تولید کننده پهپاد چینی DJI نیز احتمالا از ایالات متحده اخراج خواهد شد

پس از تصویب “ممنوعیت یا فروش” TikTok در ایالات متحده، به نظر می رسد که دولت فدرال اکنون در تلاش است تا تجارت این شرکت مستقر در چین را تعطیل کند. DJI که به تولید پهپاد معروف است و آنها را از آمریکا نیز بیرون آورده است. بر اساس گزارش جدید نیویورک تایمز، لایحه ای که ماه گذشته توسط کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان تصویب شد، می تواند استفاده از پهپادهای DJI را در ایالات متحده ممنوع کند.

اگر این لایحه که «قانون ضد هواپیماهای بدون سرنشین CCP» نامیده می‌شود، تصویب شود، پهپادهای DJI نیز تحت قانون شبکه‌های ارتباطی امن و قابل اعتماد سال 2019 به لیست سیاه FCC اضافه می‌شوند.

این قانون دستگاه هایی را هدف قرار می دهد که باعث ایجاد نگرانی های “امنیت ملی” برای ایالات متحده می شوند. این لایحه همچنین شرکت ها را از استفاده از بودجه فدرال برای خرید تجهیزات ممنوعه منع می کند. هواوی و زد تی ای از جمله شرکت هایی هستند که در لیست سیاه FCC قرار گرفته اند.

احتمال ممنوعیت DJI در بازار آمریکا مطرح شده است

قانون ضد هواپیماهای بدون سرنشین ح‌ک‌چ برای اولین بار در سال 2022 توسط الیز استفانیک، نماینده ناحیه بیست و یکم نیویورک در مجلس نمایندگان ایالات متحده معرفی شد. او به نیویورک تایمز گفت که DJI در حال انتقال اطلاعات در مورد “زیرساخت های حیاتی” ایالات متحده به چین است. استفانیک می گوید:

DJI یک خطر غیرقابل قبول امنیت ملی است و زمان آن فرا رسیده که پهپادهای ساخت چین را از ایالات متحده خارج کنیم.

دولت فدرال ایالات متحده در گذشته اقداماتی را علیه DJI انجام داده است. در سال 2020، وزارت بازرگانی DJI را در لیست سیاه خود قرار داد تا از صادرات فناوری تولید شده توسط شرکت های آمریکایی توسط شرکت چینی جلوگیری کند. وزارت خزانه داری و وزارت دفاع آمریکا نیز اقدامات مشابهی را علیه DJI انجام دادند.

در یک پست وبلاگی، DJI گفت قانونگذارانی که از این قانون حمایت می‌کنند، ادعاهای نادرست و بی‌اساسی درباره فعالیت‌های این شرکت در ایالات متحده مطرح کرده‌اند. این شرکت چینی همچنین مدعی است که در فعالیت هایی که ناقض حقوق بشر باشد، شرکت نکرده و هیچ نظارتی بر محصولاتش وجود ندارد.

منبع: https://digiato.com/growth-hacking/dji-ban-china-usa

وقتی ویدیوها را متوقف می‌کنید، Google می‌خواهد تبلیغات YouTube بیشتری را به شما نشان دهد

تصویری از مقاله با عنوان Google می‌خواهد وقتی ویدیوها را متوقف می‌کنید، تبلیغات YouTube بیشتری را به شما نشان دهد

تصویر: PixieMe (شاتر استاک)

اگر قبلا متنفر هستید تبلیغات در یوتیوب، در این صورت با Pause Ads اوقات بدی خواهید داشت. طی تماس های درآمدی خود در روز پنجشنبه، گوگل به دلیل موفقیت در آزمایش آگهی تبلیغ شده است، که می تواند نشان دهد که این “ویژگی” برای بینندگان بیشتری عرضه می شود.

