اکنون بخرید، پلتفرم پرداخت بعداً Tabby سرمایه 200 میلیون دلاری سری D را با ارزش 1.5 میلیارد دلار تضمین می کند

در طول یک سال و نیم گذشته، چندین استارتاپ با کاهش ارزش گذاری مواجه شده اند زیرا منابع مالی شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر در محیط افزایش نرخ بهره کاهش یافته است. در مقابل این پس‌زمینه، فین‌تک‌ها، به‌ویژه اکنون خرید می‌کنند، به شرکت‌های بعدی که به مشتریان غربی خدمات می‌دهند، از جمله Affirm، Afterpay و Klarna، با چالش‌هایی در بازارهای دولتی و خصوصی مواجه شده‌اند. با این حال، Tabby، یک پلتفرم ارائه خدمات BNPL به مشتریان در خاورمیانه، در حال حاضر در حال رونق است.

Tabby که قبلاً مقر اصلی آن در دبی بود اما اکنون در ریاض مستقر است، 200 میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری D خود جمع آوری کرد و به ارزش 1.5 میلیارد دلار رسید. این اپلیکیشن خرید و خدمات مالی را به‌عنوان اولین تک‌شاخ استارت‌آپ فین‌تک در خلیج ، قرار می‌دهد و رشد قابل توجه و اهمیت بازار آن را در نحوه خرید و پرداخت مشتریان برجسته می‌کند.

این کمتر از یک سال پس از دور 58 میلیون دلاری Tabby در سری C به رهبری Sequoia Capital India و STV، که هر دو در این دور اخیر تک‌شاخ شرکت کردند، رخ می‌دهد. سرمایه گذاران موجود مانند Mubadala Investment Capital، PayPal Ventures و Arbor Ventures به ما پیوسته اند. در همین حال، حامیان جدید شامل سرمایه‌گذار اصلی ولینگتون مدیریت، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مستقل مدیریت سرمایه‌گذاری در جهان، و سرمایه‌گذار سهام رشد بلوپول کپیتال هستند.

ما شاهد رشد فوق العاده ای در طول سال گذشته بوده ایم. و با آن، ما شاهد علاقه زیادی از سوی سرمایه گذارانی بوده ایم که فکر می کنم همیشه ارزشی در مدل BNPL دیده اند. حسام ،، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، در رابطه با رشد شرکت و علاقه سرمایه گذاران به تک کرانچ گفت: علیرغم چالش هایی که این مدل در بازارهای دیگر ایجاد می کند، علاقه به درک اینکه چرا این بازار متفاوت است و چرا ما رشد سودآوری را تجربه کرده ایم، وجود داشت.

ما بحث‌های مختلفی را با طرف‌های علاقه‌مند بررسی کردیم و بسیاری از سرمایه‌گذارانی که آمدند قبلاً در بازارهای دیگر در معرض این مدل هستند. برای ما در آن زمان افزایش سرمایه منطقی بود. ما این را به‌عنوان آخرین دور سرمایه‌ای می‌بینیم که قبل از عرضه اولیه سهام جمع‌آوری می‌کنیم. و ما سرمایه گذارانی با تخصص در بازارهای عمومی وارد کردیم.

  طرفداران تیلور سوئیفت جستجو برای "لباس فوتبال" را 242٪ افزایش دادند.

بیانیه ، سه بخش مهم را برجسته می کند. اول، Tabby، که بیش از 950 میلیون دلار سهام و بدهی جمع آوری کرد، به سودآوری دست یافت، که چالشی برای همتایان خود در سطح جهانی است. اگرچه جزئیاتی در مورد سودآوری Tabby فاش نشد، ، گفت که درآمد این استارتاپ سه برابر شده است. او سودآوری Tabby را به فعالیت در بازاری نسبت می دهد که در آن ساختار با اقتصاد اجرای یک مدل BNPL هماهنگ است.

