در حال آزمایش یک فراری F250، به زودی جایگزین لافراری

ابرخودروی جدید ایتالیایی که فراری F250 نام دارد، در حال آزمایش با پوشش های استتاری دیده شده است. این ابرخودرو جایگزین فراری لافراری خواهد شد. فراری قصد دارد تا قبل از سال 2025 از این مدل به طور رسمی رونمایی کند.

طبق گزارش رسانه های اروپایی مانند مجله ماشین بریتانیا (Car Magazine)، حداکثر قدرت فراری F250 به 1400 ، بخار می رسد. عکس های جاسوسی جدیدی از این خودرو به تازگی در شهر مارنلو ایتالیا منتشر شده است. فراری همچنان در حال ایجاد تغییرات در ظاهر خودرو است. برخی از قطعات حذف و برخی دیگر جایگزین شدند.

تست و توسعه به سبک ایتالیایی

برای توسعه فراری F250 جدید، تکنسین های فراری باید این خودرو را در جاده ها آزمایش کنند. تغییراتی که تکنسین ها می خواهند هنگام آزمایش خودرو در خیابان ها و جاده ها رخ می دهد. تکنسین های فراری چندین بار شاسی F250 را به طور کامل تغییر داده اند و تنظیمات سیستم تعلیق خودرو نیز تغییر کرده است. این خودرو هم اکنون در مرحله سوم تست قرار دارد. اکنون تمامی تجهیزات و امکانات برای کابین خودرو تعبیه شده است تا مانند یک خودروی قانونی خیابانی عمل کند.

حتی نام این خودرو در حال حاضر مشخص نیست و رسانه ها لقب فراری F250 را به آن داده اند. تاکنون مشخص شده است که این خودرو دارای چراغ های عقب باریک، چراغ های مورب و جلوپنجره سه قسمتی است. این احتمال وجود دارد که تا زمان تولید نسخه نهایی، سایر قسمت های خودرو نیز تغییر کند.

فراری F250

در اولین تصاویر فراری F250 یک بال ثابت بزرگ روی آن تعبیه شده بود که اکنون با یک بال جمع شونده کوچکتر جایگزین شده است. در بالاترین موقعیت رانندگی این خودرو، یعنی کورسا، این اسپویلر به اندازه سقف خودرو باز می شود.

مشخصات فنی فراری F250

وزن خالص ابرخودروی جدید فراری یک و نیم تن اعلام شد. فراری F250 از یک موتور شش سیلندر دو توربوشارژر بهره می برد. حداکثر راندمان این موتور 800 ، بخار است. این موتور همچنین به کمک دو توربوشارژر برقی که هر کدام 122 ، بخار قدرت دارند، می باشد. سه موتور الکتریکی دیگر نیز روی این خودرو نصب خواهد شد. دو موتور الکتریکی نیرو را به چرخ های جلو می فرستند، در حالی که موتور سوم نیرو را به چرخ های عقب می رساند. مجموع قدرت خروجی در بالاترین سطح به 1400 ، بخار می رسد. در ساکت ترین شرایط ممکن، این خودرو 1000 ، بخار قدرت خواهد داشت. فراری وعده داده است که تحویل F250 در بهار 2025 آغاز خواهد شد.

منبع: https://digiato.com/car-news/ferrari-f250-spotted-testing-laferrari-replacement-coming-soon

تولید و فروش مرسدس بنز EQC بی سر و صدا متوقف شد، پایان تلخی برای رقابت با تسلا

مرسدس بنز EQC یکی از اولین تلاش های این خودروساز آلمانی برای فروش یک خودروی الکتریکی در سطح جهان بود، اما اکنون به نظر می رسد که به یک سرمایه گذاری ناموفق تبدیل شده است. این خودرو ابتدا قرار بود در سال 2021 وارد بازار آمریکای شمالی شود اما کراس اوور EQC هرگز به این هدف نرسید. مرسدس بنز EQC نه تنها به آمریکای شمالی راه پیدا نکرد، بلکه تولید آن در سراسر جهان متوقف شد. این رویداد یک خبر تلخ برای مرسدس بنز و EQC آن است که قصد داشت تسلا را به چالش بکشد.