همانطور که از نام آن پیداست، تبلیغات معلق هستند تبلیغات ضروری که با فشار دادن مکث روی یک ویدیو پخش می شود. گوگل در حال آزمایش Pause Ads در تلویزیون هایی است که ویدئوهای یوتیوب را پخش می کنند و طبق تماس دیروز، این شرکت از نتایج آن راضی است.

فیلیپ شیندلر، معاون ارشد و مدیر ارشد بازرگانی گوگل، گفت: «در سه ماهه اول، با معرفی آزمایشی Pause Ads در تلویزیون‌های متصل، شاهد کشش قوی بودیم، یک قالب تبلیغاتی یکپارچه جدید که وقتی کاربران محتوای ارگانیک خود را متوقف می‌کنند ظاهر می‌شود. گفت در تماس درآمد پنجشنبه. «نتایج اولیه نشان می‌دهد که تبلیغات مکث نتایج قوی برندسازی ایجاد می‌کند و قیمت‌های بالاتری را برای تبلیغ‌کنندگان به همراه دارد. »

شیندلر نگفت که آیا Pause Ads برای تعداد بیشتری از کاربران یوتیوب منتشر می شود یا اینکه آیا این تبلیغات ناخواسته در صفحه نمایش های کوچکتر مانند تلفن ها و دسکتاپ ها قرار می گیرند. یوتیوب اولین بار این ویژگی را سال گذشته در خود برجسته کرد پست اولیه توضیح اینکه چگونه این تبلیغات فرصتی عالی برای مارک‌ها بود تا «با داشتن آن لحظه تعاملی منحصربه‌فرد زمانی که مردم یک ویدیو را متوقف می‌کنند، آگاهی یا اقدامی را ایجاد کنند».

تعجب آور نیست که یوتیوب می خواهد مردم بیشتر تبلیغات آنها را تماشا کنند، زیرا در اینجاست که پول زیادی به دست می آورد. این و افرادی که برای YouTube Premium هزینه می کنند، زیرا از تبلیغات خسته شده اند.

پلت فرم ویدئو بود مسدود کننده های تبلیغاتی را سرکوب کنید برای سال گذشته به نظر می‌رسد این اقدام نتیجه گوگل را بهبود بخشد، زیرا این شرکت در تماس درآمد خود اعلام کرد که درآمد تبلیغات YouTube در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

منبع: https://gizmodo.com/google-wants-to-show-you-more-youtube-ads-when-you-paus-1851439391

FTC می گوید مدیران آمازون شواهد احتمالی را با استفاده از برنامه هایی مانند سیگنال نابود کردند

اکنون، واشنگتن پست (متعلق به بنیانگذار و مدیر عامل سابق آمازون جف بزوس) گزارش می دهد که آمازون تنها یکی از چندین شرکت است که اخیرا متهم به روی آوردن به برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده مانند سیگنال است که می تواند به طور خودکار و دائمی پیام ها را پاک کند.

پرونده این هفته شامل اسکرین شات هایی از مکالمه سیگنال بین دو مدیر آمازون است که می گویند: “آیا احساس مرموز بودن می کنید؟” و من شروع به فعال ، پیام های ناپدید شدن کردم.

2:23-cv-01495-JHC
تصویر: کمیسیون تجارت فدرال و همکارانش. Amazon.com Inc

وکلای FTC می گویند که بزوس، مدیر عامل فعلی اندی جاسی، مشاور کل دیوید زاپولسکی، مدیر عامل سابق عملیات جهانی دیو کلارک و سایر مدیران همگی از کاربران سیگنال هستند. بزوس در این سند به عنوان “یک کاربر سنگین سیگنال” معرفی شده است که از دیگران خواسته است از این برنامه استفاده کنند، اگرچه هک ، تلفن همراه شخصی او در سال 2018 ممکن است یکی از دلایل آن باشد.

