قیمت لاستیک ایرانی در بازار چقدر است؟ + جدول زمانی اردیبهشت 1403 ق

این روزها برای خرید لاستیک خودروهای سواری باید هزینه زیادی پرداخت کنید. قیمت لاستیک ایرانی از سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و اکنون می توان گفت که قیمت لاستیک ایرانی با لاستیک های وارداتی چینی برابری می کند.

به عنوان مثال خرید لاستیک چهار سایز 13 که سایز استاندارد یک چرخ پراید است، حدود 7 میلیون تومان برای مالک هزینه دارد. نکته دیگر در مورد قیمت لاستیک ایرانی تفاوت قیمت لاستیک استاندارد و پهن است. در گذشته ای نه چندان دور، لاستیک های عریض قیمت بیشتری نسبت به لاستیک های استاندارد داشتند. با این حال، تغییر شرایط بازار و افزایش تقاضا برای لاستیک های سایز استاندارد باعث شد تا قیمت این لاستیک ها در بازار آزاد برابر شود.

قیمت لاستیک ایرانی

روند توزیع لاستیک های سهمیه ای یا دولتی با سرعت بسیار پایین ادامه دارد. این روزها اگر از کنار نمایندگان لاستیک فروشان ایرانی رد شوید، صف زیادی از متقاضیان را می بینید که منتظر دریافت لاستیک های دولتی هستند.

جدول قیمت لاستیک ایران در بازارها در اردیبهشت 1403:

اندازه لاستیک قیمت هر قسمت
لاستیک (تومان)
تصاویر ایران
185.60.14 1,820,000
185.65.14 1,800,000
205.60.15 1,750,000
215.55.16 در دسترس نیست
175.70.13 1,750,000
205.55.16 1,670,000
165.65.13 1,695,000
205.60.14 1,760,000
175.60.13 1,690,000
185.65.15 1,700,000
صحرای تایر
215.60.17 2,520,000
215.65.16 2,330,000
225.65.17 2,650,000
185.60.14 1,800,000
205.60.15 2,150,000
225.55.18 در دسترس نیست
185.65.15 1,800,000
175.60.13 1,800,000
175.70.13 در دسترس نیست
235.55.19 در دسترس نیست
225.60.18 در دسترس نیست
205.50.16 1,710,000
165.65.13 1,800,000
205.60.14 2,045,000
195.60.15 2,020,000
235.55.18 2,460,000
215.45.18 در دسترس نیست
195.65.15 در دسترس نیست
265.65.17 در دسترس نیست
تصاویر یزد
195.65.15 2,100,000
165.70.13 1,850,000
165.65.13 1,800,000
205.60.14 2,150,000
205.60.15 2,150,000
175.70.13 1,810,000
205.50.16 1,500,000
205.60.14 2,000,000
205.55.16 2,150,000
215.55.17 2,600,000
205.55.16 1,900,000
185.65.15 1,850,000
225.55.18 در دسترس نیست
185.65.15 1,860,000
185.65.14 1,830,000
175.60.13 1,805,000
235.65.17 در دسترس نیست
185.60.14 1,750,000
حس مشترک
265.65.17 3,600,000
225.45.18 2,400,000
185.65.14 در دسترس نیست
215.55.16 در دسترس نیست
205.50.16 در دسترس نیست
205.60.14 2,050,000
185.65.15 1,850,000
225.70.16 در دسترس نیست
215.65.16 2,420,000
205.55.16 در دسترس نیست
195.60.15 2,000,000
175.70.13 در دسترس نیست
175.70.13 در دسترس نیست
205.60.15 در دسترس نیست
165.65.13 در دسترس نیست
185.65.15 در دسترس نیست
205.60.15 2,110,000
235.60.18 2,830,000
235.55.19 2,950,000

منبع: https://digiato.com/car-news/what-is-price-of-iranian-rubber-in-market

صفحه یافت نشد – دیجیاتو

دیجیاتو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

شبکه های اجتماعی دیجیاتو سریع ترین راه برای دسترسی به فناوری، علم و اخبار خودرو هستند. اگر می خواهید به روز باشید، شبکه های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

منبع: https://digiato.com/car-news/https-translate-google-com-hlfaslfatlentext%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA%20%DA%A9%DB%8C%D8%A7%20k5%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%D9%84%202025%20%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4%20

قیمت پژو پارس با افزایش شدید جدول زمانی ایران خودرو + فروردین 1403 همراه شد.

