رونمایی از گزارش تحلیلی فیناپ در مورد «تاثیر رویدادها بر تجارت»
انتشار: تیر 30، 1403
بروزرسانی: 07 اردیبهشت 1404

رونمایی از گزارش تحلیلی فیناپ در مورد «تاثیر رویدادها بر تجارت»


سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

فیناپ، یکی از مهمترین رویدادهای فین تک در ایران، در رویدادی با عنوان «درباره رویداد، داستان فیناپ» از اولین گزارش بازاریابی رویداد در ایران با عنوان «تأثیر رویدادها بر کسب وکارها» رونمایی کرد. این مراسم روز پنجشنبه 23 اسفند 1403 در مرکز همایش های برج آزادی تهران با حضور بیش از 200 نفر از مدیران و متخصصان بازاریابی و ارتباطات برگزار شد.

علی رضا هوشمند، یکی از بنیانگذاران فیناپ، به تشریح وضعیت بازاریابی رویدادها در شرکت های ایرانی پرداخت و به آمارهایی از دنیا درباره بازاریابی رویداد اشاره کرد. بر اساس این گزارش، میانگین تعداد رویدادهای شرکت های ایرانی در سال 1402، 4 رویداد بوده است. این در حالی است که میانگین جهانی در سال 2023، 47 رویداد است.

میانگین بودجه برای برگزاری رویدادها در ایران در سال 1402 هجری شمسی حدود 350 میلیون تومان بوده و 4/45 درصد سازمان های ایرانی بیش از 300 میلیون تومان بودجه داشته اند. اما در سطح جهانی، متوسط \u200b\u200bبودجه برگزاری رویداد در سال 2023 حدود 550000 دلار آمریکا بود که 54.5 درصد از سازمان ها بودجه ای بیش از 1 میلیون دلار داشتند.

از چالش های اصلی برگزاری یک رویداد در ایران می توان به فکر ،، انتخاب محل برگزاری و آماده سازی سخنرانان اشاره کرد. در مقابل، چالش های جهانی شامل مدیریت بودجه، فناوری های رویداد و نیروی کار ماهر است.

از اهداف برگزاری رویدادها در ایران می توان به افزایش آگاهی از برند، ایجاد فرصت های شبکه سازی و افزایش فروش اشاره کرد. در سطح جهانی، این اهداف شامل افزایش آگاهی از برند، تولید سرنخ های فروش، ایجاد فرصت های شبکه، آموزش کارکنان و مشتریان و بهبود روابط با مشتری است.

انتظارات حاکی از آن است که در سال های 1403 هجری قمری و 2024 میلادی هزینه های مربوط به مواد غذایی، نوشیدنی ها و وسایل سمعی و بصری 50 درصد افزایش خواهد یافت. 80 درصد از کارشناسان صنعت رویداد نیز انتظار دارند که بودجه امسال افزایش یابد.

در ادامه این مراسم، مریم فریدشاد، یکی از بنیانگذاران فناپ، به ارزش و اهمیت دوستی و همراهی در موفقیت فناپ اشاره کرد و گفت: ارزش داستان ما در تداوم آن است همه کسانی که در داستان ما آدم های خوبی بودند و هستند.» این روحیه همکاری و دوستی رمز موفقیت و تداوم فیناپ بوده و خواهد بود.

او با اشاره به هوشنگ مرادی کرمانی خاطرنشان کرد: هر داستانی که ما را جذب می کند، چیزی از ما در درون خود دارد. او افزود که رویدادها، مانند داستان ها، حاوی بخش هایی از شخصیت و تجربیات ما هستند.

دستاوردهای ویناب

فیناپ به عنوان یکی از برجسته ترین رویدادهای فین تک در ایران، طی هفت سال گذشته ۲۴ رویداد تخصصی برگزار کرده است. این رویدادها میزبان بیش از 8000 نفر از سراسر کشور و 130 سخنران متخصص بود. فیناپ با حمایت بیش از 100 برند و همکاری 54 رسانه توانسته جایگاه ویژه ای در فضای فین تک به خود اختصاص دهد. تیم فیناپ با 100 همکار و داوطلب از سراسر ایران همکاری داشت که هر کدام با تجربیات و ایده های خود در رشد و توسعه فیناپ سهیم بودند.

فایل کامل گزارش رویداد بازاریابی ایران را می توانید از طریق سایت فیناپ دانلود و مطالعه کنید.



منبع: https://digiato.com/promoted/finup-analytical-report-on-events-impacts-on-businesses