آمازون، یکی از بزرگترین کارفرمایان جهان، هیئت ملی روابط کار را «غیرقانونی» خواند.

آمازون، شرکتی که بیش از 1.54 میلیون نفر را استخدام می کند، ادعا کرد که هیئت ملی روابط کار (NLRB)، آژانس فدرال که مسئول حمایت از حقوق کارگران است، خلاف قانون اساسی است. آمازون این ادعا را در یک سند حقوقی که روز پنجشنبه به عنوان بخشی از پرونده ای که در آن وکلای شورای شهر، غول تجارت الکترونیک را به تبعیض علیه کارگران انبار آمازون در استاتن آیلند متهم کردند که به اتحادیه سازی رای مثبت دادند، ارائه کرد. مجله نیویورک تایمز.

آمازون اولین شرکتی نیست که قانون اساسی شورا را به چالش می کشد. ماه گذشته، SpaceX ایلان ماسک از NLRB شکایت کرد، پس از آن که آژانس این شرکت را به اخراج غیرقانونی هشت کارمند متهم کرد و آژانس را در این شکایت “غیر قانون اساسی” خواند. چند هفته بعد، خواربارفروشی زنجیره ای Trader Joe’s که NLRB آن را به تخریب اتحادیه متهم کرد، ساختار و سازمان NLRB را “غیرقانونی” اعلام کرد. بلومبرگ گزارش شده است. و در شکایت های جداگانه، دو باریستا استارباکس به طور مستقل ساختار آژانس را به چالش کشیدند، زیرا آنها به دنبال انحلال اتحادیه های خود بودند.

ادعای آمازون مشابه ادعاهای موجود توسط SpaceX و Trader Joe است. در این دادخواست، وکلای شرکت استدلال کردند که “ساختار NLRB با “ممانعت از قدرت اجرایی مقرر در ماده دوم قانون اساسی ایالات متحده”، تفکیک قوا را نقض می کند. علاوه بر این، آمازون ادعا کرد که جلسات NLRB «ممکن است به دنبال راه‌حل‌های قانونی فراتر از آنچه که بدون محاکمه هیئت منصفه مجاز است، باشد».

  ما می خواهیم سهم تپسی از بازار را به 30 درصد برسانیم.

ست گلدشتاین، وکیلی که نماینده اتحادیه‌ها در پرونده‌های آمازون و تریدر جو است، گفت رویترز که این چالش ها برای NLRB شانس رسیدن پرونده به دیوان عالی را افزایش می دهد. گلدشتاین گفت، و آنها می توانند کارفرمایان را وادار کنند که چانه زنی با اتحادیه ها را متوقف کنند به این امید که دادگاه ها بالاخره اختیارات آژانس فدرال را سلب کنند. آمازون سابقه ای مناقشه برانگیز با NLRB دارد که نشان داد این شرکت در سال گذشته قوانین کار فدرال را نقض کرده است.

منبع: https://www.engadget.com/amazon-one-of-the-worlds-largest-employers-has-called-the-national-labor-relations-board-unconstitutional-011519013.html?src=rss