و از آنجایی که آمازون تا بیش از 15 ماه پس از اطلاع از تحقیقات از کارمندان خود نخواست که پیام های ارسال شده در برنامه را حفظ کنند، FTC می گوید: “به احتمال زیاد اطلاعات مربوطه در ادامه اقدامات و عدم اقدام آمازون از بین رفته است. . »

وکلای FTC به دنبال کشف تلاش های آمازون برای حفظ اسناد هستند تا بتوانند تعیین کنند چه مقدار اطلاعات ممکن است از دست رفته باشد. علیرغم درخواست‌ها در پاییز گذشته برای اسناد مرتبط در مورد راهنمایی آمازون به کارمندان در مورد برنامه‌های زودگذر، FTC می‌گوید آمازون تاکنون از تولید بسیاری از موارد درخواست شده خودداری کرده است. اگر قاضی متوجه شود که آمازون در حفظ اطلاعات مربوط به پرونده سهل انگاری کرده است، شرکت ممکن است با مجازات هایی روبرو شود و اگر قاضی تشخیص دهد که این شکست ها عمدی بوده است، وضعیت بدتر می شود.

منبع: https://www.theverge.com/2024/4/26/24141801/ftc-amazon-antitrust-signal-ephemeral-messaging-evidence

جاروبرقی های رباتی Roborock، از جمله برترین های WIRED، اکنون در فروش هستند

ما بسیاری از جاروبرقی‌های ربات فوق‌العاده را در اینجا در WIRED آزمایش کرده‌ایم، اما Roborock Q5 Pro+ برای مدتی در راهنمای ما برای بهترین جاروبرقی‌های روباتی جایگاه برتر را دارد. قیمت آن اغلب در نوسان است، اما در حال حاضر با قیمت 480 دلار به فروش می رسد، که با تخفیف 220 دلاری که آخرین بار در جمعه سیاه و دوشنبه سایبری در سال 2023 شاهد بودیم مطابقت دارد. برای صرفه جویی کافیست کوپن صفحه را قطع کنید. همچنین می توانید Roborock Q5+ (9/10، WIRED توصیه می کند) را با قیمت 380 دلار، با تخفیف 320 دلاری خریداری کنید. مدل گران‌تر Pro+ نیز به عنوان یک دستشویی عمل می‌کند: این تفاوت اصلی بین این دو است.

اگر چیزی را با استفاده از پیوندهای موجود در استوری های ما خریداری کنید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم. این به حمایت از روزنامه نگاری ما کمک می کند. بیشتر بدانید.

Roborock Q5 Pro+ یک جاروبرقی فوق العاده رباتی است که به عنوان جاروبرقی نیز عمل می کند. علاوه بر پد تمیز ، قابل جابجایی، مکش قوی‌تر، زمان کار طولانی‌تر و سطل ، بزرگ‌تری نسبت به همتای ارزان‌تر Q5+ خود ارائه می‌دهد. هر دو جاروبرقی ربات از لیدار برای حرکت در خانه شما استفاده می کنند، بنابراین لازم نیست نگران دوربین های کوچکی باشید که در طبقات شما سرگردان هستند. آنها سریع و کارآمد هستند. آدرین سو، منتقد و ویراستار WIRED می‌گوید تمیز ، حدود 890 فوت مربع حدود 90 دقیقه طول کشید. یک برنامه تلفن هوشمند وجود دارد که به شما امکان می دهد نقشه ها را ایجاد کنید و مناطق مختلف تمیز ، را تعیین کنید. به طور کلی، هر دو جاروبرقی ربات بسیار قابل اعتماد هستند، ویژگی که یافتن آن در این فضا دشوار است.

اگر هیچ یک از این موارد توجه شما را جلب نکرد، می توانید در ربات جاروبرقی 2 در 1 Shark AI Ultra نیز صرفه جویی کنید. به قیمت 300 دلار (300 دلار تخفیف) به فروش می رسد. این یکی دیگر از ترکیب‌های جاروبرقی و جاروبرقی ربات عالی است. می‌توانید برای ایمیل‌های بازاریابی Shark ثبت‌نام کنید تا کد تبلیغاتی ۱۰٪ تخفیف بیشتری دریافت کنید (سپس اشتراک خود را به سرعت لغو کنید).


