اتوبوس های وارداتی برای نوروز نرسیدند!

از گذشته های دور تا به امروز، نوروز برای بسیاری از ایرانیان زمان سفر بوده است. در این زمان، تقاضا برای خرید بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما افزایش می یابد. بنابراین افزایش تعداد خودروهای در حال خدمت ضروری است. اما به نظر می رسد اتوبوس های وارداتی وعده داده شده برای تعطیلات نوروز امسال وارد نشوند.

سال نو رسید اما اتوبوس های وارداتی نیامدند!

دستورالعمل واردات اتوبوس های فرسوده در جلسه 30 اردیبهشت هیئت دولت به تصویب رسید. اما پس از گذشت 8 ماه، متقاضیان واردات اتوبوس های فرسوده همچنان متضرر هستند. شرکت های واردکننده، سازمان راهداری و حراست این موضوع را مدام با یکدیگر در میان می گذارند و به همین دلیل در آستانه نوروز شاهد ورود اتوبوس های جدید به ناوگان حمل و نقل کشور نیستیم.

خبرگزاری مهر در گزارشی به این موضوع پرداخت. به گفته این آژانس، کمبود اتوبوس و افزایش تعداد سفرها در ایام نوروز باعث افزایش تقاضا برای خرید بلیت اتوبوس می شود. در نتیجه افزایش تقاضا، قیمت بلیط اتوبوس نیز افزایش خواهد یافت. گفته های خبرگزاری مهر صحیح است زیرا بررسی های میدانی در سایت های فروش بلیت اتوبوس حاکی از افزایش قیمت این سرویس در هفته های اخیر است. همه اینها در حالی است که هنوز دو هزار اتوبوس وارداتی به ناوگان حمل و نقل بین جاده ای کشور نپیوسته اند.

تقاضای افزایش قیمت بلیت اتوبوس در آستانه عید نوروز

احمد رضا عامری سخنگوی اتحادیه شرکت های تعاونی مسافرین کشور در گفت و گو با خبرگزاری مهر درباره افزایش قیمت بلیت اتوبوس و کمبود خودرو گفت و گو کرد. به گفته العامری، در سال 1400 تعداد 16500 اتوبوس بین شهری در کشور فعال بوده که این تعداد اکنون به 7500 دستگاه رسیده است.

به عبارت دیگر 55 درصد اتوبوس های تردد در کشور دیگر مسافر حمل نمی کنند. البته این اتوبوس ها ناپدید نشدند. برخی از اتوبوس های بین شهری به دلیل فرسودگی و فرسودگی، فقط خدمات ویژه ای مانند تورهای دیدنی یا سفرهای دانشجویی ارائه می دهند. بخش دیگری از اتوبوس ها نیز به عنوان سرویس حمل و نقل برای کارکنان استفاده می شد.

اتوبوس های وارداتی

العامری در خصوص در دسترس نبودن اتوبوس ها از دولت خواست تا از موضوع قیمت گذاری بلیت اتوبوس عقب نشینی کند و این موضوع را به تعاونی ها بسپارد. در روزهای آینده قیمت بلیت های نوروزی مشخص و افزایش می یابد. به گفته العامری، پیش فروش بلیت نوروزی اتوبوس از روزهای آینده آغاز می شود.

به گفته سخنگوی اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور، برنامه ای برای واردات اتوبوس به کشور وجود ندارد. البته وی اعلام کرد که حوزه حمل و نقل به خودروهای جدید نیاز دارد. سه شرکت خودروسازی علاوه بر رفع نیاز خودروهای جدید از طریق اتوبوس های وارداتی، محصولات جدیدی را نیز در این زمینه معرفی کردند. این محصولات شامل اتوبوس نویگیتور از سروش دیزل، اتوبوس خودرو دیزل از ایران، چین و مارال موتور کامینز از آقاب افشان است. از سه محصول ارائه شده تنها اتوبوس سروش دیزل نویگیتور فروخته شد. این اتوبوس سال آینده تحویل می شود.

منبع: https://digiato.com/car-news/imported-buses-arrived-for-nowruz-eid

لیست قیمت لاستیک بیابانی به قیمت دولتی + جدول زمانی اسفند ماه 1402 منتشر شد

شرکت دزرت تایر یکی از شرکت هایی است که از طریق توزیع کنندگان خود اقدام به توزیع لاستیک دولتی می کند. اکنون لیست قیمت لاستیک های بیابانی به قیمت دولتی منتشر شده است. البته باید اشاره کنیم که این فهرست مربوط به ماه مارس 1402 هجری قمری است. بنابراین، اگر در زمان دیگری این مقاله را مطالعه کنید، ممکن است قیمت های متفاوتی را در بازار مشاهده کنید. قیمت های اعلام شده برای این لیست شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی شود. بنابراین باید 9 درصد دیگر به اعداد اعلام شده اضافه شود تا قیمت نهایی محصول برای مصرف کننده مشخص شود.

