این شرکت های پیشگام برای توسعه مدل های هوش مصنوعی با یکدیگر همکاری می کنند

مغز چند رنگ

imaginima/Getty Images

پنج شرکت مخابراتی قراردادی برای ایجاد مدل‌های زبان توسعه‌یافته سفارشی (LLM) امضا کرده‌اند تا نیازهای صنعت خود را برآورده کنند و از چندین زبان پشتیبانی کنند.

این تلاش‌ها توسط یک سرمایه‌گذاری مشترک جدید توسط اپراتورهای مخابراتی، از جمله SK Telecom کره جنوبی، Deutsche Telekom آلمان، e&Group ابوظبی، Singtel سنگاپور و SoftBank ژاپن انجام خواهد شد. بر اساس بیانیه مشترکی که روز دوشنبه منتشر شد، در مجموع، شرکت‌های مخابراتی یک پایگاه جهانی مشتری 1.3 میلیاردی در 50 بازار دارند.

همچنین: آیا می خواهید در هوش مصنوعی کار کنید؟ چگونه حرفه خود را در 5 مرحله تغییر دهید

نهاد جدید در سال جاری تاسیس خواهد شد و LLM هایی را که به طور خاص برای بهبود تعامل شرکت های مخابراتی با مشتریان خود از طریق دستیارهای دیجیتال و ربات های چت طراحی شده اند، توسعه خواهد داد. این مدل‌های هوش مصنوعی (AI) برای زبان‌های مورد استفاده در بازارهای خانگی مخابراتی از جمله آلمانی، ژاپنی، عربی، کره‌ای و انگلیسی و همچنین سایر زبان‌ها مانند باهاسا اندونزی، بهینه‌سازی می‌شوند تا مدل‌ها بتوانند در بازارهای خانگی مستقر شوند. جنوب شرقی آسیا.

این سرمایه گذاری مشترک همچنین بر روی استقرار برنامه های کاربردی هوش مصنوعی برای رفع نیازهای اپراتورهای مخابراتی در بازارهای مربوطه تمرکز خواهد کرد. پایگاه مشترک Singtel Group در 21 بازار، از جمله استرالیا و اندونزی، 770 میلیون مشترک است، در حالی که Deutsche Telekom دارای 250 میلیون مشترک در 12 بازار، از جمله ایالات متحده، و e& Group دارای 169 میلیون مشترک در 16 بازار، از جمله خاورمیانه و آفریقا است.

  نکات و پاسخ‌های "اتصالات" NYT برای 15 مارس: نکاتی برای حل و فصل "اتصالات" شماره 278.

این شرکت‌ها در بیانیه خود گفتند: «در مقایسه با LLM‌های عمومی، LLM‌های اختصاصی مخابراتی بیشتر برای حوزه ارتباطات از راه دور طراحی شده‌اند و هدف کاربر را بهتر درک می‌کنند». انتظار می‌رود با فعال ، شرکت‌های مخابراتی برای استقرار آسان‌تر و سریع‌تر مدل‌های هوش مصنوعی مولد با کیفیت بالا، LLM‌های اختصاصی مخابراتی به تسریع تحول هوش مصنوعی در مشاغل و خدمات مختلف مخابراتی، از جمله خدمات مشتری، کمک کنند.

این شرکت ها گفتند که این LLM ها بر روی داده های خدمات مشتریان مخابراتی بهینه شده و آموزش دیده اند، که به اصلاح مدل برای سوالات خاص مخابراتی کمک می کند. شرکت‌های مخابراتی گفتند که این فرآیند بسیار مهم است زیرا اطلاعات مرتبط با صنعت به ندرت در مدل‌های آموزشی برای LLM‌های همه منظوره گنجانده می‌شود و به مدل‌های قیمت‌گذاری و قرارداد و همچنین داده‌های سخت‌افزاری خاص، مانند مراحل تنظیم مجدد روترها اشاره می‌کند.

چت ربات های مخابراتی برای درک بهتر، خلاصه ، و پاسخ به سوالات مشترکین به این اطلاعات دقیق نیاز دارند.

همچنین: اگر هوش مصنوعی آینده کسب و کار شما باشد، آیا CIO باید روی آن کنترل داشته باشد؟

اپراتورها گفتند: “این آموزش هدفمند تضمین می کند که LLM زبان منحصر به فرد و نیازهای اپراتورهای مخابراتی را درک می کند و راه را برای تجارب مشتری بهبود یافته، شخصی سازی شده و کارآمد هموار می کند.”

ریو یانگ سانگ، مدیر عامل SK Telecom گفت: “به عنوان اپراتورهای مخابراتی، ما نیاز به توسعه LLM های سفارشی برای صنعت مخابرات داریم تا عملیات اپراتورهای مخابراتی را کارآمدتر کنیم، که این یک میوه کم درآمد است.” “هدف نهایی ما کشف مدل های جدید کسب و کار با بازتعریف روابط با مشتری است.”

  Phoenix Tigo 7 Promax رسما رونمایی شد + عکس

همچنین: آیا مهندس سریع جایگزین دانشمند داده به عنوان “جذاب ترین شغل قرن بیست و یکم” است؟

کلودیا نعمت، عضو هیئت مدیره فناوری و نوآوری دویچه تلکام، گفت: ادغام LLM های اختصاصی مخابراتی همچنین به چت ربات Frag Magenta دویچه تلکام این امکان را می دهد که “بیشتر انسان محور” باشد. ربات چت مولد مبتنی بر هوش مصنوعی در حال حاضر بیش از 100000 تعامل با خدمات مشتری را هر ماه انجام می دهد.

نعمت افزود: «هوش مصنوعی مکالمات بین مشتریان و ربات‌های چت را شخصی‌سازی می‌کند (و) سرمایه‌گذاری مشترک ما اروپا و آسیا را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/networking/these-pioneering-companies-are-working-together-to-develop-models-for-ai/#ftag=RSSbaffb68