Spotify با هوش مصنوعی گوگل کار می کند تا کشف پادکست های جدید را آسان تر کند

یکی از مشکلات کنونی دنیای پادکست ها و حتی کتاب های صوتی، یافتن و کشف گزینه های جدید توسط کاربران است. برای کمک به حل این مشکل، Spotify این شرکت اعلام کرد که از ابزارهای هوش مصنوعی Google Cloud برای بهبود کشف محتوا و پیشنهادات شخصی برای سرویس تحویل پادکست خود استفاده می کند.

با این اقدام، Spotify توضیح می‌دهد که از مدل‌های زبانی بزرگ Google Cloud (LLM) برای تجزیه و تحلیل نزدیک به 5 میلیون پادکست و 350000 کتاب صوتی در تلاش برای “تقویت” ابرداده استفاده خواهد کرد. فراداده یک پادکست یا کتاب صوتی شامل اطلاعاتی مانند عنوان، نام میزبان یا نویسنده، یادداشت‌های نمایش و سایر جزئیات مربوط به آن است که همه در نتایج جستجو برای برنامه‌های پادکست مانند Apple Podcasts یا Spotify ظاهر می‌شوند.

سایر مزایای هوش مصنوعی گوگل برای اسپاتیفای

شناسایی محتوای «مضر» ظاهراً یکی دیگر از اهداف آزمایش هوش مصنوعی گوگل ابری Spotify است، اگرچه جزئیاتی فاش نشده است. Spotify چندین نوع محتوای «حساس» و «خطرناک» را در قوانین خود برای سازندگان و شنوندگان پادکست ممنوع کرده است و در حال حاضر برای اجرای این قوانین به ترکیبی از تکنیک‌های خودکار و بررسی‌های انسانی متکی است.

بهبود پادکست ها و کتاب های صوتی پیشنهادی Spotify جنبه دیگری از استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی Google Cloud است. Google’s LLM به آن کمک می کند “الگوهای محتوای گفتاری مورد توجه کاربران را بهتر درک کند” که در نهایت به توصیه های مرتبط تری منجر می شود.

Spotify که اولین سود خود را در بیش از یک سال گذشته در سه ماهه سوم سال 2023 به ثبت رساند، اخیراً توجه زیادی به پادکست ها داشته است. این شرکت ماه گذشته اعلام کرد که مشترکین سرویس پریمیوم خود به 150000 کتاب صوتی دسترسی خواهند داشت. قابلیت نمایش خودکار رونوشت های پادکست نیز اخیرا آزمایش شده است.

  سامسونگ 6.4 میلیارد دلار از ایالات متحده تحت قانون CHIPS دریافت می کند تا تولید تراشه را افزایش دهد

منبع: https://digiato.com/app/spotify-podcast-audiobook-discovery-personalized-recommendations-google-cloud-ai