به نظر می رسد یوتیوب در این هفته نبرد طولانی مدت خود با مسدود کننده های تبلیغات را به روشی جدید گسترش دهد. در این روش، تبلیغات مستقیماً در سمت سرور جریان ویدیو درج میشوند و بسیاری از مسدودکنندههای تبلیغات را بیاستفاده میکنند.
SponsorBlock یک نرم افزار مسدود کننده تبلیغات است که اخیرا در شبکه های اجتماعی منتشر شده است به گزارش Gizmodo، سخنگوی گوگل در بیانیه ای در پاسخ به این سوال که آیا یوتیوب تبلیغات سمت سرور را در ویدیوها قرار می دهد، گفت:
«YouTube در حال بهبود عملکرد و قابلیت اطمینان خود در ارائه محتوای ویدیویی ارگانیک و تبلیغاتی است سازندگان مورد علاقه خود و اجازه تبلیغات در YouTube را بدهید یا YouTube Premium را برای تجربه ای بدون آگهی امتحان کنید.”
به نظر میرسد در حال حاضر سرویس تبلیغات سمت سرور تنها بر تعداد کمی از کاربران تأثیر میگذارد، اما این احتمالاً حرکت جدید YouTube در نبرد طولانی خود با مسدودکنندههای تبلیغات است. همانطور که وبسایت Bleeping Computer توضیح میدهد، YouTube معمولاً تبلیغات را در سمت مشتری تزریق میکند، جایی که آگهیها و ویدیوها به طور جداگانه به دسکتاپ یا برنامه تلفن همراه شما میآیند. سپس پخش کننده ویدیوی شما برای درج تبلیغات در سراسر برنامه برنامه ریزی می شود. اما اکنون به نظر می رسد وضعیت تغییر کرده است.
انتقادات کاربران از این نوع تبلیغات در یوتیوب
برخی از کاربران برای انتقاد از این ویژگی جدید به ساب ردیت r/youtube رفتند. یک نفر ادعا کرد که قبل از هر ویدیو 90 ثانیه تبلیغات غیرقابل رد شدن دریافت کرده است. برخی از کاربران برای به اشتراک گذاشتن شکایات خود به شبکه اجتماعی X مراجعه کردند و اشاره کردند که تبلیغات سمت سرور کنترلهای پخش را شکسته است.
با تبلیغات سمت سرور، تبلیغات قبل از رسیدن به دسکتاپ یا برنامه تلفن همراه شما در یک ویدیو درج می شود. این ویژگی اکثر مسدودکنندههای تبلیغات را بیفایده میکند و در صورت پخش شدن در همه جا، تماشای ویدیوهای YouTube را دشوار میکند.
گوگل معتقد است که این مسدودکننده های تبلیغاتی برای اکوسیستم یوتیوب مضر هستند و ادعا می کند که بیشتر درآمد حاصل از تبلیغات نصیب سازندگان ویدیو می شود.
منبع: https://digiato.com/app/youtube-is-testing-new-type-of-non-skippable-ads