کمبود خواب با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است

این یک واقعیت شناخته شده است که نخوابیدن کافی برای سلامتی مضر است. اکنون دانشمندان با تحقیقات جدید دریافته اند که بین دوره های خواب است کمتر از شش ساعت در شب و افزایش خطر انقباض دیابت نوع 2 رابطه وجود دارد.

در این مطالعه، دانشمندان داده‌های Biobank بریتانیا، یک منبع جهانی برای تحقیقات بهداشتی و پزشکی را تجزیه و تحلیل کردند. آنها 247867 بزرگسال را بررسی کردند که اطلاعات سلامتی آنها برای بیش از یک دهه دنبال شده بود. در این مطالعه، آنها با هدف درک رابطه بین مدت زمان خواب و دیابت نوع 2 و اینکه آیا یک رژیم غذایی سالم اثرات محرومیت از خواب بر خطر دیابت را کاهش می دهد یا خیر.

رابطه خواب و دیابت نوع 2

در این مطالعه از شرکت کنندگان پرسیده شد که در 24 ساعت چقدر خوابیده اند. هفت تا هشت ساعت خواب نیز یک مقدار خواب طبیعی محسوب می شود. میزان کم خوابی نیز به سه دسته خفیف (شش ساعت)، متوسط ​​(پنج ساعت) و شدید (سه تا چهار ساعت) تقسیم شد. همچنین در این تحقیق به داده های مربوط به رژیم غذایی شرکت کنندگان توجه شد.

حدود 3.2 درصد از شرکت کنندگان در طول دوره پیگیری به دیابت نوع 2 مبتلا شدند. به گفته آنها، اگرچه عادات غذایی سالم به طور کلی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد، اما زمانی که افراد غذای مشابهی می خوردند و کمتر از 6 ساعت در روز می خوابیدند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آنها نسبت به افرادی که نمی خوابیدند کاهش می یابد طبیعی و افزایش یافته است.

به گفته دانشمندان، پنج ساعت خوابیدن در شب می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 16 درصد افزایش دهد، در حالی که این خطر برای افرادی که سه تا چهار ساعت می خوابند، می تواند 41 درصد بیشتر از افرادی باشد که هفت تا هشت ساعت می خوابند.

با این حال، کاملاً مشخص نیست که چرا افرادی که کمتر می خوابند در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. تحقیقات قبلی نشان داده است که نشانگرهای التهابی و اسیدهای چرب آزاد در افراد کم خواب افزایش یافته و حساسیت به انسولین را مختل کرده و منجر به مقاومت به انسولین می شود. این بدان معنی است که بدن در استفاده صحیح از انسولین برای تنظیم سطح گلوکز خون مشکل دارد که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

منبع: https://digiato.com/health/scientists-identify-a-link-between-sleep-and-type-2-diabetes-risk

Prince of Persia Trilogy – یک انقلاب بزرگ در بازی های هک اند اسلش

حدود یک سال پیش، در ژوئن 2023، یوبی سافت عنوانی را ارائه کرد که بسیاری از بازیکنان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داد. این کمپانی فرانسوی پس از 13 سال بالاخره عنوان جدیدی در سری شاهزاده ایرانی ارائه کرد و پس از سال ها با خبرهای جالب بسیاری از طرفداران این مجموعه را به وجد آورد. سریال شاهزاده ایرانی یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین مجموعه بازی های ویدیویی است که اکنون سال ها بعد با آثاری چون شاهزاده ایرانی: تاج گمشده و شاهزاده سرکش ایرانی احیا شده است. به همین دلیل به دو دهه قبل برمی گردم تا نگاهی دیگر به سه گانه تاریخی سریال بیندازم. با Vijayattu همراه باشید.

در سال 1989 جردن مک نیر اولین نسخه شاهزاده ایرانی را به صنعت بازی های ویدیویی معرفی کرد. این اثر با داستان خوب و پلتفرمینگ جذاب، انقلابی بزرگ در عناوین زمان خود به شمار می رفت. نسخه بعدی این سری با نام The Shadow And The Flame مسیر این بازی را دنبال کرد و به محبوبیت تبدیل شد. اما در سال 2000 بازی بسیار ضعیفی به نام Prince of Persia 3D منتشر شد که برای اولین بار این سری را وارد دنیای سه بعدی کرد و بسیاری از طرفداران را ناامید کرد. اما این فرنچایز زمانی به اوج خود رسید که یوبی سافت سه عنوان خاطره انگیز را از سال 2003 تا 2005 به جامعه بازی ارائه کرد. از بسیاری جهات، این آثار انقلابی بزرگ در سبک خود بودند و تأثیر زیادی بر عناوین عصر خود داشتند.

فهرست مطالب

پیشنهاد

داستان گویی

هر سه نسخه از سه گانه داستان جالبی دارند و با یکدیگر متفاوت هستند. Prince of Persia: The Sands of Time، اولین قسمت از این سه گانه، روش عجیبی را برای این کار انتخاب کرد. در این بازی ما یک شاهزاده جوان و جاه طلب هستیم که حتی نام خاصی هم ندارد و تنها با نام شاهزاده شناخته می شود. یکی از نکات جالب این بازی این است که خود ما راوی داستان بودیم. دیالوگ های کوتاه و صمیمی بین شاهزاده و فرح (شاهزاده خانم هند) در طول مسیر در بازی کمک کوچکی به روایت داستان می کند. اصولا کات سین های بازی بسیار کم هستند و سیستم دیالوگ بازی دلیل این امر است. شاید تنها ضعف در داستان سرایی بازی این باشد که مسیری بسیار سرراست دارد و در انتها تنها از یک عنصر کوچک غافلگیری استفاده می کند.

در بازی «Prince of Persia: Warrior Within» وضعیت کمی متفاوت است. صحنه های خوب و متنوعی در بازی وجود داشت که راه را به خوبی به ما نشان می داد. این را خود شاهزاده نیز نقل کرده است. او در این مسیر کاملاً تنهاست و بیشتر صحبت هایش گفتگو با خودش و بررسی گذشته و اتفاقات احتمالی آینده با خودش است. این سبک روایت باعث می‌شود بازیکنان با شاهزاده ارتباط برقرار کنند و راحت‌تر خود را جای او بگذارند. همچنین سفرهایی که مدام بین زمان حال و گذشته انجام می دهیم، فضای بسیار خوبی برای داستان داشت که حال و هوای بازی را به خوبی منتقل می کرد.

