تعداد کمی از مشاغل APAC به دلیل تردید و مدیریت داده ها از هوش مصنوعی بهره مند می شوند

کره با سنجاق روی آن

ریچارد دروری / گتی ایماژ

هوش مصنوعی (AI) در طول سال آینده به جذب علاقه‌های تجاری ادامه خواهد داد، اما تعداد کمی از سازمان‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه می‌توانند به دلیل بیزاری از ریسک و توانایی‌های ضعیف مدیریت داده، از مزایای کامل آن بهره ببرند.

تنها 30 درصد از روش‌های فناوری اطلاعات مورد نیاز برای بهره‌برداری از مزایای هوش مصنوعی، از جمله انعطاف‌پذیری عملیاتی بیشتر، تجربه مشتری غنی‌تر، و یک مدل کسب‌وکار نوآورانه را دارند. بر اساس پیش‌بینی فورستر در سال 2024، فرهنگ ریسک‌گریزی و قابلیت‌های ناکافی مدیریت داده‌ها، دیگران را متوقف می‌کند.

همچنین: هوش مصنوعی سازمان ها را در سراسر جهان متحول می کند. چگونه این 6 شرکت پیشرو هستند

فردریک ژیرون، معاون رئیس جمهور و مدیر ارشد، می نویسد: «در حالی که بسیاری از شرکت ها در منطقه آسیا-اقیانوسیه به هوش مصنوعی مولد به عنوان ابزاری برای افزایش کارایی نگاه می کنند، بسیاری از آنها با موانعی در قالب فرهنگ کاری بیش از حد محتاطانه و کاستی در قابلیت های مدیریت داده ها مواجه خواهند شد. تحقیق در Forrester در یک پست وبلاگ

Giron خاطرنشان کرد: «شرکت‌هایی با شیوه‌های پیشرفته‌تر فناوری اطلاعات، که حدود 30 درصد از شرکت‌های منطقه را نمایندگی می‌کنند، به نظر می‌رسد که آمادگی بهتری برای استفاده حداکثری از فناوری داشته باشند و روی استفاده از هوش مصنوعی مولد برای تکامل مدل‌های کسب‌وکار خود متمرکز شده‌اند.» اما مهم است که توجه داشته باشیم که این تکامل بیشتر یک روند تدریجی در طول چندین سال خواهد بود تا یک داستان موفقیت یک شبه در آسیا و اقیانوسیه.

  Spotify سیستم پرداخت درون برنامه ای خود را برای کاربران iOS در اتحادیه اروپا راه اندازی خواهد کرد

او دو پیش‌بینی کلیدی دیگر برای منطقه را برجسته کرد، جایی که یک چهارم شرکت‌های چند ملیتی اعتماد مشتری را در اولویت قرار می‌دهند. با این حال، انتظار می‌رود که تنها 5 درصد معیارهای ملموسی برای اندازه‌گیری و حفظ این اعتماد داشته باشند.

او افزود که اگرچه برای مشاغل اساسی است، اما اعتماد عمومی در حال حاضر در حال کاهش است.

فورستر خاطرنشان کرد که شرکت‌های منطقه برای تحقق اعتماد مشتری با مشکل مواجه خواهند شد و تعداد کمی از این تلاش‌ها را جدی می‌گیرند و برای ادغام آن‌ها در فرهنگ شرکت خود تلاش می‌کنند.

تا پایان سال 2024، این شرکت تحقیقاتی پیش بینی می کند که 25 درصد از شرکت های بزرگ در منطقه آسیا و اقیانوسیه از تعهد خود برای جلب اعتماد مشتریان دفاع خواهند کرد.

ژیرون گفت: «اما چالش واقعی در تبدیل آن کلمات به اقدامات قابل اندازه گیری نهفته است.

همچنین: اگر هوش مصنوعی آینده کسب و کار شما باشد، آیا CIO باید کنترل کننده باشد؟

با وجود این، انتظار می‌رود که تجربه مشتری با پذیرش هوش مصنوعی مولد در باطن بهبود یابد و نمایندگان خدمات مشتری توانایی پاسخگویی سریع‌تر و بهتر به سوالات را داشته باشند. به گفته Forrester، مشکلات در اولین تماس حل خواهد شد و باعث می شود مشتریان احساس کنند شنیده می شوند.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند که آژانس‌ها از طرف سازمان‌ها بر روی برنامه‌های هوش مصنوعی سفارشی سرمایه‌گذاری خواهند کرد، به طوری که 10 آژانس تبلیغاتی بزرگ سال آینده در مجموع 50 میلیون دلار برای مشارکت برای ایجاد چنین برنامه‌هایی هزینه خواهند کرد. فارستر گفت: این ابزارهای هوش مصنوعی به مشتریان خود اجازه می دهند تا کمپین های بازاریابی شخصی سازی شده را توسعه دهند.

  چنس پردومو بازیگر نسل پنجم و سابرینا در ۲۷ سالگی درگذشت

ابتکارات هوش مصنوعی سازمانی همچنین منجر به بهبود 50 درصدی در بهره‌وری و حل مشکلات خواهد شد و انتظار می‌رود که هوش مصنوعی مولد بهره‌وری همه نقش‌های فناوری اطلاعات از جمله توسعه‌دهندگان را بهبود بخشد. سرمایه گذاری در فناوری در سراسر سازمان زمان حل مشکلات کارکنان را تا 50 درصد افزایش می دهد.

با این حال، پذیرش تجاری خدمات مهندسی سریع محدود خواهد بود. در میان تلاش‌های ابر مقیاس‌کننده‌های ابری برای معرفی پیش‌نمایش یا در دسترس بودن عمومی این خدمات، 80 درصد شرکت‌ها به سرعت استعدادهای مهندسی را در داخل خود اضافه می‌کنند تا پایه و ارزش مدل را تقویت کنند.

همچنین: بهترین چت ربات های هوش مصنوعی

همانطور که تنظیم‌کننده‌ها روی سیاست‌های احتمالی هوش مصنوعی کار می‌کنند، Forrester توصیه می‌کند که سازمان‌ها برنامه‌هایی را شناسایی کنند که ممکن است خطرپذیری آنها را افزایش دهند و در ابزارهای مدیریت ریسک شخص ثالث سرمایه‌گذاری کنند.

جیرون گفت: «در سال 2024، آسیا و اقیانوسیه برای یک سال اکتشاف و رشد بالقوه آماده می شود که هوش مصنوعی مولد در مرکز همه چیز قرار دارد. وعده و پتانسیل هوش مصنوعی مولد، همراه با موج جدیدی از نوآوری‌های فناوری، رهبران فناوری و کسب‌وکار بیشتری را در منطقه آسیا-اقیانوسیه الهام می‌بخشد تا راه پیشگامان اولیه را دنبال کنند و قدرت هوش مصنوعی را با تلاش‌های دگرگونی خود در هم آمیزند. منجر به نتایج کسب و کار “.

منبع: https://www.zdnet.com/article/few-apac-firms-will-benefit-from-ai-due-to-doubt-and-data-management/#ftag=RSSbaffb68