ایران خودرو در آخرین روز کاری فروردین 1403 قیمت پژو پارس برای سال جدید را اعلام کرد، سدان محبوب ایران خودرو با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شد و خرید آن از سوی مردم بودجه کلانی را می طلبد. البته پیش از سال جدید و همزمان با اعلام ادامه تولید پژو پارس، انتظار داشتیم قیمت این خودرو افزایش چشمگیری داشته باشد.

جدول قیمت پژو پارس در سال جدید و مقایسه با قیمت های قبلی: (قیمت ها به ریال)

ماشین قیمت قبلی قیمت جدید نرخ افزایش
پژو پارس XU7P 2,476,369,399 3,729,584,724 1,253,215,325
سفارشی پژو پارس XU7P 2,608,664,286 3,808,712,885 1,200,048,599
پژو پارس XU7P سفارشی ELX 2,817,696,627 4,395,298,250 1,577,601,623
پژو پارس TU5 2,649,448,903 4,020,460,724 1,371,011,821

قیمت هایی که در جدول بالا ذکر کردیم، قیمت خودرو درب کارخانه است. بنابراین مواردی مانند مالیات، کارمزد، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه و هزینه های شماره گذاری به آن اضافه می شود. همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، پژو پارس ELX سفارشی بیشترین افزایش قیمت را در بین خانواده پارس داشته است. پژو پارس سفارشی نیز با 120 میلیون تومان افزایش قیمت، کمترین افزایش قیمت را داشت.

قیمت پژو پارس

افزایش رسمی قیمت پژو پارس را می توان پاسخی جدی از سوی ایران خودرو به متقاضیان این خودرو دانست. شرکت ایران خودرو تمام تلاش خود را به کار گرفت تا متقاضیان پژو پارس در قالب یک سامانه یکپارچه، تغییر تعهدات و انتخاب خودروهای جایگزین را داشته باشند. اما خریداران پژو پارس بر انتخاب اولیه خود اصرار داشتند.

در واقع مشتریان معتقد بودند که اگر ایران خودرو به تولید پژو پارس ادامه دهد، این خودرو را با قیمت 300 میلیون تومان به آنها عرضه می کند. این مورد از ابتدا یک فرض غیرممکن بود. حال این امید وجود دارد که با افزایش قیمت پژو پارس در کارخانه و افزایش عرضه این خودرو در بازار، قیمت سدان محبوب ایران خودرو به تعادل برسد.

منبع: https://digiato.com/price-terms-of-sale-car/price-of-peugeot-pars-increased-by-iran-khodro

رانندگان تازه کار تنها مسئول چهار درصد تصادفات رانندگی در کشور هستند

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راه فرج در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آمارهای مهمی از تصادفات رانندگی در کشور در نوروز 1403 منتشر کرد که به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، درصد مبتلایان به کمتر از یک سال در گواهینامه آنها بروز تصادفات صفر درصد بود. همچنین تنها چهار درصد تصادفات ناشی از رانندگانی است که یک تا دو سال از گواهینامه رانندگی خارج شده اند. به عبارت دیگر، 96 درصد تصادفات ناشی از رانندگی بیش از دو سال است.

بنابراین افرادی که رانندگان مبتدی نامیده می شوند سهم کمی از تصادفات رانندگی در کشور را به خود اختصاص می دهند. البته این یک دلیل بزرگ دارد. رانندگان مبتدی معمولاً خودرو ندارند یا اطرافیانشان اجازه رانندگی در جاده های برون شهری را ندارند. همچنین باید آمار تأثیر زمان صدور گواهینامه بر تعداد تصادفات در طول سال را با در نظر گرفتن مجموع تصادفات خارج از شهر و داخل شهرها در کشور محاسبه کنیم تا اطلاعات دقیقی در مورد تأثیر این حوادث به دست آوریم. دو متغیر روی هم

عامل انسانی بزرگترین عنصر تصادفات رانندگی در کشور است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی الفرجه در ادامه گفت وگو با خبرگزاری ایسنا، این تصادف را چند عنصر دانست و سه عامل جاده، وسیله نقلیه و شخص را در بر گرفت. به گفته سردار حسینی، در سال 1402 و تعطیلات نوروزی 1403، 91 تا 92 درصد تصادفات رانندگی ناشی از عوامل انسانی بوده است. به عبارت دیگر، رانندگانی که مهارت کافی برای رانندگی با خودرو را ندارند، بزرگترین عامل تصادفات رانندگی در کشور هستند.