آخرین قسمت، The Two Thrones، به دلیل حضور دو راوی در بازی، داستان را جذاب تر از قبل کرد. اولین راوی کایلنا (ملکه زمان) است که در اوایل داستان درگذشت، اما صدای آرام او با ما می ماند و احساسات درونی پرینس و راه دشواری را که در پیش است تفسیر می کند. راوی دوم خود شاهزاده و وجه تاریک شخصیت اوست که مدام با هم بحث می کنند و کار یکدیگر را زیر سوال می برند. بازگشت فرح در این بازی نیز یکی از چیزهای جالبی است که با آن برخورد می کنیم اما این بار او فقط در صحنه هایی با ماست.

خواص

وقتی صحبت از شخصیت پردازی به میان می آید، انتظار داریم تعداد زیادی از شخصیت های مختلف را در بازی به طور عمیق بررسی کنیم. اما تعداد شخصیت های این سه گانه کم است و در عوض شخصیت پردازی این سریال بر روی خود پرنس متمرکز شده است. در The Sands of Time با شاهزاده جوانی آشنا می شویم که جاه طلبی زیادی دارد اما همچنان بیکار و بی تجربه است. تاثیر احساسات در انتخاب های مهم و ترس از خیانت از دیگر مواردی است که نشان از بی تجربگی او دارد.

اما در Warrior Within، داستان کاملاً متفاوت بود. 7 سال از وقایع The Sands of Time می گذرد و شاهزاده بالغ شده و تجربه کرده است. در این داستان شاهزاده متوجه شد که قرار است توسط شیطانی به نام داهاکا کشته شود و سعی کرد سرنوشت خود را تغییر دهد. ناامید نشدن، قدرت، عصبانیت و عقب نشینی از عناصر اصلی شخصیت پرنس در این داستان بود. اتحاد ما در این اثر باعث شد شخصیت پردازی پیرامون شاهزاده بهتر و بیشتر به چشم بیاید. شخصیت پردازی شخصیت های دیگر داستان مانند کایلنا از عمق خوبی برخوردار بود و این تنها به قهرمان محبوب ما محدود نمی شد.

در نهایت یکی از بهترین شخصیت های تاریخ یوبی سافت را در نسخه The Two Thrones دیدیم که بدون توجه به تنوع شخصیت های بازی با دو وجه شخصیت شاهزاده مواجه شدیم. وقتی مقداری شن زمان به دست راست شاهزاده نفوذ کرد، قسمت تاریک وجودش نمایان شد. نکته جالبی که در این بحث می بینیم این است که جنبه تاریک آن شخص منفی، بد و جدا از قهرمان داستان نیست، بلکه میل شاهزاده به قدرت، شهوت، ظلم و خودخواهی است که با او صحبت می کند و در تصمیماتش دخالت می کند. . تضاد فوق‌العاده‌ای که بین شاهزاده و جنبه تاریک او می‌بینیم و جریان اخلاق و وجدان بین خیر و شر در طول داستان، آن را به یکی از متفاوت‌ترین شخصیت‌پردازی‌ها در تاریخ یوبی‌سافت و بازی‌های ویدیویی تبدیل کرده است.

گیم پلی و پلتفرم ها

از روز اول، پلتفرمینگ جزء اصلی سری شاهزاده ایرانی بوده است و حتی اکنون که عناوین یوبی سافت سه بعدی شده اند، همچنان نقش بزرگی در بازی ها دارند. گیم پلی و پلتفرمینگ، مانند توسعه داستان و شخصیت، با انتشار عناوین بعدی بهبود یافت. در The Sands of Time، بازی بیشتر بر روی پلتفرمینگ و پازل تمرکز داشت و مبارزه به یک سری امواج خاص از دشمنان محدود می شد. گستردگی و پیچیدگی پازل ها، تنوع زیاد پلتفرمینگ، قابلیت برگرداندن زمان به عقب، ارتقای زندگی، تله های متعدد و دشمنان سرسخت فراوان، همه عناصری بودند که این شاهکار با خود به همراه داشت. مبارزه در بازی، اگرچه محدود به دیدگاه های خاصی بود، اما اغلب چالش برانگیز و دشوار بود، زیرا فقط باید دشمنان را به زمین انداخته و با استفاده از خنجر زمان جمع آوری کرد. البته فراموش نکنیم که قابلیت فریز ، دشمنان یکی از جالب ترین عناصر مبارزاتی بود که بدون جمع آوری یکباره دشمنان را از بین برد.

گیم پلی بازی در نسخه Sands of Time واقعا جالب بود، اما یوبی سافت یک سورپرایز بزرگ برای بازیکنانی داشت که خواهان اکشن و درگیری بیشتر بودند. پلتفرم در نسخه Warrior Inside اندکی تغییر کرده است اما از کیفیت آن کاسته نشده است. یوبی سافت خشونت و خونریزی زیادی به این کار اضافه کرده است، مبارزه دیگر محدود به یک دیدگاه خاص نیست و تراکم خوبی از دشمنان در نظر گرفته شده است. به نوعی معماهای بازی کمتر و ساده تر شدند و دز عمل بیشتر شد. سیستم مبارزه سرد دو سلاح در این بازی معرفی شد که بازی را چندین بار هیجان انگیزتر کرد. استفاده از محیط برای کشتن دشمنان، امکان اجرای کمبوهای مختلف، وجود طیف وسیعی از سلاح های ثانویه متفاوت و جذاب، بهبود حرکت آهسته و سایر توانایی های مرتبط با زمان، همگی از عناصر جدید و هیجان انگیزی هستند که این اکشن دارد. با او

اما در انتهای جاده و نسخه The Two Thrones تعادل خاصی بین اکشن و پلتفرمینگ ایجاد شد. اولین و متفاوت ترین آیتم اضافه شده به بازی Stealth Kill است. این ویژگی باعث می شود مخفیانه پشت دشمن خود راه برویم و با ترکیبی خاص او را بکشیم و قسمت زیادی از اتفاقات بازی به این بحث اختصاص دارد. اما جالب ترین قسمت بازی زمانی بود که ما به هیولای شنی تبدیل شدیم. وقتی در این حالت هستیم، یک زنجیره بسیار طولانی و قدرتمند داریم که می‌توانیم از آن برای از بین بردن سریع‌تر و با هیجان بیشتر دشمنان استفاده کنیم. همچنین از این سری می توان در پلتفرم ها به روش های مختلفی استفاده کرد. یکی دیگر از مواردی که در این اثر دیده ایم، افزایش پازل ها و تنوع پلتفرمینگ در مقایسه با Warrior Within است. توسعه دهندگان این اثر با طراحی منحصر به فرد از ایران باستان و ایجاد محیطی جذاب این امکان را به وجود آوردند که با توجه به ساختار ساختمان ها تنوع سکوها را افزایش داده و بهتر بتوانیم از محیط برای جهت یابی استفاده کنیم.

