به طور کلی، CES فرصتی برای کاشت پرچم است. نمایشگاه بزرگ تجاری لوازم الکترونیکی مصرفی در هفته اول سال دارای موقعیت استراتژیک است. تمام فناوری مهمانی خریداری، باز و استفاده شده است یا بازگردانده شده است. همه اینها یک خاطره دور برای شرکت های فناوری است که به دنبال تثبیت خود به عنوان نوآوران پیشرو در سال آینده هستند.
CES یک نمایش بزرگ است. به گفته سازماندهنده نمایشگاه انجمن فناوری مصرفکننده (CTA)، نمایشگاه 2020، که درست قبل از تعطیلیهای مرتبط با بیماری همهگیر برگزار شد، 171000 شرکتکننده داشت. به دلایل واضح، این تعداد در سالهای بعد کاهش یافت، اما در سال 2023 این سریال به 115000 بیننده رسید.
در طول سال ها، نفوذ CES کاهش یافته و کاهش یافته است. قبل از همهگیری، برخی از بزرگترین غرفهداران این رویداد تصمیم گرفتند از اپل پیروی کنند و بزرگترین اعلامیهها را برای رویدادهای خود رزرو کنند. از آنجایی که کسبوکارها در سالهای اخیر مجبور به راهاندازی رویدادهای مجازی شدهاند، این استراتژی برای بسیاری تثبیت شده است. به هر حال، اگر میتوانید علاقه کافی به رویدادهای خود ایجاد کنید، چرا در پر سر و صداترین هفته سال، اطلاعات خود را ارسال کنید؟
با کمال تعجب، این تغییر از یک جهت کلیدی برای رویداد مفید بوده است: نمایشگاه را به روی استارت آپ ها باز کرده است. اگر کسب و کار کوچکتر و جدیدتری دارید، نمایش هایی مانند این فرصتی برای شماست تا در مقابل بزرگترین روزنامه نگاران، توزیع کنندگان، تولیدکنندگان و غیره قرار بگیرید. در لوازم الکترونیکی مصرفی همانطور که هر استارتاپی که پروژه شما را به من ارائه کرده احتمالاً به شما خواهد گفت، سخت است که در بین صدها ایمیلی که روزانه دریافت می کنم متمایز شوید (لینکدین، توییتر و فیس بوک نیز – اما لطفاً این کار را نکنید).
این فرصتی است برای به اشتراک گذاشتن فضای فیزیکی با فردی که به او پیشنهاد می دهید. این به ویژه برای استارت آپ های سخت افزاری که می توانند محصول خود را شخصاً نشان دهند مفید است. بیشتر این شرکت ها را می توان در پارک Eureka در نمایشگاه ونیزی (nee Sands) پیدا کرد. این بهترین قسمت نمایش است. این پر جنب و جوش ترین، جالب ترین و آشفته ترین است. من گمان می کنم که اکثر کارکنانی که توسط TechCrunch فرستاده شده اند ترجیح می دهند کل هفته را در آنجا بگذرانند. متأسفانه، من در حال حاضر یک مشکل عمده کمر دارم، بنابراین زمان من در آنجا کم خواهد بود.
با این حال، من قبلاً برای تعدادی از جلسات سوئیت ثبت نام کرده ام، یعنی جلساتی در اتاق های هتل در مکان هایی مانند ونیزی. اینها عموماً شرکت هایی هستند که غرفه نمایشگاهی روی زمین ندارند. این می تواند به دلیل کمبود منابع یا این واقعیت باشد که آنها فناوری ارائه می دهند که آماده ارائه به عموم نیست.
اغلب به دلیل همین نکته آخر است که اینها جالب ترین جلسات توجیهی رویداد هستند. آنها از سر راه هستند، بنابراین نمی خواهید تعداد زیادی را روی هم انباشته کنید، اما خوب است که چند جلسه به دور از هیاهوی آشفته نمایشگاه داشته باشید.
علیرغم مشکلات مداوم بهداشتی که در بالا ذکر شد، من مشتاقانه منتظر این CES هستم. این کاملاً چیزی است که نمی توانم هر سال بگویم. اما خوش بینی من دو چندان است. اول، من فکر می کنم که ما در حال پیشروی به زمان جذابی برای سخت افزار مصرف کننده هستیم. مسائل مربوط به زنجیره تامین (و روابط بینالملل) باعث شده است که بسیاری از مردم درباره نحوه و مکان ساخت مجدد فکر کنند. حرکت به سمت یک چشم انداز تولید غیرمتمرکزتر می تواند صنعت را به روش های هیجان انگیز تغییر دهد. دوم – و مرتبط – ما اخیراً در CES فراخوانی برای پیشنهادهای استارتاپی ارائه کردهایم، و تا کنون من تحت تأثیر تنوع و کیفیت پاسخها قرار گرفتهام. من در حال حاضر لیستی از بیش از 200 استارت آپ را بررسی می کنم.
هنوز حدود یک هفته و نیم با این رویداد فاصله داریم، اما روندهای جالبی در حال ظهور هستند. اولین مورد باید برای هر کسی که این صنعت را دنبال می کند واضح باشد: هوش مصنوعی مولد. برای بیش از یک دهه، هوش مصنوعی به یک کلمه کلیدی در صنعت تبدیل شده است، تا جایی که تمام معنای خود را در ارائه محصولات از دست داده است. از اینجا به بعد همه چیز بدتر خواهد شد.