پیشنهاد ویژه برای خوانندگان Gear: گرفتن کابل فقط با 5 دلار (25 دلار تخفیف). این شامل دسترسی نامحدود به کابل.com، پوشش جامع Gear و خبرنامه های فقط برای مشترکین. اشتراک ها کمک می کند تا کارهایی که هر روز انجام می دهیم تامین شود.

منبع: https://www.wired.com/story/roborock-robot-vacuum-deals-april-2024/

هابل از یک کهکشان حاوی اختروش عکس گرفت

در 26 آوریل 1994، تصویری که توسط تلسکوپ فضایی هابل (HST) گرفته شد، یک کهکشان را نشان داد که میزبان یک اختروش است. انبوهی از جزئیات جدید در این تصویر به حل یک معمای سه دهه ای در مورد ماهیت واقعی کوازارها یا کوازارها، دورترین و پر انرژی ترین اجرام در جهان کمک کرده است.

تصویر هابل به وضوح نشان داد که اختروش معروف به 204+1229 در قلب کهکشان قرار دارد و شکل ترکیبی دو بازوی مارپیچی یک ستاره را دارد که توسط یک ویژگی میله ای به هم متصل شده اند. کهکشان میزبان نیز در برخوردی تماشایی با کهکشان کوتوله قرار دارد.

کوازار

به نظر می رسد این برخورد به یک “موتور اختروش” واقع در مرکز کهکشان، که احتمالاً یک سیاهچاله بسیار پرجرم است، سوخت می دهد و مکان های تشکیل ستاره های جدیدی را ایجاد می کند.

این تصویر یکی از دو اختروش نسبتاً نزدیک است که به عنوان اهداف اصلی برای آزمایش وضوح و برد دینامیکی دوربین سیاره‌ای میدان وسیع هابل که به تازگی نصب شده انتخاب شده‌اند.

این دوربین دارای ویژگی های نوری ویژه ای برای اصلاح عیوب در آینه اصلی هابل است.

کوازارها دورترین اجرام کیهان هستند. همچنین یکی از اولین اجرام شناخته شده ای است که بیش از 12 هزار میلیون سال پیش در جهان جوان شکل گرفته است.

تصویر هابل از کهکشان میزبان کم نور کوازار.

پذیرفته‌شده‌ترین ایده این است که اختروش‌ها در کهکشان‌هایی با سیاه‌چاله‌های فعال و پرجرم در مرکزشان وجود دارند. با این حال، به دلیل فاصله زیاد، کهکشان های “میزبان” بسیار کوچک و کم نور به نظر می رسند. در برابر نور درخشان اختروش مرکزی، آنها به سختی قابل مشاهده هستند.

اگرچه یک اختروش ممکن است خیلی بزرگتر از منظومه شمسی ما نباشد، اما به اندازه میلیون ها ستاره انرژی آزاد می کند.

منبع: https://digiato.com/astronomy/hubble-revealed-the-faint-host-galaxy-of-a-quasar

برای گرفتن BWD در آینده نزدیک صبر کنید!

طبق گزارش رسانه های چینی، پیکاپ BYD به زودی عرضه خواهد شد. مکزیک اولین کشوری خواهد بود که شاهد این تسخیر خواهد بود.

پست منتظر پیکاپ BYD در آینده نزدیک باشید! اولین بار در دیجیاتو ظاهر شد.

منبع: https://digiato.com/car-news/wait-for-byd-pickup-in-the-near-future

بهترین معامله اپل واچ: 25 درصد تخفیف برای اپل واچ سری 9 در آمازون دریافت کنید

100 دلار پس انداز کنید: اپل واچ سری 9 (GPS، 41 میلی متر) را با قیمت 299 دلار از 399 دلار در آمازون دریافت کنید. این 25 درصد تخفیف برای آخرین ساعت هوشمند اپل و پایین ترین قیمت آن تا کنون است.


