خانواده قربانیان تیراندازی Uvalde از Activision و Meta شکایت کردند

خانواده های قربانیان تیراندازی در مدرسه ابتدایی راب در Uvalde، تگزاس، از Activision و Meta و همچنین سازنده اسلحه دانیل دیفنس شکایت کرده اند.

خانواده‌هایی که این شکایت را مطرح می‌کنند توسط وکیل جاش کوسکوف، که قبلاً از رمینگتون برای خانواده‌های قربانیان تیراندازی سندی هوک تسویه حساب کرده بود، نمایندگی می‌کنند. شکایت علیه شرکت‌های فناوری ادعا می‌کند: «در 15 سال گذشته، دو تا از بزرگترین شرکت‌های فناوری آمریکا… در طرحی با صنعت اسلحه‌سازی همکاری کرده‌اند که به کمپین جو کمل ظاهری مضحک و بی‌ضرر و حتی زیبا می‌دهد. »

به طور خاص، این کت و شلوار بر فرانچایز محبوب بازی ویدیویی «ندای وظیفه» اکتیویژن تأکید می‌کند، که آن را به‌عنوان «شکل هوشمندانه بازاریابی (که به ایجاد یک پایگاه مصرف‌کننده جدید و جوان برای تفنگ تهاجمی AR-15 کمک کرد» و به اینستاگرام توصیف می‌کند. ، برنامه عکس متعلق به متا، که به ادعای دعوا، «آگاهانه قوانین ضعیف و دور زدنی را که ظاهراً تبلیغات اسلحه گرم را ممنوع می کند، منتشر می کند. در واقع، این قوانین به عنوان یک کتاب راهنما برای صنعت سلاح گرم عمل می کنند.

اکتیویژن در بیانیه‌ای با خانواده‌ها ابراز همدردی کرد، اما گفت: «میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از بازی‌های ویدیویی لذت می‌برند بدون اینکه به اعمال وحشتناک روی بیاورند. » ما برای نظر بیشتر با Activision و Meta تماس گرفته ایم.

طبق این شکایت، تیرانداز یووالده بازیکن «ندای وظیفه: جنگ مدرن» بود و همچنین هدف تبلیغات دانیل دیفنس در اینستاگرام قرار گرفت. (متا فروش سلاح بر روی پلتفرم های خود را ممنوع می کند، اما واشنگتن پست قبلاً گزارش داده بود که این شرکت قبل از راه اندازی به فروشندگان اسلحه 10 حمله می کند.)

  رنجر 8 روی سطح ماه فرود آمد

در این دادخواست ادعا شده است: “متهمین نوجوانان دیوانه را می جوند و تیراندازان دسته جمعی را تف می کنند.”

سیاستمداران همچنان به این بحث می پردازند که آیا بازی های ویدیویی خشونت با اسلحه را تشویق می کنند یا خیر. یک مطالعه اخیر از آزمایشگاه استنفورد برین استورم، 82 مقاله تحقیقاتی پزشکی را در این زمینه بررسی کرد و نتیجه گرفت: “تحقیقات پزشکی کنونی هیچ ارتباط علی بین بازی های ویدئویی و خشونت اسلحه در زندگی واقعی پیدا نکرده است.” »

منبع: https://techcrunch.com/2024/05/26/families-of-uvalde-shooting-victims-sue-activision-and-meta/