قیمت لاستیک بیابانی

کافر سور از سال 1377 فعالیت خود را در استان خراسان جنوبی آغاز کرد و زمینه فعالیت این شرکت تولید لاستیک رادیال خودروهای سواری می باشد. از طریق یک تحقیق کوتاه در بازار، مشتریان می توانند لاستیک های بیابانی با اندازه های مختلف با ابعاد مختلف خریداری کنند. بنابراین هم دارندگان خودروهای داخلی و هم دارندگان خودروهای وارداتی می توانند از محصولات تایر بیابانی استفاده کنند. تایر کویر یکی از تولیدکنندگان لاستیک ایرانی است که تایرهای چهارفصل را در گستره محصولات خود دارد.

لیست قیمت تایر بیابانی به قیمت دولتی اسفند 1402:

لاستیک اندازه گیری قیمت اعلام شده (SAR)
ویژه KB2000 175/60R13 8,005,950
Elegance KB12 165/65R13 7,535,010
هوشمند KB26 165/65R13 7,535,010
KB36 گرانبها 175/70R13 8,182,548
قوی (R14) KB22 185/65R14 9,883,353
ایده آل (R14) KB27 185/65R14 9,883,353
تندر (R14) KB77 205/60R14 11,537,990
KB44 ارائه می دهد 205/60R14 11,537,990
KB88 انعطاف پذیر 185/60R14 9,496,575
Roadmaster KB600 195R14C 16,144,481
کاسپین KB6000 195R14C 16,144,481
قوی (R15) KB22 185/65R15 10,486,916
ایده آل (R15) KB27 185/65R15 10,486,916
KB33 اضافی 195/60R15 10,949,315
تندر (R15) KB77 205/60R15 12,126,664
KB47 قدرتمند 195/65R15 11,167,122
KB44 ارائه می دهد 205/50R16 15,417,381
KB55 عالی 205/55R16 16,687,050
ببر KB66 215/65R16 23,507,828
KB57 215/60R16 18,482,217
KB47 195/60R16 15,684,945
ببر (17) KB66 215/60R17 26,762,581
KB700 عالی 225/65R17 25,191,786
KB700 عالی 235/65R17 25,384,190
طوفان KB200 215/50 R17 23,030,493
Vitality KB57 215/55R17R 18,026,822
KB55 عالی 205/50R17 17,940,118
KB900 غالب 265/65R17 36,141,442
SUV Valiant KB444 245/70R17 35,361,340
LT Valiant KB444 245/70R17 35,836,857
عالی (235/18) KB700 235/60R18 26,648,224
عالی (225/18) KB700 225/60R18 25,309,250
طوفان KB200 215/45R18Z 22,764,467
KB800 سرسخت 235/55R18 27,325,259
KB900 غالب 265/60R18 36,504,705
Tascenor KB300 215/55.18 24,952,949
KB700 عالی 235/55.19 27,688,350
فوق العاده (225/55/19) KB700 225/55R19 27,659,908
بهمن KB555 255/45R20 30,306,528

منبع: https://digiato.com/car-news/price-list-of-kavir-tire-tires-with-government-rate-published

لیست قیمت محصولات سایپا اسفند ماه 1402 هجری شمسی + جدول منتشر شد

گروه خودروسازی سایپا طبق معمول لیست قیمت خودروهای خود را برای اسفند ماه 1402 هجری شمسی منتشر کرد. در لیست قیمت محصولات سایپا اسفند ماه 1402 طیف کامل خودروهای سایپا و دو زیرمجموعه زامیاد و پارس خودرو به چشم می خورد. مشتریانی که قبلا خودرو خریداری کرده اند بر اساس لیست قیمت جدید این شرکت تسویه حساب خواهند شد. این لیست همانند ماه های گذشته کامل بوده و انواع خودروهای سواری و تجاری در آن قابل مشاهده است.

لیست قیمت محصولات سایپا

سایپا در اسفند 1402 قیمت ساینا S با استاندارد 85، کوییک پلاس اتوماتیک و کوییک اس با استاندارد 85 را در اسفند 1302 افزایش داد، همچنین چند ماه بعد ساینا GX به عنوان نسخه تمام آپشن این خودرو به لیست قیمت سایپا بازگشت. . اگر به لیست زیر دقت کنید و آن را با قیمت های اعلام شده در بخشنامه های قبلی سایپا مقایسه کنید، متوجه کاهش بسیار جزئی قیمت برخی خودروها خواهید شد. در واقع این کاهش به دلیل لغو عوارض و سایر پرداخت های قانونی در سال 1402 اتفاق افتاده است. خودروهایی که در فروردین ماه 1403 هجری شمسی به مشتریان تحویل داده می شوند با نرخ عوارض و مالیات بر اساس نرخ سال جدید قیمت گذاری می شوند.

