کروز فعالیت روباتاکسی خود را متوقف می کند، اپل واچ یک ویژگی جدید دریافت می کند و Carta سعی می کند از فشار بد جلوگیری کند.

سلام، غول ها و اجنه، و به این نسخه آخر هفته هالووین Week in Review (WiR)، خلاصه هفتگی فناوری TechCrunch در قالب خبرنامه خوش آمدید. برای خوانندگان مستقر در ایالات متحده ما (و این خبرنگار)، زمان جشن های اواسط پاییز است – سنت های آزموده شده و واقعی مانند حکاکی روی فانوس، لباس ها و چیدن سیب. باشد که همه ما از آن نهایت استفاده را ببریم.

در این شماره از WiR، تعلیق مجوز ربات‌اکسی کروز توسط کالیفرنیا DMV، هزینه‌های واقعیت مجازی، بهترین ویژگی جدید اپل واچ که به‌صورت آنلاین عرضه می‌شود و یک استارت‌آپ تجارت الکترونیک که توسط یکی از مدیران سابق PayPal تأسیس شده است را پوشش می‌دهیم که هدف آن کنترل بیشتر مشتریان بر روی آن است. داده های خرید آنها در جای دیگر، قربانیان آخرین هک Okta، مدیر عامل Carta در تلاش برای جلوگیری از مطبوعات بد، آخرین اخبار پرونده قضایی FTX و برنده شدن Rivian در طولانی ترین رقابت خارج از جاده آمریکا را مورد توجه قرار می دهیم.

کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، پس درنگ نکنیم. اما ابتدا یک یادآوری برای ثبت نام اینجا برای دریافت WiR در صندوق ورودی خود هر شنبه اگر قبلاً ثبت نام نکرده اید.

بیشترین خوانده شده

سفر دریایی را به پایان رساند: دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا روز سه شنبه مجوزهای استقرار و آزمایش بدون راننده کروز را به حالت تعلیق درآورد و عملاً به عملیات روباتاکسی در شرکت تابعه خودروهای خودران جنرال موتورز در سانفرانسیسکو پایان داد. متعاقباً، کروز اعلام کرد که تمام عملیات ربات‌اکسی خود از جمله در آستین، هیوستون، فینیکس و میامی را برای «بازسازی اعتماد عمومی» به حالت تعلیق در می‌آورد.

خرج ، با واقعیت مجازی روبرو می شود: دارل اترینگتون، سردبیر Intrepid TC، هزینه‌های Concur خود را با استفاده از آخرین هدست متا، Quest 3 انجام داد. پس چطور شد؟ دارل می نویسد: Concur “هنوز واقعیت مجازی را بد می کند” – اما در کمال تعجب، Concur بیش از محیط های محاسباتی معمولی تر نیست، و در واقع از انجام بیشتر کارهای “عادی” مرتبط با محاسبات در Quest 3 لذت می برد.

  بهترین پیشنهادات تحویل گل: با این تخفیف‌ها برای دسته گل‌های زیبا از روز مادر پیشی بگیرید.

دوبار روی این ضربه بزنید: با انتشار این هفته WatchOS 10.1، دارندگان Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 اکنون به یکی از جالب ترین ویژگی های ساعت های هوشمند دسترسی دارند. برایان می نویسد، Double Tap، که تعاملات مبتنی بر ژست را با دو بار ضربه زدن به انگشت اشاره و شست خود به یکدیگر اضافه می کند، یک راه هوشمند جدید برای تعامل با ابزار پوشیدنی زمانی است که دست دیگر شما پر است.

راه خود را بفروش: Mary Ann درباره I Own My Data (IOMD) می نویسد، استارت آپی که توسط یکی از مدیران سابق PayPal تأسیس شده است و هدف آن حذف یک مرحله خسته کننده برای مشتریان است: ایجاد یک حساب کاربری هر بار که چیزی از یک فروشگاه آنلاین خریداری می کنید. با IOMD، تمام اطلاعات خصوصی کاربر، مانند خریدهای گذشته، کارت‌ها، آدرس‌ها و اولویت‌ها، در دستگاه خودش ذخیره می‌شود، بنابراین تراکنش‌ها می‌توانند فوراً با یک کلیک، یک ضربه ساده یا لمس در هر نقطه از وب انجام شوند. .

عواقب هک Okta: غول شبکه و امنیت Cloudflare و سازنده مدیریت رمز عبور 1Password گفت که هکرها برای مدت کوتاهی سیستم های آنها را پس از نقض اخیر واحد پشتیبانی Okta هدف قرار دادند. Cloudflare و 1Password گفتند که نفوذ آنها به هک Okta، پلتفرم مدیریت هویت و دسترسی مرتبط است، اما این رویدادها بر سیستم مشتری یا اطلاعات کاربر تأثیری نداشته است.

