به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 پس از سال 2025 رایگان نخواهند بود – دلیل آن در اینجا آمده است

ویندوز 10 متاسفانه در حال رسیدن به پایان چرخه عمر خود است. در سال 2025، سیستم عامل مایکروسافت دیگر به روز رسانی و پشتیبانی رایگان دریافت نخواهد کرد زیرا این شرکت تلاش های خود را به ویندوز 11 و احتمالاً ویندوز 12 منتقل می کند.

همچنین ببینید:

پنجره تاریخ انتشار ویندوز 12 فاش شد – اما ما شک داریم

چرا مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز 10 پایان می دهد؟

بر اساس یک پست وبلاگ منتشر شده توسط مایکروسافت در روز سه شنبه، از 14 اکتبر 2025، این شرکت هزینه به روز رسانی های امنیتی ویندوز 10 را شروع خواهد کرد. استدلال بسیار ساده است. ویندوز 10 اکنون تقریباً یک دهه از عمر آن می گذرد و مایکروسافت تمایلی به پشتیبانی کامل از یک پتانسیل ندارد سه سیستم های عامل. با حذف تدریجی ویندوز 10، این شرکت امیدوار است که کاربران را به ارتقاء به ویندوز 11 تشویق کند، که در حال حاضر برای رایانه های شخصی واجد شرایط رایگان است.

اگر می خواهید همین الان به ویندوز 11 ارتقا دهید، آسان و رایگان است. این سیستم عامل که در سال 2021 راه اندازی شد، انقلابی ترین سیستم عامل ویندوز موجود نیست، اما برای کسانی که به دنبال تغییر هستند مناسب است – اما نه همچنین تغییرات زیادی شما همچنین می توانید ویندوز 10 و نه برای به‌روزرسانی‌ها پرداخت کنید، اما این شما را در مقابل بازیگران بدی که به دنبال سوءاستفاده از نرم‌افزارهای رها شده در آینده هستند، آسیب‌پذیر می‌کند.

اگر می خواهید صبر کنید، شایعات اخیر نشان می دهد که ویندوز 12 در سال 2024 عرضه خواهد شد، اما این اطلاعات کمی مبهم است. اگر درست باشد، ویندوز 12 به‌روزرسانی رایگانی مانند ویندوز 11 نخواهد بود، اما آنچه این سیستم عامل از نظر پیشرفت هوش مصنوعی ارائه می‌کند، هیجان‌انگیز است. یا اگر این کار شماست، می توانید به لینوکس سوئیچ کنید.

  Prime Day deals still available as of July 18

در هر صورت، سال 2025 بسیار دور است، بنابراین دیگر نیازی به تصمیم گیری نیست. مایکروسافت نگفته است که برای به روز رسانی های بعدی چقدر هزینه خواهد داشت.

منبع: https://mashable.com/article/windows-10-wont-be-free-2025-heres-why