لیست قیمت محصولات سایپا اسفند 1402 هجری شمسی:

نام محصول قیمت (SAR)
محصولات سایپا
ساینا اس تیپ DA 3,237,570,000
ساینا اس با 85 دنده 3,354,640,000
ساینا اس دوبل 2,831,620,000
ساینا اس اتوماتیک 3,309,320,000
سینا جی ایکس 3,297,770,000
سریع به علاوه اتوماتیک 3,368,170,000
Fast S از نوع DA 2,815,920,000
سریع S با دنده 85 2,945,040,000
سریع GX-L 3,538,910,000
GX-L سریع با ترمز ESC 3,632,660,000
اطلس جی 3,997,310,000
شاهین جی (ترمز ESC) 4,344,940,000
شاهین GL (ترمز ESC)
*سانروف وجود ندارد
4,182,990,000
شاهین جی اتوماتیک 6,417,180,000
چانگان + CS35 نوع 2 11,434,880,000
چانگان + CS35 نوع 3 12,744,132,000
Changan+CS55 14,009,630,000
محصولات زامیاد
نیسان یک گزینه است 5,171,900,000
قیمت شعاعی: 169000000
قیمت هیدرولیک: 221,000,000
Nissan Tech Optional (SVPD) 5,421,900,000
نیسان دو آپشن 5,541,900,000
قیمت شعاعی: 169000000
قیمت هیدرولیک: 221,000,000
اختیاری نیسان دیزل 6,251,900,000
پادرا پلاس تکسوس 5,999,900,000
دوبل بهادرا پلاس 6,459,900,000
پیکاپ شعاعی کارون 7,101,900,000
محصولات پارس خودرو
سریع روپیه 2,862,540,000
Rapid CVT R 3,385,180,000
RS سریع با 85 دنده 2,926,280,000
سریع GXR-L 3,653,450,000
GXR-L سریع با ترمز ESC 3,747,200,000
Zotye DL5 10,599,630,000

منبع: https://digiato.com/price-terms-of-sale-car/price-list-saipa-products-march-1402-published

چند خودرو دست دوم در ایران وجود دارد؟

خودروهای فرسوده یک مشکل بزرگ برای سیستم حمل و نقل یک جامعه است. اما ارائه آمار دقیق از تعداد خودروهای فرسوده در کشور همواره محل بحث بوده است. پس از حذف تدریجی بازسازی خودروهای دست دوم در اواسط دهه 2000، تعداد این خودروها در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا در گزارشی به این موضوع پرداخت. بر اساس آمار وزارت صنعت، 22 میلیون و 108 هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت در کشور وجود دارد. در این میان 13 میلیون و 51 هزار خودرو و موتورسیکلت فرسوده یا در شرف فرسودگی است. به عبارت دیگر 59 درصد خودروها و موتورسیکلت های کشور فرسوده هستند.

آمارهای مهم از تعداد خودروهای فرسوده در کشور

ارائه آمار فوق از سوی وزارت امنیت نشان می دهد که تعداد خودروهای فرسوده در کشور با بحران بزرگی روبرو شده است. روند اسقاط و نوسازی خودروهای فرسوده در سال ۱۳۹۶ پس از توقف واردات خودرو متوقف شد. دلیل این مشکل تامین مالی این فرآیند از طریق واردات خودرو بوده است. پس از توقف واردات خودرو دیگر منابع مالی برای صدور گواهی اسقاط خودرو وجود ندارد. دولت دوازدهم و سیزدهم تلاش کردند این روند را از طریق خودروسازان پیش ببرند اما به نظر می رسد خودروسازان بزرگ در نبود واردات به سهم خود در نوسازی خودروهای فرسوده عمل نکرده اند.

