اعضای باند باج افزار Lockbit توسط مجریان قانون دستگیر شدند

مجریان قانون بین المللی به رهبری آژانس ملی جنایت بریتانیا، عملیات باج افزار باج افزار Lockbit را مختل کرده است. گروهی که در پشت هک های قابل توجه علیه هواپیماسازی بوئینگ، شرکت غول پیکر تولید تراشه های نیمه هادی تایوان، ساندویچ های زنجیره ای Subway و هزاران شرکت دیگر بوده است. سایت روز دوشنبه آفلاین شد در حالی که مقامات، بازیگران اصلی باند را دستگیر کردند. در سایت می خوانیم: “این سایت اکنون تحت کنترل مجریان قانون است.” با توجه به مخزن بدافزار Vx-undergroundمجری قانون حداقل 22 سایت Tor وابسته به Lockbit را از بین برد.

گریم بیگار، مدیر کل آژانس ملی جرم و جنایت، در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: “از طریق همکاری نزدیک خود، هکرها را هک کردیم، زیرساخت های آنها را تحت کنترل گرفتیم، کد منبع آنها را ضبط کردیم و کلیدهایی را به دست آوردیم که به قربانیان کمک می کند تا سیستم های آنها را رمزگشایی کنند.” . از امروز، LockBit مسدود شده است. ما به قابلیت ها و به طور خاص تر، اعتبار گروهی که به پنهان کاری و ناشناس بودن بستگی داشت آسیب رسانده ایم. »

Lockbit نیز شکست خود را پذیرفت. که در بیانیه ای برای Vx-underground، گروه گفتند: “اف بی آی مرا نیش زد.” عملیات کرونوس، نامی که مجریان قانون برای تلاش‌های خود استفاده می‌کنند، همچنین منجر به ضبط کد منبع و سایر داده‌های مفید مربوط به عملیات Lockbit شد. همزمان، مقامات لهستان، اوکراین و ایالات متحده اعضای کلیدی عملیات باج افزار را دستگیر کردند. تحریم ها علیه دو شرکت تابعه دیگر Lockbit در روسیه در حال انجام است.

  «قدرت وتو» در روابط غیر تک همسری چیست و چرا اینقدر مشکل ساز است؟

همچنین خبرهای خوب دیگری برای قربانیان Lockbit وجود دارد: به گفته دادستان کل ایالات متحده مریک گارلند، این عملیات کلیدهای Lockbit را برای ایجاد یک ابزار رمزگشایی به دست آورد که به قربانیان اجازه می دهد اطلاعات خود را بازیابی کنند. رمزگشاهای رایگان را می توان از طریق پروژه No More Ransom پیدا کرد.

به گفته دستیار بازیگر AG نیکول آرجنتیری، از سال 2019، زمانی که Lockbit برای اولین بار وارد صحنه شد، قربانیان را مجبور به پرداخت بیش از 120 میلیون دلار باج افزار کرده است.

منبع: https://www.engadget.com/members-of-ransomware-gang-lockbit-arrested-by-law-enforcement-144245076.html?src=rss