GTA Vice City چگونه ساخته شد؟

GTA 6 (GTA 6) با انتشار سال آینده ما را دوباره به میامی خواهد برد. همین امر بهانه ای شد تا مروری کوتاه بر روند ساخت بازی GTA: Vice City (GTA: Vice City) از زبان یکی از سازندگان آن داشته باشیم. با Vijayattu همراه باشید.

GTA 3 نقطه عطفی برای سری GTA و البته Rockstar بود. این بازی به ما نشان داد که کنسول پلی استیشن ۲ قدرتمندتر از آن چیزی است که فکر می کردیم و عملکرد شگفت انگیز این بازی روی این دستگاه، دنیای بازی را برای همیشه تغییر داد. با این حال، اگر امروز از گیمرها بپرسید بازی مورد علاقه آنها از سری GTA در PS2 چیست، درصد کمی از آنها احتمالاً به GTA 3 پاسخ خواهند داد. چرا؟ زیرا اکثر بازیکنان با GTA: Vice City و ترکیب منحصر به فرد آن از محیط های رنگارنگ، موسیقی سرگرم کننده، فضا و داستان حماسی دنیایی از خاطرات دارند.

GTA Vice City چگونه ساخته شد؟  - ویجایاتو

جالب است بدانید که Vice City قرار نبود نسخه کامل و مستقل این سری باشد. داستان زمانی در سال 2000 شروع می شود، زیرا دفتر مرکزی راک استار در داندی بسته شده است. بعدها این تیم (داندی) با استودیوی ادینبورگ ادغام شد و نتیجه آن تشکیل استودیوی Rockstar North بود. یکی از این دو تیم بازی Body Harvest را برای کنسول نینتندو 64 ساخت و دیگری ایستگاه فضایی: Silicon Valley را ساخت.

، ورمگ; مدیر هنری سری GTA (از GTA 3 تا انتشار آخرین بسته الحاقی GTA 4) می گوید که در ابتدا ایده ای برای ساخت یک بازی GTA 3 نداشتند. این تیم قبلاً روی بازی های مختلفی کار کرده بود و آنها ادغام توسعه بازی بعدی آنها را بسیار پیچیده کرد. حتی در مقطعی، لزلی بنزت و آرون گاربوت تصمیم گرفتند که ساخت بازی بعدی GTA را شروع کنند.

سلاح ها و ماموریت های جدید


GTA Vice City چگونه ساخته شد؟  - ویجایاتو

نتیجه این ایده و سخت کوشی تیم Rockstar North منجر به ساخت یک بازی جهان باز سه بعدی شد که موفقیت بزرگی برای آنها به همراه داشت. بازی GTA 3 در سال اول انتشار توانست 6 میلیون نسخه بفروشد و تا به امروز فروش آن به بیش از 15 میلیون نسخه رسیده است. به این ترتیب نام Rockstar North از دو جهت رایج شد. اول، زیرا آنها یک بازی بسیار محبوب را توسعه دادند. ثانیاً چون از دید شخص دیگری یک بازی خشن را در بازار راه انداختند و اکنون تمام حواس به آنهاست.

Vermeij می گوید که چون کاری که آنها انجام دادند فراتر از انتظارات بود، Rockstar New York از آنها خواست که یک بسته الحاقی برای GTA 3 ایجاد کنند. چیزی شبیه به یک بسته کار یا انجام یک سری مراحل اضافی.

او می گوید که در ابتدا قرار نبود این ایده یک بازی کاملاً جدید باشد. بلکه قرار بود یک سری سلاح ها و ماموریت های جدید را به بازی جدید و بسیار موفق خود یعنی GTA 3 اضافه کنند. برنامه اولیه این بود که تیم سازنده یک سال فرصت داشته باشد تا این بسته الحاقی را تکمیل کند. با این حال، همانطور که آنها در طول فرآیند پیشرفت کردند، بازی بزرگتر و بزرگتر شد، تا جایی که به یک محصول کاملا مستقل تبدیل شد. سالی که آنها روی Vice City تمرکز کردند بسیار دیوانه کننده بود. چرا که در کنار کار بر روی پورت PC GTA 3، Rockstar به اندازه این روزها معروف نبود و این بازی آن را در مرکز توجه قرار داد.

