برنامه خبری Artifact یک سال پس از راه‌اندازی توسط بنیانگذاران اینستاگرام تعطیل می‌شود

Artifact، یک اپلیکیشن خبری شخصی‌شده با هوش مصنوعی، تنها یک سال پس از راه‌اندازی در ذهن بنیان‌گذاران سابق اینستاگرام، پنجره‌های خود را می‌بندد و نظرات را حذف می‌کند.

کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران، در یک آگهی مدیوم نوشت: «ما چیزی ساختیم که گروه اصلی از کاربران آن را دوست دارند، اما به این نتیجه رسیدیم که فرصت بازار به اندازه کافی بزرگ نیست تا سرمایه‌گذاری مستمر در این راه را توجیه کند. نادیده گرفتن این واقعیت برای استارت‌آپ‌ها آسان است، اما اغلب بهتر است تصمیم سخت را زودتر برای همه درگیر کنیم… ما در زمان‌های هیجان‌انگیزی زندگی می‌کنیم که هوش مصنوعی تقریباً هر چیزی را که لمس می‌کنیم در حال تغییر است و فرصت‌هایی برای ایده‌های جدید به نظر می‌رسد. بی حد و حصر “.

همچنین ببینید:

In Memoriam: فناوری در سال 2023 مرده است

این اپلیکیشن توسط Systrom و Mike Krieger، از بنیانگذاران اینستاگرام که در سال 2018 اینستاگرام را ، کردند تا پروژه‌های جدیدی را دنبال کنند، از جمله مقابله با آنچه که Systrom آن را «بحران وجودی» در مواجهه با صنعت اطلاعات و عادات کاربران تحت فشار قرار می‌دهد، ایجاد شده است.

سیستروم نوشت: «اخبار و اطلاعات حوزه‌های حیاتی برای سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها هستند. “ما در یک لحظه وجودی هستیم که بسیاری از نشریات در حال بسته شدن یا مشکل هستند، اخبار محلی کاملاً از بین رفته اند و ناشران اصلی روابط تیره ای با شرکت های فناوری پیشرو دارند. امیدوارم فناوری بتواند ابزاری برای حفظ، حمایت و توسعه این موسسات پیدا کند. ..”

Artifact در ژانویه 2023 راه اندازی شد و در ابتدا به عنوان یک فید صرفاً قابل مصرف «اخبار، حقایق و هوش مصنوعی» برای استفاده از یادگیری ماشینی برای تهیه اخبار و مقالات مرتبط از روزنامه نگاران، مانند اخبار TikTok d برای صفحه شما، در نظر گرفته شد.

  این هوش مصنوعی موقعیت جغرافیایی عکس + فیلم را تشخیص می دهد

با این حال، تا ماه آوریل، این برنامه به تولید محتوا نیز گسترش یافته بود و به پروفایل‌های قابل تنظیم، موضوعات نظرات و سیستم رای‌گیری اجازه می‌داد که کریستیانا سیلوا از Mashable گفت که به طرز شگفت‌انگیزی شبیه به تجربه کاربر Reddit است. سیلوا درباره «نمرات شهرت» تازه فاش شده آرتیفکت در آن زمان نوشت: «در حالی که این ممکن است Artifact را برای کاربران جالب‌تر کند، اما جعبه پاندورا از مسائل اعتدال را نیز باز می‌کند. سخت است تصور کنید اپلیکیشنی اختصاص داده شده به خواندن اخباری که شادی بیهوش کننده (و درد، ترس و خشم…) را که از اینستاگرام و تیک تاک دریافت می کنیم، شکست دهد.»

علیرغم قدردانی اولیه متخصصان و کاربران اطلاعات، به نظر می‌رسد که Artifact نتوانسته است هجوم سریع سایت‌های رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار و توقف اجتناب‌ناپذیر فزاینده وزوز هوش مصنوعی را شکست دهد.

قابلیت‌های ارسال نظر و ارسال به طور رسمی غیرفعال شده است، اما کاربران Artefact می‌توانند تا پایان فوریه به جستجوی مقالات خبری ادامه دهند.

منبع: https://mashable.com/article/artifact-news-app-is-shutting-down