تصادفات رانندگی در کشور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در ادامه سخنان خود به ایمنی خودروهای تولید داخل اشاره کرد. به گفته سردار حسینی، خودروها وظیفه دارند در هنگام وقوع حوادث رانندگی خطای انسانی را جبران کنند. سیستم های ایمنی خودرو می توانند از جان راننده و سرنشینان در مواقع اضطراری محافظت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در ادامه سخنان خود گفت: در سال 1402 هجری شمسی بیش از 349 هزار تصادف منجر به جرح و فوت داشتیم که بر اثر این تصادفات 435 هزار نفر مجروح و یا فوت کردند. سهم رانندگان بومی در تصادفات رانندگی در کشور بیشتر از رانندگان غیر بومی است، زیرا رانندگان بومی به دلیل آشنایی با محیط از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار بوده و سهم آنها در ایجاد تصادف بیشتر است.

منبع: https://digiato.com/car-news/small-share-of-novice-drivers-in-country-traffic-accidents

شرایط فروش دانگ فنگ شاین مکس با قیمت جدید + برنامه برای فروردین 1403 اعلام شده است

شرکت ایران خودرو شرایط فروش دانگ فنگ شاین مکس را با افزایش قیمت فروردین 1403 اعلام کرد.دانگ فنگ شاین مکس سدان وارداتی این شرکت است که از سال گذشته به بازار عرضه شد. در حال حاضر تنها متقاضیان خودروهای وارداتی به صورت سیستم یکپارچه امکان ثبت سفارش و خرید شاین مکس دانگ فنگ را دارند. بنابراین فروش این خودرو به صورت عمومی در اختیار متقاضیان قرار نمی گیرد.

شرایط فروش دانگ فنگ شاین مکس، آوریل 1403:

ماشین پیش پرداخت رنگ های موجود تاریخ تحویل
دانگ فنگ شاین مکس 500 میلیون تومان سیاه، سفید، تیتانیومی و آبی تیره 90 روز پس از پرداخت

نحوه ثبت نام و پرداخت در حساب:

متقاضیان محترمی که نیازمند ارسال پیامک در خصوص امکان واریز وجه از طریق سامانه ایران خودرو می باشند می توانند از روز سه شنبه مورخ 1303/01/28 لغایت دوشنبه 1303/02/03 //فروش به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو مراجعه نمایند. ikco.ir) اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری جهت واریز وجه، ثبت نام و دریافت کد رهگیری.

شرایط فروش دانگ فنگ شاین مکس

تغییرات قیمت دانگ فنگ شاین مکس

قیمت دانگ فنگ شاین مکس در سال گذشته معادل یک میلیارد و 555 میلیون تومان بود. شرکت ایران خودرو قیمت این محصول را برای سال جدید به بیش از 1.647 میلیارد تومان رساند.

ماشین قیمت قبلی قیمت جدید نرخ افزایش
دانگ فنگ شاین مکس 1,550,000,000 تومان 1,647,755,000 تومان 97,755,000 تومان

این افزایش قیمت در حالی اتفاق می افتد که سدان جدید مدیران خودرو یعنی آریزو 6 GT کمتر از 1.5 میلیارد تومان قیمت دارد. قیمت KMC J7 نیز بسیار کمتر از دانگ فنگ شاین مکس است. با اعلام این قیمت برای دانگ فنگ شاین مکس، جایگاه رقابتی این خودرو در بازار متزلزل خواهد شد. قیمت شاین مکس دانگ فنگ در بازار آزاد 2.115 میلیارد تومان تعیین شد. همچنین افزایش قیمت این خودرو در کارخانه باعث افزایش قیمت آن در بازار آزاد می شود.