کارتا پاسخ می دهد: در تلاش برای محدود ، آسیب، هنری وارد، مدیر عامل استارت آپ مدیریت سهام Carta، این هفته ایمیلی به مشتریان خود ارسال کرد و به آنها گفت که اگر نگران “مطبوعات منفی” مرتبط با شرکت هستند، باید یک مطلب را بخوانند. مقاله اخیر در Medium از آن. وارد در مقاله خود گفتگوهایی را که با کارمندان Carta در مورد داستان های متعدد پیرامون شرکت انجام داده است، از جمله داستان های شکایت در مورد اتهامات سوء استفاده ، توسط مدیران، “فرهنگ سمی باشگاه پسران و قرار گرفتن در معرض ناشایست” از جمله موارد دیگر را شرح می دهد.

  "Aigis Episode -The Answer-" داستان بارگذاری مجدد Persona 3 را در ماه سپتامبر به پایان خواهد رساند

احتمال فرار مدیران FTX از زندان: گری وانگ، یکی از بنیانگذاران و CTO صرافی شکست خورده کریپتو FTX؛ کارولین الیسون، مدیر عامل Alameda، شرکت خواهر FTX؛ و نیشاد سینگ، رئیس مهندسی FTX، همگی به اتهاماتی که علیه آنها پس از مبادله و سقوط تماشایی آلامدا در نوامبر 2022 مطرح شد، اعتراف کردند. اما یک دادستان سابق ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک (SDNY)، در گفتگو با خبرنگار بلاک چین TechCrunch، ژاکلین. ملینک، گفت که الیسون، وانگ و سینگ احتمالاً با زندان مواجه نخواهند شد زیرا آنها به عنوان شاهد همکاری کردند.

Rivian اول است: در پیروزی ریویان، استارت‌آپ R1T با پشتیبانی آمازون اولین وسیله نقلیه الکتریکی است که برنده طولانی‌ترین رقابت خارج از جاده در ایالات متحده، Rebelle Rally است. کرستن می نویسد: این مسابقه – که اکنون در هشتمین سال خود است – به تیم ها نیاز دارد که یک مسیر 2120 کیلومتری را فقط با استفاده از نقشه های کاغذی، قطب نما و پلاتر انجام دهند.

سمعی

در حالی که لباس‌هایتان را تغییر می‌دهید، کدوها را رنگ می‌کنید و ظرف آب نبات را دوباره ذخیره می‌کنید، به دنبال مواد گوش دادن به پس‌زمینه هستید؟ TechCrunch شما را پوشش داده است – مثل همیشه.

بر انصاف، تیم برخی از معاملات هفته را پوشش داد، از جمله اخبار I Own My Data و AgentSync. سایر موارد مهم شامل نقص ارتباطی Carta، موانع اخیر برای تاکسی‌های بدون راننده کروز (و دلیل برنده شدن Waymo) و یادداشت‌هایی درباره درآمدهای اخیر Alphabet و Microsoft بود.

پیدا ، با Jonas Torland از 7Analytics صحبت کرد، یک شرکت نروژی که یک پلتفرم داده ایجاد کرده است که ابزارها و محصولات را برای مدیریت ریسک پایدار تقویت می کند. مدل‌های آن‌ها مسیر آب‌های سیل را پیش‌بینی می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند خسارات ناشی از آن را پیش‌بینی و نقشه‌برداری کنند.

  چین از کشف یک عنصر کمیاب و ارزشمند خبر داد

و واکنش زنجیره ای با جاش نفتالیس، شریک شرکت حقوقی Pallas Partners مصاحبه کرد. نفتالیس یک وکیل قدیمی است که نماینده شرکت ها، هیئت مدیره و مدیران اجرایی در امور دفاع جنایی یقه سفید، امور اجرای مقررات، تحقیقات داخلی، مدیریت بحران و موارد دیگر است.

TechCrunch+

مشترکین TC+ به تفسیر، تجزیه و تحلیل و نظرسنجی های عمیق دسترسی دارند که اگر قبلاً مشترک هستید با آنها آشنا هستید. اگر نه، به فکر ثبت نام باشید. در اینجا برخی از نکات مهم این هفته آورده شده است:

هرزنامه بدتر می شود: Haje در مورد اینکه چگونه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی ایمیل‌های تجاری، فیشینگ و هرزنامه‌ها را برای همه ما بدتر می‌کنند – به ویژه ابزارهایی که به رسانه‌های اجتماعی متصل می‌شوند تا تصویری از آنچه ممکن است در زندگی هدف‌هایشان اتفاق می‌افتد را ترسیم کنند، می‌نویسد.

تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی: الکس و آنا می نویسند که شرکت های فناوری بزرگ با دسترسی گسترده اخیراً مبالغ هنگفتی از پول تبلیغاتی به دست آورده اند، به ویژه آنهایی که مهارت های هوش مصنوعی دارند و توانایی آنها را برای ایجاد درآمد تبلیغاتی حتی قوی تر می کند.

معاملات بذر گران می شود: چرا این روزها معاملات بذر اینقدر گران است؟ الکس می نویسد که رشد سریع مقصر است. معاملات در مرحله آخر نادرتر می شوند و کوچکتر و امروز ارزان تر است، برعکس.

منبع: https://techcrunch.com/2023/10/28/cruise-ceases-robotaxi-operations-the-apple-watch-gets-a-new-feature-and-carta-tries-to-head-off-bad-press/