میانگین مسافت سالانه رانندگی خودروهای الکتریکی کمتر از خودروهای احتراق داخلی است

مطالعه‌ای که اخیراً در ایالات متحده انجام شد نشان داد که خودروهای برقی با باتری، مایل‌های کمتری در سال نسبت به همتایان بنزینی خود، از جمله مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی طی می‌کنند.

محققان دانشگاه جورج واشنگتن از آمار 12.5 میلیون خودروی دست دوم و 11.4 میلیون خودروی SUV استفاده شده که برای فروش بین سال های 2016 تا 2022 آگهی شده بودند، استفاده کردند. در این تحقیق مشخص شد که میانگین رانندگی سالانه خودروهای الکتریکی 7200 کیلومتر کمتر از خودروهای احتراق داخلی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی است.

همچنین بخوانید: نظر کارشناسان مجله آمریکایی موتور ترند در مورد JAC E10X چیست؟

محققان حدس می‌زنند که این تفاوت ممکن است به دلیل رویه رایج صاحبان خودروهای برقی باشد که از آنها به عنوان خودروهای فرعی در کنار مدل‌های احتراق داخلی یا هیبریدی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، آنها می گویند عواملی مانند نگرانی های محدوده و زیرساخت شارژ ضعیف، در مقایسه با فراوانی پمپ بنزین ها در سراسر ایالات متحده، ممکن است نقش داشته باشند.

مقایسه میانگین مسافت پیموده شده خودروهای برقی با خودروهای دیگر

جان هالوستون، یکی از نویسندگان این تحقیق و استادیار مدیریت مهندسی و مهندسی سیستم ها در دانشگاه جورج واشنگتن می گوید میانگین مسافت پیموده شده سالانه برای خودروهای احتراق داخلی 18735 کیلومتر و برای خودروهای الکتریکی 11530 کیلومتر است. این مسافت در رده شاسی بلندها کمتر بود و میانگین 20832 کیلومتر در سال برای مدل های احتراق داخلی و 17038 کیلومتر در سال برای مدل های الکتریکی بود. نکته جالب این است که میانگین مسافت پیموده شده محصولات تسلا 14139 کیلومتر در سال بوده که برای خودروهای برقی غیر تسلا بیش از 10034 کیلومتر است.

  GitHub Copilot مایکروسافت به دنبال "زمان برای ارزش گذاری" مطلق برای هوش مصنوعی در برنامه نویسی است
ماشین های برقی

هالوستون گفت: «مردم اغلب تصور می‌کنند که خرید یک خودروی الکتریکی برای محیط‌زیست خوب است (که البته به طور کلی درست است)، اما اثرات آن با افزایش کارایی بزرگ‌تر می‌شود. مطالعه ما نشان می دهد که نسل فعلی صاحبان خودروهای برقی به اندازه خودروهای احتراق داخلی از آنها استفاده نمی کنند. برای دستیابی به حداکثر تأثیر مثبت، وسایل نقلیه الکتریکی باید بیشتر از وسایل نقلیه احتراق داخلی استفاده شوند.

این محقق افزود: چنین مطالعاتی باید توسط سیاستگذاران و قانونگذاران برای تدوین و اجرای مقررات انتشار گازهای گلخانه ای مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، آخرین تجزیه و تحلیل آژانس محیط زیست فرض می کند که از خودروهای برقی به اندازه خودروهای احتراق داخلی استفاده می شود، اما اینطور نیست.

منبع: https://digiato.com/car-news/average-annual-driving-distance-with-electric-cars-7200-km-less-than-combustion-cars