منبع: https://digiato.com/price-terms-of-sale-car/sales-conditions-dongfeng-shine-max-announced-with-new-price

شرایط فروش نیسان Terra I توسط مانیان خودرو اعلام شد + جدول زمانی فروردین 1403 هجری قمری

شرکت مانیان خودرو شرایط اولین فروش نیسان ترا را در فروردین 1403 هجری شمسی اعلام کرد. بروشور فروش خودرو مانیان نوعی پیش فروش است که طی آن خودروها به صورت پیش فروش با موعد تحویل 150 روزه به متقاضیان عرضه می شود. شرایط فروش نیسان ترا از 21 فروردین 1403 برقرار بوده و تا 1 اردیبهشت 1403 در دسترس متقاضیان است.

شرایط فروش نیسان ترا فروردین 1403 هجری قمری:

ماشین قیمت پیش پرداخت مرحله دوم مشارکت فاصله طراحی مزایای همکاری رنگ های موجود
انحصاری نیسان ترا 2,970,000,000 1,485,000,000 در ارتباط با تکمیل مانده سهم 150 روز کاری 4 درصد کربن سیاه، سفید، نقره ای، خاکستری، قهوه ای، زرشکی

مانیان خودرو یکی از شرکت های همکار پرشیا خودرو است که نیسان ترا را با برند مانیان در ایران مونتاژ می کند. نیسان ترا یک SUV آفرود با شاسی مستقل است. زیر کاپوت این خودرو یک موتور دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ از برند میتسوبیشی قرار دارد که حداکثر قدرت 220 ، بخار و گشتاور 360 نیوتون متر را تولید می کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF نیز وظیفه انتقال نیرو را در این خودرو بر عهده دارد. سیستم تعلیق محصول مانیان خودرو در جلو از نوع جناغی دوبل و در عقب از نوع مولتی لینک پنج لینک می باشد.

شرایط فروش نیسان ترا

مانیان خودرو در معرفی اولیه نیسان ترا به این گزینه ها برای محصول خود اشاره کرد: تریم داخلی چرم، صندلی برقی ردیف جلو، سیستم صوتی با صفحه نمایش، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، شارژر بی سیم تلفن همراه، سیستم های کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کروز کنترل سرعت فرود و کنترل پایداری تپه، دو کیسه هوا، رادار حفظ خطوط و رادار نقطه کور. برخی از آپشن های اختیاری نیز در بخشنامه فروش این شرکت ذکر شده است. این گزینه ها شامل پنج کیسه هوا، دوربین 360 درجه، صندلی برقی کناری سرنشین و نمایشگر هدآپ است. همچنین مشتری برای رزرو هر خودرو باید حداقل 50 میلیون تومان در اختیار نمایندگان فروش مانیان کارز در سراسر کشور قرار دهد.

منبع: https://digiato.com/price-terms-of-sale-car/first-sales-conditions-of-nissan-terra-were-announced

چرا با وجود درآمد سرشار دولت از واردات خودرو، این روند همچنان کند است؟

بر اساس آمار منتشر شده توسط گمرک ایران، درآمد دولت از واردات خودرو در سال 1402 هجری شمسی به سه هزار میلیارد تومان خواهد رسید. این عدد حاکی از افزایش 1800 درصدی (18 برابری) نسبت به سال قبل یعنی 1401 است. درآمد دولت از واردات قطعات یدکی خودرو و مواد اولیه مربوطه طی سال 1402 هجری شمسی بالغ بر 76 هزار میلیارد تومان بوده است که شاهد افزایش 1400 میلیارد تومانی بوده است. 45 درصد نسبت به سال 1401.

به عبارت دیگر، دولت درآمد زیادی از واردات خودروهای جدید و همچنین قطعات خودرو جذب می کند. به ویژه افزایش 1800 درصدی درآمد دولت از واردات خودرو را نمی توان نادیده گرفت. بر اساس اعلامیه گمرک مورخ 15 فروردین 1403 هجری قمری، 11236 دستگاه خودرو به ارزش 223 میلیون و 861 هزار دلار در سال 1402 هجری شمسی توسط گمرکات کشور ترخیص شده است.

