اپل برای اولین بار موفق به کسب تاج و تاج بازار گوشی های هوشمند شد

اپل سامسونگ را خرید تا تبدیل به پیشروترین تامین کننده گوشی های هوشمند در جهان شود، اولین مورد برای شرکت کوپرتینویی.

بر اساس گزارش شرکت تحلیلی IDC، اپل در سال 2023 234.6 میلیون گوشی هوشمند به فروش رسانده است که این رقم برای سامسونگ 226.6 میلیون است. شیائومی با 145.9 میلیون فروش در جایگاه سوم قرار دارد.

اپل به لطف سه ماهه پایانی بسیار موفق سال 2023 که طی آن 80.5 میلیون گوشی هوشمند تحویل داد، به مقام اول رسید، در حالی که این رقم برای سامسونگ 53 میلیون و شیائومی 40.7 میلیون دستگاه بود. اپل همچنین تنها سازنده گوشی های هوشمند در میان سه شرکت برتری بود که امسال شاهد رشد بود.

همچنین ببینید:

از رویداد Galaxy Unpacked سامسونگ در ژانویه چه انتظاری داریم

نتایج اپل انعطاف‌پذیری کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند این شرکت را نشان می‌دهد، زیرا آنها در برابر یک پس‌زمینه اقتصادی کلان نسبتا ضعیف به دست آمده‌اند، که در آن مجموع فروش گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته 3.2 درصد کاهش یافته است. نبیلا پوپال، مدیر تحقیقات IDC می‌گوید که این امر عمدتاً به دلیل رشد سریع اپل در بازارهای نوظهور و همچنین «روند رو به رشد دستگاه‌های پریمیوم است که اکنون بیش از 20 درصد از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، که ناشی از پیشنهادات و علاقه‌های تهاجمی برای تجارت است. . طرح های تامین مالی رایگان

همچنین ببینید:

طراحی مجدد اپل واچ نظارت بر اکسیژن خون را در میان اختلافات ثبت اختراع حذف خواهد کرد

اپل علیرغم اینکه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند برای بیش از یک دهه بوده است، هرگز به صورت سالانه در رتبه اول قرار نگرفته است. این شرکت با عرضه آیفون در سال 2007 وارد این رقابت شد، زمانی که پیشروترین تولیدکننده گوشی های هوشمند در جهان نوکیا بود. از آن زمان، سامسونگ بیشتر وقت خود را در جایگاه اول سپری کرده است، در حالی که اپل برای رتبه دوم با هواوی و شیائومی مبارزه می کند.

  Apple Watch Ultra 2 و Apple Watch Ultra: مقایسه هر ساعت مقاوم

منبع: https://mashable.com/article/apple-top-smartphone-company-first-time-ever