بیانیه رسمی در مورد توقف تولید مرسدس بنز EQC

بر اساس بیانیه رسمی ایان وبر، مسئول ارتباطات بین المللی خودروهای مرسدس بنز EQ، تولید کراس اوور EQC در سه ماهه دوم سال 2023 متوقف خواهد شد. در واقع آخرین نسخه خودروی الکتریکی مرسدس بنز است. یک سال پیش مونتاژ شد قبل از اعلام رسمی بنز، در ژوئیه 2022، Business Insider گزارش داد که برنامه های تولید و تحویل EQC شکست خورده است. طبیعتا در آن زمان خودروساز آلمانی به این گزارش واکنشی نشان نداد.

مرسدس بنز EQC

کراس اوور EQC به عنوان رقیبی برای کراس اوورهای تسلا معرفی شد، اما موفق به انجام این کار نشد. حال مرسدس بنز تصمیم گرفته تا یک سدان تمام الکتریکی جدید را برای رقابت با تسلا مدل 3 روانه بازار کند.این خودرو بر اساس مدل مفهومی Vision EQXX توسعه یافته است و امکان انتخاب نام مرسدس بنز EQC برای آن وجود دارد. هم کراس اوور شکست خورده EQC و هم سدان برقی آینده بنز بر روی پلت فرم مدولار MMA این شرکت ساخته خواهند شد. این پلتفرم اکنون برای توسعه خودروهای احتراق داخلی نیز استفاده می شود.

مرسدس بنز برای کاهش احتمال خرابی مدل برقی آینده خود تصمیم گرفت طراحی این خودرو را شبیه به مدل های احتراق داخلی کند. بنابراین سدان خانواده مرسدس EQ از نظر ظاهری شباهت زیادی به سری خانواده مرسدس بنز CLA خواهد داشت. طبیعتاً برخی از ویژگی های آیرودینامیکی کانسپت Vision EQXX نیز در مدل الکتریکی آینده استفاده خواهد شد. این خودرو علاوه بر تسلا مدل 3، با مدل برقی بی ام و سری 3 نیز رقابت خواهد کرد که در سال 2026 روانه بازار خواهد شد.

منبع: https://digiato.com/car-news/production-supply-of-mercedes-benz-eqc-stopped

جنسیس می گوید مشتریان خودروهای هیبریدی را به خودروهای الکتریکی ترجیح می دهند

خودروسازان این روزها از ادعاهای جسورانه خود عقب نشینی می کنند. بسیاری از خودروسازان قول داده اند در آینده نزدیک خطوط تولید خود را به طور کامل برقی کنند. با این حال، رویه های بازار و خواسته های مشتری مسیر دیگری را پیش روی آنها قرار می دهد. به گفته مدیران برند لوکس هیوندای جنسیس، مشتریان امروزی خودروهای هیبریدی را به خودروهای برقی ترجیح می دهند.

در سال های اخیر بسیاری از کارشناسان نسبت به صرف هزینه های زیاد برای خودروهای برقی و عدم بازگرداندن آنها هشدار داده اند. اکنون این توصیه ها و هشدارها به واقعیت تبدیل شده است. خودروهای برقی همیشه گرانتر از خودروهای احتراق داخلی و هیبریدی هستند زیرا با فناوری های مدرن و فلزات مختلف ساخته می شوند. همچنین مشتریان حاضر به پرداخت هزینه بیشتر و خرید خودروی برقی نیستند.

تغییر ترجیحات مشتریان و آغاز موج فروش خودروهای هیبریدی در جهان

عدم تمایل مشتریان به خرید خودروهای برقی با قیمت های اعلام شده از سوی خودروسازان باعث شده تا شرکت های خودروسازی در برنامه های خود تجدید نظر کنند. یکی از این شرکت ها جنسیس است. برند لوکس هیوندای، مانند بسیاری دیگر از خودروسازان برجسته، تمایل داشت تا کل طیف محصولات خود را برقی کند. با این حال، تحقیقات آنها نشان داد که مشتریان بیشتر به خرید یک ماشین هیبریدی علاقه مند هستند تا یک ماشین الکتریکی. بنابراین جنسیس تصمیم گرفت مدل های هیبریدی بیشتری را روانه بازار کند.

مایک سانگ، رئیس جنسیس، در گفت‌وگو با مجله تخت گاز (تاپ گیر) گفت: «مشتریان اکنون بیشتر از خودروهای الکتریکی خواهان خودروهای هیبریدی هستند، بنابراین، جنسیس می‌خواهد هر چه سریع‌تر مدل‌های هیبریدی بیشتری را به بازار معرفی کند ” جنسیس در سال 2021 اعلام کرده بود که از سال 2025 به طور کامل برقی می شود، اما اکنون مجبور شده است ادعای خود را پس بگیرد.

