طبق گزارش Adobe Analytics، رویداد Prime Day آمازون امسال شاهد رکورد فروش بود و مصرف کنندگان آمریکایی در 16 و 17 جولای 14.2 میلیارد دلار هزینه کردند. این نشان دهنده افزایش 11 درصدی نسبت به مجموع 12.7 میلیارد دلاری سال گذشته است.
خریداران در اولین روز رویداد آنلاین 2024 7.2 میلیارد دلار خرج کردند که نسبت به سال قبل 11.2 درصد افزایش داشت. Adobe Analytics گفت که در روز دوم، فروش 10.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به 7 میلیارد دلار رسید. اگرچه آمازون هیچ یک از اعداد خود را منتشر نکرده است، اما این شرکت به شکستن رکوردهای فروش اعتراف کرده است.
«Prime Day 2024 به لطف میلیونها عضو Prime در سراسر جهان که برای معاملات فوقالعاده به آمازون مراجعه کردند، و همچنین کارکنان بسیار دوستداشتنی ما، شرکای تحویل کالا و فروشندگان در سراسر جهان، که به زنده ، این رویداد کمک کردند، موفقیت بزرگی بود. برای مشتریان،” داگ هرینگتون، مدیر عامل فروشگاه های آمازون در سراسر جهان، در بیانیه ای گفت.
بر اساس گزارش Adobe، خرید گوشی در سال جاری 18 درصد افزایش یافته است که 49.3 درصد از کل خرید را به خود اختصاص داده است. آمازون می گوید که دستیار هوش مصنوعی آن Rufus به میلیون ها مشتری در خرید کمک کرده است.
سایت تجزیه و تحلیل Numerator اشاره کرد که طی دو روز، میانگین ارزش سفارش 57.97 دلار بود. میانگین اندازه سفارش برای رویدادهای پرایم روز دو سال گذشته به ترتیب 56.64 دلار و 53.14 دلار بود.
ادوبی اضافه می کند که وسایل الکترونیکی و مبلمان باعث فروش بسیاری شدند و خریدهای برگشت به مدرسه نیز شاهد رشد قوی بودند.
Vivek Pandya، تحلیلگر اصلی Adobe Digital Insights گفت: «دستههای الکترونیک، پوشاک و مبلمان تقریباً نیمی از هزینههای تجارت الکترونیک را تشکیل میدهند، اما در نیمه اول سال 2024 شاهد رشد تک رقمی پایینی بودیم.
«اکنون واضح است که رویداد Prime Day یک کاتالیزور برای این دستههای اصلی بود، با تخفیفهایی که به اندازه کافی عمیق بود تا مشتریان بتوانند دکمه خرید را بزنند و اقلام را در خانه خود ارتقا دهند. »
Adobe گفت مشتریان از «اکنون بخرید، بعداً بپردازید» (BNPL) برای سفارشهایی به ارزش 1.08 میلیارد دلار استفاده میکنند که 7.6 درصد از فروش را شامل میشود.
این گزارش پیشبینی میکند که کل هزینههای مصرفکننده در ماه جولای به 84.4 میلیارد دلار برسد که نسبت به سال 2023 افزایش 8.2 درصدی را نشان میدهد.
منبع: https://techcrunch.com/2024/07/18/amazon-prime-day-2024-sales-hit-record-14-2-billion/