رستاخیز بوگاتی یکی از مهم ترین داستان های خودرویی قرن بیست و یکم است. اشرافی، هنری و بیش از کمی مبهم، بوگاتی یک برند قبل از جنگ بود که تسلط بر تجملات، طراحی و موتوراسپرت، خالق برندگان جایزه بزرگ و احتمالاً مجلل ترین خودرویی که تا به حال ساخته شده است، در قالب تایپ 41 از همان ابتدا بود. رویال دهه 1930. سپس محو شد.
این فردیناند پیخ فقید، ستون یکنواخت گروه فولکس واگن بود که حقوق این نام را خرید و با ویرون 2005 و جانشین آن، شیرون، این برند را به شکوه بازگرداند. نسخه سوپر اسپورت دومی همچنان سریعترین خودروی تولیدی در جهان است که در سال 2019 در یک پیست آزمایشی آلمانی در دستان اندی والاس راننده مسابقهای به سرعت 304.773 مایل در ساعت رسیده است.
ما چگونه از آن پیروی کنیم، به خصوص در دنیایی که هایپرکارهای الکتریکی 2000 ، بخاری انتظارات را کاملاً اصلاح کرده اند؟
طبق سرنوشت، بوگاتی اکنون تحت کنترل نیروگاه خودروهای برقی کرواسی ریماک است، پس از یک معاهده پیچیده در سال 2021 با VW و پورشه. پس حق دارید که بپرسید میت ریماک چه نوع انکوری را برای افسانه 114 ساله فرانسوی تصور می کند.
نتیجه توربیلون است، یک سوپرکوپه هیبریدی قدرتمند که بوگاتی را به همان اندازه که از گذشته خود استناد می کند صد سال جلوتر نگاه می کند، اما نه آنطور که شما انتظار دارید.
نمادهایی مانند Type 57SC Atlantic که بهعنوان زیباترین خودروی جهان شناخته میشود، Type 35، موفقترین خودروی مسابقهای تمام دوران، و Type 41 Royale، یکی از جاهطلبانهترین خودروهای لوکس تمام دوران، ما را تشکیل میدهند. سه ستون ریماک میگوید: الهامبخش. «زیبایی، عملکرد و تجمل مدل Tourbillon را تشکیل میداد. خودرویی زیباتر، احساسی تر و لوکس تر از هر چیزی که پیش از آن آمده بود. و درست مانند این نمادهای گذشته، نه فقط برای حال، یا حتی برای آینده، بلکه برای ابدیت-برای ابدیت.”
بله، به جرات می توان گفت که بوگاتی در مورد خلاقیت جدید خود بسیار هیجان زده است و یک قرن بعد به چمن های بکر کنکوری Pebble Beach یا Villa d’Este چشم دوخته است و هایپرکار جدید خود را هم به عنوان یک فناوری نفس گیر و هم به عنوان واکنش هوشمندانه به کهنگی ذاتی
اصلاح ابرخودروی تمام الکتریکی درخشان ریماک، نورا، مطمئناً یک گزینه بود، اما ریماک آنقدر به تاریخ بوگاتی احترام میگذارد که بداند هرگز پرواز نخواهد کرد. او می گوید: «بنابراین من پیشنهاد ساخت یک ماشین کاملاً جدید را دادم. او از زمانی که در سال 2009 تنها کارمند ریماک شد، راه زیادی را پیموده است.
ابزار موفقیت
نام Tourbillon برای طرفداران آن آشنا خواهد بود ساعت سازی با کیفیت بالا. به جای احترام به یک راننده سابق بوگاتی – مانند پیر ویرون و لوئیس شیرون – ماشین جدید به پیچیده ترین مکانیسم در ساعت سازی اشاره دارد، ماشینی برای مچ دست که پیچیدگی آن اثرات گرانش را خنثی می کند تا زمان بندی را تا حد امکان دقیق حفظ کند.
طراحان و مهندسان بوگاتی هنگام طراحی ماشین جدید جذب ایده مکانیک های جاودانه شدند و به همین دلیل است که Tourbillon تا حد زیادی صفحه نمایش های لمسی دیجیتالی بزرگ را به نفع قطعات ماشینکاری شده و یک خوشه ابزار کاملا آنالوگ اسکلت دار (یکی دیگر از معیارهای جهانی در ساعت سازی) رد می کند. ). – اگر چه برای Apple CarPlay یا Android Auto یک صفحه نمایش کوچک در صورت تمایل به بیرون کشویی می شود.
این خوشه از بیش از 600 قسمت تشکیل شده است، از تیتانیوم، یاقوت کبود و یاقوت در ساخت خود استفاده می کند و در جای خود ثابت می ماند و به فرمان اجازه می دهد تا دورش بچرخ. دو سوزن روی صفحه مرکزی صفحه نمایش دور موتور در دقیقه و سرعت. در سمت چپ نمایشگرهای آنالوگ برای دمای باتری و روغن وجود دارد. در سمت راست نمایشگری وجود دارد که قدرت گرفته شده از موتورهای الکتریکی و موتور را نشان می دهد.
منبع: https://www.wired.com/story/bugatti-tourbillon-2024/