تعداد خودروهای دست دوم

افزایش تعداد خودروهای فرسوده در سال های اخیر باعث افزایش مصرف سوخت در کشور نیز شده است. بر اساس گزارش مرکز پژوهش های شورا، کنسل ، هر خودروی فرسوده، مصرف سالانه دو هزار لیتر بنزین را کاهش می دهد. ارزش این مقدار بنزین در قیمت صادراتی به 54 میلیون تومان می رسد. البته سهم موتورسیکلت های فرسوده بیشتر از خودرو است. آمار خودروهای فرسوده در بخش های بحرانی به شرح زیر است:

  • موتور سیکلت 90 درصد
  • مینی بوس 86 درصد
  • اتوبوس های بین شهری 82 درصد
  • اتوبوس های بین شهری 57 درصد
  • تاکسی 48 درصد

با توجه به تعداد خودروهای فرسوده، بخش زیادی از خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ فرسوده هستند. در چنین شرایطی اجرای طرح های ترافیکی سختگیرانه بر روی خودروهای شخصی نمی تواند از میزان آلایندگی شهرها بکاهد. در عوض، لازم است اتوبوس‌های شهری، مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن نوسازی شوند. البته این موضوع نیاز به بودجه قابل توجهی دارد.

منبع: https://digiato.com/car-news/what-is-the-number-of-depreciated-cars-in-iran

طرح روی آوردن به خودروهای دیگر در واکنش به اعتراض مشتریان بهمن موتور صورت می گیرد

در هفته های اخیر شاهد اعتراض مشتریان بهمن موتور به افزایش قیمت کرامت و اخلاص بودیم. این افزایش قیمت ها که با مجوز سازمان حمایت صورت گرفت باعث افزایش حدود 200 میلیون تومانی قیمت وقار و اخلاص انواع آن شد. اعتراض مشتریان شرکت بهمن موتور تاکنون به نتیجه نرسیده است زیرا این شرکت قصد کاهش قیمت محصولات خود را ندارد.

مشتریان بهمن موتور در چند مرحله به نتایج اعتراض می کنند

بهمن موتور در ابتدا پروژه تبدیل کرامت و اخلاص به پرایم تیپ 2 را برای مشتریان خود در نظر گرفت اما این طرح مورد تایید مشتریان قرار نگرفت. در نتیجه بهمن موتور مشتریان را به سیستم یکپارچه بازگرداند.

اکنون این قابلیت در اختیار مشتریان بهمن موتور قرار گرفته است تا به جای کرامت و اخلاص، خودروهای خود را از کرمان موتور یا مدیران خودرو انتخاب کنند. این کار از طریق یک سیستم یکپارچه انجام می شود. مشتریان معترض بهمن موتور باید ابتدا سفارش خود را لغو و سپس یکی از خودروهای موجود را برای تحویل انتخاب کنند. خودروهای جایگزین برای مشتریان بهمن موتور به شرح زیر است:

  • محصولات مدیران خودرو: Tigo 8 Pro Max، Tigo 8 Pro e Plus، Tigo 7 Pro Premium، Phoenix FX
  • محصولات شرکت کرمان موتور: JAC J4، JAC S3، KMC X5
اعتراض مشتریان بهمن موتور

در روزهای اخیر هم مدیران خودرو و هم کرمان موتور شرایط فروش محصولات خود را اعلام کردند. بنابراین مشتریان معترض بهمن موتور با تغییر خودروهای ثبت نامی خود می توانند از این پس نسبت به ثبت نام و واریز خودروی جدید اقدام کنند. هر سه محصول کرمان موتور قیمتی کمتر از محصولات بهمن موتور دارند و در حال حاضر به صورت نقدی عرضه می شوند. بنابراین مشتریان بهمن موتور می توانند با تحویل فوری خودروهای کرمان موتور را ثبت نام و خریداری کنند. از سوی دیگر مدیران خودرو محصولات خود را با شرایط فروش اقساطی بلند مدت به کاربران عرضه کردند.

منبع: https://digiato.com/price-terms-of-sale-car/plan-to-convert-to-other-cars-is-response-bahman-motor-customers-protest

قیمت بالای وفاداری و کرامت، متقاضیان را به حواله سوق داد

گروه بهمن در هفته های اخیر به طور رسمی قیمت وفاداری و عزت را افزایش داده است. این افزایش مورد تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان بوده و لذا اعتراض به آن بیهوده به نظر می رسد. از این رو بسیاری از متقاضیان سفارشات وفاداری و کرامت با اولویت تحویل در زمستان 1402 هم اکنون به فکر فروش حواله خود هستند.