خودروی هیبریدی

انتظار می رود که مدل های هیبریدی جنسیس بر اساس موتورهای مشترک با خودروهای هیوندای توسعه یابد. این کار با هدف کاهش هزینه تحقیق و توسعه در حوزه خودرو انجام می شود. هیوندای اکنون چندین مدل هیبریدی و پلاگین هیبریدی را در خط تولید خود عرضه می کند.

جنسیس تنها شرکتی نیست که شاهد کاهش فروش خودروهای الکتریکی و افزایش تمایل مشتریان به خرید خودروهای هیبریدی است. در اوایل سال جاری، ولوو اعلام کرد که فروش خودروهای هیبریدی این برند 45 درصد افزایش یافته است، در حالی که فروش خودروهای الکتریکی 65 درصد کاهش یافته است. تویوتا که نسبت به ورود به بازار خودروهای الکتریکی محتاطانه عمل می کند، در سه ماهه اول سال 2024 با جهش 138 درصدی در فروش مدل هیبریدی محبوب خود، تویوتا پریوس، مواجه شد. جنسیس نیز می خواهد سوار موج فروش انبوه خودروهای هیبریدی شود.

منبع: https://digiato.com/car-news/genesis-says-customers-prefer-hybrids-to-electrics

هاوال F8 به روسیه می آید و رقیب جدی تیگو 8 پرومکس است

گریت وال تصمیم گرفت هاوال F8 را برای رقابت با چری در بازارهای صادراتی به روسیه بیاورد. این خودرو قبل از ورود به بازار روسیه تغییراتی را به خود اختصاص داد و البته برخی آپشن های آن نیز حذف شد تا با قیمت ارزان تری به دست مشتریان برسد.

هاوال F8 در چین با نام Haval Xiaolong Max شناخته می شود. نسخه هیبریدی این خودرو از می 2023 وارد بازار چین شده و اکنون با نام هاوال F8 راهی روسیه شده است. نسخه فعلی هاوال F8 به دلیل قیمت بالایش در روسیه طرفداران زیادی نداشت. بنابراین گریت وال تصمیم گرفت تغییراتی را در این مدل اعمال کند.

هاوال

چراغ های هاوال F8 تغییر کرده و طرح بومرنگ از قسمت جلو حذف شده است. تریم کروم نیز به پایین چراغ ها اضافه شده است. در پشت نیز شاهد چراغ های یکپارچه هستیم. ستون D خودرو نیز تغییرات کوچکی را به خود دیده است. ابعاد هاوال F8 شامل طول 4758 میلی متر، عرض 1895 میلی متر، ارتفاع 1725 میلی متر و فاصله بین دو محور 2800 میلی متر است. هاوال برای ارزان شدن مدل F8، خوشه های متصل را با دو صفحه نمایش مجزا در کابین خودرو جایگزین کرد.

مشخصات فنی هاوال F8

هاوال F8 در دو نسخه هیبریدی و بنزینی عرضه می شود. نسخه پلاگین هیبریدی از ترکیب یک موتور 1.5 لیتری احتراق داخلی و دو موتور الکتریکی استفاده می کند. موتور احتراق داخلی بنزینی 116 ، بخار قدرت تولید می کند. اولین موتور الکتریکی در محور جلو قرار دارد و قدرتی معادل 95 ، بخار دارد. موتور دوم در محور عقب قرار دارد و 204 ، بخار نیرو تولید می کند. بازده کل هاوال F8 هیبریدی 279 ، بخار قدرت و 585 نیوتن متر گشتاور است.

هاوال اف 8

نسخه احتراق داخلی هاوال F8 به موتور دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت 236 ، بخار مجهز شده است. یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می کند. قیمت احتمالی هاوال F8 برای مشتریان روسی 4.2 تا 4.9 میلیون روبل (2.77 تا 3.23 میلیارد تومان) است.

منبع: https://digiato.com/car-news/haval-f8-is-coming-to-russia-a-serious-competitor-for-tiggo-8-promax

اشکودا اکتاویا RS وارد بازار شد، خودرویی که از هیچ رقیبی نمی ترسد!

