TechCrunch Mobility یک هفته نامه است خبرنامه اختصاص داده شده به همه چیز مربوط به حمل و نقل. اینجا ثبت نام کنید – فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید – تا هر آخر هفته خبرنامه را در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.
بازگشت شما را به … خوش آمد می گوییم Mobility TechCrunch – مرکز مرکزی شما برای اخبار و اطلاعات در مورد آینده حمل و نقل. به یاد داشته باشید در آخرین نسخه TechCrunch Mobility، زمانی که نوشتم که چرخ ها شروع به جدا شدن از فیسکر اتوبوس؟ شیش. آیا آنها دارند.
فیسکر در 18 مارس اخطاری داد که تولیدش را به مدت 6 هفته تعلیق می کند و تنها 121 میلیون دلار پول نقد و معادل نقدی دارد که 32 میلیون دلار آن محدود شده یا فوراً در دسترس نیست. این شرکت روی 150 میلیون دلار هجوم سرمایه از طریق اسکناسهای قابل تبدیل و مشارکت احتمالی با خودروساز دیگری حساب میکرد. هنگامی که مذاکرات فیسکر و خودروساز بزرگ – که گمان می رود نیسان باشد – به سرعت به عنوان یک پارچه آغشته به بنزین از بین رفت و معامله اسکناس کانورتیبل را به خطر انداخت.
سهام 28 درصد سقوط کرد، معاملات متوقف شد و در نهایت، بورس اوراق بهادار نیویورک گفت که اقداماتی را برای حذف فیسکر از صرافی انجام می دهد.
اینها همه نشانههای یک مشکل بزرگتر در شرکت هستند، از جمله مشکل شرمآوری که توسط خبرنگار TC شان اوکین کشف شد. tl;dr: فیسکر به طور موقت مسیر میلیونها دلار در پرداختهای مشتریان را از دست داد، زیرا تحویل را افزایش داد، که منجر به ممیزی داخلی شد که در دسامبر آغاز شد و ماهها به طول انجامید.
بسیار خوب، بیایید به بقیه چیزها برویم، از جمله جایی که راه اندازی EV ورشکسته می شود ورود دارایی ها به پایان رسیده است، یک نمایه در راه اندازی آیونوبل با امید به افزایش برد خودروهای الکتریکی از طریق مواد باتری سیلیکونی بازیافتی و افزایش میلیارد دلاری برای شفاف.
یک پرنده کوچک
بنیانگذاران، سرمایه گذاران، مهندسان، متخصصان سیاست و دیگران چیزهایی را به ما می گویند. و ما اینجا هستیم تا اطلاعات قابل تأییدی را که اینها ارائه میکنند، منتقل کنیم پرنده کوچک با ما به اشتراک گذاشت.
آیا توصیه ای به ما دارید؟ پست الکترونیک کرستن کوروسک در [email protected] یا شان اوکین [email protected]. اگر ترجیح می دهید ناشناس بمانید، برای تماس با ما اینجا کلیک کنیدکه شامل SecureDrop (دستورالعمل در اینجا) و برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده مختلف.
پیشنهاد هفته
این روزها مدیر اجرایی یک استارت آپ خودروی الکتریکی کار آسانی نیست. فقط از مردم فیسکر بپرسید. (ببخشید خیلی زوده؟)
در میان تمام ورشکستگیهای راهاندازی خودروهای الکتریکی و سایر رویدادهای تاریک، اخبار مثبتی منتشر شده است. شفافکه مشکلات خاص خود را داشته است، یک میلیارد دلار دیگر از بزرگترین حامی خود، عربستان سعودی جمع آوری کرد. سرمایه گذاری عیار سومیکی از شرکتهای تابعه صندوق سرمایهگذاری عمومی عربستان سعودی، با خرید یک میلیارد دلار از سهام Lucid موافقت کرده است که به سهام فعلی پادشاهی در حدود 60 درصد اضافه میکند.