یک ساعت هوشمند می‌تواند نحوه ردیابی سطح سلامتی و تناسب اندام شما را تغییر دهد و بدون نیاز به بیرون کشیدن همیشه تلفن همراه، پیگیری پیام‌ها را آسان‌تر کند، اما می‌تواند با قیمت گزافی همراه باشد. امروز با یک معامله در آمازون، یک اپل واچ جدید دریافت کنید و فشار را از کیف پول خود بردارید.

از 26 آوریل، می توانید آخرین اپل واچ سری 9 (GPS، 41 میلی متر) را با قیمت 399 دلار در آمازون خریداری کنید. این 100 دلار یا 25 درصد از قیمت اصلی جدیدترین ساعت هوشمند اپل – و پایین ترین قیمت آن تا کنون است.

سرعت خرد شدنی نور

ما هنوز سری 9 را آزمایش نکرده‌ایم، اما سری 8 در حال حاضر بهترین ساعت هوشمند کلی ماست. آخرین مدل مجهز به تراشه S9 است که نمایشگر پویا و مکانیزم جدیدی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد بدون لمس صفحه با ساعت تعامل داشته باشید. اپل واچ دارای ردیابی کامل ورزش است و تا عمق 50 متری ضد آب است، به این معنی که لازم نیست قبل از پریدن در استخر آن را بردارید. در واقع، به شما کمک می کند تا در طول تمرین بعدی خود، دور خود را ردیابی کنید.

همچنین ببینید:

معاملات اپل در این هفته کمیاب است و معاملات مک بوک بیشترین گزینه ها را ارائه می دهد

اپل واچ علاوه بر ردیابی فعالیت، دارای ویژگی های سلامتی مانند نظارت بر ضربان قلب، تشخیص دما و ردیابی خواب است. همچنین دارای تشخیص سقوط و تصادف است تا در صورت نیاز به خدمات اضطراری متصل شوید.

اپل واچ سری 9 یک توسعه عالی برای کاربران آیفون است و اکنون زمان بسیار خوبی برای خرید با این معامله آمازون است.

منبع: https://mashable.com/article/april-26-apple-watch-series-9-deal

هر آنچه از رویداد Samsung Galaxy Unpacked 2024 انتظار داریم

اگرچه رویداد Galaxy Unpacked 2024 سامسونگ هنوز خیلی دور است، شایعات در مورد محصولات مورد انتظار در این رویداد از قبل داغ است. طبق گزارش‌های غیررسمی، سامسونگ احتمالاً در طول این رویداد جزئیات حلقه گلکسی را در کنار تلفن‌های هوشمند و ساعت‌های جدید فاش خواهد کرد.

محصولات بالقوه در Galaxy Unpacked 2024

طبق گزارش های موثق، سامسونگ در نظر دارد رویداد Galaxy Unpacked 2024 خود را در تاریخ 20 جولای برگزار کند. رویداد مورد بحث معمولاً فرصتی برای سامسونگ بود تا گوشی‌های تاشو و گجت‌های پوشیدنی را معرفی کند. اما انتظار داریم امسال نسبت به سال های گذشته با محصولات متنوع تری مواجه شویم. همچنین محل برگزاری مراسم در پاریس در آستانه شروع بازی های المپیک 2024 در نظر گرفته شده است البته سامسونگ یکی از حامیان مالی رسمی المپیک پاریس است و به احتمال زیاد شاهد تبلیغات زیادی برای این شرکت خواهیم بود. محصولات در طول مسابقه

یکی از محصولات مورد انتظار سامسونگ گلکسی رینگ است که احتمالا در دو نسخه با شماره مدل SM-Q500 و SM-Q509 در سایزهای مختلف عرضه خواهد شد. همچنین گفته شد که سامسونگ 3 رنگ مختلف برای پوشیدنی های خود در نظر گرفته است و باتری آن 9 روز دوام می آورد. مقدار قابل قبول و مناسب برای یک گجت قابل حمل. شایعات حاکی از آن است که سامسونگ در ابتدا 400 هزار دستگاه گلکسی رینگ تولید خواهد کرد و تولید انبوه این محصول از ماه آینده آغاز خواهد شد.

