نگرانی‌های CIOها در مورد هوش مصنوعی مولد، نگرانی‌های مربوط به محاسبات ابری اولیه

وقتی در ماه مه در سمپوزیوم MIT Sloan CIO شرکت کردم، فکر کردم که وقتی به صحبت‌های مدیران ارشد اطلاعات درباره آخرین فناوری‌ها – در این مورد، هوش مصنوعی مولد – گوش می‌دهم، به یاد زمان دیگری در همان سمپوزیوم در حوالی سال 2010 افتادم، جایی که بحث همه چیز بود. در مورد ابر

قابل توجه است که نگرانی‌های مربوط به هوش مصنوعی چقدر شبیه به نگرانی‌هایی بود که در تمام آن سال‌ها پیش درباره ابر نوپا شنیده بودم: شرکت‌ها نگران حاکمیت (بررسی)، امنیت (بررسی) و استفاده مسئولانه از فناوری جدید (چک) بودند.

اما سال 2010 درست در آستانه مصرفی سازی فناوری اطلاعات بود، جایی که کارمندان به دنبال تجربه ای مشابه کار در خانه بودند. به زودی، آنها به “سایه IT” متوسل شدند تا خودشان این راه حل ها را پیدا کنند که IT به آنها به طور پیش فرض نه گفت. برای کارمندان بسیار آسان بود که از عهده خودشان برآیند مگر اینکه همه چیز کاملاً گیر کند.

امروزه، CIOها تشخیص می دهند که اگر از هوش مصنوعی مولد منصرف شوند، کارمندان احتمالا راهی برای استفاده از این ابزارها در هر حال پیدا خواهند کرد. نگرانی‌های قانونی زیادی در مورد این فناوری وجود دارد، مانند توهم یا مالکیت معنوی، اما نگرانی‌هایی را در مورد امنیت، انطباق و کنترل، به‌ویژه در مورد داده‌هایی که شرکت‌های بزرگ به آن نیاز دارند و نیاز دارند، ایجاد می‌کند.

اما مدیران ارشد فناوری اطلاعاتی که در کنفرانس سخنرانی می کردند، بسیار واقع بینانه تر از 15 سال پیش بودند، حتی اگر نگرانی های مشابهی داشتند.

آکیرا بل، مدیر ارشد فناوری Mathematica، در طی پنلی با عنوان «حفظ مزیت رقابتی در عصر هوش مصنوعی» گفت: «می‌دانید، همه چیز در دسترس و دموکراتیک است.»

فکر می‌کنم یکی دیگر امروز صبح گفته بود، می‌دانی، ما نمی‌توانیم این لحظه را کنترل کنیم. ما نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم «عامل‌های نه» باشیم و به همه بگوییم که چه کاری می‌توانند یا نمی‌توانند انجام دهند، اما کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که مطمئن شویم مردم مسئولیتی را که به عنوان بازیگر و استفاده‌کننده از این ابزار دارند، درک می‌کنند. »

امروزه، بل به جای نه گفتن، استفاده مسئولانه از فناوری را تشویق می کند و به دنبال راه هایی برای بهبود تجربه مشتریانش با هوش مصنوعی است. “بنابراین، این در مورد حکومت است، اطمینان از آماده بودن داده های ما برای استفاده، اطمینان از اینکه مردم ما بهترین شیوه هایی را که هنگام استفاده از آنها وجود دارد، درک می کنند. »

او گفت که بخش دوم واقعاً به این فکر می‌کند که چگونه آنها از هوش مصنوعی مولد برای تقویت قابلیت‌های اصلی خود استفاده می‌کنند و چگونه ممکن است از آن برای ایجاد، تقویت یا اصلاح خدمات موجود برای مشتریان خود استفاده کنند.

بل افزود که مؤلفه امنیتی نیز باید در نظر گرفته شود، زیرا همه این عناصر مهم هستند. سازمان آنها می تواند راهنمایی هایی در مورد نحوه استفاده از این ابزارها به روشی مطابق با ارزش های شرکت بدون مسدود ، دسترسی ارائه دهد.

Angelica Tritzo، CIO GE Vernova، یک شرکت تابعه جدید جنرال الکتریک که متخصص در انرژی های جایگزین است، رویکردی عمدی را برای پیاده سازی هوش مصنوعی مولد اتخاذ می کند. ما تعدادی پروژه آزمایشی در مراحل مختلف بلوغ داریم. مانند بسیاری دیگر، ما احتمالاً پتانسیل را به طور کامل درک نمی کنیم، بنابراین هزینه و منافع همیشه کاملاً در یک راستا نیستند. ما در حال یافتن راه خود با تمام تکه‌های فناوری هستیم، چقدر باید با دیگران شریک شویم و چقدر باید این کار را خودمان انجام دهیم. » اما این فرآیند به او کمک می کند تا بفهمد چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست و چگونه باید ادامه دهد و در عین حال به کارمندان کمک می کند تا با این فرآیند آشنا شوند.