اشکودا اکتاویا یکی از سدان های اروپایی است که در دور جدید واردات خودرو به ایران می آید. نسخه های وارداتی برای بازار ایران به انواع پایه یا متوسط ​​این خودرو پیوند خورده است، اما در این بین مشتریان آلمانی می توانند نسخه اسپرت اشکودا اکتاویا RS را خریداری کنند. نوع RS یک نسخه تولید محدود است و به عنوان یک سدان اسپرت کامپکت شناخته می شود.

حروف RS در نام این خودرو و برخی مدل های اروپایی دیگر مخفف کلمه Rally Sport است. در واقع نسخه های RS خودروها عملکرد رانندگی بهتری نسبت به مدل های استاندارد دارند. اشکودا اکتاویا RS نیز یک رقیب جدی برای فولکس واگن گلف GTi Clubsport است، اما برخلاف رقیب خود، می توان از آن به عنوان یک خودروی خانوادگی نیز استفاده کرد.

اشکودا اکتاویا RS

اشکودا اکتاویا RS در مقایسه با مدل های استاندارد ظاهر تهاجمی تری دارد. جلوپنجره این خودرو نیز به مشکی براق تغییر یافت. اکنون پنجره های لاخ به جای پلاستیک از شیشه ساخته می شوند. رینگ های اشکودا اکتاویا RS نیز رینگ های آلیاژی 18 اینچی هستند. همچنین شاهد رنگ مشکی در اسپویلر عقب هستیم.

امکانات و تجهیزات اشکودا اکتاویا RS عبارتند از:

روکش پارچه ای مشکی با دوخت قرمز، عناصر تزئینی مشکی پیانو در کابین، گرمکن صندلی های جلو، فرمان اسپرت با روکش چرمی، پدال های شیفتر، پدال های فولادی، سیستم تهویه خودکار دو کاناله، روشنایی داخلی، چراغ های LED جلو و عقب، شیشه جلو عایق صدا ، سنسور پارک جلو و عقب، اگزوز اسپرت، سیستم صوتی با صفحه نمایش 13 اینچی و ناوبری ماهواره ای، اتصال بلوتوث و USB، شارژر بی سیم، دستیار صوتی Laura با پشتیبانی ChatGPT، نور بالا خودکار، حفظ بین خطوط و کمک تغییر مسیر، کروز کنترل، سیستم کنترل ورود و شروع بدون کلید. مشتریان همچنین می توانند روکش چرمی میکروفایبر را برای خودروی خود انتخاب کنند.

کابین ماشین

اشکودا اکتاویا RS قدرت خود را از یک موتور 2 لیتری TSI بنزینی می گیرد. حداکثر قدرت این موتور 265 ، بخار است. گیربکس هفت سرعته اتوماتیک DSG نیز وظیفه انتقال نیرو را در این خودرو بر عهده دارد. شتاب صفر تا صد در اشکودا اکتاویا RS شش و نیم ثانیه است. حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت خواهد بود. قیمت اشکودا اکتاویا RS در آلمان حدود 47 هزار یورو (2.9 میلیارد تومان) است.

منبع: https://digiato.com/car-news/skoda-octavia-rs-a-car-that-is-not-afraid-of-any-competitor

نسل چهارم جیلی امگرند با قیمتی کمتر از 10 هزار دلار وارد بازار شد.

جیلی امگرند یکی از سدان های محبوب، مقرون به صرفه و پرفروش چینی است. نسل اول این خودرو با نام جیلی امگرند EC7 در بازار ما حضور داشت و به عنوان یک خودروی چینی ایمن و مجهز شناخته شد. در حالی که عرضه محصولات جیلی به بازار ایران بدون مشکل پیش نرفته است، این شرکت از نسل های مختلف سدان امگرند رونمایی می کند. حالا نوبت نسل چهارم جیلی امگرند است که با قیمت پایه 9600 دلار وارد بازار چین شود. این خودرو به دلیل قیمت مقرون به صرفه ای که دارد یک انتخاب بسیار ایده آل برای ورود به بازار ایران محسوب می شود.