حلقه گلکسی سامسونگ

گلکسی واچ 7 کلاسیک به همراه گلکسی واچ 7 پرو از دیگر پوشیدنی های سامسونگ هستند که احتمالاً در رویداد گلکسی آنپکد 2024 معرفی خواهند شد. به گفته کارشناسان، این مدل احتمالا Galaxy Watch FE یا نسخه 2024 Galaxy Watch 4 خواهد بود. نسل جدید ساعت های هوشمند پرچمدار سامسونگ از تراشه های 3 نانومتری استفاده می کنند که نسبت به قبل در مصرف انرژی صرفه جویی بیشتری دارند و می توانند تا 50 درصد صرفه جویی کنند. شارژدهی طولانی‌تر از گلکسی واچ 6. انتظار می‌رود که محصولات سری جدید دارای ظرفیت حافظه داخلی 32 گیگابایتی باشند و احتمالاً در نسخه‌های Wi-Fi و تلفن همراه در دسترس خواهند بود.

گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی زد فولد 6 گوشی های تاشوی جدید سامسونگ خواهند بود که پرچمداران رویداد Galaxy Unpacked 2024 خواهند بود. نقره ای، زرد، سیاه و هلویی و سفید. گلکسی زد فولد جدید نیز به احتمال زیاد صفحه نمایش بزرگتری نسبت به نسل قبلی خواهد داشت و لولای آن نیز بهبود خواهد یافت. Galaxy Z Flip 6 FE edition و Galaxy Z Fold 6 FE Edition دیگر مدل های مورد انتظار هستند که در صورت معرفی احتمالا از نسل دوم چیپست Snapdragon 7s و Exynos 2300 یا 2200 چیپست استفاده خواهند کرد. همچنین برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد نسخه گران‌تری به نام Galaxy Z Fold 6 Ultra وجود دارد. با وجود قیمت فعلی این محصول، عرضه نسخه گرانتر آن کمی دور از ذهن است.

گلکسی زد فولد 6

در نهایت، گلکسی بادز 3 با شماره مدل SM-R630 و گلکسی بادز 3 پرو با شماره مدل SM-R530 دیگر محصولات جدید سامسونگ هستند که احتمالاً در رویداد آینده این شرکت حضور خواهند داشت. همچنین گفته شد که سامسونگ در جریان رویداد فوق، قابلیت های جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی خواهد کرد.

منبع: https://digiato.com/mobile/samsung-galaxy-unpacked-2024-july-details

توما براوو شرکت امنیت سایبری بریتانیایی Darktrace را با قراردادی 5 میلیارد دلاری خصوصی می کند

Darktrace قرار است در قراردادی خصوصی شود که غول امنیت سایبری بریتانیا را حدود 5 میلیارد دلار ارزیابی می کند.

یک نهاد تازه تأسیس به نام Luke Bidco Ltd، که توسط غول سهام خصوصی توما براوو تشکیل شده است، پیشنهادی تماماً نقدی به مبلغ 6.20 پوند (7.75 دلار) برای هر سهم ارائه کرده است که نشان دهنده 44 درصد حق بیمه برای هر سهم در مقایسه با میانگین قیمت آن در طول سه ماه است. پایان 25 آوریل با این حال، این حق بیمه به تنها 20 درصد از قیمت بسته شدن Darktrace در روز گذشته کاهش می یابد و سهام این شرکت طی ماه گذشته 20 درصد افزایش یافته و به 5.18 پوند رسیده است.

Darktrace که در سال 2013 در کمبریج انگلستان تأسیس شد، بیشتر به دلیل هوش تشخیص تهدید مبتنی بر هوش مصنوعی، استفاده از یادگیری ماشین برای شناسایی فعالیت‌های غیرعادی شبکه و تلاش برای حملات باج‌افزار، حملات داخلی، نقض داده‌ها و غیره شناخته شده است. این شرکت ادعا می کند که مشتریان برجسته ای از جمله آلیانز، ایرباس و شهر ، وگاس.

