وقتی هوش مصنوعی برای ما اینترنت را می خواند چه کسی درآمد کسب می کند؟

هفته گذشته، شرکت مرورگر، استارت آپی که مرورگر وب Arc را تولید می کند، یک برنامه جدید آیفون به نام Arc Search را منتشر کرد. ویژگی کاملاً جدید «Browse for Me» به جای نمایش پیوندها، اولین تعداد انگشت شماری از صفحات را می خواند و آنها را در یک صفحه وب شخصی سازی شده در قالب Arc با استفاده از مدل های زبان بزرگ OpenAI و دیگران خلاصه می کند. اگر کاربر روی یکی از صفحات واقعی کلیک کند، Arc Search به طور پیش فرض تبلیغات، کوکی ها و ردیاب ها را مسدود می کند. تلاش های Arc برای اختراع مجدد مرور وب تقریباً مورد تحسین جهانی قرار گرفته است. اما در روزهای اخیر، «Browse for Me» اولین واکنش آنلاین شرکت مرورگر را به همراه داشت.

برای دهه‌ها، وب‌سایت‌ها تبلیغات را ارائه می‌کنند و افرادی را که از آنها بازدید می‌کردند فریب می‌دادند تا اشتراک پرداخت کنند. کسب درآمد از ترافیک یکی از راه های اصلی است که اکثر سازندگان در وب به امرار معاش ادامه می دهند. کاهش نیاز مردم به بازدید از وب سایت های واقعی، این سازندگان را از جبران کار خود محروم می کند و آنها را از انتشار هر چیزی منصرف می کند.

بن گودگر، مهندس نرم افزاری که به ایجاد فایرفاکس و کروم کمک کرد، در توییتی نوشت: «سازندگان وب تلاش می کنند دانش را به اشتراک بگذارند و از آنها حمایت شود. “من درک می کنم که این چقدر به کاربران کمک می کند. این چگونه به سازندگان کمک می کند؟ بدون آنها، هیچ وب وجود ندارد…” بالاخره، اگر یک مرورگر وب تمام اطلاعات صفحات وب را بدون نیاز به بازدید کاربران از آنها استخراج می‌کند، چرا کسی در وهله اول به خود زحمت ایجاد وب‌سایت‌ها را بدهد؟

این واکنش شدید، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، جاش میلر، را بر آن داشت تا ماهیت اساسی نحوه کسب درآمد از وب را زیر سوال ببرد. میلر که قبلاً به عنوان مدیر تولید در کاخ سفید خدمت می کرد و پس از خرید استارت آپ قبلی خود، Branch، در فیس بوک کار می کرد، به Goodger on X گفت که روشی که سازندگان از صفحات وب کسب درآمد می کنند باید تکامل یابد. او همچنین گفت سکوکیسی نیوتن از کیسی نیوتن معتقد است که هوش مصنوعی مولد فرصتی برای “تکان دادن انحصار چندگانه راکد که امروزه بیشتر وب را اداره می کند” ارائه می دهد، اما اعتراف کرد که او نمی داند چگونه نویسندگان و سازندگانی که وب سایتی را ایجاد کرده اند که مرورگر او در آن ایجاد کرده اند. بازیابی ها پرداخت می شود. . او اذعان کرد: «این امر اقتصاد انتشار در اینترنت را کاملاً مختل می کند.

  Feeeed یک برنامه خواندن است که فراتر از نظارت بر فیدهای RSS است

میلر از صحبت با Engadget خودداری کرد و شرکت مرورگر به سوالات Engadget پاسخ نداد.

Arc با بازنگری اساسی در نحوه ظاهر و عملکرد مرورگرهای وب از زمان انتشار برای عموم در جولای سال گذشته، خود را از سایر مرورگرهای وب متمایز کرده است. برای انجام این کار، ویژگی هایی مانند توانایی تقسیم چندین برگه به ​​صورت عمودی و ارائه حالت تصویر در تصویر برای کنفرانس های ویدیویی Google Meet را اضافه کرد. اما در ماه‌های اخیر، Arc به سرعت ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند خلاصه‌های خودکار صفحات وب، ادغام ChatGPT و توانایی کاربران برای تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض خود به Perplexity، رقیب گوگل که از هوش مصنوعی برای ارائه پاسخ‌های جستجو استفاده می‌کند، اضافه کرده است. با خلاصه ، صفحات وب در یک رابط به سبک چت و ارائه نقل قول های کوچک به منابع، پرس و جو می کند. ویژگی «Browse for Me»، Arc را در میانه یکی از بزرگترین معضلات اخلاقی هوش مصنوعی قرار می دهد: وقتی محصولات هوش مصنوعی محتوایشان را جدا می کنند و هدفشان را تغییر می دهند، چه کسی به سازندگان پول پرداخت می کند؟

آنیل دش، کارآفرین فناوری و پیشگام وبلاگ نویسی، به Engadget گفت: «بهترین چیز در مورد اینترنت این است که شخصی که به چیزی بسیار علاقه دارد، وب سایتی درباره آنچه دوست دارد ایجاد می کند. “این ویژگی جدید کمان متوسط ​​و آن را کاهش می دهد.” دش در پستی در Threads اندکی پس از انتشار این اپلیکیشن، از موتورهای جستجوی مدرن و چت ربات‌های هوش مصنوعی انتقاد کرد که محتوای اینترنت را جذب می‌کنند و با هدف جلوگیری از بازدید مردم از وب‌سایت‌ها، آن‌ها را «عمیقاً مخرب» نامید.

