تسلا می گوید رشد فروش خودروهای الکتریکی می تواند در سال 2024 به میزان قابل توجهی کمتر باشد

استراتژی تسلا برای رانندگی بر اساس نتایج منتشر شده در روز چهارشنبه، فروش از طریق کاهش قیمت همراه با هزینه‌های تولید Cybertruck بر سود در سه ماهه چهارم فشار وارد کرد.

اگرچه این شرکت توانسته به افزایش فروش خود ادامه دهد و به رکورد تحویل 1.8 میلیون خودروی الکتریکی در سال 2023 برسد، اما این به همان رشد سود یا حتی درآمد منجر نشده است. با وجود اینکه تحویل تسلا افزایش یافته است، سود آن تا حد زیادی به دلیل کاهش قیمت ها با هدف افزایش فروش و افزایش هزینه های مربوط به محصولات آینده کاهش یافته است.

علاوه بر این، تسلا در انتشار نتایج سه ماهه چهارم و سالانه خود هشدار می دهد که در حال حاضر “بین دو موج بزرگ رشد قرار دارد”. در حالی که مدل Y و مدل 3 این شرکت را در سال‌های اخیر به موفقیت‌های بزرگ‌تری سوق داده‌اند، تسلا می‌گوید که رشد فروش خودروی آن در سال 2024 «ممکن است به‌طور قابل‌توجهی کمتر باشد» زیرا در حال آماده شدن برای راه‌اندازی پلت‌فرم خودروی جدیدی است که قصد دارد بر روی آن یک الکتریکی کوچک‌تر بسازد. خودرویی که حدود 25000 دلار قیمت دارد.

پس از انتشار نتایج، سهام با 3.6 درصد کاهش به 201.70 دلار رسید.

تسلا درآمد خالص سه ماهه چهارم (بر اساس GAAP) را 7.9 میلیارد دلار گزارش کرد، رقمی غیرعادی بالا که شامل سود مالیاتی غیرنقدی یکباره 5.9 میلیارد دلاری برای آزادسازی ذخیره برای ارزش گذاری کمتر در برخی دارایی های مالیات معوق است.

درآمد عملیاتی و سود شرکت بر مبنای تعدیل تصویر واضح تری از عملکرد مالی آن ارائه می دهد.

  Pornhub تابع همان قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا است که پلتفرم های رسانه های اجتماعی هستند

تسلا سود عملیاتی سه ماهه چهارم را 2.1 میلیارد دلار گزارش کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 درصد کاهش داشت. به گفته تسلا، این نتایج تحت تأثیر افزایش هزینه‌های عملیاتی عمدتاً به دلیل هوش مصنوعی و سایر پروژه‌های تحقیق و توسعه، هزینه رمپ تولید Cybertruck و درآمدهای پایین‌تر از نرم‌افزار به اصطلاح رانندگی آن بوده است. به گفته تسلا کاملاً مستقل. تسلا در سه ماهه چهارم 1.1 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد رشد داشت.

از جنبه مثبت، تسلا گفت که از هزینه کمتر برای هر وسیله نقلیه، از جمله هزینه مواد خام، اعتبار قانون کاهش تورم و رشد تحویل خودرو سود برده است که به کاهش شکاف سود کمک کرد.

بر اساس تعدیل، این شرکت 3.9 میلیارد دلار درآمد داشت که 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

تسلا در سه ماهه چهارم موفق شد برخی از حاشیه های پیشرو در صنعت خودروسازی خود را جبران کند که بخشی از آن به دلیل تلاش هایش برای کاهش بیشتر هزینه ها بود.

حاشیه سود ناخالص در بخش خودرو، بدون احتساب اعتبارات نظارتی، 17.2 درصد است. این اولین افزایش سه ماهه از زمانی است که تسلا کاهش شدید قیمت ها را در سال گذشته آغاز کرد. اما تسلا همچنین در این گزارش گفت که در حال رسیدن به “محدودیت طبیعی” توانایی خود برای کاهش هزینه های خودروهای موجود است. این شرکت نوشت: «(به مرور زمان)، ما انتظار داریم که سود مبتنی بر سخت‌افزار ما با شتاب در هوش مصنوعی، نرم‌افزار و سود مبتنی بر ناوگان همراه باشد.

  گوگل به‌روزرسانی‌های امنیتی جدید مبتنی بر Gemini را برای Chronicle و Workspace رونمایی کرد

درآمد همچنان به رشد خود ادامه می دهد، اگرچه با سرعت کمتری نسبت به تسلا در گذشته.

این شرکت اعلام کرد که در سه ماهه چهارم 25.17 میلیارد دلار درآمد داشته است که نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است. نتایج به سختی از انتظارات تحلیلگران فراتر رفت. بر اساس داده های Yahoo Finance، تحلیلگران انتظار داشتند که این شرکت در سه ماهه چهارم سال 2023 حدود 25.62 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

این داستان در حال توسعه است …

منبع: https://techcrunch.com/2024/01/24/tesla-says-ev-sales-growth-may-be-notably-lower-in-2024/