دانشمندان اتم های آهن «رقصان» را در قلب زمین کشف کردند

بر اساس اکتشاف علمی جدید “Holy Grail”، توپ فلزی در حال سوختن در مرکز هسته زمین در واقع فعال تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در واقع، می تواند میزبان یک شام مولکولی مرکز سیاره باشد.

فیزیکدانان دانشگاه تگزاس در آستین و سیچوان و نانجینگ در چین، با استفاده از یادگیری ماشین و یک ابر رایانه، احتمال انتقال اتم‌های آهن به مرکز زمین را گزارش کرده‌اند که می‌تواند برخی از فیزیک «نرم» چگال را توضیح دهد. هسته داخلی. خواص

همچنین ببینید:

ستاره شناسان ممکن است یکی از اولین معماهای وب را حل کرده باشند

برای زمینه: مرکز زمین یک هسته داخلی فلزی جامد است که توسط یک هسته خارجی فلز مایع احاطه شده است. ضخامت آن حدود 750 مایل است و به 9800 درجه فارنهایت (یا حدود 5400 درجه سانتیگراد) می رسد. حرکت اتم ها در هسته بیرونی مایع باعث ایجاد میدان مغناطیسی زمین و قابلیت سکونت وسیع سیاره می شود. اما در حالی که مدت‌ها تصور می‌شد که مرکز سیاره ما یک مرکز آهن جامد است، تحقیقات اخیر این فرضیه را مطرح کرده است که بخشی از هسته متراکم داخلی نیز ممکن است مایع باشد.

مطالعه جدید نشان می‌دهد که اتم‌های آهن در هسته به موقعیت‌های جدید مهاجرت می‌کنند «مانند افرادی که جای خود را روی میز تغییر می‌دهند»، بدون اینکه ساختار فلزی زیرین آهن را مختل کنند و هسته را انعطاف‌پذیرتر کنند. این مفهوم به عنوان “حرکت جمعی” شناخته می شود.

یوجون ژانگ، استاد دانشگاه سیچوان، توضیح داد: لرزه‌شناسان کشف کرده‌اند که مرکز زمین، به نام هسته داخلی، به طرز شگفت‌آوری نرم است، دقیقاً مانند کره در آشپزخانه شما نرم است. “کشف بزرگی که ما انجام دادیم این بود که آهن جامد به طرز شگفت آوری در اعماق زمین نرم می شود، زیرا اتم های آن می توانند بسیار بیشتر از آنچه ما تصور می کردیم به اطراف حرکت کنند. این افزایش حرکت باعث می شود هسته داخلی سخت تر و در برابر نیروهای برشی ضعیف تر شود.

  اپل نمی تواند از شکایت دسته جمعی در مورد ادعاهای ردیابی AirTags فرار کند

ژانگ و همکارانش از یک مدل کامپیوتری مینیاتوری از هسته داخلی زمین برای پیش بینی خواص و حرکت اتم های آهن هسته استفاده کردند. با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده در آزمایش‌های آزمایشگاهی با فشار و دمای بالا که برای تقلید از شرایط در هسته داخلی زمین طراحی شده‌اند، نتایج سپس با مطالعات امواج لرزه‌ای هسته داخلی زمین و آزمایش‌های موج شوک آزمایشگاهی که حرکت جمعی مورد انتظار اتم‌های آهن را آزمایش می‌کردند، مقایسه شد. در فشار و دمای شدید

جونگ فو لین، استاد دانشکده علوم زمین جکسون دانشگاه تگزاس، در مصاحبه ای با نیوزویک گفت: «این یافته نشان می دهد که همان فیزیک حرکت جمعی در سایر سیاره های داخلی مانند مریخ و فضاهای داخلی فراسیاره ای نیز وجود دارد.

وسواس علم به هسته درونی غیرقابل دسترس – که هنوز گرمای شکل گیری زمین در 4.5 میلیارد سال پیش را در خود نگه می دارد – منجر به مدل های پیش بینی و تحقیقاتی شده است که توضیحات مختلفی را برای حرکت، ترکیب و شکل ارائه می دهد. و همچنین انبوهی از اطلاعات گمراه کننده.

اما حتی با نزدیک‌تر شدن علم به توضیح پیچیدگی‌های سیاره ما و اتم‌های رقصنده آن، لایه‌های در حال تکامل زمین هنوز به طور کامل کنده نشده‌اند.

منبع: https://mashable.com/article/scientists-discover-dancing-iron-atoms-in-earths-core