افزایش میلیارد دلاری پول زیادی است، اما اگر در تلاش برای طراحی، ساخت، فروش و سرویس وسایل نقلیه هستید، زیاد دوام نمی آورد. این به Lucid یک بافر سرمایه بزرگ می دهد. با این حال، این به بحران وجودی او پایان نمی دهد. این شرکت باید با موفقیت خودروی بعدی خود، Gravity SUV را به بازار عرضه کند و اگر امیدوار به بقا و تکامل باشد، تجارت جدیدی را برای سدان ایر موجود خود ایجاد کند.
پیشنهادهای دیگری که توجه من را جلب کرد…
Cyvl.aiیک استارتآپ در منطقه بوستون که به شهرداریها و شرکتهای مهندسی عمران کمک میکند تا وضعیت زیرساختهای حملونقل را پیگیری کنند، ۶ میلیون دلار در دوری به رهبری Companyon Ventures با مشارکت Argon Ventures، Aero X Ventures و Alumni Ventures جمعآوری کرد. سرمایه گذاران موجود MassVentures، Launch Capital و RiverPark Ventures نیز شرکت کردند.
اخگریک استارتآپ اسکاتلندی که یکی از اولین شبکههای اتوبوس بین شهری تمام برقی بریتانیا است، ۱۴ میلیون دلار در دور سری A به رهبری Inven Capital جمعآوری کرده است. سرمایه گذاران 2150 و AENU نیز شرکت کردند.
آیونوبلTechCrunch به طور انحصاری یاد گرفته است، یک استارت آپ در مراحل اولیه که می گوید مواد سیلیکونی آن ارزان تر از رقبای مستقر است و به افزایش برد باتری های EV کمک می کند، برنامه افزودنی استارت آپی بدون قیمت 3.9 میلیون دلاری را بسته است. Dynamo Ventures و Trucks VC این دور را رهبری کردند.
سگ آهنی شپرداستارت آپی که نرم افزار حمل و نقل را برای کارگزاران و پیمانکاران توسعه داد، در دور سری B به رهبری SJF Ventures با مشارکت Grand Ventures، Supply Chain Ventures و دیگر شرکای استراتژیک بخش ساخت و ساز، 10 میلیون دلار جمع آوری کرد.
قرائت های قابل توجه و اطلاعات دیگر
ADAS
شما اینجا هستید به هر مشتری در ایالات متحده یک ماه آزمایشی رایگان از سیستم کمک راننده بتای کامل خودران خود به ارزش 12000 دلار ارائه می دهد، مشروط بر اینکه آنها ماشینی با سخت افزار سازگار داشته باشند. طبق گزارش ها، این شرکت همچنین به درخواست ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، ملزم شده است که خریداران بالقوه قبل از خرید یک تسلا جدید، نسخه نمایشی از نرم افزار را دریافت کنند. به نظر می رسد که تسلا با کاهش سود حاصل از فروش خودرو، به FSD به عنوان اهرم مالی دیگری برای اهرم روی آورده است.
وسایل نقلیه الکتریکی، شارژ و باتری
ورود برخی از دارایی های خود از جمله تجهیزات ساخت پیشرفته را به فروش رساند کانو، استارتاپ دیگری که در حال تلاش برای ساخت و فروش وسایل نقلیه الکتریکی است. شما نمی توانید این چیزها را بسازید، مردم!
THE آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده استانداردهای آلایندگی جدیدی را برای خودروهای سنگین فروخته شده در ایالات متحده از سال 2027 تا 2032 اعلام کرد، مقرراتی که میزان آلایندگی منتشر شده توسط کامیون های سنگین جدید را به طور فزاینده ای محدود می کند. قانون از نظر فنی این وسایل نقلیه بارهای سنگین غیرآلاینده را ملزم نکنید که برقی باشند و در عوض به سازندگان اجازه دهید تصمیم بگیرند که چگونه استانداردها را برآورده کنند، چه از طریق سلول های سوختی هیدروژنی، بهبود بازده سوخت یا سوخت جایگزین دیگر. با این حال، بسیاری بر این باورند که این امر منجر به افزایش تعداد کامیون های سنگین با باتری الکتریکی می شود. تأثیر بالقوه این قانون را در نظر بگیرید: دسته کامیون های سنگین برای بیش از 100 نوع وسیله نقلیه، از جمله وسایل نقلیه حرفه ای مانند کامیون های حمل و نقل، کامیون های حمل ،، کامیون های شهری، اتوبوس های حمل و نقل، شاتل ها و اتوبوس های مدرسه و همچنین کامیون های نیمه تریلر اعمال می شود. .