  رصدخانه فضایی مادون قرمز پرتاب شد
GTA Vice City چگونه ساخته شد؟  - ویجایاتو

به لطف موتور موجود برای GTA 3، بسیاری از مراحل توسعه GTA Vice City قبلاً به نوعی انجام شده بود و هنرمندان مدت کوتاهی پس از پایان توسعه GTA 3 با برنامه نویسان شروع به کار کردند. آنها تنها 6 ماه فرصت داشتند تا مرحله نهایی را انجام دهند و بازی را تحویل دهید

بدون شک یکی از دلایل اصلی محبوبیت ویژه Vice City در بین بازیکنان و جایگاه آن در خاطرات آن ها به اتمسفر و محیط واقعا منحصر به فرد بازی مربوط می شود. بازی‌هایی که در دهه 1980 اتفاق می‌افتند، حتی امروز هم کم هستند. با این حال، Vice City در سال 2002 محیط دهه 80 میامی را با داستان فیلم کلاسیک گانگستری ترکیب کرد و ترکیبی جذاب ایجاد کرد.

جالب است بدانید که مکان و محیط بازی یکی از مواردی بود که تیم سازنده از ابتدا با قاطعیت انتخاب کرد. در اواسط ساخت بازی، یکی از طراحان فکر می کرد که اگر بازیکن بتواند یک سری ملک و مکان در Vice City خریداری کند، خیلی خوب است. از باشگاه ها گرفته تا استودیوهای فیلم و غیره. این ایده مورد استقبال قرار گرفت و خوشبختانه در محصول نهایی اجرا شد. Vermeij در این رابطه می‌گوید: «در بازی GTA 3، در طول داستان، فعالیت‌های مختلفی انجام دادید، اما هرگز احساس نکردید که مالک شهر هستید، در حالی که در GTA: Vice City، پول کافی برای خرید یک باشگاه و سپس گرفتن یک باشگاه دارید. مرحله از آنجا.”

فضا و محیط


GTA Vice City چگونه ساخته شد؟  - ویجایاتو

این امر منجر به یکی از تغییرات عمده در گیم پلی بازی Vice City شد. همانطور که داستان بازی از طریق تصمیم بازیکن برای خرید و تجارت در شهر و تعامل با افرادی که برای کار در آن مکان‌ها استخدام شده‌اند، پیش می‌رود، تاثیر شخصیت خشن که به همه شلیک می‌کند تا حدودی کاهش می‌یابد!

Vermeij گفت: “در واقع، هر کسی در شرکت می تواند ایده ای داشته باشد و آن را پیشنهاد کند.” سپس (از آن پیشنهادات) وظایف معتبر باقی می ماند. سپس نویسندگان، که نیمی از آنها در نیویورک و نیمی با ما بودند، راهی برای انجام این ماموریت در داستان پیدا کردند. در مراحل ساخت بازی های آینده (سری GTA) کل داستان نوشته شد و سپس ماموریت ها در دل داستان قرار گرفتند.

  کشف یک گور دسته جمعی از تمدن مایاها حاوی بیش از 100 قربانی!

خوب، منطقی است که یک بازی با چنین فرآیند طراحی پیچیده و مدت زمان کوتاهی نیاز به برنامه ریزی دقیق و کار زیاد دارد. بنابراین لسلی بنزه; تهیه کننده یک سری یادداشت های چسبناک در رنگ های مختلف داشت که برای کشیدن کل بازی روی دیوار اتاق طراحی استفاده می کرد. نت های زرد برای شخصیت ها، سبز برای ماموریت ها و صورتی برای مکان ها بود. هر بار که تغییری در روند بازی یا پیشرفت مراحل ایجاد می شد، او به بالا و پایین رفتن کارت هایش ادامه می داد تا بتواند ترکیبی درست و منطقی را تشکیل دهد.

خوشبختانه تیم سازنده بازی چندان نگران زمان محدودی که در اختیار داشتند، نبودند. چون قسمت بزرگی از بازی (حداقل از نظر کد) قبلا ساخته شده است. همانطور که قبلا ذکر شد، این بازی با استفاده از موتور GTA 3 ساخته شده است که اکنون دارای ویژگی های اضافی است. اوبه می‌گوید که اگرچه تیم دائماً در تلاش بود تا بازی بهتر و بهتری نسبت به GTA 3 ارائه دهد، اما حقیقت این است که Vice City از نظر فنی تفاوت چندانی با GTA 3 نداشت. این سبک هنری و زیبایی‌شناسی خاص Vice بود که آن را متمایز کرد. و عالی باش .

در قلب معاون شهر


GTA Vice City چگونه ساخته شد؟  - ویجایاتو

از آنجایی که توسعه دهندگان تنها شش ماه فرصت داشتند تا روی Vice City کار کنند، زمان کافی برای انجام کارهای نوآورانه بیشتر و بیشتر وجود نداشت. این بدان معناست که در ویس قابلیت اضافی خاصی ایجاد نشده است، اما با وجود این، همچنان می توان قایق ها را سوار کرد، ماموریت های ویژه ای به هواپیماها محول شد و البته برای هر کدام یک سری عناصر تزئینی و پوسته های جدید در نظر گرفته شده است. وسایل نقلیه در واقع 90 درصد از کدهای Vice City متعلق به GTA 3 است و تنها 10 درصد آن برای خود بازی ساخته شده است.