با فعال ترین شرکت های واردات خودرو در سال گذشته آشنا شوید

گمرک ایران در اطلاعیه خود اعلام کرد: سایپا، ماموت خودرو و معین خودرو ایرانی سه واردکننده بزرگ خودرو به کشور در سال 1402 بوده اند، اما واردات 11 هزار دستگاهی به کشور در مقایسه با آمار واردات در سال 1392 چندان زیاد نیست. اواسط دهه 2000 قبل از ممنوعیت ورود خودروهای خارجی به کشور در سال 2018، سالانه حدود 40 تا 50 هزار خودرو به کشور وارد می شد.

ام جی
خودروهای جدید وارداتی در نمایشگاه خودرو تهران 1402

می توان گفت اگر شاهد سنگ اندازی در زمینه واردات خودرو نبودیم، در سال 1402 کمتر از 40 هزار دستگاه خودرو وارد کشور می شد و درآمد دولت از این حوزه به 12 می رسید. هزار میلیارد تومان. . از سوی دیگر واردات انبوه خودروهای خارجی به کشور باعث می شود بازار با ثبات نسبی همراه شود و رشد قیمت ها تا حدودی کنترل شود. اکنون بسیاری از خبرنگاران و کارشناسان این سوال را مطرح می کنند که چرا به سمت خودروهای وارداتی سنگ پرتاب می شود؟

اختلاف عقاید اساس اختلاف نظر است

به نظر می رسد اختلاف نظر مدیران ارشد دولتی مانع از درآمد بیشتر ناشی از واردات خودرو و رسیدن بازار به ثبات نسبی می شود. به عنوان مثال داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه یکی از مخالفان اصلی واردات خودرو به کشور است. وی در اظهارنظرهای مختلف اعلام کرده است که نیازی به ورود خودروهای خارجی نداریم. البته وی مدتی پس از انتشار این اظهارات را تکذیب کرد. مصطفی میرسلیم یکی از اعضای شورای اسلامی که سمت های زیادی در صنعت و خودروسازی کشور داشت نیز به عنوان یکی از مخالفان جدی واردات خودرو به کشور شناخته می شود.

از سوی دیگر تیم اقتصادی دولت متشکل از وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس از حامیان درآمدزایی از طریق واردات خودرو به حساب می‌آیند. این سه نفر در مدت تصدی خود چندین بار اخراج شدند. موضوعی که نشان می دهد همه مدیران اجرایی کشور موافق واردات خودرو نیستند.

واردات خودرو
واردات خودروهای برقی به شدت تحت نظارت وزارت صنعت است

تمرکز وزارت صنعت در حال حاضر بر واردات خودروهای برقی و هیبریدی است. این موضوع مورد انتقاد وزارت نیرو، کارشناسان خودرو و مصرف کنندگان قرار گرفته است. لازم به ذکر است که زیرساخت شارژ خودروهای برقی در کشور ما فراهم نیست. از سوی دیگر کمبود شدید برق به ویژه در فصل تابستان، وزارت نیرو را تحت فشار قرار می دهد. بنابراین می توان گفت واردات خودروهای برقی حداقل در کوتاه مدت موفق نخواهد بود. اگر وزارت صنعت در واردات خودروهای برقی و هیبریدی کوتاهی کند، مخالفان واردات خودرو به کشور دست برتر را خواهند داشت و بار دیگر شاهد ممنوعیت واردات خودروهای جدید به کشورمان خواهیم بود. به نظر می رسد اگر وزارت صنعت رویه های خود را تغییر ندهد، این فرضیه در آینده ای نه چندان دور محقق خواهد شد.

منبع: https://digiato.com/car-news/significant-income-of-government-from-importing-cars-in-1402

تعداد قربانیان حوادث رانندگی در ایران دو برابر شهدای جنگ هشت ساله است

بر اساس آمار پلیس راهنمایی و رانندگی در سال 1402 هجری شمسی بیش از 17000 نفر در حوادث رانندگی جان باختند. با افزودن این آمار از بیست سال گذشته تاکنون می توان گفت که تعداد قربانیان حوادث رانندگی در ایران به دو برابر شهدای جنگ هشت ساله با عراق رسیده است. در همین مدت از سال 1384 تا 1402، شش میلیون نفر در تصادفات رانندگی در ایران مجروح شدند. به طور متوسط ​​سالانه بیش از 300 هزار نفر در تصادفات جاده ای در ایران مجروح می شوند. البته در نوروز سال 1398 به دلیل محدودیت‌های کرونا و کاهش چشمگیر سفر، کمترین آمار قربانیان جاده‌ای به ثبت رسید.