کریس بیدی، مدیر ارشد اطلاعات دیجیتال در ServiceNow، گفت که همه چیز در سال های آینده تغییر خواهد کرد زیرا کارمندان شروع به درخواست دسترسی به ابزارهای هوش مصنوعی می کنند. از منظر استعداد، از آنجایی که سازمان‌ها به دنبال حفظ استعداد هستند، که موضوعی داغ است، صرف نظر از نقش، مردم می‌خواهند استعدادشان باقی بماند. من فکر می کنم غیرقابل تصور خواهد بود که از کارمندان شرکت خود بخواهید بدون GenAI کارهای خود را انجام دهند. علاوه بر این، او معتقد است که استعدادها شروع به تقاضای آن خواهند کرد و متعجب است که چرا می خواهید آنها کار را به صورت دستی انجام دهند.

برای این منظور، Bedi می‌گوید که شرکت او متعهد است به کارکنان خود در مورد هوش مصنوعی آموزش دهد و نیروی کار ماهر در آن ایجاد کند، زیرا مردم لزوماً بدون راهنمایی نمی‌توانند بهترین استفاده از این فناوری را درک کنند.

او گفت: «ما مسیرهای یادگیری ایجاد کردیم، به طوری که همه افراد شرکت آموزش AI 101 را تکمیل کرده اند. او گفت: «ما این برنامه را ایجاد کردیم و سطوح 201 و 301 را انتخاب کردیم، زیرا می‌دانیم که آینده متعلق به هوش مصنوعی است و بنابراین باید اطمینان حاصل کنیم که همه کارمندان ما با آن احساس راحتی می‌کنند».

همه اینها نشان می دهد که در حالی که نگرانی ها مانند آخرین موج تغییرات تکنولوژیکی است، رهبران فناوری اطلاعات ممکن است درس هایی از این تجربه آموخته باشند. آنها اکنون فهمیده اند که نمی توان همه چیز را قفل کرد. در عوض، آن‌ها باید راه‌هایی بیابند تا به کارمندان کمک کنند از ابزارهای هوش مصنوعی به طور ایمن و مؤثر استفاده کنند، زیرا اگر این کار را نکنند، احتمالاً کارمندان به هر حال شروع به استفاده از آنها خواهند کرد.

منبع: https://techcrunch.com/2024/07/07/cios-concerns-over-generative-ai-echo-those-of-the-early-days-of-cloud-computing/

مدیر عامل جدید Slack به دنبال ایجاد ثبات پس از یک دوره آشفته است

اغلب نیست می بینید که یک شرکت تاسیس شده در کمتر از یک سال سه مدیر عامل را می سوزاند. اما به دلیل شرایط خارج از کنترل آن، این همان چیزی است که در Slack اتفاق افتاد، شرکت Salesforce در سال 2020 به مبلغ 28 میلیارد دلار خریداری کرد. در ماه نوامبر، اسلک دنیس لباسر را به عنوان آخرین فردی که دفتر گوشه را اشغال کرده است، معرفی کرد.

درسر اذعان می کند که ایفای این نقش در این شرایط کار آسانی نبوده است، اما او در حال حل و فصل آن است. درسر به تک‌کرانچ گفت: «می‌دانید، مانند هر چیز دیگری، ورود به یک کسب‌وکار جدید و انجام آن به شیوه‌ای دلپذیر، همیشه دشوار است، اما فکر می‌کنم تیم مربیگری زیادی به من داد و ما واقعاً این چشم‌انداز را با هم دیدیم».

او در حومه بوستون بزرگ شد، در دانشگاه ماساچوست آمهرست تحصیل کرد و در آنجا حسابداری خواند و در دوازده سال گذشته در Salesforce در سمت‌های مختلف مدیریتی کار کرد.

سلف او، لیدیان جونز، تنها 10 ماه بود که مشغول به کار بود، زمانی که اعلام کرد به دلیل جذابیت اداره یک شرکت دولتی مستقل، از سمت مدیرعاملی Bumble کناره گیری می کند. خود جونز جایگزین بنیانگذار شرکت، استوارت باترفیلد شد، زمانی که وی در پایان سال 2022 جدایی خود را اعلام کرد.