Tabby با بیش از 30000 برند، از جمله آدیداس، آمازون، H&M و SHEIN، و 10 مورد از بزرگترین گروه‌های خرده‌فروشی در MENA همکاری می‌کند تا خدمات تسویه‌حساب و BNPL در فروشگاه را به بیش از 10 میلیون مشتری ارائه دهد. کاربران در عربستان سعودی و ایالات متحده. امارات عربی. و کویت اگرچه Tabby چندین سال دیرتر از پلتفرم هایی مانند Afterpay و Affirm راه اندازی شد، اما Tabby پایگاه مشتریان قابل توجهی دارد که تقریباً با 16 میلیون کاربر فعال Afterpay و Affirm برابری می کند، اما هنوز به طور قابل توجهی کمتر از 150 میلیون مشتری Klarna است.

با این حال، برخلاف ایالات متحده و اروپا، که ارائه دهندگان BNPL اغلب با ضرر کار می کنند، Tabby ادعا می کند که در منطقه GCC سودآور است. دلایل متعددی وجود دارد که چرا این ممکن است. اگرچه ضریب نفوذ تجارت الکترونیک در منطقه، به ویژه در عربستان سعودی و امارات متحده عربی (به ترتیب 8 و 15 درصد) نسبتاً متوسط ​​است، مصرف کنندگان دسترسی محدودی به جایگزین های اعتباری دارند. در نتیجه، BNPL یک منبع اعتباری حیاتی است. جایی که در بازارهای توسعه‌یافته با گزینه‌های اعتباری بسیار مناسب در نظر گرفته می‌شود، برای بسیاری از مصرف‌کنندگان در خاورمیانه و در نتیجه، خلیج ، ضروری است.

Tabby دو بخش متمایز مشتری را جذب می کند. اولین مورد به دلیل نفوذ کم کارت اعتباری در بازارهایی مانند عربستان سعودی است، جایی که تنها حدود 15٪ از جمعیت دارای کارت اعتباری هستند (در امارات متحده عربی این رقم حدود 40٪ است، اما در سراسر منطقه GCC حدود 10٪). دومی شامل مشتریانی می شود که روش پرداخت توکن شده Tabby را راحت می دانند. در بسیاری از موارد، Tabby اولین و تنها منبع اعتبار برای هر دو بخش است. به این ترتیب، موقعیت منحصربه‌فرد استارت‌آپ در بازار منجر به عملکرد پرداخت قوی شده است زیرا مصرف‌کنندگان برای دسترسی مداوم به اعتبار ارزش قائل هستند و نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های ناگهانی و بدهی‌های ناپایدار ناشی از خدمات BNPL را برطرف می‌کند.

  محرومیت از امتیاز سیم کارت اول تلفن همراه

«اکنون بخرید، پرداخت بعداً در بازارهایی که مشتریان بیش از حد اعتبار دارند کمکی نمی کند. این یک بار اضافی برای این مصرف کنندگان است. مقررات برای این بازارها هنوز وجود ندارد، و مقرون به صرفه بودن باید عاملی باقی بماند که اکنون خرید کنید، بعداً به ارائه دهندگان پرداخت کنید. با این حال، در بازارهای ما، این دو چیز هستند که کمک می کنند. اولاً، مصرف‌کنندگان بیش از حد شارژ نمی‌شوند یا تحت فشار قرار نمی‌گیرند. دوم، مقررات خیلی زود وارد بازار شد. به عنوان مثال، در عربستان سعودی، مجوز BNPL وجود دارد. برای اضافه ،، یک عامل کلیدی که ما همچنین به آن می پردازیم، تأیید توانایی مشتریان برای پرداخت است تا ما نتوانیم به مصرف کنندگانی که قادر به وام گرفتن نیستند وام بدهیم.

