ایر کانادا باید به سیاست بازپرداختی که توسط ربات چت خود ابداع شده است احترام بگذارد

پس از ماه‌ها مقاومت، ایر کانادا مجبور شد تا حدی مبلغی را به مسافری که توسط یک چت ربات خطوط هوایی گمراه شده بود، بازپرداخت کند.

روزی که مادربزرگ جیک موفات درگذشت، موفات بلافاصله از وب‌سایت ایر کانادا بازدید کرد تا یک پرواز از ونکوور به تورنتو رزرو کند. موفات که از نحوه کارکرد کرایه های سوگواری ایر کانادا مطمئن نبود، از چت بات ایر کانادا توضیح خواست.

چت بات اطلاعات نادرستی ارائه کرد و موفات را تشویق کرد که فوراً یک پرواز رزرو کند و سپس ظرف 90 روز درخواست بازپرداخت کند. در واقع، سیاست ایر کانادا به صراحت بیان می کند که شرکت هواپیمایی پس از رزرو پرواز، هزینه سفر سوگواری را پس نمی دهد. Moffatt با وظیفه‌شناسی سعی کرد از توصیه‌های ربات چت پیروی کند و درخواست بازپرداخت وجه کند، اما از اینکه این درخواست رد شد، شوکه شد.

موفات ماه‌ها تلاش کرد تا ایر کانادا را متقاعد کند که مبلغ بازپرداخت شده است، و تصویری از چت بات را به اشتراک گذاشت که به وضوح بیان می‌کرد:

اگر می‌خواهید فوراً سفر کنید یا قبلاً سفر کرده‌اید و می‌خواهید بلیط خود را با نرخ تخفیف سوگواری ارسال کنید، لطفاً این کار را ظرف 90 روز از تاریخ صدور بلیت خود با تکمیل فرم درخواست بازپرداخت بلیط ما انجام دهید.

ایر کانادا استدلال می‌کرد که چون پاسخ ربات چت به صفحه‌ای که حاوی خط‌مشی واقعی سفر سوگواری است پیوند دارد، موفات باید می‌دانست که کرایه‌های سوگواری را نمی‌توان عطف به ماسبق درخواست کرد. به جای بازپرداخت، بهترین کاری که ایر کانادا انجام می داد این بود که قول به روز رسانی چت بات و ارائه کوپن 200 دلاری به موفات برای استفاده در پروازهای آینده را داد.

  بهترین خدمات تحویل غذاهای دریایی برای سال 2024

موفات که از این قطعنامه ناراضی بود، کوپن را رد کرد و شکایتی برای دعاوی کوچک به دادگاه حل و فصل مدنی کانادا ارائه کرد.

به گفته ایر کانادا، موفات هرگز نباید به چت بات اعتماد می کرد و شرکت هواپیمایی نباید مسئول اطلاعات گمراه کننده چت بات باشد زیرا طبق گفته ایر کانادا، “چت بات یک شخص حقوقی جداگانه است که مسئول اعمال خود است” یک دادگاه. گفت. دستور گفت.

کارشناسان گفتند آفتاب ونکوور به نظر می‌رسد که پرونده موفات اولین باری است که یک شرکت کانادایی تلاش می‌کند استدلال کند که مسئولیتی در قبال اطلاعات ارائه شده توسط ربات چت خود ندارد.

کریستوفر ریورز، عضو دادگاه، که به نفع موفات رای داد، دفاع ایر کانادا را “قابل توجه” خواند.

ریورز نوشت: «ایر کانادا ادعا می کند که نمی تواند در قبال اطلاعات ارائه شده توسط هیچ یک از نمایندگان، خدمتکاران یا نمایندگان خود، از جمله ربات چت، مسئول شناخته شود. “او توضیح نمی دهد که چرا فکر می کند چنین است” یا “چرا صفحه وب با عنوان “سفر غم” ذاتاً قابل اعتمادتر از چت بات او بود.”

علاوه بر این، ریورز به این نتیجه رسید که موفات “هیچ دلیلی” برای این باور ندارد که یک قسمت از وب سایت ایر کانادا دقیق است و قسمت دیگر اینطور نیست.

ریورز نوشت: Air Canada “توضیح نمی دهد که چرا مشتریان باید اطلاعات یافت شده در یک قسمت از وب سایت خود را در قسمت دیگر وب سایت خود تأیید کنند.”

در نهایت، ریورز حکم داد که موفات مستحق بازپرداخت جزئی 650.88 دلار به دلار کانادا از کرایه اصلی (تقریباً 482 دلار آمریکا) بود که 1640.36 دلار کانادا (تقریباً 1216 دلار آمریکا) بود، و همچنین خسارت اضافی برای پوشش بهره هواپیما. و هزینه های دادگاه موفات.

  آیا یک فضای کاری مجازی به زودی جایگزین دفتر واقعی شما می شود؟

ایر کانادا به Ars گفت که از این حکم تبعیت خواهد کرد و این موضوع را بسته شده دانست.

به نظر می رسد چت ربات Air Canada غیرفعال است

هنگامی که Ars در روز جمعه از وب‌سایت Air Canada بازدید کرد، به نظر می‌رسید که پشتیبانی از ربات چت در دسترس نیست، و این نشان می‌دهد که Air Canada ربات چت را غیرفعال کرده است.

ایر کانادا به درخواست Ars برای تأیید اینکه آیا چت بات هنوز بخشی از خدمات پشتیبانی آنلاین این شرکت هواپیمایی است، پاسخ نداد.

منبع: https://www.wired.com/story/air-canada-chatbot-refund-policy/