با این حال، GTA 3 تنها موتوری نبود که پایه و اساس Vice City را بنا نهاد. سازندگان این اثر زمان زیادی را صرف بازی GTA 3 کرده اند و به همین دلیل چیزهای زیادی از آن یاد گرفته اند که کار آنها را در ساخت Vice City آسان کرده است. برای این کار ، یکی از بزرگراه ها را در GTA 3 مثال می زند که طراحی معیوب آن باعث شده تا چیدمان محیط بازی و شهر به کلی تغییر کند. به این ترتیب سازندگان از تجربیات قبلی خود و محدودیت های توسعه Vice City آگاه بودند و دیگر نیازی به صرف زمان زیادی برای آزمون و خطا نبود. در عوض، آنها فقط مواردی را در نظر می گیرند که قبلاً پاسخ داده شده است. در نتیجه از آنجایی که Vice City از نظر فنی نسبت به قسمت سوم سریال پیشرفت چندانی نداشت، این زمان اضافی را به برنامه نویسان اختصاص دادند تا بتوانند ویژگی ها و محتوای جدید را در بازی گنجانده و موارد قدیمی را تا حد امکان اصلاح کنند. .

  گلکسی زد فولد 6 احتمالا اولین گوشی تاشو با قاب تیتانیومی خواهد بود
GTA Vice City چگونه ساخته شد؟  - ویجایاتو

درست است که از نظر فنی تفاوت چندانی بین این دو محصول وجود ندارد، اما تیم سازنده سعی کردند تا حد امکان تغییرات بیشتری را در بازی ایجاد کنند تا Vice City را از زیر سایه دستاوردهای فنی GTA 3 خارج کرده و به موفقیت بی نظیر خود دست پیدا کند. . به همین ترتیب، بخش بزرگی از موفقیتی که آنها در ذهن داشتند به داستان و محیط بازی گره خورده بود، جایی که بازیکن اکنون می تواند نقش بزرگ تری را ایفا کند.

آنها در ادامه از ری لیوتا خواستند تا صداپیشگی تامی وارسیتی را انجام دهد و وقتی بازیگران دیگری مانند دانی دایر، برت رینولدز و جنا جیمسون به پروژه پیوستند، روایت و داستان‌های Vice City در مرکز صحنه قرار گرفتند.

حالت شهر معاونت


GTA Vice City چگونه ساخته شد؟  - ویجایاتو

همه اینها توسط برادران هاوسر در استودیوی خود در نیویورک انجام شد. آنها دیدگاه اصلی داستان، حال و هوا و احساس Vice City را به گونه ای به تصویر کشیده اند که بازیکن را به خوبی غرق می کند.

در آن زمان Vermeij وضعیت آب و هوای بازی را نیز کدگذاری کرد. او می گوید که برای سایر بازی های GTA، یک چرخه ثابت از آب و هوا وجود دارد که شامل آفتابی، ابری، بارانی، مه آلود و … زمان. در نتیجه این تغییرات و متفاوت شدن رنگ و ظاهر شهر، محیط خاکستری در GTA 3 به یک Vice City شاد و آفتابی تبدیل شد.

در نهایت با انتشار بازی Vice City، این بازی توانست روی پاهای خود بایستد و به چیزی بزرگتر، بهتر و زیباتر دست یابد. Vermeij اعتراف می کند که ساخت GTA 3 دشوار بود اما دیوانه کننده نبود. همه ساعت 7 صبح به خانه رفتند و هیچ ، مجبور نبود تا آخر هفته کار کند. اما Vice City یه جورایی دیوونه بود! زیرا آنها فقط یک سال فرصت داشتند و انتظارات و کارهای زیادی وجود داشت که می خواستند در آن انجام دهند (معاون شهر). او ادامه می دهد: «آن سال احتمالاً پر استرس ترین سالی بود که من در راک استار داشتم.

علیرغم فشارهایی که تیم با آن روبرو بود، Obe Vermij همچنان با علاقه زیادی به پروژه نگاه می کند و از روند توسعه بازی راضی است. او در پایان فاش می کند که در بین بازی هایی که روی آن کار کرده، Vice City مورد علاقه اوست.

بیشتر بخوانید:

منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-gta-vice-city-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D8%9F