نفوذ قابل توجه تجارت الکترونیک در بازار، ضریب نفوذ کارت اعتباری کم تا متوسط ​​و قدرت خرید مصرف کننده بالا از اولویت های قبل از ورود Tabby به بازار هستند. این موضوع خروج این کشور از مصر را در فوریه گذشته توضیح می دهد، بازاری که شش ماه قبل وارد آن شده بود. اگرچه Tabby دلایل اقتصاد کلان را ذکر کرد، اما مصر بازار و نفوذ تجارت الکترونیکی کمتری نسبت به بازارهای بزرگتر Tabby دارد. علاوه بر این، مشتریان در آنجا قدرت خرید پایینی دارند و سیستم اعتباری این کشور برای بررسی امتیاز اعتباری یا سابقه بدهی مصرف‌کنندگان (به دلیل ضریب نفوذ کم اعتبار در بازار 4 درصد) به اندازه عربستان سعودی و امارات متحده عربی کارآمد نیست. با وجود خروج، Tabby می‌گوید اگر این استارت‌آپ نشانه‌های امیدوارکننده‌ای را در مورد فرصت‌های تجارت الکترونیک ببیند، می‌تواند به بازار مصر بازگردد.

  روزیاتو: نگاهی به اقامتگاه مجلل کیلیان امباپه پس از انتقال به رئال مادرید + فیلم

عربستان سعودی همچنان بزرگترین بازار Tabby است و 80 درصد از مشتریان آن را به خود اختصاص می دهد و سهم بزرگی از حجم تراکنش سالانه بیش از 6 میلیارد دلار را دارد. این ارقام در کنار آماده سازی برای عرضه اولیه سهام آن در بورس عربستان، بر انتخاب فین تک برای تقویت حضور خود در بزرگترین بازار و انتقال دفتر مرکزی خود از دبی به ریاض تأثیر گذاشت. با این حال، زمان دقیق این کتیبه بر روی تدول نامشخص است.

در همین حال، در دومین بازار بزرگ خود، جایی که این شرکت سال گذشته Tabby Cards را راه اندازی کرد تا مشتریان امارات متحده عربی را قادر به خرید در فروشگاه کنند، اکنون بیش از 4000 فروشگاه از روش پرداخت استفاده می کنند که به بیش از 20٪ از حجم کل پلت فرم کمک می کند. در ژانویه 10 درصد بود). این شرکت همچنین اخیراً Tabby Shop را راه‌اندازی کرده است که شامل بیش از 500000 محصول از هزاران برند برای کمک به خریداران در کشف و ردیابی بهترین محصولات و معاملات در یک مکان است.

، می گوید که این استارت آپ قصد دارد با ارائه محصولات اضافی به مشتریان خود که رفاه مالی آنها را بهبود می بخشد، در بازارهای فعلی خود سرمایه گذاری بیشتری کند. این شامل معرفی گزینه‌های اعتباری مختلف است که دامنه دسترسی Tabby را فراتر از شبکه‌اش گسترش می‌دهد و ارائه محصولات آن را برای دربرگرفتن طیف گسترده‌تری از خدمات مالی، مانند پرداخت‌ها و پس‌انداز، گسترش می‌دهد.

عبدالرحمن ترابزونی، بنیانگذار و مدیر عامل STV، سرمایه گذار در Tabby از زمان سری A، گفت: “Tabby صنعت جدیدی ایجاد کرده است و روش مصرف و پرداخت مردم را در منطقه MENA متحول می کند.” شرکت نمادین که یک مدل مرجع از نظر نظم و انضباط و اختلال است. حل دو چیز دشوار در پشت سر هم ما هیجان زده هستیم که Tabby را به بخشی جدایی ناپذیر از چشم انداز فین تک عربستان تبدیل می کند، که باعث رشد و تقویت اقتصاد به عنوان یک کل می شود.

منبع: https://techcrunch.com/2023/10/31/buy-now-pay-later-platform-tabby-nabs-200m-in-series-d-funding-at-1-5b-valuation/