ماشین اقتصادی به سبک چینی

عرضه نسل چهارم جیلی امگرند به بازار چین از 6 ژوئیه 2025 آغاز شد. این خودرو در چهار تیپ عرضه می شود و قیمت آن از 69900 تا 88900 یوان (9600 دلار تا 12200 دلار) متغیر است. به عبارتی ارزان ترین نوع امگرند 557 میلیون تومان و گران ترین نوع آن 708 میلیون تومان قیمت دارد. با قیمت نسل چهارم جیلی امگرند در بازار ایران می توانید دنده تارا یا دنده شاهین خریداری کنید.

ابعاد امگرند نسل چهارم شامل طول 4638 میلی متر، عرض 1820 میلی متر، ارتفاع 1460 میلی متر و فاصله بین دو محور 2650 میلی متر است. این خودرو را می توان یک سدان کامپکت استاندارد در نظر گرفت. رینگ های این خودرو نیز بسته به نوع انتخابی، 16 یا 17 اینچ است.

جیلی امگرند

نسل چهارم Emgrand را می توان تجدید نسل سوم دانست. ظاهر این خودرو در نسل چهارم تفاوت چندانی با نسل سوم ندارد و همچنان از اصول طراحی مدل قبلی استفاده می کند. مشبک مرکزی با شکل آبشاری متشکل از 16 نوار عمودی در جلو قابل مشاهده است. لوگوی نقره ای جدید جیلی جایگزین لوگوی قدیمی شد. تریم کرومی L شکل نیز در پایین خودرو دیده می شود. در قسمت عقب خودرو شاهد چراغ های جلوی جدیدی هستیم که با استفاده از 190 ال ای دی مجزا ساخته شده اند.

نسل چهارم جیلی امگرند همچنان نیروی خود را از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی می گیرد. حداکثر بازده این موتور 127 ، بخار قدرت و 152 نیوتن متر گشتاور است. یک گیربکس پنج سرعته دستی یا یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال نیرو را در این خودرو بر عهده دارد.

تجهیزات نسل چهارم جیلی امگرند شامل:

فرمان 12.3 اینچی 2 پره، فرمان 4 پره قابل تنظیم، سیستم عامل گلکسی، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، کمک پارک، کمک استارت در سربالایی، سانروف، ورود و استارت بدون کلید، آینه های جانبی برقی با دستیار گرمایشی و ریموت ایمنی خوش طعم.

منبع: https://digiato.com/car-news/fourth-generation-geely-emgrand-entered-the-market

5200 خودروی وارداتی به زودی از گمرک ترخیص می شود

محمد رضوانی فر رئیس کل گمرک و معاون وزیر اقتصاد از ترخیص ۵۲۰۰ خودروی وارداتی به زودی در گمرکات کشور خبر داد. به گفته رئیس گمرک ارزش این خودروها معادل 90 میلیون دلار است. یعنی هر خودروی وارداتی حدود 17300 دلار قیمت دارد. این خودروها در مرحله نهایی مراحل ترخیص هستند و به زودی در بازار ایران حضور خواهند داشت.

جزئیات نحوه ترخیص خودروهای وارداتی در سال جاری

به گفته رئیس کل گمرک از ابتدای سال جاری تا 29 تیر 1403 هجری شمسی تعداد 8 هزار و 257 دستگاه خودرو از گمرکات دولتی ترخیص نهایی شد. ارزش این خودروها 165 میلیون دلار است که هر خودرو معادل 19983 دلار است. با این محاسبه انتظار داریم تا پایان سال 1403 هجری شمسی حدود 25 هزار خودرو از گمرکات دولتی ترخیص شود. این عدد با تعداد واردات ایده آل فاصله زیادی دارد، اما با توجه به شرایط فعلی بازار خودرو، عدد مناسبی محسوب می شود.

سال گذشته این تعداد فقط 277 خودرو بود که ارزش کل آن 8.3 میلیون دلار بود. به عبارت دیگر در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ هجری قمری ۲۷۷ دستگاه خودرو با میانگین قیمت هر خودرو ۲۹۹۶۳ دلار به کشور وارد شد. بنابراین می توان گفت در حوزه واردات خودرو شاهد ورود خودروهای بیشتری با قیمت کمتر نسبت به سال گذشته به کشور هستیم.

ماشین وارداتی

هفدهمین مرحله ثبت نام خودروهای وارداتی از هفته گذشته آغاز شده و تا پایان روز یکشنبه ادامه دارد. در این مرحله متقاضیان می توانند از بین 36 خودرو از برندهای مختلف و با واردکننده های مختلف انتخاب کنند. نیمی از خودروها با قیمت ثابت و نیمی دیگر با تخفیف فروخته می شوند.