واکنش های متفاوت متقاضیان به افزایش قیمت وفاداری و کرامت

اعتراض متقاضیان خرید کرامت و اخلاص با اولویت از زمستان 1402 هجری شمسی پس از افزایش رسمی قیمت این خودرو در بخشنامه فروش شرکت خودروسازی بهمن آغاز شد. این گروه از معترضان ابتدا مقابل وزارت صمت تجمع کردند. روز گذشته تجمع اعتراضی در مقابل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. اما بعید به نظر می رسد که این دسته از متقاضیان بتوانند با قیمت های قبلی امانت و وقار را کسب کنند. طرح تبدیل تبدیل کرامت و صمیمیت به Respect Type 2 مورد توجه این دسته از متقاضیان قرار نگرفت. در واقع، مشتریانی که از قبل آماده خرید دیگنیتی و فیدلیتی بودند، نمی توانستند پول اضافی برای خرید خودرو بپردازند. در نتیجه تصمیم گرفتند حواله های خود را بفروشند. این مشکل برای خریداران محصولات ایران خودرو نیز پیش آمد که از آنها خواسته شد تا نسخه های به روز شده را با اختلاف قیمت قابل توجه انتخاب کنند.

اعتراض به افزایش قیمت امانتداری

اگر همین الان به پلتفرم های آنلاین خرید و فروش لوازم و گجت ها مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از انحرافات Fidelity و Dignity برای فروش تبلیغ می شوند. قیمت این نقل و انتقالات بین 250 تا 300 میلیون تومان است. البته قیمت نقل و انتقالات کاراما پرستیژ بالاتر است و به 400 میلیون تومان می رسد.

یعنی با خرید حواله 290 میلیون تومانی می توانید با قیمت یک میلیارد و 331 میلیون تومان صاحب فیدلیتی پرایم پنج نفره شوید. هزینه کامل خرید این خودرو حدود 1.6 میلیارد تومان برای شما هزینه خواهد داشت. این در حالی است که اگر بخواهید همین خودرو را در بازار آزاد بخرید باید یک میلیارد و 800 میلیون تومان به فروشنده بپردازید. بنابراین خرید نقل و انتقالات کرامت و صداقت برای هر مدل حدود 200 میلیون تومان سود به همراه دارد.

منبع: https://digiato.com/car-news/price-increase-of-fidelity-and-dignity-pushed-the-applicants-to-sell

تست رانندگی با تیگو 7 پرو هیبریدی، خودرویی که برای طیف وسیعی از مشتریان جذاب است

روزنامه نگاران در نخستین روزهای مارس 1402 هجری شمسی فرصت یافتند تا مصاحبه ای کوتاه با فینیکس تیگو 7 پرو هیبریدی داشته باشند. این خودرو در ماه های آینده وارد بازار خواهد شد و به عنوان محصولی کوچکتر و ارزانتر از تیگو 8 پرو هیبریدی شناخته خواهد شد. انتظار داریم نسخه هیبریدی تیگو 7 پرو به دلیل قیمت پایین و عملکرد فنی قابل قبول، محبوبیت بالایی در بین علاقه مندان داشته باشد. در مقاله بعدی با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی ظاهری، تفاوت های محدود

تفاوت های ظاهری تیگو 7 پرو هیبریدی با نسخه احتراق داخلی این خودرو محدود است. این خودرو همچنان یک تیگو 7 است و می توانید این ویژگی را از چهره آن تشخیص دهید. چهره این خودرو کاملا با تیگو 7 پرومکس مطابقت دارد که قدرتمندترین نسخه این خودرو با موتور احتراق داخلی است. طبیعتا طراحان با استفاده از نوارهای آبی سعی کردند خودرو را مدرن جلوه دهند. رینگ های 18 اینچی این خودرو نیز طراحی جدیدی برای نشان دادن هیبریدی بودن خودرو دریافت کردند. چراغ های جلوی این خودرو نیز به ال ای دی تغییر یافت تا با نسخه معمولی متفاوت باشد.

تیگو 7 پرو هیبریدی

تفاوت های ظاهری تیگو 7 هیبریدی با نسخه های احتراق داخلی در کابین ظریف است و به واحدهای کنترلی سیستم هیبریدی محدود می شود. خوشه های دوگانه 12.3 اینچی و یک صفحه لمسی 8 اینچی برای سیستم تهویه و روشنایی داخلی نیز کابین را متنوع می کند.

مشخصات فنی تیگو 7 پرو هیبرید

مانند Tigo 8 Pro Hybrid، Tigo 7 Pro Hybrid از موتور هیبریدی پلاگین استفاده می کند. بنابراین موتور الکتریکی نقش اصلی نیروی محرکه را ایفا می کند و موتور احتراق داخلی تنها به عنوان یک ژنراتور استفاده خواهد شد. طبیعتا برای باتری این خودروها درگاه شارژ نیز در نظر گرفته شده که در ایران چندان کاربردی نیست. با این حال، یک تغییر بزرگ در تیگو 7 پرو هیبریدی نسبت به تیگو 8 پرو ای پلاس وجود دارد که این خودرو را بیش از پیش محبوب کرده است. Tiggo 7 Pro Hybrid دارای دو موتور الکتریکی است و یک کراس اوور قدرتمند به حساب می آید!

