دادگاه به ایلان ماسک دستور داد تا در تحقیقات SEC در مورد تصاحب توییتر شهادت دهد

پس از یک حکم آزمایشی در ماه دسامبر، یک قاضی فدرال به ایلان ماسک دستور داد تا از احضاریه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پیروی کند و به عنوان بخشی از تحقیقاتش در مورد تصاحب توییتر، دوباره شهادت دهد. رویترز گزارش ها. طبق دستوری که شامگاه شنبه در دادگاه کالیفرنیا ارائه شد، ماسک و کمیسیون SEC اکنون یک هفته فرصت دارند تا زمان و مکان حضور او را تعیین کنند، در غیر این صورت برای آنها تصمیم گیری خواهد شد. کمیسیون SEC از سال 2022 به دلیل نگرانی در مورد تأخیر وی در افشای سهام خود در توییتر، درباره خرید توییتر توسط ماسک، که اکنون X است، تحقیق می کند.

این دستور پس از آن صادر شد که ماسک در ماه سپتامبر برای شهادت حاضر نشد و بعداً از شرکت در مصاحبه ای که برنامه ریزی شده بود خودداری کرد و باعث شد کمیسیون SEC شکایت کند. قاضی ناحیه ایالات متحده، لورل بیلر، پس از اینکه ماسک تلاش کرد احضاریه خود را به چالش بکشد، طرف SEC شد، زیرا به گفته او هدفش به دست آوردن اطلاعات نامربوط و آزار و اذیت بود، زیرا قبلاً دو بار با وی مصاحبه شده بود. اما SEC می‌گوید که اسناد جدیدی در رابطه با تحقیقات به دست آورده است و سؤالات بیشتری از مالک X دارد. ماسک همچنین استدلال کرد که احضاریه فراتر از اختیارات SEC است زیرا توسط یکی از کارکنان منصوب شده توسط مدیر اجرای SEC صادر شده است. بیلر آن استدلال ها را رد کرد و حکم داد که احضاریه معتبر است.

  وردل امروز: پاسخ و نکاتی برای 4 مارس

منبع: https://www.engadget.com/court-orders-elon-musk-to-testify-in-the-secs-investigation-of-his-twitter-takeover-193303461.html?src=rss