جایگزین ، یک بنیانگذار-مدیرعامل مانند جونز دشوار است. آرجون باتیا، تحلیلگر ویلیام بلر که Salesforce را دنبال می کند، می گوید ممکن است ده ماه بعد جانشینی جانشین خود حتی دشوارتر باشد، اما انتظار می رود در سال های پس از خرید، مقداری تغییر و تحول در مدیران اجرایی شود. باتیا به TechCrunch گفت: «شما بدیهی است که یک تیم مدیریتی باثبات می‌خواهید و می‌خواهید کسی روی آن متمرکز باشد، اما جابجایی مدیرعاملی که ما شاهد آن بودیم در حال حاضر نگران کننده نیست. اگر تکرار شود، مطمئناً این دیدگاه می‌تواند تغییر کند، اما من فکر می‌کنم پس از خریدی مانند این، طبیعی است که شرکتی مانند Slack جایگاه خود را در اکوسیستم Salesforce پیدا کند.

درسر می‌گوید که او به سادگی بر روی کارهایی که پیشینیانش قبل از رسیدن به آنجا انجام می‌دادند، می‌سازد و در عین حال شخصیت خودش را به کار می‌آورد. او گفت: «من سؤالات زیادی می پرسم و مطمئناً یک حسابدار هستم. بنابراین من سازماندهی را دوست دارم و می خواهم به آن ادامه دهم، اما اینطور نیست که قرعه کشی بزرگی باشد. من فکر می‌کنم این بنیاد از قبل وجود دارد و سازمانی فوق‌العاده خوب است.

عملکرد Slack در Big CRM چگونه بوده است؟

وقتی به قیمتی که Salesforce برای مالکیت Slack پرداخت کرد، نگاه می‌کنید، حتی اجازه می‌دهد برای قیمت‌های سهام در سال 2020 و انبوه بیش از حد آن دوره جابجا شود، باز هم به نظر می‌رسد که دستیابی به آن باشد. در آن زمان تصور می شد که Slack می تواند لایه ارتباطی در بالای همه نرم افزارهای سازمانی فروخته شده توسط Salesforce باشد. در واقع، این هنوز یک امید است، اما رشد درآمد Slack از زمان خرید به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

ما آمار دقیقی از درآمد نداریم زیرا Salesforce انتشار آنها را بهار گذشته متوقف کرد، اما نسبت به سال قبل از رشد درصدی برخوردار است. رشد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، از 46 درصد سال به سال در سه ماهه سوم 2023 به تنها 16 درصد در سه ماهه چهارم سال 2024. در بیشتر موارد، این روند نزولی است – و این به لباسر بستگی دارد که اوضاع را تغییر دهد.

اسلاید Salesforce از ارائه گزارش درآمد سه ماهه چهارم 2024 که رشد Slack را از 46% به 33% تا 20% به 16% تا 18% و بازگشت به 15% از سه ماهه سوم 2023 تا Q4 2024 را نشان می دهد.

اعتبار تصویر: فروش قدرت

Slack می‌تواند این روند را با یافتن فرصت‌های تجاری جدید و راضی نگه‌داشتن مشتریان فعلی تغییر دهد، در حالی که آنقدر به Salesforce وابسته نیست که مشتریانی را که Salesforce محور نیستند از دست بدهد.

برنت لیری، تحلیلگر اصلی CRM Essentials می گوید که لباسر ممکن است بین این الزامات به ظاهر متضاد گرفتار شود. او نیز از همان ابتدا Salesforce را دنبال کرده است. لیری گفت: «این باید بتواند تعادل مناسبی بین Slack به عنوان یک برند مستقل ایجاد کند که همچنان به جذب مشتریان غیر Salesforce ادامه می‌دهد، در حالی که به مشتریان Salesforce اجازه می‌دهد از Slack در هر کجای پلتفرم مورد نیاز برای همکاری استفاده کنند.»

اما لباسر فکر نمی کند که آنقدرها هم پیچیده باشد. «نمی‌دانم فکر می‌کنم اینقدر سخت است یا نه. من فکر می‌کنم این چشم‌انداز اولیه زمانی بود که این دو شرکت با هم متحد شدند.» “من فکر می کنم درک واقعی وجود دارد که چیزی بسیار ویژه در اینجا وجود دارد که می خواهیم آن را پرورش دهیم و ادامه دهیم. و من فکر می کنم که این موضوع از همان ابتدا کاملاً ثابت است.