در هفته های اول سال 1403 هجری قمری به دلیل تعطیلات فراوان شاهد سفرهای فراوان شهروندان خود بودیم. در نتیجه این سفرهای متعدد، آمار تصادفات رانندگی و مرگ و میر ناشی از آن نیز افزایش یافته است.

بر اساس گزارش های خبرگزاری های داخلی و بین المللی، تعداد شهدای جنگ هشت ساله ایران و عراق به بیش از 190 هزار نفر رسید. بنابراین می توان گفت طی 20 سال گذشته بیش از 400 هزار نفر از شهروندان کشورمان بر اثر تصادفات جاده ای در ایران جان خود را از دست داده اند. تعداد قربانیان جاده ای طی سال های اول و میانی دهه 1380 به بیش از 20 هزار نفر رسید. در سال های پایانی دهه های 1480 و 1490 این تعداد به حدود 18 هزار نفر در سال کاهش یافت. اگر در نظر بگیریم که سال 2019 به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، سالی کم سفر است، به رقمی نزدیک به 400 هزار کشته در تصادفات رانندگی در سال‌های 2010 و 2010 خواهیم رسید.

چرا قربانیان حوادث رانندگی در ایران کاهش نمی یابد؟

معمولاً برای تصادفات جاده ای و تلفات رانندگی در ایران سه عامل ذکر می شود. این سه عامل راننده، جاده و ماشین هستند. در هر بخش کمبودهایی وجود دارد که باعث تصادفات فاجعه آمیز جاده ای در کشور می شود.

در بخش رانندگی نیاز به سختگیری بیشتر در صدور گواهینامه رانندگی است. دوره آموزش رانندگان باید افزایش یابد تا بتوانند در شرایط آب و هوایی مختلف و همچنین شرایط جاده های مختلف رانندگی کنند. در حال حاضر تنها با چند جلسه آموزش رانندگی شهری و پارک دوبل برای افراد گواهینامه رانندگی صادر می شود. واضح است که این سطح از آموزش پاسخگوی نیازهای راننده در مواقع اضطراری نیست.

مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

در بخش راه با جاده های غیراستاندارد زیادی مواجه هستیم. چهار سال پیش رئیس وقت پلیس راه کشور از وجود 3000 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور خبر داد. برای بهبود راه های کشور باید هزینه زیادی و همچنین زمان زیادی صرف شود تا سهم این عامل در تصادفات رانندگی کاهش یابد.

در نهایت عامل سوم یعنی خودرو بیشترین تاثیر را در افزایش تصادفات رانندگی در ایران دارد. 80 درصد خودروهای موجود در جاده های ایران توسط خودروسازان داخلی تولید می شوند. این خودروها تا نیمه دوم سال 1402 هجری قمری به سیستم کنترل پایداری مجهز نبودند. از سوی دیگر خودروهای داخلی در هیچ تست تصادف معتبری شرکت نکرده اند و به همین دلیل همواره در مورد ایمنی آنها تردید وجود دارد.

منبع: https://digiato.com/car/traffic-accidents-in-iran-are-twice-as-many-as-those-killed-in-war

خداحافظی احتمالی و زودهنگام Rain R3 با بازار ایران

پس از چندین سال غیبت از بازار خودرو، خودروسازان Rein سال گذشته با مدل هاچ بک کراس اوور به نام Rein R3 به تولید بازگشتند. این خودرو در واقع محصولی از برند چانگان بوده که با نام اصلی چانگان CX20 شناخته می شود. با این حال به نظر می رسد خودروسازان راین بار دیگر موفق به عرضه این محصول به بازار نشده اند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت خودروسازی رایان در سال 1402 تنها 23 دستگاه خودروی رایان R3 تولید کرده است که این در حالی است که در سال 1401 هجری شمسی 138 دستگاه از این خودرو تولید شده است. بنابراین تولید R3 در سال 1402 با رشد منفی 83 درصدی مواجه شد. به عبارت دیگر می توان گفت Rain R3 متوقف شده است.