دش گفت، سرزنش پنجره‌های بازشو، کوکی‌ها و تبلیغات مزاحم که موتور اقتصادی وب مدرن را تقویت می‌کنند، آسان است که چرا مرور در حال حاضر خراب به نظر می‌رسد. و ممکن است نشانه‌هایی وجود داشته باشد که کاربران از ایده خلاصه‌سازی اطلاعات ارائه‌شده توسط مدل‌های زبان بزرگ به‌جای کلیک ، دستی روی چندین صفحه وب استقبال کنند. روز پنجشنبه، میلر توییت کرد که مردم برای حدود 32 درصد از تمام پرس و جوها، به جای جستجوی معمولی گوگل در جستجوی Arc در موبایل، «Browse for me» را انتخاب کردند. این شرکت در حال حاضر روی تبدیل آن به تجربه جستجوی پیش فرض و ادغام آن در مرورگر دسکتاپ خود کار می کند.

  آقای عصبانی شمارش معکوس

دش گفت: «از نظر فکری صادقانه نیست که بگوییم برای کاربران بهتر است. ما فقط بر روی مزایای کوتاه مدت برای کاربران تمرکز کرده‌ایم و نه بر این ایده که کاربران می‌خواهند با انجام این کار از تأثیری که بر کل اکوسیستم دیجیتال می‌گذارند به طور کامل مطلع شوند.» به طور خلاصه این شمشیر دو لبه را، یک وبلاگ نویس مواد غذایی در توییتر میلر نوشت: “به عنوان یک مصرف کننده، این فوق العاده است. به عنوان یک وبلاگ نویس، من کمی می ترسم.”

هفته گذشته، مت کارولیان، معاون پلتفرم‌ها، تحقیق و توسعه Boston Globe، «اخبار برتر بوستون» را در Arc Search وارد کرد و روی «Browse for me» کلیک کرد. در عرض چند ثانیه، اپلیکیشن سایت‌های خبری محلی بوستون را اسکن کرد و فهرستی از سرفصل‌های حاوی تحولات محلی و به‌روزرسانی‌های آب و هوا را ارائه کرد. کارولیان در Threads نوشت: «سازمان‌های خبری در مورد جستجوی Arc کار خود را از دست خواهند داد. روزنامه نگاری شما را می خواند، آن را برای کاربر خلاصه می کند… و اگر کاربر روی پیوندی کلیک کند، تبلیغات را مسدود می کند.

کارولیان به Engadget گفت که ناشران اخبار محلی تقریباً به طور کامل به فروش آگهی‌ها و اشتراک‌ها به خوانندگانی که از وب‌سایت‌های آنها بازدید می‌کنند وابسته هستند. وقتی پلتفرم‌های فناوری وارد می‌شوند و آن تجربه را بدون توجه به تأثیری که ممکن است داشته باشد، از بین می‌برند، عمیقاً ناامیدکننده است.» Arc Search شامل پیوندها و نقل قول های مهم به وب سایت هایی است که از آنها خلاصه می شود. اما کارولیان گفت که این موضوع بی ربط است. “این امر عواقب اتفاقی را که هنگام راه اندازی چنین محصولاتی رخ می دهد در نظر نمی گیرد.”

  شکایتی علیه ناسا به دلیل برخورد ، های فضایی به سقف خانه ای در آمریکا تشکیل شده است

Arc Search تنها سرویسی نیست که از هوش مصنوعی برای خلاصه ، اطلاعات صفحات وب استفاده می کند. گوگل، بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان، اکنون خلاصه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای پرسش‌های کاربران در بالای نتایج جستجوی خود ارائه می‌کند، که کارشناسان زمانی آن را «کمی شبیه انداختن بمب در هوا» مرکز پیوند اطلاعات می‌نامیدند. با این حال، Arc Search فراتر می رود و نتایج جستجو را به کلی حذف می کند. در همین حال، میلر در طول جنجال به توئیت های خود ادامه داد و پست هایی را منتشر کرد افکار مبهم در وب‌سایت‌های «اینترنت مبتنی بر هوش مصنوعی» در حالی که همزمان محصولاتی را بر اساس مفاهیمی که مسلماً هنوز درک نکرده است، راه‌اندازی می‌کند.

در یکی از قسمت‌های اخیر The Vergecast که میلر در آن ظاهر شد، او آنچه را که Arc Search می‌توانست با اقتصاد وب انجام دهد با کاری که Craigslist با مدل‌های تجاری روزنامه‌های چاپی انجام داد مقایسه کرد. “من فکر می کنم کاملاً درست است که Arc Search و این واقعیت که ما درهم و برهمی و BS را کاهش می دهیم، شما را سریعتر می کنیم و آنچه را که نیاز دارید در زمان بسیار کمتری بدست می آوریم، برای اکثریت قریب به اتفاق مردم از نظر عینی خوب است. و همچنین درست است که چیزی را می شکند.» او می گوید. “این تبادل ارزش ها را کمی خراب می کند. ما در چنگال انقلابی در نحوه کار نرم افزارها و رایانه ها هستیم و این امر برخی چیزها را به هم خواهد زد. »

کارولیان از جهان گفت: رفتار شرکت‌های فناوری که هوش مصنوعی را در محتوای وب به کار می‌برند، او را به یاد مونولوگی می‌اندازد که توسط ایان مالکوم، یکی از قهرمانان داستان ارائه شد. پارک ژوراسیک به خالق پارک جان هاموند در مورد استفاده از قدرت فناوری بدون در نظر گرفتن تأثیر آن: «دانشمندان شما آنقدر درگیر این بودند که آیا می‌توانند یا نه که اگر می‌توانستند متوقف نمی‌شدند». »

منبع: https://www.engadget.com/who-makes-money-when-ai-reads-the-internet-for-us-200246690.html?src=rss