یکی دیگر از جزئیات عالی این سه گانه

اولین چیزی که با گذشت زمان بهتر شده است، بهبود بصری بازی ها است. اما توجه داشته باشید که این تغییرات تنها در عرض دو سال، یعنی در نسل ششم کنسول‌های بازی رخ داده است. طراحی اتمسفر هر بازی واقعاً شگفت‌انگیز بود و جزئیات زیادی در آن رعایت شده بود. جدای از گرافیک بازی در زمان خود، جزئیات بالای دشمنان، تله ها، ساختمان ها و … همگی منحصر به فرد بودند. موسیقی کلاسیک هر سه بازی یک شاهکار بود و فضای هیجان انگیزی را برای بازیکنان ایجاد کرد تا از مبارزات نهایت لذت را ببرند.

اما چیزی که ما فقط در Warrior Inside دیدیم، تنوع بسیار زیاد سلاح های ثانویه است. در این کار برد بسیار بالایی از شمشیرها، تبرها، گرزها و خنجرها وجود داشت که هر کدام ویژگی های خاص خود را داشتند و سیستم جنگی دو دستی آن را برای برد زیاد سلاح ها و ویژگی های آنها خاص می کرد.

ارتقاء زندگی نقش اصلی را در هر سه بازی بازی می کند. جدا از اینکه سطح زندگی شما را بهبود می‌بخشد و کار را برای شما در بازی آسان‌تر می‌کند، در نسخه Warrior Inside، برای رسیدن به پایان اصلی بازی باید هر نه ارتقای زندگی را پیدا کنید. تانک های شنی نیز نقش مهم دیگری در این عناوین داشتند. هر سندباکس با قابلیت معکوس زمانی یا حرکت آهسته خالی می شد و شما باید آن مخازن را با کشتن دشمنان یا شکستن ظروف پر می کردید. همچنین مانند ارتقای زندگی، باید بازی را طی کنید تا مخازن شن بیشتری به دست آورید و با انجام یک سری کارهای خاص ظروف خود را افزایش دهید.

آخرین کلمه

شاهزاده ایرانی

با اینکه دو دهه از انتشار این سه گانه تاریخی می گذرد و صنعت بازی های ویدیویی تغییرات زیادی کرده است، اما همچنان شاهد جزئیات و المان های بدیع در عناوین قدیمی هستیم که نشان از کمبود خلاقیت در بسیاری از آثار امروزی دارد. طبیعتا با انتشار عناوینی مانند Prince of Persia: The Lost Crown، خلاقیت به شرکت هایی مانند یوبی سافت بازگشته است و امیدواریم در بازی های امروزی شاهد ردپایی بیشتر از شاهکارهای گذشته صنعت بازی های ویدیویی باشیم.

بیشتر بخوانید:

  • شاهزاده سرکش ایرانی فاش شد
  • گزارش: بازسازی بازی Prince of Persia: The Sands of Time به طور کامل خراب شده است

منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D8%B3%D9%87%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-prince-of-persia-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AF%D8%B1

قیمت لاستیک ایرانی در بازار چقدر است؟ + جدول زمانی اردیبهشت 1403 ق

این روزها برای خرید لاستیک خودروهای سواری باید هزینه زیادی پرداخت کنید. قیمت لاستیک ایرانی از سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و اکنون می توان گفت که قیمت لاستیک ایرانی با لاستیک های وارداتی چینی برابری می کند.

به عنوان مثال خرید لاستیک چهار سایز 13 که سایز استاندارد یک چرخ پراید است، حدود 7 میلیون تومان برای مالک هزینه دارد. نکته دیگر در مورد قیمت لاستیک ایرانی تفاوت قیمت لاستیک استاندارد و پهن است. در گذشته ای نه چندان دور، لاستیک های عریض قیمت بیشتری نسبت به لاستیک های استاندارد داشتند. با این حال، تغییر شرایط بازار و افزایش تقاضا برای لاستیک های سایز استاندارد باعث شد تا قیمت این لاستیک ها در بازار آزاد برابر شود.

قیمت لاستیک ایرانی

روند توزیع لاستیک های سهمیه ای یا دولتی با سرعت بسیار پایین ادامه دارد. این روزها اگر از کنار نمایندگان لاستیک فروشان ایرانی رد شوید، صف زیادی از متقاضیان را می بینید که منتظر دریافت لاستیک های دولتی هستند.

جدول قیمت لاستیک ایران در بازارها در اردیبهشت 1403:

اندازه لاستیک قیمت هر قسمت
لاستیک (تومان)
تصاویر ایران
185.60.14 1,820,000
185.65.14 1,800,000
205.60.15 1,750,000
215.55.16 در دسترس نیست
175.70.13 1,750,000
205.55.16 1,670,000
165.65.13 1,695,000
205.60.14 1,760,000
175.60.13 1,690,000
185.65.15 1,700,000
صحرای تایر
215.60.17 2,520,000
215.65.16 2,330,000
225.65.17 2,650,000
185.60.14 1,800,000
205.60.15 2,150,000
225.55.18 در دسترس نیست
185.65.15 1,800,000
175.60.13 1,800,000
175.70.13 در دسترس نیست
235.55.19 در دسترس نیست
225.60.18 در دسترس نیست
205.50.16 1,710,000
165.65.13 1,800,000
205.60.14 2,045,000
195.60.15 2,020,000
235.55.18 2,460,000
215.45.18 در دسترس نیست
195.65.15 در دسترس نیست
265.65.17 در دسترس نیست
تصاویر یزد
195.65.15 2,100,000
165.70.13 1,850,000
165.65.13 1,800,000
205.60.14 2,150,000
205.60.15 2,150,000
175.70.13 1,810,000
205.50.16 1,500,000
205.60.14 2,000,000
205.55.16 2,150,000
215.55.17 2,600,000
205.55.16 1,900,000
185.65.15 1,850,000
225.55.18 در دسترس نیست
185.65.15 1,860,000
185.65.14 1,830,000
175.60.13 1,805,000
235.65.17 در دسترس نیست
185.60.14 1,750,000
حس مشترک
265.65.17 3,600,000
225.45.18 2,400,000
185.65.14 در دسترس نیست
215.55.16 در دسترس نیست
205.50.16 در دسترس نیست
205.60.14 2,050,000
185.65.15 1,850,000
225.70.16 در دسترس نیست
215.65.16 2,420,000
205.55.16 در دسترس نیست
195.60.15 2,000,000
175.70.13 در دسترس نیست
175.70.13 در دسترس نیست
205.60.15 در دسترس نیست
165.65.13 در دسترس نیست
185.65.15 در دسترس نیست
205.60.15 2,110,000
235.60.18 2,830,000
235.55.19 2,950,000