موتورهای الکتریکی این خودرو در مجموع 88 ، بخار قدرت تولید می کنند. موتور بنزینی این خودرو 1.5 لیتری توربوشارژ است که در طیف گسترده ای از خودروهای ام وی ام، چری و فنیکس در بازار ایران از جمله چری تیگو 7 نسل اول استفاده می شود. این موتور حداکثر قدرت 147 را تولید می کند. ، بخار و 210 نیوتن متر گشتاور. موتور احتراق داخلی هیبریدی پلاگین تیگو 7 پرو نسبت به کیفیت سوخت حساسیت کمتری دارد و این موضوع در دراز مدت باعث بهبود آن می شود. راندمان کلی تیگو 7 پرو هیبریدی 235 ، بخار و 510 نیوتن متر گشتاور است که برای یک کراس اوور کوچک اعداد قابل احترامی است.

امتحان رانندگی

گیربکس هیبریدی خودرو یا DHT نیز در نسخه هیبریدی تیگو 7 استفاده شده است. حالت های مختلف رانندگی برای این خودرو در نظر گرفته شده است. این خودرو می تواند با موتور بنزینی بدون درگیری موتورهای الکتریکی، تنها با یک موتور الکتریکی، با دو موتور الکتریکی، با یک موتور احتراق داخلی و یک موتور الکتریکی و با هر سه موتور حرکت کند. برد رانندگی این خودرو در حالت تمام الکتریکی حداکثر 82 کیلومتر خواهد بود. شتاب 0 تا 100 این خودرو 7.4 ثانیه است.

تست درایو با نسخه هیبریدی کراس اوور کوچک برای مدیران خودرو

بسیاری از ما تجربه رانندگی با خودروهای هیبریدی را به دلیل محدودیت های اعمال شده در بازار خودروی ایران نداشته ایم. بدین ترتیب گشتاور 510 نیوتن متری این حس را به شما می دهد که شتاب فوق العاده ای را تجربه خواهید کرد. اما در تیگو 7 هیبریدی این اتفاق نمی افتد. در حالت کارکرد Eco و Standard، دریچه گاز واکنش طبیعی دارد. اما اگر درایو را در حالت اسپرت قرار دهید، شتاب و کشش قوی تری را احساس خواهید کرد.

هنگام حرکت در شهر می توانید از حالت تمام برقی استفاده کنید و از سکوت و آرامش خودرو لذت ببرید. به خصوص که این خودرو هیچ صدای هشدار خارجی تولید نمی کند و کاملا بی صدا است. عملکرد تیگو 7 هیبریدی نیز در شهر قابل قبول است و سیستم تعلیق آن سواری راحت را برای سرنشینان فراهم می کند. سیستم تعلیق این خودرو از ترکیب سیستم مک فرسون در جلو و سیستم چند لینکی در عقب تشکیل شده است.

تیگو 7 پرو هیبریدی

اگر این ماشین را در جاده ببرید، عملکرد آن بهتر می شود. شتاب با عملکرد همزمان موتورها تا حد زیادی بهبود می یابد. کابین خودرو نیز در سرعت های زیر 100 کیلومتر بسیار آرام و راحت است. همچنین به دلیل مرکز ثقل پایین، در این کراس اوور حرکات نوسانی را تجربه نخواهید کرد. البته عملکرد سیستم تعلیق Tigo 7 Pro Hybrid در جاده به خوبی جاده های شهری نیست. از آنجایی که ما با یک وسیله نقلیه نردبانی سر و کار نداریم، آفرود با این تیگو 7 هیبریدی توصیه نمی شود.

نتیجه گیری: آیا تیگو 7 پرو هیبریدی را بخریم یا خیر؟

تعیین ارزش خرید تیگو 7 هیبریدی بستگی به قیمت آن دارد. در مورد تیگو 8 پرو ای پلاس، شاهد بودیم که این خودرو با قیمت گران تری نسبت به تیگو 8 پرو مکس به فروش رسید. بنابراین قیمت نسخه هیبریدی تیگو 7 پرو بالاتر از نسخه احتراق داخلی آن خواهد بود.

مدیران خودرو

اگر مدیران خودرو بتوانند این کراس اوور را با قیمتی کمتر از دو میلیارد تومان به بازار عرضه کنند، تصور می کنیم که شانس موفقیت این خودرو زیاد است. عملکرد فنی این خودرو می تواند تمام کراس اوورهای کوچک موجود در بازار را در زمانی که سه موتور همزمان کار می کنند به چالش بکشد. سازگاری موتور این خودرو با سوخت موجود در کشور باعث بهبود راندمان آن در دراز مدت می شود. علاوه بر این، بسته باتری در خودروهای هیبریدی کوچکتر از خودروهای الکتریکی است. در نتیجه تعویض باطری های این خودرو هزینه کمتری را برای مشتریان به همراه خواهد داشت.