دلایل شکست Rain R3 در بازار ایران چیست؟

Rain Automotive رابطه قوی با رسانه ها ندارد، بنابراین از برنامه های آینده این شرکت اطلاعی نداریم. البته سابقه ناموفق شرکت های Rain در عرضه خودروهای مونتاژی، شکست Rain R3 را در بازار ایران ممکن کرد. از اواسط سال 2010، Rain Automobiles چندین محصول را وارد بازار کرده است، اما همه آنها شکست خورده اند. گریت وال فولکس C30 و Vela V5 که بعدها به Rhine V5 تغییر نام داد، از محصولات شکست خورده این شرکت در سال های اخیر هستند.

راین R3

Rain R3 یک کراس اوور هاچ بک است که رقبای قدرتمندی در بازار ایران دارد. MVM X22 Pro و MVM X33 Cross از Car Managers به ​​همراه جک S3 کرمان موتور از رقبای جدی این خودرو در بازار ایران هستند. رقبای Rain R3 از قابلیت های فنی بهتری نسبت به این خودرو برخوردار هستند و از نظر ظاهری می توانند محصولات خودروسازان Rain را به چالش بکشند. ضمنا این شرکت بخشنامه های فروش زیادی را منتشر نکرده است. مواردی که اکنون به آن اشاره کردیم، دلایل بی توجهی مشتریان ایرانی به Rain R3 است. همچنین به نظر می رسد در تامین قطعات مورد نیاز از چین و مونتاژ این خودرو در داخل کشور نیز مشکلاتی وجود داشته باشد.

منبع: https://digiato.com/car-news/possible-farewell-of-rayen-r3-to-iranian-market

شرایط فروش با تعداد محدود Amico Asana 244 + برنامه اعلام شده برای آوریل 1403

شرکت ارس خودرو دیزل شرایط فروش آمیکو آسنا 244 را به تعداد محدود اعلام کرد. این بخشنامه فروش برای فروش فوری با تحویل 45 روزه و تعداد محدود می باشد. آمیکو آسنا 244 نسخه جدید و بهبود یافته این پیکاپ است که با توجه به تغییرات ایجاد شده در آن مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

شرایط فروش آمیکو آسانا 244 آوریل 1403:

ماشین قیمت رنگ های موجود تاریخ تحویل
آمیکو آسنا 244 پس از میلاد 1,840,000,000 سفید زیتونی، متالیک مشکی، متالیک قرمز، متالیک آبی کربنی، متالیک خاکستری، متالیک بنفش، متالیک سبز زیتونی 45 روز کاری

بر اساس اعلام شرکت ارس خودرو دیزل، سود مشارکت و سود ابطال این شرایط فروش صفر درصد در نظر گرفته شده است. جریمه تاخیر در تحویل خودرو هفت روز پس از تحویل خودرو 16 درصد به متقاضی پرداخت می شود.

آمیکو آسنا 244 برخلاف نسخه های اولیه این خودرو به موتور 2.4 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با کد 4K22 مجهز بود. این موتور در سایر پیکاپ ها و SUV های آفرود مانند سیستم تعلیق اتوماتیک CLOT نیز استفاده می شود. موتور میتسوبیشی 4K22 حداکثر قدرت 218 ، بخار و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. یک گیربکس شش سرعته دستی و سیستم انتقال نیرو با دو دیفرانسیل پاره وقت وظیفه انتقال نیرو را در این پیکاپ تراک بر عهده دارند. سیستم توزیع برق آسنا 244 مجهز به دیفرانسیل سه حالته و قفل دیفرانسیل مکانیکی می باشد.

شرایط فروش آمیکو آسانا 244

از ویژگی های آمیکو آسنا توربو 244M می توان به موارد زیر اشاره کرد: سیستم تهویه مطبوع دستی، پدال های جانبی، چراغ های روشنایی روز، سیستم صوتی با بلوتوث و شش بلندگو، فرمان هیدرولیک، تریم چرمی کابین و فرمان، کروز کنترل. ، صفحه نمایش سیستم، صدا، دوربین عقب و چراغ های LED.صندلی های قابل تنظیم دستی. لازم به ذکر است که موتور توربوشارژر آمیکو آسنا 244 دارای استاندارد بدون آلایندگی یورو 5 بوده و به سوخت باکیفیت نیاز خواهد داشت.

منبع: https://digiato.com/price-terms-of-sale-car/amico-asena-244-sales-conditions-announced