اپل 2 میلیارد دلار جریمه کرد به دلیل دستپاچگی مشتریان موسیقی

روز دوشنبه، اپل به دلیل نقض قوانین ضد انحصار در اروپا ۱.۸۴ میلیارد یورو (۲ میلیارد دلار) جریمه شد. اتحادیه اروپا گفت که این شرکت با وادار ، Spotify و سایر برنامه های پخش موسیقی به مشتریان خود که در خارج از اپ استور مشترک شوند، از موقعیت مسلط خود سوء استفاده کرده است.

مارگرت وستاگر، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری گفت: «این غیرقانونی است و بر میلیون‌ها مصرف‌کننده اروپایی تأثیر گذاشته است». کاربران اروپایی «انتخاب رایگانی برای خرید اشتراک پخش موسیقی از کجا، چگونه و با چه قیمتی ندارند».

اپل یک سرویس موسیقی رقیب دارد که باعث می‌شود سیاست‌هایش از نظر تنظیم‌کننده‌ها به‌ویژه فاحش باشد، اما مشکل بزرگ‌تر است. برای سال‌ها، شرکت‌های اقتصاد دیجیتال ازمالیات اپ استور30 درصد هزینه ای که شرکت برای خریدهای انجام شده در اپ استور خود دریافت می کند. برنامه‌ها نمی‌توانند به کاربران اطلاع دهند که در صورت مشترک شدن با استفاده از مرورگر وب، می‌توانند از پرداخت هزینه اجتناب کنند. در نتیجه، مشتریان جدیدی که برنامه‌هایی مانند Spotify و Netflix را دانلود می‌کنند، هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه اشتراک پیدا نمی‌کنند. شرکت‌ها نمی‌خواهند هزینه اضافی از کاربران آیفون دریافت کنند و نمی‌توانند هزینه‌ها را خودشان پوشش دهند، اما اگر جزئیاتی در مورد محل پرداخت به شما بدهند، اپل تهدید می‌کند که آنها را ممنوع می‌کند.

در یک بیانیه مطبوعاتیاپل از اتحادیه اروپا انتقاد کرده و گفته است که بازار اپلیکیشن ها رقابتی است و سیاست های آن برای جهان خوب است. این شرکت نوشت: «این تصمیم با وجود ناکامی کمیسیون در کشف هر گونه شواهد معتبری مبنی بر آسیب رساندن به مصرف کنندگان اتخاذ شد. اپل سپس پیشنهاد کرد که این جریمه ارتباطی با این واقعیت دارد که Spotify یک شرکت اروپایی است. اپل نوشت: “حامی اصلی این تصمیم – و بزرگترین ذینفع – Spotify است، یک شرکت مستقر در استکهلم، سوئد.”

  شرکت مکس هلدینگ یک صندوق سرمایه گذاری امیدوارکننده را معرفی کرد

اسپاتیفای در بیانیه‌ای گفت: «این تصمیم پیام قدرتمندی ارسال می‌کند که هیچ شرکتی، حتی یک شرکت انحصاری مانند اپل، نمی‌تواند از قدرت سوء استفاده‌کننده برای کنترل نحوه تعامل شرکت‌های دیگر با مشتریان خود استفاده کند.» بیانیه. این یک مفهوم اساسی از بازارهای آزاد است: مشتریان باید بدانند چه گزینه هایی در دسترس آنها است و مشتریان، نه اپل، باید تصمیم بگیرند که چه چیزی، کجا، چه زمانی و چگونه بخرند. »

اپیک گیمز، سازنده بازی Fortnite، اخیرا نبرد حقوقی را از دست داد در مورد این موضوع در ایالات متحده با این حال، اتحادیه اروپا نسبت به توسعه دهندگان دوستانه تر بوده است و به زودی اپل را ملزم خواهد کرد که به کاربران اجازه دسترسی دهد فروشگاه های برنامه جایگزین. اپل معتقد است که هزینه 30 درصدی برای پرداخت فرآیندهای ایمنی و امنیتی که کاربران را ایمن نگه می دارد، ضروری است.

منبع: https://gizmodo.com/apple-slapped-with-2-billion-fine-for-ripping-off-musi-1851304898