منبع: https://digiato.com/car/driving-experience-with-tiggo-7-pro-hybrid

کدام یک از خودروهای شرکت کرمان موتور بیشترین حاشیه سود را دارد + جدول

چند وقت پیش در دیجیاتو حاشیه سود خودروهای سایپا را بررسی کردیم. حال به بررسی خودروهای کرمان موتور و حاشیه سود آن می پردازیم. البته در این مقاله تنها به بررسی خودروهای تولیدی شرکت کرمان موتور می پردازیم. بنابراین حاشیه سود برای خودروهایی مانند JAC J5 یا JAC S5 نسل اول محاسبه نشد (لازم به ذکر است که این خودروها در دراز مدت سود زیادی برای صاحبان خود داشتند). همچنین برخی از محصولات شرکت کرمان موتور مانند Back X3 Pro یا KMC X5 هنوز وارد بازار نشده اند. در حال حاضر امکان محاسبه حاشیه سود برای این خودروها وجود ندارد.

جدول حاشیه سود خودروهای کرمان موتور اسفند 1402:

ماشین قیمت کارخانه قیمت بازار مقدار تفاوت
جک جی 4 779,600,000 820,000,000 40,400,000
جک اس 3 910,450,000 1,183,000,000 272,550,000
فیس لیفت Jac S5 1,246,000,000 1,550,000,000 304,000,000
KMC J7 1,280,000,000 1,670,000,000 390,000,000
KMC T8 1,665,000,000 1,545,000,000 -120,000,000
KMC K7 1,602,000,000 1,860,000,000 258,000,000

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، سدان میان رده KMC J7 در حال حاضر بیشترین حاشیه سود را دارد. البته فروش این خودرو در بازار پر از کراس اوورهای رنگارنگ کار ساده ای نیست. بنابراین می توان گفت جک اس 5 فیس لیفت بیشترین سود را برای خریداران به ارمغان می آورد. تفاوت قیمت این خودرو در بازار و کارخانه حدود 300 میلیون تومان است. مصرف کننده با این بودجه می تواند یک خودروی کارکرده اقتصادی مانند تیبا یا ساینا خریداری کند. انتظار داریم این سطح از تفاوت قیمت پس از عرضه نسخه جدید یعنی KMC X5 مشاهده شود.

خودروهای کرمان موتور

تنها خودروی دارای اسپرد منفی در جدول حاشیه سود خودروهای کرمان موتور، KMC T8 است. مشتریان هم اکنون می توانند این کامیون را با قیمت 120 میلیون تومان ارزانتر از کارخانه در بازار آزاد خریداری کنند. این مقدار اختلاف قیمت منفی به دلیل آزادی تولیدکننده در تعیین قیمت برای وانت و سایر خودروهای تجاری است. در واقع آنقدر پیکاپ به بازار عرضه شده که عرضه از تقاضا پیشی گرفته است.

منبع: https://digiato.com/car-news/which-one-of-kerman-motors-cars-highest-profit-margin

عوارض گمرکی واردات خودروهای اقتصادی کاهش می یابد

در روز اول اسفند 1402 هجری قمری، بهادری جهرمی سخنگوی رسمی دولت از تصمیم دولت مبنی بر کاهش تعرفه واردات خودروهای اقتصادی خبر داد. به گفته وی، تعرفه واردات خودروهای زیر 10 هزار یورو به ده درصد کاهش می یابد. این تعرفه قبلا 100 درصد بود.

روزنامه ها و رسانه های وفادار به دولت پیش از این با وضع تعرفه های سنگین برای واردات خودروهای اقتصادی مخالفت کرده بودند. افزایش تعرفه واردات نیز باعث کاهش سودآوری شرکت های واردکننده از واردات خودروهای اقتصادی شد. در نتیجه این شرکت ها تمایل داشتند به جای خودروهای اقتصادی، خودروهای میان رده با قیمت 20 هزار دلار را به بازار ایران وارد کنند.

نتایج واردات خودروهای اقتصادی در بازار ایران چیست؟

البته صنعت خودروسازی دنیا در سال های اخیر تغییر کرده و خودروهای ارزان قیمت از اکثر بازارها محو شده اند. این خودروها فقط در بازار کشورهای در حال توسعه مانند هند یافت می شوند. برای مثال می توان نیسان مگنیت یا هیوندای اکستر را از جمله این خودروها دانست. بسیاری از هاچ بک های کوچک چینی با قیمت زیر 70 هزار یوان نیز می توانند با قیمت پایین وارد بازار ایران شوند. به عنوان مثال، چانگان CS15 در دو نوع به بازار عرضه می شود که به ترتیب 55000 و 71000 یوان قیمت دارند. بی وای دی اف 3 که برای مدت کوتاهی در بازار ایران معرفی شد، هم اکنون در چین با قیمت تقریبی 45 هزار یوان به فروش می رسد.