با شتاب گرفتن روند واردات خودرو به کشور، بازار این خودروها تا حدودی آرام شد. بسیاری از افرادی که سری اول خودروهای وارداتی را دریافت کردند اکنون از آنها استفاده می کنند. این اتفاق در حالی رخ داد که در سال 1402 هجری قمری تنها تعداد کمی از خودروهای وارداتی از نمایشگاه خارج شدند. راه اندازی ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان جدید منجر به کاهش تب قیمت خودروهای خارجی در بازار می شود.

منبع: https://digiato.com/car-news/5200-imported-cars-will-be-cleared-from-customs-soon

افزایش قیمت ساینا اس توسط سایپا (تیر 1403)

سایپا قیمت ساینا اس را برای تیر ماه 1403 هجری شمسی افزایش داد. قیمت این خودرو نسبت به گذشته حدود 5 میلیون تومان افزایش داشته است. این قیمت پس از صدور دعوتنامه تکمیل فرآیند پرداخت برای متقاضیان خرید ساینا اس اعلام شد. سایپا با ارسال دعوتنامه تکمیل فرآیند پرداخت، از متقاضیان درخواست تکمیل پرداخت کرد. این دسته از متقاضیان سال گذشته با ارائه پیش پرداخت قصد خرید ساینا اس را داشتند. پس از تکمیل وجه متقاضیان، خودروهای ساینا اس طی 90 روز کاری به متقاضیان تحویل داده می شود.

تغییرات قیمت ساینا اس در تیر 1403:

ماشین قیمت قبلی قیمت جدید نرخ افزایش
ساینا اس 340,196,000 تومان 345,764,000 تومان 5,568,000 تومان

در حال حاضر قیمت ساینا اس در بازار آزاد 422 میلیون تومان است و متقاضیان این خودرو را با قیمت ارزان تری در حدود 100 میلیون تومان از سایپا خریداری خواهند کرد. ساینا اس در حال حاضر ارزان ترین سدان تولید داخل است. این خودرو به طور همزمان جایگزین خودروهای معمولی تیبا و سنا شد. البته ساینا اس بیشتر از این خودروها به فروش می رسد. بزرگترین تفاوت ساینا اس با دو خودروی دیگر وجود دریچه گاز برقی و تفاوت ظاهری در نمای جلو و عقب است.

قیمت سینا اس

ساینا S در استاندارد 85 در واقع ماکت خودروهای ارتقا یافته در محدوده محصولات ایران خودرو است. در آذر 1402 نسخه جدید ساینا S معرفی شد که امکانات ایمنی جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. کنترل پایداری، دستیار نگه داشتن در سربالایی، نشانگر تعویض دنده و سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک از جمله تجهیزات این خودرو در نسخه ارتقا یافته است. ساینا اس نیز مانند ساینا و تیبا معمولی به موتور 1.5 لیتری هشت سوپاپ M15 مجهز شده است. تولید این خودرو از سال 2019 آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.

منبع: https://digiato.com/car/saina-s-price-increased-july-1403

چانگان CS75 پلاس جدید در چین دیده شده است

نسل چهارم کراس اوور جدید چانگان CS75 پلاس در چین رویت شد. CS75 Plus جدید در سه ماهه سوم سال جاری با قیمت اولیه 117900 یوان عرضه خواهد شد. در حال حاضر نسل سوم این کراس اوور در چین به فروش می رسد در حالی که نسل دوم آن تنها در بازار روسیه عرضه می شود.

چانگان CS75 پلاس با فروش بیش از 245 هزار دستگاه یکی از محبوب ترین کراس اوورهای بازار چین است و در بین 10 مدل پرفروش سال 2023 در این کشور رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.

چانگان CS75 پلاس

چانگان CS75 پلاس جدید بسیار شبیه به مدل های Ion است. این خودرو دارای جلوپنجره و چراغ های جلو به روز شده با چهار ردیف چراغ روشنایی در روز است. درها دارای دستگیره های جمع شونده هستند. در پشت خودرو یک چراغ عقب جهانی مشابه Changan Uni-K وجود دارد.

