حشره رولی پلی سفید شبح مانند در اعماق دریا کشف شد

با پسر کوچک جدید قلمرو حیوانات آشنا شوید. این است بورالانا نیکورومیک گونه ایزوپود در اعماق دریا که اخیراً در باهاما یافت شده است. این یک ایزوپود سیرولانید-یکی از اعضای خانواده Cirolanidae– و تنها دومین گونه از جنس آن است که در غرب اقیانوس اطلس شمالی توصیف شده است.

ایزوپودهای اعماق دریا پسرعموهای رولی پولی های زمینی هستند که به عنوان حشرات قرص نیز شناخته می شوند. سخت پوستان به طول صورتی که به تازگی توصیف شده اند، در شیبی در Exuma Sound، در جنوب شرقی ناسائو، در عمق حدود 1800 فوت (548 متر) پیدا شده است. مقاله ای در توصیف گونه بود منتشر شده اخیرا در Zootaxa.

تصویری از مقاله ای با عنوان حشره پلی رولی سفید شبح مانند در دریای عمیق کشف شد

تصویر: با اجازه OceanX

اولیور شیپلی، بوم‌شناس دانشگاه استونی بروک، نویسنده این مطالعه، در طی تماس ویدیویی با Gizmodo گفت: «تخت‌های علف‌دریایی، جنگل‌های حرا، همه این چیزها از قفسه‌ها جارو می‌شوند و به این جامعه در اعماق دریا ریخته می‌شوند. “و این واقعاً مهم است، زیرا هر چه انرژی بیشتر باشد، احتمال وجود سطوح بالاتری از تنوع زیستی در آنجا نیز بیشتر می شود.”

ایزوپود جدید را وارد کنید (از بین همه پلئوپودها) که در طی غواصی های انجام شده توسط موسسه Cape Eleuthera و OceanX در سال 2019 بازیابی شده است.B. giganteusطول آن می تواند به بیش از یک فوت (30.5 سانتی متر) برسد. B.nickorum اندازه 2.17 اینچ (5.5 سانتی متر) طول دارد.

اگرچه این تیم تجزیه و تحلیل ژنتیکی انجام ندادند، اما با بررسی کوچکترین جزئیات ویژگی‌های فیزیکی آن به این نتیجه رسیدند که این گونه منحصر به فرد است. این گونه احتمالاً از ریزه هایی که در شیب Exuma Sound می افتد تغذیه می کند. در چنین اعماق، زیستگاه به یک سینک آشپزخانه تبدیل می شود و تمام مواد آلی را که به اعماق اقیانوس نفوذ می کند، جذب می کند.

  در اینجا استارت آپ های فین تک که می توانند در سال 2024 عمومی شوند، آورده شده است
گونه ایزوپود تازه کشف شده

گونه ایزوپود تازه کشف شده
عکس: با اجازه OceanX.

شیپلی گفت: «اکوسیستم‌های اعماق دریای کارائیب واقعاً، واقعاً، بسیار ضعیف مطالعه شده‌اند. پتانسیل اکتشافات جدید بسیار زیاد است. »

در واقع، اعماق دریا مملو از زندگی پنهان است، زیرا صخره های مرجانی در گالاپاگوس دارد مهد کودک اختاپوس در اعماق دریا در سواحل کاستاریکا. جیب های تنوع زیستی وجود دارد، در تاریکی. سوال این است که آیا آنها می توانند با وجود تجاوز به فعالیت های انسانی دست نخورده باقی بمانند؟

بیشتر: 90 درصد از گونه هایی که در منطقه ای که برای استخراج معادن در اعماق دریا در نظر گرفته شده زندگی می کنند ممکن است برای علم ناشناخته باشند

منبع: https://gizmodo.com/deep-sea-isopod-discovered-roly-poly-bug-1851194402