تکنولوژی تعبیه شده
مدیر کل مدیر اجرایی دیگری را که بخشی از تلاشهای نرمافزاری و خدمات دیجیتال این شرکت بود، از دست داده است. شاید به یاد داشته باشید که مایک ابوت، مدیر سابق اپل، که معاون اجرایی نرم افزار و خدمات جنرال موتورز بود، اوایل ماه جاری به دلیل نگرانی های سلامتی استعفا داد. دیترویت نیوز گزارش داد، امروز، ادوارد کومر، رئیس سابق کسب و کار آنلاین Nordstrom Rack که در سال 2021 به جنرال موتورز پیوست تا تیم فروش دیجیتال جدید آن را رهبری کند، آنجا را ، کرد.
چرخ های این هفته
من به ندرت خودروهای موتور احتراقی را آزمایش میکنم، اما این هفته یک استثنا قائل شدم که این شانس را داشتم که چند صد کیلومتر را پشت فرمان یک خودرو طی کنم. لندروور دیفندر 110 X-Dynamic SE 2024. و از نظر فنی، مردم، یک پیشرانه خودروی الکتریکی هیبریدی ملایم شش سیلندر دارد، بنابراین هنوز واجد شرایط است، درست است؟
تجربه من با لندروور دیفندر فقط با مدل های بدنه روی قاب چند دهه قدیمی است. بنابراین نمیتوانستم منتظر بمانم تا بالاخره نسخه مدرنی را که لندرور در سال 2020 به طور رسمی معرفی کرد، دریافت کنم. مشخصاتی که من رانندگی کردم، که قیمت آن کمی کمتر از 88000 دلار بود و شامل ارتقاهای گران قیمت و چرخهای 22 اینچی بود، احتمالاً برای مشتری مرفه شهری مناسب است. . اما با تایرهای مختلف، این Defender ساختار یکپارچه آلومینیومی کاملاً می تواند شرایط خارج از جاده را مدیریت کند. من در جادههای خاکی بازی میکردم – بدون خزیدن صخرهها – و خیلی خوب پیش میرفت، بدون صدای جیر جیر، جغجغه یا صدای تپش، حتی در زمین تختهشویی.
من از سیستم پیشرفته کمک راننده خوشم نمی آمد، به خصوص نحوه درگیر شدن راننده با کروز کنترل تطبیقی. اما ویژگی های زیادی وجود داشت که دوست داشتم، از جمله سواری بسیار آرام، سیستم تعلیق بادی تطبیقی، جزئیات رنگ آمیزی شده سفید براق براق، درب عقب عملکردی و تایر یدکی با دسترسی آسان، محفظه خنک کننده با هوا برای خنک نگه داشتن تنقلات و طراحی داخلی که عملکرد کاربردی را با مواد محکم و با کیفیت ترکیب می کند.
یک کلمه پایانی در مورد این فضای داخلی: شما یک صفحه نمایش بزرگ در اینجا پیدا نخواهید کرد. اما جزئیات مربوط به فناوری با دستگیره ها و دکمه ها مخلوط شده است. نسخه من دارای یک شارژر بی سیم و چندین پورت شارژر بود، از جمله یکی در داشبورد سمت سرنشین. و رابط کاربری در واقع بسیار مناسب بود.
یکی از ویژگیهایی که از آن استقبال کردم، منوی کشویی روی دکمه رسانه بود که به من امکان میداد به سرعت بین Apple CarPlay و سیستم اطلاعات سرگرمی بومی از جمله رادیو Sirius XM یا ایستگاههای محلی جابجا شوم. این ممکن است بیاهمیت به نظر برسد، اما من اخیراً تعدادی خودروی الکتریکی رانندگی کردهام که تغییر بین CarPlay و سیستم اصلی را بسیار پیچیده میکنند.
منبع: https://techcrunch.com/2024/03/31/techcrunch-mobility-03-31-24/