منبع: https://digiato.com/car-news/what-is-price-of-iranian-rubber-in-market

شارژر 20 واتی اپل برای چه گوشی هایی مناسب است؟ منو + قیمت

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

شارژر 20 واتی اپل برای بسیاری از گوشی های هوشمند از جمله محصولات اپل و سایر سازندگان از جمله سامسونگ، هواوی، شیائومی و ال جی مناسب است. این شارژر می تواند برای شارژ سریع بسیاری از گوشی های پشتیبانی شده توسط فناوری شارژ سریع مانند شارژ سریع Qualcomm و USB Power Delivery (PD) مناسب باشد. اما توجه داشته باشید که با استفاده از شارژرهای اپل با فناوری USB Power Delivery می توانید بهترین نتیجه را برای شارژ سریع گوشی هایی که از این فناوری پشتیبانی می کنند، بگیرید.

شارژر اپل 20 وات با مدل USB-C Power، به طور خاص برای iPhone و iPad طراحی شده است که از شارژ سریع پشتیبانی می کنند. این آداپتور اپل دارای یک کانکتور الکتریکی جهانی است و طراحی آن شامل سه پایه است که نیاز به رابط سه به دو دارد. با این شارژر اصلی آیفون می توانید موبایل خود را با توان 20 وات شارژ کنید. بدنه این شارژر از مواد پلاستیکی ABS و PC ساخته شده است که در برابر ضربه و حرارت بسیار مقاوم است. شارژر A2344 دارای قابلیت شارژ سریع بوده و قابلیت شارژ با سرعت بالا را دارد.

آیفون‌های مدل 8 و بالاتر که از فناوری PD پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند از این شارژر نهایت استفاده را ببرند. برای عملکرد بهینه شارژ، اپل این آداپتور را برای آیپد پرو 11 اینچی، آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل سوم) و برای آیفون 8 یا جدیدتر استفاده از قابلیت شارژ سریع را توصیه می کند. همچنین می توانید از این محصول برای شارژ تمامی دستگاه های دیجیتال با ولتاژ ورودی بین 5 تا 9 ولت استفاده کنید.

شارژر 20 واتی اپل مناسب برای آیفون و آیپد

مناسب برای گوشی های آیفون

  • مناسب برای سری آیفون 15 پرو، آیفون 15 پرو مکس، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس
  • مناسب برای سری آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرو مکس، آیفون 14 و آیفون 14 پلاس
  • مدل های سری آیفون 13، آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس
  • سری آیفون 12، آیفون 12 پرو، آیفون 12 پرو مکس
  • سری آیفون 11، آیفون 11 پرو، آیفون 11 پرو مکس
  • آیفون SE (نسل سوم) و آیفون SE (نسل دوم)
  • سری آیفون X
  • آیفون 8

مناسب برای iPad:

  • مناسب برای آیپد (نسل نهم) و سری آیپد پرو 12.9 اینچی از نسل اول تا سری ششم
  • قابل استفاده با آیپد پرو 11 اینچی نسل اول تا آیپد پرو 11 اینچی (نسل سوم)
  • مناسب برای شارژ آیپد پرو 10.5 اینچی، آیپد ایر (نسل 4، 3، 8، 7، 9) و آیپد مینی (نسل پنجم، ششم) قابل استفاده برای شارژ ایرپادهای نسل سوم، نسل دوم، ایرپاد پرو، پرو 2
  • مناسب اپل واچ سری 1 تا 9، اپل واچ اولترا و SE

ویژگی ها و مشخصات شارژر 20 واتی اپل:

  1. توان خروجی: 20 وات
  2. نوع پورت: USB-C
  3. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع: بله (بسته به پشتیبانی از استانداردهای مختلف مانند USB Power Delivery یا Qualcomm Quick Charge)
  4. محدوده ولتاژ ورودی: معمولاً 100 تا 240 VAC
  5. محدوده ولتاژ خروجی: بین 5 تا 20 ولت DC (بسته به نیاز دستگاه و پشتیبانی از استانداردهای مختلف)
  6. جنس بدنه: معمولاً از پلاستیک بادوام با استفاده از موادی مانند ABS یا PC ساخته می شود.
  7. ابعاد: معمولا کوچک و قابل حمل.
  8. وزن: سبک و قابل حمل.
  9. طراحی: طراحی ساده و جذاب با رنگ ها و جزئیات مطابق با استانداردهای اپل.
  10. ایمنی: دارای ویژگی های ایمنی مانند محافظت در برابر نوسانات الکتریکی و درجه حرارت بالا …
  11. پورت های خروجی: 1 پورت USB-C (به دلیل محدودیت های فیزیکی در طراحی شارژرهای USB-C)
  12. قابلیت شارژ سریع: بله، از جمله شارژ سریع اپل یا استانداردهای دیگر مانند USB PD و Qualcomm Quick Charge.
  13. محافظت در برابر گرمای بیش از حد، نوسانات ولتاژ، جریان و نوسانات برق.

قیمت و خرید شارژر 20 واتی اپل:

برای شارژ گوشی خود به یک آداپتور نیاز دارید. با عرضه آیفون 13 بدون شارژر 20 واتی اپل، این شرکت اعلام کرد که کاربران برای بهره مندی از شارژ سریع باید آداپتور مناسب را خریداری کنند.

یکی از مشکلات و نگرانی هایی که کاربران آیفون 13 با آن مواجه هستند پرداخت هزینه اضافی برای آداپتور است. زیرا در این صورت بسیاری از کلاهبرداران به صورت غیرقانونی آداپتورهای تقلبی را به قیمت آداپتور اصلی اپل به افراد می فروشند، این امر باعث آسیب رساندن به گوشی و کاهش عمر باتری می شود.