انفجار LLM – به درستی – تخیل عمومی را تسخیر کرده است. مردم عادی پس از شنیدن در مورد هوش مصنوعی در تمام عمر خود، اکنون می توانند متنی را در یک کادر محاوره ای تایپ کنند و فوراً یک تصویر، ویدئو، خبر یا آهنگ دریافت کنند. ماه گذشته، Humane استاندارد فعلی را برای استفاده از سیستم هایی مانند ChatGPT برای یک عامل شکل مصرف کننده پیشنهاد کرد. هر چیزی که در مورد شرکت یا محصولش فکر می کنید، دلیلی وجود دارد که این شرکت تبلیغاتی زیادی پیدا کرده است.
بیش از هر چیز، سال 2024 سال ادعاهای مولد هوش مصنوعی برای محصولات سخت افزاری خواهد بود. برخی از آنها واقعاً چشمگیر خواهند بود – من پیش بینی می کنم که در سال آینده پیشرفت های رباتیک شگفت انگیزی وجود داشته باشد که از GenAI بهره می برد. اما همیشه، بسیاری از آن ها مزخرفات بازاریابی خواهد بود. این وظیفه ما به عنوان روزنامه نگار است که تعیین کنیم کدام کدام است.
صحبت از رباتیک (همانطور که من اغلب انجام می دهم)، CES چند سالی است که انگشت خود را در این آب ها فرو برده است. البته، اکثریت قریب به اتفاق محصولات واجد شرایط برای این رویداد در واقع مشتقات Roomba هستند. هیچ چیزی در برابر ربات جاروبرقی های جهان نیست، اما اینها پیشرفت هایی نیستند که به ما قول داده بودند.
من پیشبینی میکنم که شرکتهای بیشتری به فرآیندهای خودکاری که در قسمت پشتی استفاده میکنند روی بیاورند. مشارکتها مهم خواهند بود – اعلامیههایی که شامل کنترل سیستمهای رباتیک مختلف مانند Digit از Agility یا Stretch از Boston Dynamics است. چه کسی نمی خواهد یک ربات در غرفه خود ارائه دهد؟
تلویزیون همچنان یک اولویت اصلی خواهد بود. در چند سال گذشته، ال جی تصمیمی استراتژیک برای معرفی بزرگترین محصولات خود گرفته است در مقابل از CES. چرا که نه؟ اواخر دسامبر / اوایل ژانویه زمان بسیار کندی از سال است. این شرکت تاکنون LED QNED 98 اینچی (!) و مانیتور بازی با نرخ رفرش 480 هرتز (!!) را معرفی کرده است.
همانطور که کرستن می تواند تأیید کند، بخش بزرگی از تکامل CES در چند سال گذشته موقعیت آن به عنوان یک بازیگر اصلی بوده است. نمایشگاه ماشین. با توجه به درهم تنیدگی فناوری و صنعت خودرو، این حرکت منطقی است. سال گذشته، کل سالن جدید وست مرکز همایش ، وگاس به تحرک اختصاص داده شد.
خودروسازان معمولاً در این رویداد سروصدا می کنند، از جمله شرکت هایی مانند تویوتا و هیوندای که به ترتیب مالک TRI و Boston Dynamics هستند. به نوبه خود، هوندا قبلاً اعلام کرده بود که خودروهای الکتریکی جدیدی را در این رویداد ارائه خواهد کرد.
در سال های اخیر، عالی است گوشی های هوشمند اعلامیه ها تقریباً برای CES شکست خورده اند. بازیگران بزرگ یا دوباره توجه خود را به رویدادهای خود معطوف کرده اند یا پودر خود را برای کنگره جهانی موبایل در اواخر فوریه / اوایل مارس خشک نگه می دارند.
فناوری سلامت همچنان یک قطعه بزرگ از پازل خواهد بود. ما از ردیابی خواب، پایش قند خون، پایش فشار خون صحبت میکنیم – انواع چیزهایی که تا همین اواخر به تجهیزات حرفهای مراقبتهای بهداشتی منتقل میشدند. بار دیگر، عدم حضور اپل به طور عمده احساس خواهد شد، اگرچه امسال اختلافات مداوم بین اپل و ماسیمو بر روی این رویداد سایه قابل توجهی خواهد انداخت. بسته به اینکه اوضاع چگونه پیشرفت می کند، دستگاه های قابل حمل بازار ممکن است در سال آینده بسیار متفاوت به نظر برسد.
صحبت از اپل شد، AR/VR نکته برجسته من در رویداد سال گذشته بود که هدست های جدیدی از متا، اچ تی سی، سونی و مجیک لیپ را امتحان کردم. با توجه به اینکه Vision Pro احتمالا یک یا دو ماه دیگر وارد بازار می شود، همه نگاه ها به واقعیت مختلط خواهد بود.
انویدیا هرگز از کانون توجه نمیترسد، به نظر میرسد که انویدیا در حال آماده شدن برای عرضههای بزرگ است. هوش مصنوعی البته محور اصلی خواهد بود. شایعه شده بود که این شرکت پردازندههای گرافیکی RTX 4070 Super و RTX 4080 Super GPU را در این رویداد معرفی خواهد کرد.
CES برگزار می شود 9-12 ژانویه در ، وگاس روزهای بزرگ مطبوعاتی از دو روز قبل شروع می شود 7هفتم. برای آخرین اخبار صفحه CES 2024 ما را علامت گذاری کنید.
منبع: https://techcrunch.com/2023/12/28/ces-2024-what-were-expecting/