پس از جمع آوری حدود 230 میلیون دلار سرمایه خطرپذیر و رسیدن به ارزش خصوصی 1.65 میلیارد دلاری، Darktrace در آوریل 2021 در بورس اوراق بهادار لندن با ارزش اولیه 2.4 میلیارد دلار عرضه شد. سهام آن در اواخر همان سال به 9.45 پوند به بالاترین سطح تاریخ رسید و در فوریه گذشته به 2.29 پوند سقوط کرد. اما آنها از ابتدای سال به طور پیوسته در حال افزایش بودند و از ابتدای ماه مارس به زیر 4 پوند نزول نکرده بودند.

ارزش گذاری کامل مبتنی بر پیشنهاد توما براوو 5.3 میلیارد دلار (4.25 میلیارد پوند) است که به اصطلاح کاملاً رقیق شده است، که تمام اوراق بهادار قابل تبدیل را در نظر می گیرد و برای ارائه چشم انداز کامل تری از ارزش گذاری یک شرکت طراحی شده است. با این حال، ارزش تجارت در این مورد حدود 4.9 میلیارد دلار (4 میلیارد پوند) است که شامل ملاحظات اضافی مانند بدهی و جریان نقدی است.

خصوصی

اخیراً معاملات “خصوصی” زیادی اتفاق افتاده است، و Vista Equity در این ماه اعلام کرد که قصد دارد پلتفرم بهینه‌سازی درآمد مدل N را در یک معامله 1.25 میلیارد دلاری خریداری کند که پنجمین معامله خصوصی‌سازی آن در 18 ماه گذشته است. و ماه گذشته، توما براوو فاش کرد که شرکت نرم‌افزار مدیریت رویدادهای مهم Everbridge را در یک معامله 1.8 میلیارد دلاری خصوصی می‌کند.

در یک سند روابط با سرمایه گذار که امروز منتشر شد، توما براوو گفت iDarktrace یک “فرصت جذاب برای افزایش قرار گرفتن در معرض” بازار امنیت سایبری است که به سرعت در حال رشد است.

اندرو آلمیدا، شریک توما براوو، می‌گوید: «Darktrace در خط مقدم فناوری امنیت سایبری قرار دارد و ما مدت‌هاست که پلتفرم و قابلیت‌های هوش مصنوعی آن را تحسین کرده‌ایم. سرعت نوآوری در امنیت سایبری در پاسخ به تهدیدات سایبری پیچیده، جهانی و پیچیده در حال افزایش است. »

به طور جداگانه، Darktrace گفت که قبلاً رویکردهای توما براوو را به این دلیل که پیشنهادات بسیار کم است رد کرده است – مشکلی که این دو اکنون به وضوح با پیشنهاد اصلاح شده حل کرده اند.

گوردون هرست، رئیس Darktrace، گفت: “پیشنهاد پیشنهادی حق بیمه و فرصتی جذاب برای سهامداران برای دریافت اطمینان از پرداخت نقدی به ارزش منصفانه سهام خود است.” خرید پیشنهادی به Darktrace به یک شریک مالی قوی در Thoma Bravo، با تخصص عمیق در بخش نرم‌افزار، دسترسی می‌دهد، که می‌تواند موقعیت شرکت را به عنوان یک شرکت سایبری – بهترین هوش مصنوعی در کلاس خود که مقر آن در بریتانیا است، تقویت کند. »

البته این معامله همچنان منوط به تایید سهامداران است، اما شرکت ها گفته اند که انتظار دارند تا پایان سال 2024 این معامله را تکمیل کنند.

منبع: https://techcrunch.com/2024/04/26/thoma-bravo-to-take-uk-cybersecurity-company-darktrace-private-in-5b-deal/

فضاپیمای استارلاینر بوئینگ اولین پرواز خدمه خود را در 18 می انجام خواهد داد.

