ایر کانادا پس از اینکه ربات چت خود خط مشی های نادرست را برای مشتری توهم می کند، شکایت خود را باخت

استدلال ایر کانادا مبنی بر اینکه ربات چت مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی تنها مسئول اعمال خود است، در دادگاه مدنی ثابت نشد (خدا را شکر)، و اکنون شرکت هواپیمایی باید به مشتری که اطلاعات نادرستی در مورد غرامت بلیط هواپیما دریافت کرده است، هزینه را جبران کند. .

حادثه سال 2022 شامل جیک موفات مشتری ایر کانادا و چت ربات این شرکت هواپیمایی بود که موفات از آن برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد نحوه واجد شرایط بودن کرایه سوگواری برای سفر لحظه آخری برای شرکت در مراسم تشییع جنازه استفاده کرد. چت بات توضیح داد که موفات می‌تواند به‌عنوان عطف به ماسبق درخواست بازپرداخت مابه‌التفاوت قیمت بلیت معمولی و قیمت بلیت سوگواری کند، البته تا زمانی که 90 روز پس از خرید باشد.

همچنین ببینید:

طبق گزارش ها، Reddit محتوای خود را برای آموزش مدل های هوش مصنوعی منتشر کرد

اما این اصلاً سیاست شرکت هواپیمایی نیست. به گزارش وب سایت ایر کانادا:

خط مشی سفر عزاداری ایر کانادا برای مشتریان ما که به دلیل مرگ یا مرگ قریب الوقوع یکی از اعضای خانواده خود باید سفر کنند، گزینه ای را فراهم می کند. لطفاً توجه داشته باشید که خط مشی سوگ ما امکان بازپرداخت وجه سفرهایی را که قبلا انجام داده اید را نمی دهد.

زمانی که ایر کانادا به دلیل یک حادثه اطلاعات نادرست از بازپرداخت وجه خودداری کرد، موفات آن را به دادگاه برد. استدلال ایر کانادا علیه بازپرداخت شامل این ادعا بود که این شرکت در قبال “نظرات گمراه کننده” چت بات خود مسئولیتی ندارد. ایر کانادا همچنین استدلال کرد که چت بات یک “شخصیت حقوقی مجزا” است که باید مسئول اقدامات خود باشد و گفت که این شرکت هواپیمایی همچنین در قبال اطلاعات ارائه شده توسط “نمایندگان، خدمتکاران یا نمایندگان، از جمله یک ربات چت” مسئولیتی ندارد. هر چه که این بدان معنی است.

  طرح معرفی تهران به اینفلوئنسرهای خارجی آغاز شده است

یکی از اعضای دادگاه کانادا پاسخ داد: «اگرچه یک ربات چت دارای یک جزء تعاملی است، اما تنها بخشی از وب سایت Air Canada را تشکیل می دهد. “برای ایر کانادا باید مشخص باشد که مسئولیت تمام اطلاعات موجود در وب سایت خود را بر عهده دارد. فرقی نمی کند که اطلاعات از یک صفحه ثابت باشد یا یک چت بات.”

اولین مورد از این نوع، حکم دادگاه کانادایی می‌تواند پیامدهای بلندمدتی برای سایر شرکت‌هایی که «عامل‌های» مبتنی بر هوش مصنوعی یا یادگیری ماشینی را به خدمات مشتریان خود اضافه می‌کنند، داشته باشد.

موضوعات
هوش مصنوعی

منبع: https://mashable.com/article/air-canada-forced-to-refund-after-chatbot-misinformation