سام بانکمن-فرید یک مشتری وحشتناک است

در هفته ها بعد از اینکه صرافی رمزنگاری FTX Sam Bankman-Fried در نوامبر گذشته شروع به فروپاشی کرد، او تصمیم گرفت ابتدایی‌ترین توصیه‌های حقوقی را نادیده بگیرد: چیزی نگویید یا خطر متهم ، خود را داشته باشید. با رسانه ها مصاحبه کرد. او در پادکست ها ظاهر شده است. او مدام توییت کرد. او Substack خود را راه اندازی کرد. او قول شهادت داد قبل از کنگره، اگرچه او قبل از اینکه فرصتی پیدا کند دستگیر شد.

از امروز، بانکمن-فرید در دادگاهی در نیویورک محاکمه خواهد شد که متهم به هفت فقره کلاهبرداری از مشتریان، سرمایه گذاران و وام دهندگان است. پس از اینکه کاربران سعی کردند پول خود را از صرافی خارج کنند، FTX سقوط کرد، اما نتوانستند این کار را انجام دهند، زیرا به گفته وزارت دادگستری، Bankman-Fried این پول را به یک شرکت خواهر، Alameda Research منتقل کرده بود، جایی که برای ارزهای دیجیتال پرخطر خرج شده بود. معاملات بازپرداخت بدهی، وام های شخصی، خریدهای لوکس و سایر هزینه های تجاری.

این دعوی قضایی که نتیجه آن برای شرکت‌های رمزنگاری یا افرادی که در FTX ضرر کرده‌اند اهمیتی نخواهد داشت، توجه عمومی زیادی را به خود جلب کرده است. شاهدان دادستان شامل قربانیان سقوط بازار سهام و عاشق سابق بانکمن-فرید، مدیر عامل سابق آلامدا، کارولین الیسون خواهند بود. ممکن است شهودی به نظر برسد که بانکمن-فرید، قهرمان داستان، باید نقش سخنران را بازی کند. اما وکلای او ممکن است به او توصیه کنند که از متمم پنجم دفاع کند و از شهادت خودداری کند.

بانکمن-فرید در حضورهای عمومی خود قبل از دستگیری، این وضعیت را یک اشتباه بزرگ خواند. او اعتراف می کند که سهل انگاری وجود داشته است، اما هیچ قصد مجرمانه ای برای کلاهبرداری وجود ندارد. اما تلاش او برای اثبات ادعاها می تواند برای تیم حقوقی او در دادگاه دردسر ایجاد کند. جیسون آلگرنت، مدیر حقوقی شرکت نگهبانی ارزهای دیجیتال Fireblocks، می‌گوید به عنوان دفاع، هدف «ایجاد یک روایت بی‌عیب و نقص» است تا «ارائه بهترین روایتی که حقایق از آن پشتیبانی می‌کنند». اما زمانی که بانکمن-فرید شروع به «دفاع از خود در رسانه ها و دادگاه افکار عمومی» کرد، ریسک «معرفی اطلاعات و مطالب زیادی را به کارنامه عمومی داد که می توانست علیه او استفاده شود».

  با این طرح 39 دلاری کدنویسی و توسعه را به صورت آنلاین بیاموزید

با پیشرفت محاکمه، تیم دفاعی Bankman-Fried باید همان خطرات را در هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی موضع بگیرد، در نظر بگیرد.

محاکمه بانکمن-فرید چهار تا شش هفته طول خواهد کشید. ابتدا، دادستان پرونده خود را ارائه می‌کند و همه شاهدان خود را – از مشتریان FTX گرفته تا سرمایه‌گذاران گرفته تا “همدستان” را احضار می‌کند. سپس دفاع انتخاب خواهد کرد که چگونه پاسخ دهد. در سیستم دادگستری آمریکا، دادستان باید بیش از یک شک منطقی مجرمیت خود را نشان دهد. بنابراین، جردن استس، شریک شرکت حقوقی کرامر لوین، معتقد است که یک استراتژی دفاعی قابل دوام این است که «به سادگی در پرونده دولت سوراخ ایجاد کند» و از ارائه شاهدان اضافی خودداری کند.

استس گفت که تصمیم بانکمن-فرید در مورد شهادت یا عدم شهادت تنها زمانی مشخص خواهد شد که قوت پرونده دادستانی مشخص شود. او هیچ اجباری برای شهادت ندارد. “این تصمیم اوست. ما فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم، “او می گوید. “اگر پرونده دولت خوب پیش نرود – اگر شاهدانی را فراخواند که چندان معتبر به نظر نمی رسند یا اگر بازجویی متقابل ضعیف پیش رود – ممکن است دفاع احساس کند که هیچ ربطی ندارد.”

آلگرانت می‌گوید در هر پرونده جنایی، تصمیم برای قرار دادن متهم در جایگاه «لحظه‌ای پرمخاطره» است. این آنها را در معرض بازجویی از دادستان قرار می دهد که در غیر این صورت از آن اجتناب می کردند، اما همچنین در مورد اینکه برخی از هیئت منصفه چگونه ممکن است شهادت خود را تفسیر کنند. این متغیرهای اضافی را وارد محیطی می کند که دفاع امیدوار است به دقت کنترل کند.

  احتمالا گوگل با آوردن هوش مصنوعی به اندروید اتو رانندگی را ایمن تر می کند

منبع: https://www.wired.com/story/sam-bankman-fried-trial-terrible-client/