نگاهی به کابین چانگان CS75 پلاس

در تنها عکس منتشر شده از کابین جدید CS75 Plus، شاهد دو صفحه نمایش مجزا برای پنل ابزار دیجیتال و سیستم چندرسانه ای هستیم. علاوه بر بزرگتر بودن، صفحه نمایش لمسی مرکزی جدید به صورت عمودی قرار گرفته است. در نسل دوم و سوم این کراس اوور، یک واحد کنترل تعبیه شد که شامل دو صفحه نمایش LCD است.

کابین ماشین

به گفته پایگاه داده وزارت صنعت چین، نسخه جدید CS75 Plus بزرگتر است. ابعاد دقیق این کراس اوور 1.69/1.91/4.77 متر و فاصله بین دو محور آن 2.8 متر است. در مقایسه با نسل دوم موجود در روسیه، نسل چهارم این مدل 70 میلی متر بزرگتر، 45 میلی متر عرض و 15 میلی متر پایین تر است.

با وجود افزایش ابعاد، فضای داخلی خودرو تنها پنج سرنشین را در خود جای می دهد. وزن محدود این مدل بسته به پیکربندی از 1545 تا 1580 کیلوگرم متغیر است. وزن آن با محموله به 1980 کیلوگرم می رسد.

نمای عقب

چانگان CS75 پلاس به موتور 1.5 لیتری با قدرت 188 یا 192 ، بخار مجهز خواهد شد. این کراس اوور تنها با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک Aisin عرضه خواهد شد.

در روسیه، نسل دوم مدل Changan CS75 Plus با تجهیزات لوکس با قیمت 2939900 روبل به فروش می رسد. این مدل مجهز به موتور 1.5 لیتری بنزینی با قدرت 167 ، بخار و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک Aisin است.

منبع: https://digiato.com/car-news/new-changan-cs75-plus-was-spotted-in-china

فروش تویوتا پریوس در ماه ژوئن در آمریکا: تنها 13 دستگاه!

نسل پنجم تویوتا پریوس نسبت به مدل قبلی پیشرفت چشمگیری داشت و فروش این مدل در اوایل سال جاری به شدت افزایش یافت. با این حال، گزارش فروش سه ماهه دوم این خودروساز ژاپنی نشان می دهد که عملکرد هیبریدی در ماه ژوئن بسیار ضعیف بوده است. تنها 13 پریوس در ماه گذشته فروخته شد.

هنگامی که تویوتا در آوریل گذشته پریوس را به دلیل باز شدن درهای عقب آن هنگام رانندگی فراخواند، به طور موقت فروش خودرو را متوقف کرد تا مشکل را برطرف کند. این شرکت ژاپنی از مالکان خواست تا قابلیت قفل خودکار درب را فعال کنند تا در صورت اتصال کوتاه از باز شدن درب جلوگیری کنند.

اگرچه فروش ژوئن نسبت به سال گذشته 99.5 درصد کاهش داشت، اما این تعداد در نیمه اول سال 2024 به 15474 دستگاه رسید. این افزایش 2.9 درصدی ممکن است اندک به نظر برسد، اما فروش پریوس به زودی بهبود خواهد یافت.

تویوتا ماه گذشته اعلام کرد که تولید پریوس را در ژاپن از سر خواهد گرفت و خودروهای جدید در اواخر جولای و اوایل آگوست وارد ایالات متحده خواهند شد. تویوتا انتظار دارد فروش این مدل در اواخر سال جاری افزایش یابد.

نگاهی به تویوتا پریوس

تویوتا پریوس به عنوان خودروی نمادینی شناخته می شود که باعث رونق فروش خودروهای هیبریدی در سراسر جهان شد. این خودرو از سال 1997 تولید شده است.تویوتا پنج نسل از این خودرو را روانه بازار کرده است. نسل پنجم تویوتا پریوس از سال 2022 وارد بازار جهانی شده است.این نسل فقط در ژاپن تولید می شود.

تویوتا پریوس

نسل پنجم پریوس مجهز به موتور 2 لیتری با موتور الکتریکی است. در نسخه های چهارچرخ محرک، موتور الکتریکی دیگری با قدرت 40 ، بخار بر روی محور عقب خودرو نصب شده است. مجموع قدرت پریوس، پریوس AWD و پریوس پرایم برابر با 194، 196 و 220 ، بخار است. پریوس استاندارد در 10.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. این زمان برای تویوتا پریوس پرایم 6.4 ثانیه است.

منبع: https://digiato.com/car-news/toyota-prius-sales-in-june-in-america-only-13-units