فضاپیمای بوئینگ استارلاینر تقریباً برای یک پرواز تاریخی آماده است. رهبران ناسا و بوئینگ اعلام کردند که اولین ماموریت استارلاینر سرنشین دار در 18 می (6 می) انجام خواهد شد. این کپسول دو فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی می برد.

ناسا و بوئینگ پس از انجام آخرین آزمایش پرواز در روز پنجشنبه به این نتیجه رسیدند که این کپسول آماده پرتاب است. “بوچ ویلمور“بوچ ویلمور و”سانی ویلیامز(سانی ویلیامز) دو فضانورد در شب 6 می (صبح 28 اردیبهشت به وقت تهران) با موشک اطلس 5 متعلق به اتحاد پرتاب و پرتاب به فضا خواهند رفت.

پس از حدود 24 ساعت، آنها به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) می رسند و یک هفته در آنجا می مانند. استارلاینر به ایستگاه متصل خواهد ماند و آن دو از آن برای بازگشت به زمین استفاده خواهند کرد. این فضاپیما دارای پنج چتر نجات برای کاهش سرعت سقوط آن در جو است. این کپسول در نهایت در جایی در غرب ایالات متحده فرود خواهد آمد.

این دومین پرواز وسیله نقلیه استارلاینر به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد بود. اولین پرواز یک ماموریت بدون خدمه به نام تست پرواز مداری 2 بود که در ماه می 2022 انجام شد. اگر بوئینگ و ناسا نتوانند یک وسیله نقلیه استارلاینر خدمه دار را در 6 می پرتاب کنند، سه فرصت اضافی در 7، 10 و 11 می وجود خواهد داشت.

کپسول بوئینگ استارلاینر

اهمیت ماموریت استارلاینر سرنشین دار

ناسا در سال 2011 برنامه خدمه تجاری (CCP) را برای خرید خدمات حمل و نقل فضانوردان از صنایع خصوصی راه اندازی کرد. ناسا اسپیس ایکس و بوئینگ را در قراردادی چند میلیارد دلاری انتخاب کرده است. برخلاف اسپیس ایکس که به تمام تعهدات قراردادی خود عمل کرده است، برنامه Starlinger بوئینگ به دلیل مشکلات فنی دچار تاخیرهای بزرگی شده است.

این تاخیرها بیش از 1.5 میلیارد دلار برای بوئینگ هزینه داشته است. این غول صنعت هوانوردی اخیرا با چندین مشکل اساسی مواجه شده است. خرابکاری های انجام شده توسط بوئینگ در واحد هواپیماهای تجاری این شرکت باعث شده تا تحت محدودیت ها و نظارت های زیادی قرار گیرد. این اخیرا اعلام شددیو کالهوندیو کالهون، مدیرعامل این شرکت، در پایان سال 2024 از سمت خود کناره گیری می کند.

موفقیت ماموریت استارلینگر سرنشین دار به این معنی است که ناسا ظرفیت حمل فضانوردان خود را دو برابر خواهد کرد. بنابراین این سازمان فضایی درجه بالاتری از اعتماد به برنامه های انسانی خود خواهد داشت. در صورت موفقیت آمیز بودن ماموریت، بوئینگ می تواند تایید نهایی را دریافت کند و طبق قرارداد CCP ماموریت خود را آغاز کند.

ناسا تشخیص داد که احتمال گم شدن خدمه در این ماموریت Starliner 1 295 درصد است. این عدد بهتر از استاندارد ناسا 1 در 270 است. هیچ اطلاعاتی در مورد احتمال از دست دادن خدمه در ماموریت های Crew Dragon SpaceX وجود ندارد. اما ناسا اعلام کرد که با جان فضانوردان خود بازی نخواهد کرد.

منبع: https://digiato.com/articles/boeing-starlinger-first-crewed-mission-may-7