 درصد از آمریکایی‌های مورد بررسی، ماسک را با تسلا مرتبط می‌دانند.

به گفته وی، این رابطه در ابتدا تاثیرات مثبتی بر برند تسلا داشت. شهرت ماسک به عنوان یک مبتکر جسور، این شرکت را به عنوان یک شرور هیجان انگیز در صنعت خودرو تثبیت کرده است. با این حال، اقدامات ایلان ماسک پس از خرید توییتر بر شهرت او و برند تسلا تأثیر منفی گذاشت.

  هابل یک تصویر رنگی واقعی از سحابی N11A گرفت
الون ماسک

بر اساس نظرسنجی ها، 42 درصد از آمریکایی ها در سال 2023 دیدگاه منفی نسبت به ماسک دارند، این رقم در سال 2022 برابر با 34 درصد بوده است. علاوه بر آمریکا، شهرت تسلا در سایر نقاط جهان نیز خدشه دار شده است. شهرت تسلا در سال گذشته در هلند، فرانسه، استرالیا و بریتانیا کاهش یافته است.

ورود سایر برندهای خودروسازی به عرصه خودروهای برقی نیز بر کاهش شهرت تسلا تأثیر گذاشت. مشتریان سنتی تسلا به این برند و خودروهای آن وفادار خواهند ماند، اما دیگران به این برند وفادار نخواهند ماند، و از آنجایی که خودروسازان بیشتری با خودروهای الکتریکی وارد بازار می شوند که می توانند رقابت کنند، تسلا ممکن است با مشکل بزرگی روبرو شود.

منبع: https://digiato.com/car-news/elon-musk-behavior-drives-tesla-customers-away-from-this-brand