گوگل پس از واکنش شدید آنلاین، تبلیغ Gemini AI “Dear Sydney” را لغو کرد

ظاهراً مردم دوست ندارند از Google Gemini برای نوشتن نامه هواداران با صدای یک دختر بچه استفاده کنند.

گوگل پس از موجی از واکنش‌ها که آن را به قضاوت نادرست از ارزشی که مخاطبان برای بیان واقعی انسان قائل هستند، تبلیغ خود را لغو کرد.

در این آگهی یک پدر با استفاده از ربات چت گوگل Gemini به دخترش کمک می کند تا نامه ای از طرفداران برای ستاره المپیک سیدنی مک لافلین-لورون بنویسد. پدر گفت: «من با کلمات خیلی خوب هستم، اما باید کامل باشد. » اینجا جایی است که Gemini ظاهر می شود، و نامه ای از طرفداران که به طور کامل توسط رباتی نوشته شده است که به عنوان یک ربات، نمی تواند مفاهیمی مانند تحسین، الهام یا صرفاً تجربه یک کودک انسان بودن را درک کند.

سخنگوی گوگل در بیانیه ای به Mashable گفت: “ما معتقدیم که هوش مصنوعی می تواند ابزاری عالی برای تقویت خلاقیت انسان باشد، اما هرگز نمی تواند جایگزین آن شود.” “هدف ما ایجاد یک داستان معتبر برای تجلیل از تیم ایالات متحده بود. این یک علاقه‌مند واقعی دو و میدانی و پدرش را نشان می‌دهد، و هدف آن نشان دادن این است که چگونه برنامه Gemini می‌تواند نقطه شروع، نقطه شروع فکر یا پیش‌نویس اولیه برای کسی که به دنبال ایده برای نوشتن خود است، ارائه دهد. »

همچنین ببینید:

تبلیغ جدید آی‌پد به خلاقان خسته از هوش مصنوعی توجه دارد

اما با توجه به واکنش های منفی در اینترنت، گوگل هدف خود را از دست داد. پیام تبلیغ با موضوع تکرارشونده در عصر هوش مصنوعی مولد جبران می‌شود: کسب‌وکارها مشتاقانه هوش مصنوعی مولد را به امید جذب کاربران پذیرفته‌اند. اما در یک مورد کلاسیک از راه حل های فناوری در جستجوی یک مشکل، آنها گاهی اوقات مصرف کنندگان را خاموش کرده اند و برای یافتن برنامه هایی که در واقع مفید هستند، تلاش می کنند. در اوایل این هفته، متا شخصیت‌های معروف هوش مصنوعی خود را کنار گذاشت، در حالی که تاکو بل سیستم سفارش صوتی خودکار خود را، علی‌رغم شکست مک‌دونالد در آزمایش مشابه، گسترش داد.

  خوانندگان جدید آمازون معرفی شدند. اولین دستگاه کیندل با نمایشگر رنگی

سرعت نور Mashable

حتی با وجود اینکه Gemini می‌توانست لحن و سطح سواد دختر کوچک را تقلید کند، کاربران اینترنتی از ایده استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن نامه‌ای برای طرفداران وحشت داشتند. شلی پالمر، استاد رسانه های پیشرفته در مدرسه نیوهاوس دانشگاه سیراکیوز، می گوید: «این یکی از آزاردهنده ترین تبلیغاتی است که تا به حال دیده ام. این دقیقاً همان کاری است که ما نمی خواهیم کسی با هوش مصنوعی انجام دهد. هرگز. »

من نمی توانم تبلیغی کمتر الهام بخش را تصور کنم. منظور از ارسال این نامه چیست؟ “، پست کاربر X @chikkadee.

پاسخ: تبلیغ هوش مصنوعی «Dear Sydney» گوگل – درست مانند Apple’s Crush، سوالی که باید بپرسیم این نیست که «هوش مصنوعی/متن چه کاری می تواند برای ما انجام دهد؟» » یکی دیگر از کاربران @Aerocles با اشاره به تبلیغات اپل که به معنای واقعی کلمه ابزارهای خلاقانه را خرد می کرد، نوشت. اما “ما می خواهیم چه نقشی در زندگی ما ایفا کند؟” » فقط به دلیل هوش مصنوعی می توان “انجام کاری به این معنی نیست که ما آن را می خواهیم. »

الکساندرا پتری، ستون نویس واشنگتن پست به قدری عصبانی بود که یک ستون کامل در مورد آن نوشت و اعلام کرد: “این تبلیغ باعث می شود هر بار که آن را می بینم، یک چکش به سمت تلویزیون پرتاب کنم.” »

خلاصه ، همه دلایلی که چرا عموم مردم احساس می کنند تبلیغات گوگل کوتاهی کرده اند، دشوار است. خواه به دلیل این که متن خودکار ارزش بیشتری از بیان کودکان دارد، یا به دلیل دلسرد ، کودکان از نوشتن خود، یا صرفاً به خاطر اشاره به والدین که استفاده خوبی از هوش مصنوعی مولد است، مورد انتقاد قرار می گیرد، مشکلات زیادی وجود دارد. لس آنجلس تایمزرایان فاگندر در مقاله‌ای در این زمینه، حال عمومی را به خوبی خلاصه کرد »

منبع: https://mashable.com/article/google-pulls-dear-sydney-gemini-ai-ad-after-online-backlas