قیمت شارژر آیفون 13 قیمت آن در سایت اپل 25 دلار است و از آنجایی که نمایندگی اپل در ایران وجود ندارد، برای خرید آن باید به مراکز معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید و شارژر اصلی اپل با ظرفیت 20 وات را از آنها تهیه کنید. باطری را به نشانی جمع می کنمiPhone battery.ir علاوه بر فروش محصولات اورجینال، اطلاعات مفیدی در مورد آیفون نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

چگونه از ویژگی ها و اصالت شارژر 20 واتی اپل اطمینان حاصل می کنید؟

نکاتی برای شناسایی شارژرهای تقلبی ساده است در برخی موارد، شرکت های تولید کننده آداپتورهای تقلبی از زیبا بودن محصولات خود اطمینان حاصل می کنند که دقیقاً شبیه محصولات اصلی هستند و شناسایی آنها برای افرادی که در این زمینه متخصص نیستند دشوار است. از لوازم جانبی محصول اپل، دشوار است.

بهترین راه برای اطمینان شارژر آیفون اصل بخرید-یک فروشگاه معتبر انتخاب کنید. فروشگاه های اورجینال انواع محصولات آیفون را با کیفیت اصلی عرضه می کنند. طبیعتا یافتن این فروشگاه ها کار سختی است اما خرید اینترنتی این مشکل را حل کرده است. گروه iBattery متخصص فروش لوازم جانبی محصولات اپل بوده و امکان ارسال کلیه تجهیزات اورجینال را به تمامی نقاط کشور فراهم کرده است.

منبع: https://digiato.com/promoted/what-phones-is-20-watt-apple-charger-suitable-for-list-price

Want to restore a forest? Give it back to Indigenous peoples who call it home

Doris Ríos ducks gracefully under barbed wire fencing, wearing knee-high black rubber boots, a black dress, and the black horn of a beetle dangling from a beaded necklace. Until recently, this barrier would have kept her out of a ranch operating on Indigenous Cabécar territory. Now, the fencing protects rows of young guava trees that she and other Indigenous women planted on land they took back from the company that once illegitimately occupied it.

The land is healing. Ríos’ dark eyes are piercing as she stops to survey the terrain, her jet-black hair falling gently in layers from ، to collarbone. She looks out over a green hillside where young saplings are just starting to peek above tall grass. The trail on the other side of the barbed wire is orange dirt; it kicks up into dust when dry and cakes into muddy clay when wet. 

She wants to bring back the forest that was here before it was razed to make room for cattle. Ríos is Cabécar, one of the Indigenous peoples in Costa Rica fighting to reclaim land taken by ranchers who cleared forests to feed the world’s skyrocketing hunger for beef.

“We want the land to be as rich as possible, grow and recover from everything they have done.”

These days, Costa Rica might be better known for its ecotourism — a sign of its success as the first tropical country to reverse deforestation. It’s become a beacon of hope for forest restoration on the international stage, a model for other governments to follow now that more than 190 countries have agreed to conserve 30 percent of the world’s lands and restore 30 percent of degraded ecosystems under the 2022 Kunming-Montreal Global Biodiversity Framework. 

But like other countries, Costa Rica has to catch up on something that’s crucial for protecting forests and communities that rely on them: upholding Indigenous peoples’ rights to their land. Ríos and other Indigenous leaders around the world are working to change that. Sometimes, that means fighting for policy change or battling in court. It also means taking back what’s theirs, one plot of land at a time, and letting something both new and old grow there. 

“We want the land to be as rich as possible, grow and recover from everything they have done,” Ríos says, speaking to The Verge through an interpreter.

A growing body of research shows that forests are often healthier in Indigenous hands. In the Amazon, areas where Indigenous groups have secure land tenureship have shown lower rates of deforestation and higher rates of regrowth where forests have been razed.

“A lot of the Indigenous movement in Brazil is intricately related to the environment. There’s strong preferences for preserving forest habitats because a lot of the local cultures and traditions rely on these forested areas,” says Kathryn Baragwanath, a Harvard Academy scholar who has published research on forest regrowth in Indigenous territories in Brazil. 

She’s quick to point out, however, that Indigenous territories shouldn’t be exploited in the name of conservation either. “These are first and foremost human rights policies,” Baragwanath tells The Verge. “But I think that the added benefits of these types of policies for environmental outcomes is quite clear and quite significant.” 

Doris Ríos crosses fencing into a plot of land where she and her family staged a sit-in to to reclaim Indigenous territory.

After all, efforts to create protected areas like national parks have also displaced Indigenous peoples. A different strategy that’s shown success is to ask local communities to lead the way in preserving forests. In Nepal, forest cover nearly doubled between 1992 and 2016, thanks in large part to a plan to put local groups in charge of managing land within previously nationalized forests. It strengthened mutually beneficial relationships between forests and communities. People took care of the forest because they also relied on it for food or other resources like medicines and firewood. And they were more likely to use those resources sustainably when they were also responsible for conserving them.

Just a few decades ago, Costa Rica had one of the world’s highest rates of deforestation. A policy called “denuncio” in the 1930s and ’40s allowed colonists to claim as much as 50 hectares of land as their own if they cleared forest for agriculture. Powerful landowners scooped up vast swathes of terrain; just 1 percent of property owners controlled 25 percent of agricultural land by the 1990s. Forest cover shrank from 75 to 29 percent of the country between 1940 and 1990. Pastures replaced much of it, with the country selling more than half of its beef to Burger King. 

Then Costa Rica did an about-face. In 1996, the national legislature passed a transformative forest law that made deforestation illegal in most cases. It also set up a program called “Payments for Environmental Services” (Pago de Servicios Ambientales) that pays people to protect forests and other natural resources on their land. The payment reflects the value in protecting biodiversity and water resources, mitigating greenhouse gas emissions (since trees and soil trap planet-heating carbon dioxide), and even safeguarding “natural beauty” for tourism. A tax on fossil fuels pays for much of the program. 

Indigenous people in Costa Rica, whose territories cover about 7 percent of the country, receive around 12 percent of the program’s resources, according to the National Forestry Financing Fund that administers it. Ríos says her community has yet to participate in the program in China Kichá; they’re still working to restore the land. 

For decades, big agriculture’s growing footprint had pushed Indigenous families from their homes. The government of Costa Rica recognizes 24 Indigenous territories belonging to eight Indigenous peoples, including the Cabécar. But it hasn’t fully enforced a law passed in 1977 that bars non-Indigenous people from owning land in legally recognized Indigenous territories, a problem that United Nations watchdogs on human rights and the rights of indigenous peoples have called out in recent years. Indigenous leaders’ peaceful protests have been met with “significant violent backlash from non-indigenous illegal land occupants,” a UN special rapporteur declared in 2020.

“There are so many sad stories about how (non-Indigenous people) took our lands with lies and violence; others stayed, and others went,” Ríos says. She remembers stories her grandparents used to tell about women who left after facing harassment by non-Indigenous men and of a storekeeper who claimed he could take Cabécar land because the resident owed him money. 