پتانسیل هوش مصنوعی مولد

یکی از تغییرات بزرگی که باید مدیریت کند، توسعه هوش مصنوعی مولد در نرم افزار، در Slack و در خانواده محصولات Salesforce است. Dresser می‌گوید هوش مصنوعی برای Slack مناسب است زیرا به عنوان یک پلتفرم ارتباطی مبتنی بر دانش، به کاربران کمک می‌کند تا در انبوه اطلاعات اطلاعات را استخراج، درک کنند و پیدا کنند.

او گفت: «وقتی از منظری بالاتر به آن فکر می‌کنید، اسلک بسیاری از مکالمات جهان را بر روی داده‌های بدون ساختار متمرکز می‌کند. «و سپس به Salesforce فکر می‌کنید که مجموعه‌ای باورنکردنی از داده‌های مشتری، برخی از با ارزش‌ترین داده‌های جهان را دارد. توانایی آوردن داده های ساختاریافته و بدون ساختار به Slack و ادغام آن، واقعاً این پلت فرم قدرتمند را برای آینده ایجاد می کند.

البته همه اینها به اجرا بستگی دارد: شما نمی‌توانید فقط گرد و غبار هوش مصنوعی را روی یک محصول بپاشید و امیدوار باشید که کار کند. اما درسر می‌گوید هوش مصنوعی به او کمک کرد تا در نقش جدید خود سریع‌تر از آنچه که بدون دسترسی به خلاصه‌ای از موضوعات طولانی بحث محصول امکان‌پذیر بود، به سرعت عمل کند. خلاصه ، یک نقطه فروش بزرگ برای هوش مصنوعی مولد است، و استفاده از آن برای صرفه جویی در زمان در درک موضوعات طولانی مکالمه می تواند مورد استفاده مهمی باشد. اما باز هم به کیفیت خلاصه ها بستگی دارد.

JP Gownder، تحلیلگر Forrester Research، می‌گوید یکی دیگر از مشکلات عمده‌ای که Dresser با آن مواجه است، نحوه رقابت با مایکروسافت است که تیم‌ها را با Office 365، Dynamics 365 و AI در قالب Microsoft Copilot مستقر در این پلتفرم گرد هم می‌آورد. «برای Slack منطقی است که با ادغام بیشتر Salesforce پایگاه کاربران خود را گسترش دهد، اما باید مراقب باشد که مشتریان فعلی را که به شدت به آنچه امروز ارائه می‌شود وفادار هستند، بیگانه نکند. در این میان، تیم‌های مایکروسافت غولی است که این فرصت را دارد که از طریق Copilot دقایق بیشتری کسب کند.

اما Bhatia اشاره می کند که مایکروسافت هنوز در اکوسیستم مایکروسافت بهترین کار را دارد و Slack ممکن است در این زمینه مزیتی داشته باشد. مایکروسافت آنچنان نقش قابلیت همکاری ایفا نمی کند. مزیت آنها تا حد زیادی توزیع است. و دو مزیت بزرگ Slack در بازار آن قابلیت همکاری و سهولت استفاده است.

سطح دشواری دیگری برای Dresser این است که یکی از بنیانگذاران باقی مانده Slack، CTO Cal Henderson، در اوایل ماه مارس ، کرد و کسی به جز یکی از بنیانگذاران Salesforce و CTO پارکر هریس جایگزین او نشد. اگرچه هریس تجربه گسترده‌ای را در ساخت Salesforce به ارمغان می‌آورد، اما Slack فردی را از دست می‌دهد که درک عمیقی از مبانی فنی Slack دارد.

درسر مطمئناً می‌داند که در آینده با این چالش‌ها روبرو خواهد شد، که باید بر کارمندان و مشتریان پیروز شود و راهی بیابد تا اسلک را در اکوسیستم بزرگ‌تر Salesforce در حال رشد و حیاتی نگه دارد. اما او می‌گوید که نقش او در واقع ایجاد ارتباطات انسانی است و بقیه از خود مراقبت خواهند کرد.

من فقط سعی می کنم به مردم کمک کنم بفهمند من اینجا هستم زیرا عمیقاً و عمیقاً مشتاق کارهایی هستم که می توانیم برای جهان، برای کاربران و کارمندانمان و در Slack و در سراسر جهان انجام دهیم. Salesforce – و من این کار را نمی کند اگر نبودم اینجا بودم

منبع: https://techcrunch.com/2024/03/09/slack-ceo-looks-to-bring-stability-after-a-turbulent-period/

چه سال طولانی و عجیبی در اخبار فناوری کسب و کار بوده است

از درام Salesforce تا سال هوش مصنوعی مولد

پوزش من از Grateful Dead، اما چه سال طولانی و عجیبی در سال 2023 در اخبار فناوری کسب و کار بوده است. این کار با حجم زیادی از درام Salesforce شروع شد و در نهایت توسط هوش مصنوعی و ChatGPT که به نظر می رسید از هیچ جا به طور کامل بر چرخه اخبار امسال تسلط پیدا کند، تسخیر شد.