عوارض گمرکی واردات خودروهای اقتصادی کاهش می یابد

بنابراین با تغییر این قانون امکان واردات خودروهای چینی ارزان قیمت و کوچک به بازار ایران وجود خواهد داشت. طبیعتا این خودروها با قیمت اصلی به دست مشتریان ایرانی نمی رسند و شاید 50 درصد عوارض، مالیات و پرداخت های قانونی به قیمت آن ها اضافه شود. اما عرضه گسترده خودروهای ارزان قیمت چینی در محدوده قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان می تواند برخی از مشتریان را به خرید خودروهای وارداتی ترغیب کند. در این صورت می توان گفت وعده واردات خودروهای اقتصادی برای رده های مختلف مردم تا حدودی محقق خواهد شد.

منبع: https://digiato.com/car-news/import-tariff-of-economic-cars-will-reduced

خودروهای وارداتی زیادی می آوریم که نیاز به انبارهای جدید دارد!

مهدی الزغمی رئیس سازمان توسعه تجارت روز شنبه 7 بهمن ماه وعده جدیدی را در زمینه واردات خودرو ارائه کرد. وی در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما گفت: خودروهای زیادی وارد می شود، بنابراین باید به فکر انبارهای جدید باشیم. وی در ادامه سخنان خود گفت: تعامل سازنده ای با دستگاه های مختلف صورت گرفت و در روزهای آینده خودروهای زیادی وارد می شود و فضای انبار برای نگهداری خودرو برای ترخیص از گمرک مشکل خواهیم داشت. البته وعده های رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص خودروهای وارداتی موضوع جدیدی نیست.

همچنین بخوانید: وعده نامعلوم واردات خودروهای برقی; فقط 600 دستگاه وارد شده است

سازمان توسعه تجارت هم اکنون در حال اجرای طرح واردات خودرو است. به عبارت دیگر سازوکار واردات خودرو به کشور از طریق این سازمان است. به همین دلیل شاهد وعده های رئیس این سازمان در خصوص واردات خودرو هستیم. این وعده ها از 200000 تا 20000 خودرو متغیر بود. با مراجعه به آرشیو خبرگزاری های رسمی و همچنین خبرگزاری های خودرو می توانید ویدئوهای مربوط به صحبت های مهدی داغمی در خصوص واردات خودرو را مشاهده کنید.

تفاوت وعده و واقعیت در تعداد خودروهای وارداتی

صحبت های مهدی دیغمی درباره واردات خودرو دلگرم کننده است اما نکاتی در این بین وجود دارد. نخست اینکه بر اساس آمار گمرک هنوز تعداد خودروهای وارداتی به 10 هزار خودرو نرسیده است در حالی که مدیران وزارت حراست قول واردات سالانه 100 تا 200 هزار خودرو را داده بودند. بنابراین، بین آنچه که وعده داده شده و آنچه در واقع اتفاق افتاده است، تفاوت زیادی وجود دارد.

ماشین وارداتی

بررسی های انجام شده از آمارهای وزارت صنعت در دولت های گذشته نشان می دهد که حتی در شرایط عدم تحریم و اتصال بانک ها به شبکه بانکی بین المللی، سالانه حداکثر 50 هزار خودرو وارداتی وارد کشورمان می شد. بنابراین ظرفیت خودروهای خارجی برای ورود به کشور محدودیت خاصی دارد و برای افزایش این محدودیت باید بسیاری از رویه های ورود و ترخیص خودروها به کشور تغییر کند.

ثانیاً برای تأثیرگذاری بر بازار، خودروهای وارداتی نباید در گمرک انبار شوند، بلکه باید مکانیزم ترخیص خودرو تسهیل شود تا خودروهای وارداتی پس از ورود به گمرک در کمترین زمان وارد بازار شوند. نگهداری خودروهای وارداتی در گمرک هیچ مشکلی را برای بازار خودرو و مصرف کنندگان حل نمی کند! این مشکل از تعداد اندک خودروهای پلاک وارداتی که در بازار آزاد با اختلاف قیمت زیاد به فروش می رسید مشهود است.

منبع: https://digiato.com/car-news/we-bring-so-many-imported-cars-that-new-warehouses-needed