“We didn’t know about the laws that were protecting us. So we just prefer to give them the land instead of fighting them,” says Ríos, who was born in China Kichá but spent much of her childhood in the province of Limón, where she says many people from her community moved. 

Costa Rica is one of the Central American countries forming the land bridge that connects North America to South America, straddling the Pacific Ocean to the west and the Caribbean Sea to the east. China Kichá is a roughly a four-hour drive south of the country’s capital along roads that wind high enough through mountains to make passengers’ ears pop — past what locals have called Cerro de la Muerte or “Hill of Death” since sojourners had to take the perilous journey by foot or horseback. Getting to Limón takes another several hours by car, crossing the country from its west coast to the Caribbean shoreline.

The government of Costa Rica recognized China Kichá as Cabécar territory back in 1956. But it annulled that decision in 1982, claiming that too many of its Indigenous residents had migrated away from the area. Regardless, Cabécar activists fought to keep rights to the land. In 2001, Costa Rica decided to recognize China Kichá as Indigenous territory again — but only around a quarter of the area it previously did. 

A view from a hill in China Kichá shows patches of forest and land cleared for agriculture.

That hasn’t stopped activists like Ríos from taking back more land. In 2018, they started doing sit-ins to reclaim more of it. The largest action took place in 2019, when they took back around 350 hectares holding some 400 cattle, according to Ríos. She remembers preparing for their sit-in at 3AM in the morning, cooking for the 15 or so people, including her siblings, and unsure how much food they would need. They had no idea how long they would need to occupy the land until it was theirs again.

They stayed for two years. During that time, she says they faced violent attacks from non-Indigenous counter-protesters who hurled racist slurs and burned down neighboring Cabécar homes. The beetle horn she wears as a pendant came from the ruins of one of those blazes, another victim of the conflict, she says. 

She and her family faced death threats, and in 2022, her teenage son was knifed behind his ear in what the family believes was a racially motivated attack. Her voice starts to tremble when she speaks about her son; she remembers running barefoot to find him as soon as she heard the news. She says she still doesn’t feel safe when venturing outside of her community. And even now, on the land she’s reclaimed, she pauses with each car or truck that passes by — tensing up when she doesn’t recognize the driver.  

Other prominent Indigenous activists have been killed. A two-hour drive southeast of China Kichá, Brörán leader Jehry Rivera was shot and killed while trying to reclaim Térraba territory in 2020. The year before, Bribri leader Sergio Rojas Ortiz was found dead in his home after being shot 15 times. Rojas had spent decades fighting the illegal occupation of Indigenous lands. UN human rights experts condemned the ،, saying, “Indigenous families trying to recover their land faced imminent danger.”

For Ríos, it was all the more reason to persevere. After Rojas was killed, she says, “we knew we had two choices: either disappear as a Cabécar Indigenous group or take these actions to take back our land.”

While physically occupying the land in China Kichá, the Cabécar activists also battled in court. A judge ultimately decided in 2023 that non-Indigenous ranch owners had wrongfully acquired land within China Kichá Indigenous territory. The land belongs to the Cabécar.

It was a David and Goliath success story against influential property owners. Ríos says that includes the owner of a major private university in San José, the capital of Costa Rica. Legal documents show that a ranch owner shares the same name as the owner of one university, although The Verge was unable to verify with the school whether they were the same person. Last year, Ríos received the International Women of Courage award from the US Department of State.

The land-back movement spreads far beyond China Kichá. Indigenous peoples have reclaimed some 12,140 hectares — an area larger than Walt Disney World — across five different territories in Costa Rica, Yale Environment 360 reports. But a lot of their traditional lands are still not in their control. Cabécar people in China Kichá have now been able to reclaim the 1,100 hectares that the federal government formally reinstated as Indigenous territory in 2001, but that’s still only about a quarter of what was theirs decades before. Around the world, Indigenous people accounted for more than a third of land and environmental defenders killed in 2022 despite making up just 5 percent of the global population.

Ríos sees a future for China Kichá where the forest regrows and people thrive, a home for her family and a place where they can sustainably grow their own food. Those aims don’t have to be at odds with each other — as the success of programs that prioritize community well-being alongside conservation shows.

“We see nature and the environment as part of us and within us,” she says. “When we see a tree is falling down, that means also we are falling down.” 

Sisters Doris and Petronila Ríos.

Ríos and others in her community have planted some native guava saplings on the former pasturelands that they once sat in to reclaim. But they won’t actually need to plant too many trees to bring the forest back. Forests have a remarkable ability to recover on their own when allowed to regrow naturally. Fruit trees are a clever choice to help speed up that process, however. They attract animals that eat the fruit, who then spit out seeds — from the guava or whatever else they’ve come across — or spread them in their droppings. 

It’s the kind of insight that Indigenous advocates and scientists have wielded to push back against less effective corporate-sponsored tree-planting campaigns that have become increasingly popular around the world. Without local knowledge or community buy-in, these projects often fail. Sometimes, the best way to support a forest is to leave it in the hands of someone who’ll steward it as part of their own home. And yet, Ríos says her community still faces stigma for following that wisdom.

“People are attacking us; they say that we are just lazy people because we take the land back and we don’t do anything. But that’s the idea,” she says. “We are just giving time to the land to recover.”

The Cabécar community in China Kichá — now some 200 people strong — is recovering, too. After visiting the guava trees, Ríos stops to greet a woman cooking over a makeshift stove under an open shelter made of a thatched grass roof and wooden posts that still resemble tree trunks. It’s her sister, Petronila, stirring a ، of chicken and rice on another parcel of land they recovered together through sit-ins. Behind her are several rows of young beanstalks that are already feeding the community.   

Photography by Justine Calma / The Verge

The International Center for Journalists supported this reporting, and Punto y Aparte contributed to the report.

منبع: https://www.theverge.com/2024/4/22/24133444/forest-restoration-indigenous-human-rights-costa-rica-earth-day

تسلا برای جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داده است

تسلا قیمت برخی از خودروهای خود را در تعدادی از بازارهای بزرگ از جمله ایالات متحده، چین و آلمان کاهش داده است. با توجه به کاهش تقاضا و فروش در سه ماهه اول سال 2024، این شرکت تصمیم به تعدیل قیمت خودرو گرفت.

در اوایل این ماه مشخص شد که تسلا ظاهراً فروش خوبی در سه ماهه اول سال 2024 نداشته است.این شرکت در سه ماهه اول سال جاری با کاهش فروش مواجه شده است. رقابت شدید بازار، به ویژه قیمت خودروهای چینی، تسلا را با کاهش تقاضا مواجه کرده است.

