متیو پری شایسته بهتر از #درگذشت ناگهانی بود

طولی نکشید که خبر درگذشت متیو پری بازیگر علنی شد. TMZ آنقدر زود ماجرا را منتشر کرد که پاپاراتزی ها قبلاً برای عکاسی از آن اردو زده بودند دوستان والدین عزادار ستاره هنگام رسیدن به صحنه.

روال کرکس مجموعه اخبار مرگ سلبریتی ها در این مرحله قابل پیش بینی است. روزنامه ها برای ضبط تماس های 911، اظهارات دوستان مشهور، گزارش های کالبد شکافی و حتی اجمالی از بقایای جسد با هم رقابت می کنند. علت مرگ، اگرچه نامشخص است، موضوع بحث های پرشور است. این یک ماجرای سخت، گستاخانه و بی‌احترامی است، اما در کنار یک مراسم جدید پس از مرگ که در طول همه‌گیری کووید-19 پدیدار شده، کاملاً قدیمی به نظر می‌رسد.

در سال‌های اخیر، فعالان ضد واکسن با تلقین یا ادعای صریح این موضوع که همه انواع مرگ‌های غیرمنتظره ناشی از واکنش‌های نامطلوب به واکسن‌های کووید بوده، به تراژدی‌ها دست زده‌اند، اگرچه شواهد ادعای آنها را تأیید نمی‌کند. آنها اغلب از هشتگ #DiedSuddenly استفاده می کنند تا تئوری های عمدتاً رد شده خود را در X (توئیتر سابق) منتشر کنند، اما این پدیده به رسانه های اجتماعی محدود نمی شود. در نوامبر 2022، استیو پیترز مجری راست‌گرای رادیویی فیلمی را منتشر کرد، مرگ ناگهانی، که راه جدیدی برای انتشار اطلاعات نادرست ایجاد کرد. تاکر کارلسون مجری سابق فاکس نیوز این پیام را زمانی تقویت کرد که یکی از مهمانان برنامه او حدس زد که میوکاردیت ناشی از واکسن کووید باعث شد دامار هملین بازیکن NFL در ژانویه 2023 دچار ایست قلبی شود. )

جنبش #ناگهان مرده اغلب بر شخصیت های عمومی مانند روزنامه نگار فوتبال گرانت وال و ترانه سرا و نوادگان الویس تمرکز می کند. لیزا ماری پریسلی. اما اغلب مردم عادی را نیز هدف قرار می دهد. این جنبش اغلب با خانواده‌های متوفیان مخالفت می‌کند و با انتشار دروغ‌هایی درباره نحوه مرگ عزیزانشان، روزهای تاریک آنها را سخت‌تر می‌کند. یکی از تلخ‌ترین و دلخراش‌ترین گزارش‌ها در توصیف آسیب‌هایی که این حرکت می‌تواند ایجاد کند، مربوط به روزنامه‌نگار بیلی بال است که اوایل امسال پسر شش ساله‌اش را در یک تصادف از دست داد. #درگذشت ناگهانی مؤمنان به بال به خاطر مرگ فرزندش طعنه زدند و تمام شواهد پزشکی و نجابت انسانی را برای آزار و اذیت پدری عزادار نادیده گرفتند.

  چگونه ابریج به یکی از استارت‌آپ‌های مرتبط با هوش مصنوعی بهداشتی تبدیل شد؟

اکنون، پری آخرین هدف #درگذشت ناگهانی است. حرکت به سرعت عمل می کند. علت مرگ پری هنوز مشخص نیست. او را بیهوش در یک جکوزی پیدا کردند. مطلقاً هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مرگ پری با وضعیت واکسیناسیون او مرتبط بوده است. اما چند ساعت پس از انتشار این خبر، صفحه ویکی‌پدیای پری قبلاً ویرایش شده بود تا القا شود که واکسیناسیون می‌تواند یک عامل باشد. در آن نوشته شده بود: «پری در 28 اکتبر 2023 پس از یک غرق شدن ظاهری درگذشت. مشخص نیست که آیا غرق شدن به دلیل عوارض مربوط به واکسن کووید-۱۹ بوده است یا خیر. (مرجع از آن زمان حذف شده است.) ضد واکسن ها نیز به رسانه های اجتماعی سرازیر شده اند، از جمله ارین الیزابت، وبلاگ نویس سلامت جایگزین، لورن لومر، فعال ضد مسلمان، و فیلیپ بوکانان، شخصیت راستگرای رسانه های اجتماعی (معروف به «Catturd2») همگی. که مرگ پری را به واکسیناسیون مرتبط دانستند. مارجوری تیلور گرین، نماینده جورجیا، با یک پست حذف شده در X که مرگ پری را به واکسیناسیون مرتبط می کند، به ما پیوست. سخنان دقیق او: «ایست قلبی منجر به غرق شدن. ای کاش افراد بیشتری در مورد واکسن به ما گوش می دادند.

چیزی به خصوص در مورد جنبش #DiedSuddenly وجود دارد که Perry را به عنوان آواتار بعدی خود انتخاب کرده است. این بازیگر 54 ساله ده ها سال آشکارا در مورد مسائل پزشکی خود به ویژه مشکلات طولانی مدت سوء مصرف مواد صحبت کرده بود. در خاطرات خود در سال 2022، دوستان، عاشقان و چیز وحشتناک بزرگپری به طور صریح و طولانی در مورد شدت تأثیر مصرف مواد مخدر و الکل او بر سلامتی خود نوشت که به بیش از ده ها عمل جراحی معده و یک کما ناشی از پزشکی نیاز داشت.

  داستان کامل مجموعه مکس پین

منبع: https://www.wired.com/story/matthew-perry-death-died-suddenly-conspiracy-theory-online/