حداکثر Q: یک ترمینال Starlink و یک پایانه Kuiper وارد یک نوار می شوند

سلام و به Max Q خوش آمدید!

در این مشکل:

  • چرا چترهای فضایی بسیار دشوار هستند؟
  • دعوی قضایی جدید حاکی از مسائل امنیتی در Blue Origin
  • اخباری از Loft Orbital، Relativity Space و موارد دیگر

اسپیس ایکس به دلیل ادغام عمودی خود شناخته شده است، اما یکی از قطعاتی که آن را برون سپاری کرده است چتر نجات است – تا اوایل این ماه، زمانی که این شرکت بدون سر و صدا تامین کننده چتر نجات Pioneer Aerospace را پس از اعلام ورشکستگی شرکت مادرش خریداری کرد. اطلاعات اولین کسی بود که این خبر را گزارش کرد.

نجات یک تامین کننده از انحلال – که با توجه به ورشکستگی شرکت مادر، احتمالاً سرنوشت پایونیر بوده است – به نظر می رسد یک حرکت قوی از سوی اسپیس ایکس باشد. اما این تنها دشواری واقعی ساخت چترهای طراحی شده برای زنده ماندن در چنین سرعت های بالایی را نشان می دهد.

ابهی تریپاتی، مدیر عملیات ماموریت در آزمایشگاه علوم فضایی دانشگاه کالیفرنیا برکلی، در مصاحبه اخیر خود گفت: “فضا دشوار است، اما چترهای فضایی بسیار دشوارتر هستند.” این یکی از سخت ترین چیزها برای دستیابی به غیر از یک سیستم پیشرانه بسیار پیچیده است.

SpaceX Dragon

اعتبار تصویر: EspaceX

رئیس سابق برنامه موتور موشک BE-4 شرکت Blue Origin شکایتی را علیه این شرکت تنظیم کرده است و به اتهام انتقام گیری افشاگر پس از ایجاد نگرانی های ایمنی، شکایت کرده است.

این شکایت در دادگاه عالی شهرستان لس آنجلس ثبت شد. این شامل گزارش مفصلی از تلاش‌های مدیر برنامه کریگ استوکر در طول هفت ماه برای ایجاد نگرانی در مورد ایمنی و محیط کاری خصمانه در Blue Origin است.

  اپل آیپد ایر در سال آینده تراشه M2 را دریافت خواهد کرد

استوکر در ایمیلی به دو نایب رئیس آبی گفت: “من، تیم مدیریتم و سایرین در شرکت نباید دائماً به خاطر رفتار ضعیف مدیر عامل از خودمان و تیم‌هایمان عذرخواهی کنیم و بهانه کنیم.” ما زمان زیادی را صرف درست ، کارها، بازسازی روحیه، ترمیم آسیب، جلوگیری از واکنش بیش از حد مردم می کنیم… محیط کار خصمانه… خطر ایمنی و کیفیت را برای کارکنان، محصولات و مشتریان ما ایجاد می کند.

جف بزوس BE-4 با منبع آبی

جف بزوس در 17 سپتامبر 2014 در واشنگتن دی سی. اعتبار تصویر: گتی ایماژ

اخبار بیشتر از TC و فراتر از آن

آمازون سه پرتاب فالکون 9 را از اسپیس ایکس خریداری کرد تا از استقرار ابر صورت فلکی پروژه کویپر، رقیبش در بازار اینترنت ماهواره ای حمایت کند.

بیت قفلیک باند باج‌افزار بدنام مسئولیت حمله سایبری به آزمایشگاه تحقیقاتی هوافضای دولتی هند را بر عهده گرفته است.

شیروانی مداری پیشنهاد جدیدی به نام «ماموریت‌های مجازی» راه‌اندازی می‌کند، که در آن مشتریان می‌توانند برنامه‌های نرم‌افزاری خود را بر روی ماهواره Loft برای بهره‌برداری از حسگرها و گره‌های محاسباتی، تجزیه و تحلیل داده‌ها در حین جمع‌آوری و اجرای طیف وسیعی از موارد استفاده کنند. .

فضای نسبیت تیم الیس، مدیر عامل شرکت، به اظهارات اخیر پیتر بک، یکی از مدیران هوافضا، که قراردادهای پرتاب موشک بدون پرواز را در اوایل ماه جاری «اساساً بی‌ارزش» خواند، پاسخ می‌دهد. در مقابل، الیس در یک مصاحبه اختصاصی با TechCrunch استدلال کرد که ایجاد یک بک لاگ تنها راه برای تایید تناسب محصول با بازار است.

مدار زمین مدیر فنی سابق خود، آستین ویلیامز، کمی بیش از یک ماه پس از آن که او و سایر سهامداران علناً خواستار تغییر در راس شرکت شدند، ادامه می دهد.

  ابتدا رومینگ موبایل را فعال کنید

Max Q توسط من برای شما آورده شده است، آریا علمالهدایی. اگر از خواندن Max Q لذت می برید، آن را به یکی از دوستان خود فوروارد کنید.

منبع: https://techcrunch.com/2023/12/04/max-q-a-starlink-terminal-and-a-kuiper-terminal-walk-into-a-bar/