تسلا قرار است پس از بسته شدن بازار ایالات متحده در روز سه شنبه، داده های مالی سه ماهه اول سال 2024 را اعلام کند.

کاهش قیمت خودروهای تسلا به دلیل کاهش تقاضا در سه ماهه اول سال 2024

ایلان ماسک در پستی در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) گفت: قیمت خودروهای تسلا باید مرتباً تغییر کند تا حجم تولید با تقاضای فروش در بازار مطابقت داشته باشد.

در چین، این شرکت قیمت پایه تسلا مدل 3 بازطراحی شده در چین را حدود 2000 دلار کاهش داد. مدل Y، مدل

قیمت مدل پایه تسلا مدل Y اکنون به حدود 42990 دلار کاهش یافته است، در حالی که مدل های Long Range و Performance اکنون به ترتیب حدود 47990 و 51490 دلار قیمت دارند.

گزارش ها حاکی از آن است که کاهش قیمت ها در چندین کشور دیگر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا نیز اعمال شده است. این شرکت بیش از یک سال است که قیمت خودروهای خود را نیز به میزان قابل توجهی کاهش داده است تا بتواند در بازار پر رقابت حرکت کند.

تسلا در به روز رسانی مدل های قدیمی خود کند بوده است. در همین حال، رقبای چینی مانند BYD و Nio مدل‌های ارزان‌تری را ارائه می‌کنند. شرکت چینی شیائومی نیز ماه گذشته اولین خودروی الکتریکی خود را روانه بازار کرد. هفته گذشته، تسلا اعلام کرد که قصد دارد بیش از 10 درصد از نیروی کار خود را در سراسر جهان اخراج کند. در بحبوحه روزهای سخت، این شرکت روز جمعه فراخوانی را برای رسیدگی به وضعیت هزاران کامیون جدید سایبر به دلیل نگرانی های ایمنی صادر کرد.

سهام تسلا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 40 درصد کاهش یافته است.

منبع: https://digiato.com/car-news/tesla-cuts-prices-across-its-line-up-china

توسعه یک الگوریتم شارژ جدید که عمر مفید باتری ها را دو برابر می کند

تیمی از محققان روش جدیدی برای شارژ باتری های لیتیوم یونی کشف کرده اند عمر باتری افزایش قابل توجه این روش جدید که به “شارژ جریان پالسی” معروف است، می تواند مدت زمانی را که باتری شما طول می کشد تا به سلامت 80 برسد افزایش دهد. دو برابر بیشتر کم کن

باتری‌های لیتیوم یونی دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی فشرده و قدرتمندی هستند که در بسیاری از دستگاه‌ها یافت می‌شوند – از خودروهای الکتریکی گرفته تا دستگاه‌های الکترونیکی. اما ظرفیت آن با عبور الکترولیت ها از غشایی که آند و کاتد را جدا می کند کاهش می یابد. بهترین باتری های لیتیوم یونی تجاری از الکترودهای ساخته شده از ترکیبی به نام NMC532 و گرافیت استفاده می کنند و عمر مفید آن تا 8 سال است.

عمر باتری را با الگوریتم شارژ جدید افزایش دهید

شارژ معمولی از توان الکتریکی جریان ثابت (CC) استفاده می کند. در مطالعه خود، محققان آنچه را که برای باتری‌ها هنگام استفاده از CC اتفاق می‌افتد، تجزیه و تحلیل کردند و گفتند که رابط آند-الکترولیت جامد (SEI) «به‌طور قابل‌توجهی ضخیم‌تر است». علاوه بر این، آنها ، های بیشتری در ساختار NMC532 و الکترود گرافیتی پیدا کردند.

ضخامت بیشتر SEI و ، های بیشتر در الکترودها به معنای کاهش قابل توجه ظرفیت باتری است. بنابراین، محققان یک پروتکل شارژ بر اساس جریان پالسی (PC) ایجاد کردند. پس از شارژ باتری ها با این پروتکل جدید، آنها دریافتند که رابط SEI بسیار نازک تر است و مواد الکترود تغییرات ساختاری کمتری را تجربه می کند. آنها همچنین دریافتند که بار PC باعث “توزیع همگن” یون‌های لیتیوم در گرافیت می‌شود که منجر به کاهش تنش مکانیکی و ، خوردگی ذرات می‌شود. این پروتکل همچنین می تواند از تخریب ساختاری کاتد NMC532 جلوگیری کند.

آزمایش‌های دانشمندان نشان می‌دهد که یک پروتکل شارژ رایانه شخصی می‌تواند عمر باتری‌های لیتیوم یون تجاری را دو برابر کند و در عین حال ۸۰ درصد ظرفیت را حفظ کند. دکتر جولیا کووال، استاد دانشگاه برلین و یکی از نویسندگان این مطالعه که در مجله Advanced Energy Materials منتشر شده است، می گوید:

شارژ پالسی می تواند مزایای زیادی از نظر پایداری مواد و رابط های الکترود داشته باشد و عمر باتری ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

منبع: https://digiato.com/computers-hardware/new-charging-algorithm-could-double-life-battery

کاسینی-هویگنس در کنار زهره پرواز کرد

در 21 آوریل 1998، مأموریت کاسینی-هویگنس پرواز خود را در زهره آغاز کرد. طبق برنامه ریزی، این فضاپیما تا ارتفاع 284 کیلومتری از سطح زهره پرواز کرد.

با توجه به فاصله زهره از زهره (136 میلیون کیلومتر)، هفت دقیقه طول کشید تا سیگنال های رادیویی به زمین برسد.

گرانش ناهید به فضاپیما سرعتی در حدود 7 کیلومتر در ثانیه داد و به کاسینی-هویگنس کمک کرد تا در جولای 2004 به زحل برسد.

این فضاپیما پس از خروج از زهره با سرعتی بیش از 141000 کیلومتر در ساعت به سمت خورشید می رفت.

استفاده از جاذبه سیاره ای

کاسینی-هویگنز سه پرواز مشابه با کمک گرانش انجام داده است: دوباره در ژوئن 1999 در نزدیکی زهره، در آگوست 1999 زمین، و در دسامبر 2000 مشتری.

کاسینی-هویگنز سه پرواز با کمک گرانش انجام داده است: زهره در ژوئن 1999، زمین در آگوست 1999 و مشتری در دسامبر 2000.

