دانشمندان سیاره ای را با دمی ۱۵۰ برابر بلندتر از می سی سی پی کشف کردند

سیارات عجیبی در اعماق فضا وجود دارد.

دانشمندان سیاره ای با دم کشف کردند حداقل 350000 مایل (563270 کیلومتر) طول دارد. این فاصله بیشتر از فاصله زمین و ماه و حدود 150 برابر بیشتر از رودخانه می سی سی پی است. گاز هلیوم از سیاره WASP-69b به اندازه مشتری که 160 سال نوری از زمین فاصله دارد، نشت می کند. با استفاده از مشاهدات رصدخانه غول پیکر WM Keck در بالای هاوایی، محققان دریافتند که این فرار سیاره ای یک دم گسترده ایجاد کرده است.

داکوتا تایلر، دانشجوی دکترای اخترفیزیک در UCLA و اولین نویسنده این تحقیق، در بیانیه‌ای گفت: «مشاهدات قبلی نشان می‌داد که WASP-69b یک دم متوسط ​​یا اصلاً دم نداشت. با این حال، ما توانستیم به طور قطعی نشان دهیم که دم هلیمی این سیاره حداقل هفت برابر شعاع خود سیاره غول پیکر است.

تحقیقات جدید در مورد این سیاره فراخورشیدی کنجکاو – سیاره ای که به دور ستاره دیگری می چرخد ​​- اخیراً در نشریه منتشر شده است مجله اخترفیزیک.

سرعت خرد شدنی نور

همچنین ببینید:

ناسا بسیار نزدیک به جهان آتشفشانی پرواز می کند و تصاویر وحشی می گیرد

WASP-69b بسیار نزدیک به ستاره‌اش می‌چرخد و یک مدار را تنها در 3.9 روز کامل می‌کند. گرمای سوزان نزدیک جو سیاره را می سوزاند. در ویدیوی کوتاه زیر که در X (توئیتر سابق) پست شده است، می توانید ایده ای از اتفاقات را مشاهده کنید.

آینه بزرگ تلسکوپ Keck II رصدخانه – 30 متر (نزدیک به 100 فوت) عرض – به محققان اجازه داد تا نور کافی برای دیدن دم دور این سیاره را بگیرند. تایلر توضیح داد: «چیزی که واقعاً کک را در مشاهدات ما متمایز می‌کند، محوطه بزرگ آینه آن است که به ما امکان می‌دهد نور بیشتری را که از ستاره می‌آید تشخیص دهیم. ابزار دیگری که به تلسکوپ متصل شده است، به نام طیف‌نگار فروسرخ نزدیک (NIRSPEC)، جزئیات با وضوح بالا از دم ویسپی را ثبت کرد.

  عمیق ترین آزمایشگاه چین با دانشمندان برای مطالعه ماده تاریک همکاری می کند

دانشمندان تخمین می زنند که WASP-69b جرم زمین را در هر میلیارد سال یا بیشتر از دست می دهد. (خوشبختانه جرم این سیاره 90 برابر زمین است، بنابراین چیزهای زیادی برای از دست دادن دارد.)

ناسا تاکنون بیش از 5560 سیاره فراخورشیدی را شناسایی کرده است و بیش از 10000 سیاره نامزد دیگر در حال بررسی هستند. ستاره شناسان چه چیز دیگری را کشف خواهند کرد؟

منبع: https://mashable.com/article/planet-tail-discovery-space