محققان از هوش مصنوعی برای تولید داروی جدیدی برای اسید معده استفاده کرده اند

یک گروه تحقیقاتی ژاپنی برای توسعه نسل بعدی مهارکننده های اسید معده به هوش مصنوعی روی آورده است. محققان با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی یک مهارکننده جدید ایجاد کردند و سپس آن را در آزمایشگاه بهبود دادند. یافته های آنها نشان دهنده راه جدیدی برای استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه درمان های موثرتر برای کنترل اسید معده است.

مطابق با مقاله ای که توسط محققان دانشگاه ناگویا نوشته شده است در ژاپن با کمک مدل های هوش مصنوعی می توان ترکیبی تولید کرد که اسید معده را مهار می کند. این ترکیب جدید نسبت به داروهای موجود اتصال بهتری به معده دارد. یافته های این محققان به روش جدیدی از کار در ارتباط با هوش مصنوعی در تولید دارو اشاره دارد.

اسید معده یکی از اجزای مهم فرآیند گوارش است. اما وقتی تعادل ترشحات مخاطی معده به هم نمی خورد، اسید معده باعث ناراحتی می شود و در موارد شدید منجر به زخم معده، رفلاکس و مری می شود. بنابراین، بسیاری از افراد به داروهای ضد اسید متوسل می شوند. این بازدارنده ها بیشتر هستند پمپ پروتون معده مسئول ترشح اسید است. این داروها به خنثی ، اسید معده و تسکین سوزش سر دل و بیماری های مرتبط با آن کمک می کنند.

نقش هوش مصنوعی در تولید مهارکننده اسید معده

پمپ پروتون معده یک ساختار پروتئینی پیچیده است که در پوشش معده یافت می شود و اسید معده را تولید می کند. گروهی از محققان ژاپنی با کمک یک پلتفرم کشف دارو مبتنی بر هوش مصنوعی به نامکوارتت عمیقآنها این پروتئین را تجزیه و تحلیل کردند.

  خداحافظ توییتر؛ دامنه X رسما به x.com تغییر یافت

محققان از هوش مصنوعی برای تولید بیش از 100 ترکیب با ساختار شیمیایی منحصر به فرد استفاده کردند. سپس شیمی‌دانان و زیست‌شناسان ترکیب‌هایی را که برای سنتز مناسب‌تر بودند آزمایش کردند و دیدند که کدام‌یک در مهار پمپ پروتون در معده بهترین هستند. در نهایت، مشخص شد که ششمین ترکیب مصنوعی (DQ-06) پیوند قوی تری نسبت به سایر ترکیبات نشان می دهد.

این رویکرد نوآورانه ترکیبی با درجه ای از پیوند تقریباً ایجاد می کند 10 برابر بیشتر بیش از هر بازدارنده دیگری موجود است. یافته های این محققان همچنین اهمیت همکاری بین انسان و هوش مصنوعی را در کشف دارو نشان می دهد. از هوش مصنوعی می توان برای ایجاد درمان های مختلف استفاده کرد. هوش مصنوعی در طراحی ساختاری داروها از انسان مهارت بیشتری دارد. البته، معماری های پیشنهادی هوش مصنوعی توسط خود انسان ساخته و آزمایش شده است.

بنابراین تصمیم نهایی هنوز توسط انسان ها گرفته می شود و هوش مصنوعی همچنان قادر به انجام کاری بدون فرمان انسان نیست. با این حال، همکاری بین محققان و هوش مصنوعی پتانسیل هوش مصنوعی برای تغییر جهان را نشان می دهد.

یافته های دانشمندان در قالب مقاله ای در مجله Communications Biology منتشر شد.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/scientists-build-on-artificial-intelligence-to-create-gastric-acid-treatment