همه ماموریت ها از نیروی گرانشی سیارات هدف استفاده می کردند تا به فضاپیما سرعت بیشتری برای رسیدن به زحل کمک کنند.

ابزارهای علمی روی فضاپیما در طول پرواز به دنبال صاعقه در جو زهره بودند و رادار فضاپیما برای آزمایش سیگنال بازگشت از سطح سیاره فعال شد.

دستاوردهای کاسینی-هویگنس

فرود هووینگ بر روی تیتان اولین فرود موفقیت آمیز در ماه دوردست بود.

Huings وجود زیرزمینی خود را با کشف باران ها، رودخانه ها و دریاها در قمر تیتان تأیید کرد. کاسینی همچنین اطلاعات زیادی در مورد حلقه ها و قمرهای زحل جمع آوری کرد.

بر اساس این اطلاعات، حلقه های زحل فعال، پویا و دارای ساختارهای ستونی هستند.

انسلادوس همچنین حاوی توده های یخی فعال و اقیانوسی است که در زیر سطح آن پنهان شده است. از سال 2010 تا 2011، کاسینی طوفان های غول پیکر شمالی زحل را مطالعه کرد و وجود طوفان های غول پیکر در قطب های آن را تأیید کرد.

در 15 سپتامبر 2017، کاوشگر کاسینی ناسا در جو زحل سقوط کرد و بخشی از سیاره ای شد که بیش از یک دهه در حال مطالعه آن بود.

منبع: https://digiato.com/astronomy/cassini-huygens-mission-began-a-fly-by-of-venus

کدام کشورها بیشترین سهم را در انتشار دی اکسید کربن دارند؟ + نمودار متحرک

انتشار جهانی دی اکسید کربن در طول قرن های گذشته تغییر کرده است. با این حال، آنچه از قرن نوزدهم ثابت مانده است این است که بزرگترین اقتصادها همیشه بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای بوده اند. نمودار زیر 15 کشوری را نشان می دهد که بین سال های 1850 تا 2022 بزرگترین تولید کننده دی اکسید کربن (CO2) در جهان بودند.

ایالات متحده برای بیش از 100 سال بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای بوده است بوده است

به عنوان پیشگام انقلاب صنعتی، انگلستان در قرن نوزدهم در صدر فهرست بزرگترین تولیدکنندگان دی اکسید کربن قرار داشت.

با این حال، در سال 1888، ایالات متحده از بریتانیا پیشی گرفت و به بزرگترین تولید کننده دی اکسید کربن تبدیل شد. جنگ داخلی آمریکا پایان یافت و کشور شاهد توسعه زیرساختی قابل توجهی با تأکید بر اسکان غرب بود.

جالب توجه است که انتشار دی اکسید کربن در ایالات متحده در آن زمان در مقایسه با امروز بسیار ناچیز بود: برای مثال انتشار دی اکسید کربن فعلی در کالیفرنیا از کل ایالات متحده در سال 1888 بیشتر است.

در طول پنج دهه اول قرن بیستم، ایالات متحده، بریتانیا و آلمان در صدر این رتبه بندی قرار گرفتند.

در دهه 1950، با افزایش ترافیک تجاری، بخش کشتیرانی به یکی از منابع اصلی انتشار گاز تبدیل شد. در همان دوره، با گسترش اتحاد جماهیر شوروی، روسیه از آلمان پیشی گرفت و به دومین تولیدکننده بزرگ دی اکسید کربن تبدیل شد. چین نیز به رتبه چهارم صعود کرد.

چین از سال 2006 بیشترین میزان انتشار دی اکسید کربن را داشته است

در دهه 1990، چین به دلیل رشد صنعتی شاهد افزایش انتشار دی اکسید کربن بود، در حالی که خاورمیانه به دلیل تقاضای جهانی برای نفت افزایش یافت.

در سال 2006، چین به عنوان بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای در جهان از ایالات متحده پیشی گرفت. در همان دهه، بخش هوانوردی به یکی از 15 عامل اصلی تولید گازهای گلخانه ای تبدیل شد.

در حال حاضر، انتشار دی اکسید کربن چین بیش از دو برابر ایالات متحده است، اما ایالات متحده به طور کلی دی اکسید کربن بیشتری منتشر کرده است.

منبع: https://digiato.com/articles/animation-top-15-carbon-emitters-1850-2022

پیاده سازی واقعیت افزوده در جعبه های جدید دیجی کالا

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

طرح برنده مسابقه جایزه دیجی کالا با استفاده از فناوری واقعیت افزوده یا AR بر روی جعبه های بسته بندی دیجی کالا اجرا شد.

ایران و سفر برون شهری خودروهای دیجی کالا موضوع واقعیت افزوده مورد استفاده در جعبه های جدید دیجی کالا است. این مشکل با طراحی نقشه روی جعبه که با استفاده از نشانه های شهرهای ایران ترسیم شده است مطابقت دارد.

این پروژه سال گذشته در مسابقه جایزه دیجی کالا که با موضوع ارتقای تجربه مشتری با بسته های دیجی کالا برگزار شد، مقام اول را کسب کرد.

در چارچوب این شگفتی، کاربران دیجی کالا نیازی به نصب نرم افزار برای اسکن کد QR روی بسته های جدید ندارند و تنها از طریق دوربین تلفن همراه و با استفاده از مرورگر گوشی هوشمند می توانند پاداش دریافت کنند.

خودروی دیجی کالا پس از اسکن کد و نگه داشتن دوربین روی تصویر، از انبار به منزل مشتری حرکت می کند و پس از رسیدن به منزل، بنری با شعار جدید دیجی کالا، «لبخند به خانه می رسد» بر روی صفحه نمایش قرار می گیرد. با کلیک بر روی بنر، کاربران به صفحه پاداش دیجی کالا هدایت می شوند.

سه کد تخفیف خرید دیجی کالا، اشتراک دیجی پلاس و اشتراک فیدیبو، جوایز شخصی کاربران هستند و هر کاربر می تواند یک بار از هر یک از این تخفیف ها استفاده کند.

اولین مسابقه جایزه دیجی کالا در سال 1402 برگزار شد و قرار است از این به بعد هر ساله به یکی از موضوعات بسته بندی در صنعت خرده فروشی آنلاین بپردازد. طرح برنده امسال به 2 میلیون جعبه در 18 سایز رسید و کاربران دیجی کالا در سراسر ایران از ابتدای فروردین خرید خود را با این بسته بندی و طرح جدید دریافت خواهند کرد.

منبع: https://digiato.com/promoted/implementation-of-ar-on-new-digikala-boxes