رید هافمن، بنیانگذار OpenAI به سم آلتمن رای اعتماد می دهد

هافمن و دیگران گفته اند که نیازی به توقف توسعه هوش مصنوعی نیست. او اقدام شدیدی را که توسط برخی از محققان هوش مصنوعی درخواست شده است، احمقانه و مخرب خواند. هافمن خود را به عنوان یک «شتاب‌دهنده» منطقی معرفی می‌کند – کسی که می‌داند چگونه سرعت خود را در هنگام گرفتن یک پیچ کم کند، اما احتمالاً خوشحال است که وقتی جاده در پیش رو روشن است، سرعتش را افزایش دهد. او گفت: “من به همه توصیه می کنم که بیایند و به ما در باشگاه خوش بینان بپیوندند، نه به این دلیل که یک مدینه فاضله است و همه چیز خوب پیش می رود، بلکه به این دلیل که می تواند بخشی از یک راه حل باورنکردنی باشد.” “این چیزی است که ما سعی می کنیم به سمت آن بسازیم.”

میچل و بولاموینی، هنرمند اصلی و رئیس گروه حمایت از آسیب‌های هوش مصنوعی لیگ عدالت الگوریتمی، گفتند که استفاده از وعده‌های این شرکت برای کاهش تعصب و سوء استفاده از هوش مصنوعی کافی نخواهد بود. آنها می گویند دولت ها باید روشن کنند که سیستم های هوش مصنوعی نمی توانند حقوق مردم برای رفتار عادلانه یا انسانیت را نقض کنند. بولاموینی گفت: «کسانی که خطر استثمار یا اخاذی یا حتی نابودی را دارند» باید محافظت شوند و افزود که سیستم‌هایی مانند پهپادهای مرگبار باید متوقف شوند. او گفت: «ما در حال حاضر در دنیایی هستیم که هوش مصنوعی خطرناک است. ما هوش مصنوعی را فرشتگان مرگ داریم.»

برنامه‌هایی مانند سلاح‌ها با هدف اصلی OpenAI برای کمک به کدنویس‌ها، نویسندگان و دیگر متخصصان فاصله زیادی دارند. ابزارهای این شرکت، طبق شرایط خود، نمی توانند در ارتش و جنگ استفاده شوند، اگرچه مایکروسافت، حامی اصلی و مشتری مشتاق OpenAI، روابط تجاری قابل توجهی با ارتش ایالات متحده دارد. اما بولاموینی پیشنهاد کرد که شرکت‌هایی که برنامه‌های تجاری را توسعه می‌دهند، ارزش بررسی دقیق را ندارند. از آنجایی که هوش مصنوعی وظایف دنیوی مانند حروفچینی را بر عهده می گیرد، کسب و کارها باید آماده باشند تا عواقب اجتماعی دنیایی را در نظر بگیرند که می تواند فرصت های معناداری کمتری را برای یادگیری اصول اولیه کاری که می تواند برای مهارت بسیار حیاتی به کارگران ارائه کند، ارائه دهد. «پیمودن این فرآیند خلاقانه، یافتن کلمه مناسب، یافتن چگونگی ابراز وجود و یادگیری چیزی در تلاش برای رسیدن به آن به چه معناست؟ “او می گوید.

  اپل احتمالاً 9 میلیون دستگاه آیپد پرو OLED را در سال 2024 روانه بازار خواهد کرد

Fei-Fei Li، دانشمند کامپیوتر در دانشگاه استنفورد که مدیریت موسسه هوش مصنوعی انسان محور این مدرسه را بر عهده دارد، گفت که جامعه هوش مصنوعی باید بر تأثیرات خود بر مردم تمرکز کند، از شأن فردی گرفته تا جوامع بزرگ. او گفت: “من باید یک باشگاه جدید به نام فناورانیست راه اندازی کنم.” خیلی ساده است که بگوییم، “آیا می خواهید سرعت را افزایش دهید یا کاهش دهید؟” » باید در مورد آن صحبت کنیم یا ما می خواهیم سرعت خود را افزایش دهیم، و جایی که باید سرعت را کاهش دهیم.

لی یکی از پیشگامان مدرن هوش مصنوعی است که سیستم بینایی کامپیوتری معروف به ImageNet را توسعه داده است. آیا OpenAI صدایی به ظاهر متعادل مانند او را در هیئت مدیره جدید خود می خواهد؟ برت تیلور، رئیس هیئت مدیره OpenAI به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. اما اگر فرصتی پیش بیاید، لی گفت: “در مورد آن با دقت فکر خواهم کرد.” »

منبع: https://www.wired.com/story/livewired-ai-hoffman-openai/