اما در حالی که هوش مصنوعی به وضوح بر بسیاری از اخبار و حتی پوشش رسانه ای خودم تأثیر گذاشته است، هنوز هزاران داستان تجاری دیگر وجود دارد که امسال خبرساز شده است.

ظهور هوش مصنوعی مولد در تجارت

بحث در مورد چرخه اخبار امسال بدون بحث درباره تاثیر هوش مصنوعی مولد غیرممکن است. هنگامی که OpenAI در اواخر سال گذشته ChatGPT را منتشر کرد، درک تأثیر آن بر نرم افزار سازمانی در ماه های آینده غیرممکن بود. با این حال، این پتانسیل را دارد که واقعاً متحول شود، نحوه تعامل ما با نرم‌افزار را تغییر دهد، و شاید بزرگترین تغییر در طراحی UX (تجربه کاربر) از زمان اشاره و کلیک ، را نشان دهد.

منبع: https://techcrunch.com/2023/12/31/enterprise-tech-generative-ai-2023/

Salesforce از چنگ فعالان فرار کرد تا ثبات را در سال 2023 به دست آورد.

این شرکت سال را با آشفتگی های زیادی آغاز کرد

امسال انجام دادم این یک شروع عالی برای Salesforce نیست، با سطح غیرمعمولی از تلاطم و عدم اطمینان اطراف شرکت. اما با نزدیک شدن به پایان سال، Salesforce خود را در وضعیت مالی شگفت‌آور خوبی می‌بیند: سهام آن سال تا به امروز بیش از 96 درصد افزایش یافته است. در اوایل سال جاری، تصور چنین نتیجه ای غیرممکن به نظر می رسید.

خبر بد حتی قبل از شروع سال جدید شروع شد، زمانی که برت تیلور، مدیر عامل شرکت، که بسیاری فکر می کردند وارث ظاهری مارک بنیوف است، ناگهان اعلام کرد که در پایان نوامبر شرکت را ، می کند. یک هفته بعد، استوارت باترفیلد، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Slack، اعلام کرد که او نیز از سمت خود کناره گیری می کند. از دست دادن دو مدیر کلیدی در کمتر از یک هفته برای هر شرکتی ضربه‌ای خواهد بود، اما تنها شروع موجی از اخبار بد برای غول CRM خواهد بود.

در اوایل سال جاری، متوجه شدیم که سرمایه گذاران فعال در داخل شرکت کاملا فعال هستند. این شامل Elliott Management، Starboard Value، ValueAct Capital، Inclusive Capital و Third Point بود. وقتی فعالان ظاهر می‌شوند، معمولاً نظر محکمی در مورد چگونگی «تعمیر» یک کسب‌وکار دارند، و این تفاوتی نخواهد داشت.

اول، ما متوجه شدیم که Salesforce در حال استخدام سه عضو هیئت مدیره جدید است، که به نظر راهی برای دلجویی از فعالان بود – به خصوص که یکی از آنها مدیرعامل و مدیر سرمایه گذاری Mason Morfit از ValueAct، یکی از همین فعالان بود.

فعالان معمولاً شرکت را تحت فشار قرار می دهند تا هزینه ها را کاهش دهد، که در شرایط تجاری معمولاً به معنای کاهش نیروی کار آن است. مطمئناً Salesforce به سرعت اعلام کرد که در 4 ژانویه 2023 10٪ از نیروی کار خود یا 7000 نفر را کاهش می دهد. بهانه آن این بود که در طول همه گیری همه گیر استخدام شده بود و این یک اصلاح بود، اما او همچنین می توانست به فعالان ارائه دهد. یک استخوان کاهش هزینه

صرف نظر از این، گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت به خوبی با اخراج‌ها برخورد نکرده است، مهندسان تحت فشار بودند و بنیوف شروع به موعظه در مورد بازگشت به دفتر پس از پذیرش کار از خانه کرد و آنچه که Salesforce در طول همه‌گیری آن را “HQ دیجیتال” نامید. شهرت شرکت به عنوان یک سازمان مترقی و کارمند پسند ضربه بزرگی خورد.

منبع: https://techcrunch.com/2023/12/24/salesforce-lookback-2023/