سام بنکمن-فرید به اتهام کلاهبرداری محکوم شد

سام بنکمن-فرید در دادگاه نیویورک توسط هیئت منصفه به کلاهبرداری و توطئه محکوم شد. بنیانگذار صرافی ورشکسته رمزارز FTX در هر هفت اتهامی که محاکمه شده بود، مجرم شناخته شد. او منتظر حکم است.

یک پرونده گسترده و گاه فنی در نهایت ظرف چند ساعت به نتیجه رسید و هیئت منصفه تأیید کرد که آماده صدور حکم خود در ساعت 7:33 بعد از ظهر به وقت شرقی است.

بنکمن-فرید برای شنیدن حکم هیئت منصفه ایستاده بود و پس از اینکه در تمامی اتهامات مقصر شناخته شد، بدون هیچ نشانه ای از احساسات عقب نشست. پدر و مادر او که هر روز در دادگاه شرکت می کردند و از زمانی که پسرشان متهم شده بود، قاطعانه بر بی گناهی پسرشان تاکید می کردند، مضطرب به نظر می رسیدند.

هنگامی که بنکمن-فرید بدرقه می شد، به والدینش برگشت و با تکان دادن سر کوچک و ناامیدانه آنها را تصدیق کرد. مادرش یک بار دستش را به قلبش کوبید و صدای تپشی بلندی زد که وقتی بانکمن-فرید را به بیرون هدایت می کردند، در اتاق خالی دادگاه شنیده می شد. بانکمن-فرید با 115 سال زندان مواجه است.

دولت ایالات متحده Bankman-Fried را به نظارت بر یک کلاهبرداری چند میلیارد دلاری متهم کرده بود که در آن پول متعلق به مشتریان FTX به یک شرکت خواهر به نام Alameda Research منتقل شد و برای تأمین مالی معاملات پرخطر، بازپرداخت بدهی ها، وام های شخصی، کمک های مالی سیاسی استفاده شد. و زندگی لوکس در باهاما. صرافی در نوامبر 2022 پس از عدم پاسخگویی به برداشت مشتری از بین رفت.

  Discord تبلیغات را اضافه می کند، اما با یک تغییر گیمر: آنچه تاکنون می دانیم

دفاع تلاش کرد تا استدلال کند که بنکمن-فرید در شرایط سخت بازار مانند هر تاجر منطقی عمل می کند و او هرگز قصد کلاهبرداری از کسی را نداشته است. Bankman-Fried حتی خود بر خلاف همه خرد حقوقی مرسوم موضع گرفت تا مستقیماً به همدردی هیئت منصفه متوسل شود. اما در مواجهه با شهادت اعضای اطرافیان بانکمن-فرید، که از مقصر بودن خود و همچنین مشتریان و سرمایه‌گذارانی که با سقوط FTX پول خود را از دست داده بودند، صحبت کردند، هیئت منصفه تصمیم گرفت که متهم را محکوم کند.

جردن استس، وکیل سابق ایالات متحده و شریک در شرکت حقوقی کرامر لوین، می‌گوید شهادت کارولین الیسون، مدیر عامل Alameda Research و دوست دختر سابق Bankman-Fried، «متمایز بود». الیسون بانکمن-فرید را فردی بی پروا، زورگو و حسابگر توصیف کرد. او فریب های مختلف خود، مراقبت دقیق از تصویر عمومی خود و قطب نمای اخلاقی ضعیف خود را برای هیئت منصفه توصیف کرد. الیسون در حالی که “وضعیت وحشت” خود، گناهش به خاطر سرمایه های دزدیده شده و احساس آسودگی از زمانی که FTX شروع به فروپاشی کرد را به یاد می آورد، در جایگاه گریه کرد.

منبع: https://www.wired.com/story/ftx-founder-sam-bankman-fried-guilty-fraud-trial/