بابی کوتیک، مدیرعامل سابق اکتیویژن بلیزارد، ظاهراً می‌خواهد TikTok را بخرد.

بابی کوتیک، مدیر عامل سابق اکتیویژن بلیزارد که اواخر سال گذشته استعفا داد، ظاهراً علاقه مند به خرید TikTok به عنوان یک شرکت جدید یا مجبور به فروش است. بر اساس گزارشی از کوتیک ایده شراکت در چنین خریدی را به سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI و دیگرانی که با او در یک شام کنفرانس نشسته بودند، اشاره کرد و در مورد آن با رئیس اجرایی ByteDance، Zhang Yiming صحبت کرد. اگر TikTok فروخته شود، WSJ توجه داشته باشید، این احتمالاً صدها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

کوتیک بیش از 30 سال رهبری اکتیویژن را بر عهده داشت، اما آن را به شدت ، نکرد. در سال، این شرکت متهم به فعال ، آزار و اذیت ، و تبعیض جنسیتی تحت رهبری او شد که به عنوان “فرهنگ فراگیر برادران در محل کار” توصیف شد. اندکی بعد، گزارش داد که کوتیک از اتهامات سوء رفتار و تجاوز در طول سال‌ها آگاه بوده و نتوانسته است برخی از این موارد را به درستی به هیئت مدیره فاش کند. او همچنین متهم به آزار و اذیت خود بود، در آن زمان اشاره شد. اکتیویژن بلیزارد این گزارش را «گمراه‌کننده» خواند.

پس از افشای اطلاعات، کوتیک درخواست استعفا کرد، اما این اتفاق نیفتاد. کوتیک در نهایت در سال 2023 به عنوان رئیس اکتیویژن بلیزارد باقی ماند.

علاقه ادعایی کوتیک به TikTok در زمانی پرآشوب برای پلتفرم فوق‌العاده محبوب پس از آنکه قانون‌گذاران هفته گذشته «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» را معرفی کردند، رخ می‌دهد که در صورت تصویب او، او آن را امضا خواهد کرد. بر اساس این لایحه که روز چهارشنبه برای رای گیری به مجلس ارائه می شود، شرکت مادر تیک تاک در چین، ByteDance، ظرف مدت شش ماه. در غیر این صورت، از فروشگاه های برنامه های ایالات متحده ممنوع خواهد شد.

  تکنولوژی های جدید آینده: 10+10 تا از مهمترین فناوری های سالهای آینده دنیا جالب آموز

TikTok تلاش کرده است میلیون‌ها کاربر آمریکایی خود را متقاعد کند که پس از شتاب ناگهانی این لایحه، پشتیبان آن جمع شوند و هفته گذشته اعلان‌های فشار ارسال کرد. پس از رای گیری مجلس نمایندگان، جایی که انتظار می رود پس از تصویب به اتفاق آرا از کمیته انرژی و بازرگانی هفته گذشته به تصویب برسد، این لایحه به سنا منتقل می شود. در حالی که نگرانی قانونگذاران در مورد TikTok بر ترس از حریم خصوصی داده ها و ارتباط آن با چین متمرکز است. WSJ اشاره می‌کند که مشارکت Altman در خرید آن می‌تواند برنامه را در معرض امکان استفاده توسط OpenAI برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود قرار دهد، که دقیقاً برای کاربران نیز ایده‌آل به نظر نمی‌رسد.

این پست شامل پیوندهای مربوط است؛ اگر روی چنین لینکی کلیک کنید و اقدام به خرید کنید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

منبع: https://www.engadget.com/activision-blizzards-ex-ceo-bobby-kotick-reportedly-wants-to-buy-tiktok-210826589.html?src=rss